جراحی زیبایی ران

جراحی زیبایی ران

امروزه عملهای جراحی زیبایی ران جهت کشیدن پوست و لیفت آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. در بسیاری از افراد، سلولهای چربی، سلولیت و پوست اضافی در رانها جمع میشود و با وجود فعالیتهای ورزشی، رژیم غذایی و کاهش وزن اما از شر آنها خلاص نمیشوند. در این شرایط برای داشتن ظاهری لاغر، جوان و با فرم بدنی زیبا لازم است که عمل زیبایی ران انجام شود.

هدف از جراحی لیفت ران

همانطور که میدانید لیفت و سفت کردن پوست، یک عمل زیبایی برای جوانسازی پوست است. حال کشیدن پوست ران یا تایوپلاستی یک نوع عمل جراحی زیبایی است که سبب فرم دادن دوباره به رانها و حذف پوست و چربی اضافه در قسمت فوقانی پاها میشود. در این راستا هدف بیمار از عمل زیبایی ران، داشتن پوستی هموار‌تر و کاهش حجم رانها و رسیدن به تناسب اندام است. افرادی که مورد جراحی قرار می‌گیرند بعد از دوره بهبودی و نقاهت متوجه کاهش سایز قسمت بالایی پای خود شده و خواهند دید که چگونه لباسها روی تن آنها نقش میبندند.

بیشتر بدانید: هزینه های لیفت شقیقه

جراحی زیبایی ران

مزایای جراحی زیبایی ران

از جمله مزایای جراحی زیبایی ران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سطح اعتماد به نفس
  • برقراری تناسب بیشتر بین قسمتهای مختلف بالای پا
  • سفت تر شدن و جوانسازی رانها
  • برداشته شدن هر گونه چربی، پوست و بافت اضافی از روی ران
  • کاهش سلولیت در پاها

انواع روشهای جراحی زیبایی ران

روشهای مختلفی برای جراحی ران پاها وجود دارد که از لحاظ اندازه، نوع برش و ‌میزان بافتی که قرار است برداشته شود، با هم تفاوتهایی دارند. انتخاب روش جراحی زیبایی در جلسه مشاوره اولیه بعد از بررسی جوانب مختلف توسط پزشک معالج اعلام خواهد شد.

لیفت ران داخلی

این تکنیک برای قسمت داخلی ران پا کاربرد دارد و مناسب افرادی است که در این ناحیه با مشکل تجمع چربی اضافی مواجه هستند. در این روش، برشی در محل اتصال کشاله ران به سمت ناحیه پوبیس (استخوان شرمگاهی) زده میشود. با این برش دکتر جراح به بافتهای زیرین و پنهان دسترسی پیدا میکند تا افتادگی پوست در قسمت داخلی ران برطرف شود، البته اسکارهای پوست زیر لباس پنهان میشوند. در واقع در روش جراحی ران داخلی، قسمتی از پوست و چربی برداشته میشود و سپس برای زیبایی بیشتر مابقی پوست کشیده خواهد شد.

لیفت ران مینی

در صورتی که افتادگی پوست در قسمت فوقانی پا رخ داده باشد، فرد واجد شرایط لیفت ران مینی میشود. این روش به ایجاد برشهای کمتری نسبت به سایر جراحی زیبایی ران نیاز دارد و به همین دلیل کمترین میزان اسکار یا جای زخم نیز باقی خواهد ماند. در لیفت ران مینی تنها برشی در ناحیه کشاله ران زده میشود و بیشتر تمرکز روی قسمت داخلی ران است و بیمار نیز دوره نقاهت بسیار کوتاهی را تجربه میکند.

لیفت بیرونی ران

لیفت خارجی ران بیشتر قسمتهای بیرونی پا را مورد توجه قرار میدهد. در این روش یک برش از ناحیه کشاله ران شروع میشود و به سمت بیرون و ناحیه لگن و کمر ادامه میابد.

لیفت عمودی ران

لیفت عمودی ران مناسب افرادی که قصد دارند بخش بیشتری از پوست اضافی در تمام نواحی ران خود را حذف کنند. در این روش برشهای بزرگتری از کشاله ران تا زانو ایجاد میشود که به دلیل ریسک بالا و عوارض بیشتر، بسیاری از جراحان زیبایی این نوع عمل زیبایی ران را توصیه نمیکنند.

هزینه های لیزر موهای زائد در پاسداران

جراحی زیبایی ران

عوارض جراحی زیبایی ران

جراحی زیبایی ران با عوارض جدی چندانی مواجه نمیشود اما مواردی وجود دارد که در برخی از بیماران بروز آنها رایج است، شامل موارد زیر است:

  • خونریزی
  • اسکار
  • بروز عفونت
  • تب و لرز
  • بی حسی
  • تغییر رنگ پوست
  • عدم تقارن در بین رانها
  • از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست
  • تجمع مایع در محل جراحی
  • لخته خون یا ترومبوز در داخل عروق سالم
  • عوارض قلبی یا ریوی

در بیمارانی که سابقه کشیدن سیگار، فعالیت بدنی کم یا رژیم غذایی نامناسب دارند، خطر بروز این عوارض افزایش می یابد. در هر صورت اگر بعد از عمل جراحی با این مشکلات روبرو شدید موضوع را به اطلاع پزشک معالج خود برسانید.

عوارض جراحی زیبایی ران

مراقبتهای قبل از عمل زیبایی ران

مراقبت از بدن و آمادگی جهت گذراندن دوره نقاهت قبل از جراحی زیبایی میتواند این شانس را برای بیمار به وجود آورد که سریعتر به نتایج دلخواه خود برسد و احتمال بروز عوارض نیز کمتر شود. از جمله اقدامات قبل از جراحی زیبایی قسمت ران پا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطع استعمال دخانیات
  • ممنوعیت مصرف برخی داروها و مکملها
  • تمیز و استریل نگه داشتن ران پا قبل از جراحی
  • نوشیدن مایعات و آب کافی
  • بهره بردن از خواب کافی قبل از جراحی
  • ورزش کردن و پیروی از رژیم غذایی متعادل

مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی ران

مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی ران و استراحت کافی تاثیر بسزایی در نتیجه مطلوب خواهد داشت، پس بیمار لازم است که به دستورات پزشک و رعایت بهداشت بخیه ها در دوره نقاهت تا بهبودی توجه کند.

  1. پانسمان روی بخیه ها برای جمع آوری خون و مایعات اضافی باید به صورت مرتب تعویض شود.
  2. داروهای تجویز شده توسط پزشک باید به موقع مصرف شوند تا به تسکین درد و جلوگیری از بروز عفونت کمک کند.
  3. در طول دوره نقاهت بیمار (تا 6 هفته بعد از جراحی) باید از انجام فعالیتهای شدید بدنی مانند بالا و پایین رفتن از پله خودداری کند.
  4. در دوره نقاهت برای بهبود خونرسانی به پاها، بیمار تنها مجاز به پیاده روی در مسافتهای کوتاه است.
  5. بیماران در موقع نشستن باید از یک بالشت استفاده کنند تا فشار کمتری به ناحیه مورد جراحی وارد شود.
  6. بیماران بین دو تا سه هفته بعد از جراحی میتوانند فعالیت روزانه خود را ادامه دهند و به محل کار بازگردند.

بیشتر بدانید: هزینه های پیکرتراشی

جراحی زیبایی ران

هزینه جراحی زیبایی ران

هزینه عمل زیبایی ران به عوامل مختلفی از جمله تکنیک جراحی مورد استفاده و میزان تجربه و مهارت دکتر جراح بستگی دارد. در این راستا نمیتوان هزینه ثابتی را بیان کرد البته در جلسه مشاوره بعد از بررسیهای لازم هزینه نهایی جراحی مشخص شده و به بیمار اعلام میشود.

هزینه جراحی زیبایی ران
کلام آخر
جراحی زیبایی ران به منظور کشیدن پوست پا و رفع افتادگی آن انجام میشود و بیمار بلافاصله بعد از جراحی تغییر در ظاهر ران خود را احساس خواهد کرد. البته با مرور زمان و کاهش تورم و التهاب، نتایج نهایی جراحی بیشتر مشخص میشود که در طول دوره نقاهت باید دستورالعمل هایی که پزشک داده است را رعایت کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

کلینیک زیبایی ماه با بهترین و مجهزترین دستگاه ها و با تجربه ترین دکترها، همه خدمات زیبایی و درمانی را به شما زیبا پسندان ارائه می دهد.


سوالات متداول جراحی زیبایی ران

جراحی زیبایی ران چقدر دردناک است؟

جراحی زیبایی ران یک عمل سنگین به حساب می آید. و برای دوران نقاهت، لازم است که یک هفته مرخصی بگیرید. احتمالاً چند روز پس از عمل، درد، کبودی و تورم را تجربه خواهید کرد.

تا چه مدت بعد از جراحی زیبایی ران باید از گن استفاده کنیم؟

برای سه تا چهار هفته بعد از جراحی زیبایی ران، باید از گن استفاده کنید.

هزینه جراحی زیبایی ران چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی ران از یک پزشک به پزشک دیگر و از یک منطقه جغرافیایی به منطقه دیگر متفاوت است. جهت اطلاع از هزینه این عمل زیبایی با شماره های ۰۲۱۲۲۷۷۹۱۹۷ - ۰۹۱۲۹۷۲۵۹۱۵ - ۰۹۱۲۹۷۲۵۹۱۷تماس حاصل نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «جراحی زیبایی ران»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *