لیزر مو در پاسداران

جدیدترین فناوری لیزر موهای زائد

یکی از تکنیک‌های پزشکی همراه با به کار بردن اشعه پرتو لیزر، از بین بردن مو‌های زائد به صورت موقت است. یکی از پرطرفدارترین روش‌های حذف مو‌های ناخواسته در قسمت‌های مختلف بدن است که طی چند سال اخیر با استقبال بی‌نظیری به ویژه از سمت بانوان مواجه شده است. لیزر مو پاسداران جایگزین مناسبی برای ژیلت، اپیلاسیون، استفاده از پودر‌های موبر و دستگاه‌های اپیلیدی است.

نکاتی درباره لیزر مو در پاسداران

لیزر یک پرتو نور است که به صورت تک رنگ و متمرکز همراه با طول موج مناسب به بافت مورد نظر تابانده شده و کار خود را شروع می‌کند. در لیزر مو‌های زائد عوامل مختلفی از جمله نوع رنگ پوست، رنگدانه یا فولیکول‌های ریشه مو‌ها و هم چنین نوع دستگاه لیزر مورد استفاده برای از بین بردن مو‌های زائد در کسب نتیجه نهایی تأثیر‌گذار خواهند بود. اگر چه لیزر مو در پاسداران به طور مؤثری روند رشد مو‌های اضافی برای مدت زمان طولانی را به تأخیر می‌اندازد اما معمولاً نمی‌تواند حذف دائمی مو‌های زائد را به دنبال داشته باشد.

برای انجام این کار لازم است تا مراجعه‌کننده در طی جلسات متعدد با فاصله‌های زمانی تعیین شده از جانب پزشک و متخصص پوست، مو و زیبایی، مو‌های ناخواسته را از بین ببرد. از طرفی تثبیت نتیجه و ماندگاری آن نیاز به سپری کردن دوره‌های درمان با فواصل زمانی بیشتر نیز دارد.

لیزر انواع موهای زائد
نکاتی درباره لیزر موهای زائد

دلیل لیزر مو‌های زائد

دلیل اصلی و مهم انجام لیزر مو‌های زائد، کاهش و توقف موقت رشد آن‌ها در قسمت‌های مختلفی از بدن مانند پا‌ها، دست‌ها، صورت، زیر بغل، لب بالایی، زیر چانه و خط بیکینی است. در حالت کلی انجام لیزر مو‌های زائد در تمامی نقاط بدن به جز پلک‌ها و ناحیه اطراف چشم امکان‌پذیر خواهد بود.

انواع لیزر موهای زائد در پاسداران
مزیت های لیزر موهای زائد در پاسداران

نحوه کار با دستگاه لیزر مو پاسداران

رنگ و نوع پوست و مو‌ها در نتیجه نهایی تأثیر به سزایی خواهند داشت. اصلی‌ترین بخشی که باید نور را به خود جذب کند، رنگدانه مو است و نه رنگدانه پوست. اشعه لیزر به صورتی طراحی شده است که بر روی فولیکول‌های مو تأثیر گذاشته و با داغ کردن پیاز مو و وارد شدن آسیب به فولیکول‌ها از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

فولیکول‌ها بخش‌هایی کوچکی از بدن هستند که نقش مؤثری در رشد مو‌ها دارند. هرگاه این قسمت دچار آسیب شود، روند رشد مو‌ها کاهش یافته و در نهایت متوقف می‌شود. یکی از تأثیرگذارترین موارد در کسب نتیجه بهتر، وجود تضاد بین رنگ پوست و رنگدانه مو در ناحیه مورد نظر است. مو‌های تیره با پوست روش می‌توانند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد. هرگاه میزان تضاد کم باشد، مقدار وارد شدن آسیب به پوست افزایش پیدا می‌کند.

روند پیشرفت تکنولوژی موجب شد تا دستگاه‌های جدیدی تولید شود تا افراد با پوست‌های تیره نیز بتوانند از امکانات لیزر مو‌های زائد بهره‌مند شوندو بهترین گزینه یعنی لیزر مو پاسداران را انتخاب کنند.

آشنایی با مزایای لیزر موهای زائد
چرا باید لیزر انجام بدیم؟

مزیت های  لیزر مو‌های زائد

استفاده از فناوری و تکنولوژی در عرصه‌های زیبایی دارای مزیت‌هایی است که توانسته جایگاه به خصوصی را در بین مراجعین به خود اختصاص دهد. از جمله مزیت‌های لیزر مو‌های زائد عبارت‌اند از:

۱. تکنولوژی ایمن و مؤثر

استفاده از روش‌های قدیمی برای حذف مو‌های ناخواسته مانند ژیلت، اپیلاسیون، دستگاه‌های اپیلیدی و… باعث می‌شد تا مو‌های زیرپوستی بسیاری در ناحیه مشخص ایجاد شود. این در حالی است که به کار بردن لیزر با هدف قرار دادن ریشه مو‌ها آن‌ها را به صورت کلی از بین خواهد بود.

۲. کاهش دائمی مو‌ها

از جمله مزیت‌های خاص و منحصر به فرد لیزر مو‌های ناخواسته، کاهش سریع، ایمن و مقرون‌به‌صرفه در روند رشد مو‌های اضافه است. در این روش با استفاده از نور لیزر، فولیکول‌های ریشه مو هدف قرار گرفته شده و بدون ایجاد اختلال یا آسیب به سطح پوست موجب کاهش روند رشد مو‌ها می‌شود. با کمک لیزر مو‌های زائد، حساس‌ترین پوست‌ها نیز قابل درمان خواهند بود.

۳. راحت و مقرون‌به‌صرفه

قیمت لیزر در پاسداران برای حذف مو‌های زائد هرچند در ابتدا گران به نظر برسد، اما می‌توان گفت با گذشت زمان و سپری کردن تعداد جلسات و هم چنین کاهش روند رشد مو‌های ناخواسته، به کار بردن این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه و راحت‌تر از شیوه‌های دیگر است.

مزایای لیزر موهای زائد
تجربه بهترین روش لیزر موهای زائد در کلینیک ماه

اقدامات لازم برای لیزر مو‌های زائد در پاسداران

برای کسب نتیجه رضایت‌بخش بهتر است قبل از انجام لیزر مو پاسداران، آمادگی لازم را داشته باشید. برای این کار اقدامات زیر مد نظر است:

  • تمیز کردن ناحیه مشخص شده با استفاده از ژیلت (دقت داشته باشید به هیچ عنوان قبل از انجام لیزر از روش‌های دیگر مانند اپیلاسیون، پودر‌های موبر و موم‌ها استفاده نکنید. )
  • انجام اصلاح ناحیه مشخص شده یک روز قبل از لیزر (وجود مو‌های بالای پوست در حین لیزر موجب وارد شدن آسیب به سطح پوست در اثر سوختن مو‌ها شده و این در حالی است که ساقه مو در زیر سطح آن دست نخورده باقی مانده است)
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید ( برای لیزر بهتر است ۲ تا ۴ هفته قبل از انجام آن، از قرار گرفتن ناحیه مورد نظر در معرض نور خورشید خودداری کرده و لازم است پوست خود را با ضد آفتاب‌ها محافظت کنید. )
  • عدم استفاده از دارو‌های رقیق‌کننده خون که موجب بروز التهاب می‌شود.
  • حداقل ۴ هفته قبل از لیزر از لایه بردار‌های شیمایی استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان از کرم‌های مرطوب‌کننده، ادکلن و عطر‌های موضعی قبل از جلسه استفاده نکنید.
لیزر انواع موهای زائد بدن
نکاتی که قبل از لیزر باید بدانید

مراقبت‌های بعد از لیزر مو در پاسداران

برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی، همه مراجعه‌کنندگان بهتر است توصیه‌های پزشک معالج لیزر مو در پاسداران را رعایت کنند:

  • خودداری از برخورد نور مستقیم خورشید به ناحیه لیزر شده
  • استفاده از کمپرس آب یخ در صورت بروز قرمزی و یا تورم
  • عدم استفاده از دستگاه‌های برنزه کننده
  • پرهیز از دوش گرفتن، استفاده از استخر و تماس ناحیه مورد نظر با آب تا ۲۴ ساعت پس از لیزر
روش های جدید لیزر موهای زائد در پاسداران
مراقبت های بعد لیزر موهای زائد

خطرات و عوارض لیزر مو پاسداران

بروز عوارض و خطرات احتمالی پس از لیزر مو‌های زائد در پاسداران به نوع پوست، رنگ مو و هم چنین مراقبت‌های درمانی پس از لیزر بستگی دارد. شایع‌ترین عوارض آن عبارت‌اند از:

۱. تحریک پوست

ایجاد قرمزی و تورم در قسمت لیزر مو شده که پس از گذشت مدت زمانی بهبود پیدا کرده و از بین می‌رود.

۲. تغییر رنگدانه‌ها

لیزر مو در پاسداران می‌تواند موجب وارد شدن آسیب به رنگ پوست شده و آن را تیره‌تر یا روشن‌تر کند. این تغییرات می‌تواند به صورت دائمی و یا موقت باشد. بیشتر افرادی که موارد ایمنی قبل از لیزر را رعایت نکرده و خود را در معرض نور خورشید قرار می‌دهند این عارضه برو پیدا می‌کند.

انتخاب کلینیک زیبایی که به شما در روند اجرای مراقبت‌های پس از لیزر کمک کند و راهنمایی و توصیه‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد تا میزان بالایی در کاهش عوارض احتمالی تأثیرگذار خواهد بود. کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز معتبر لیزر مو در پاسداران است که میزان خطرات را به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن کمتر کرده است.

عوارض بعد از لیزر موهای زائد
معایب لیزر موهای زائد چیست؟

مدت زمان فاصله‌گذاری بین جلسات

کسب نتیجه نهایی در بین افراد مختلف، بسته به رنگ پوست و مو و هم چنین ضخامت آن می‌تواند متفاوت باشد. شما در اولین مراجعه خود با کاهش ۱۰ الی ۲۰ درصدی رشد مو‌ها روبرو خواهید شد. با توجه به نوع پوست و مو شما می‌توانید درمان و لیزر مو در پاسداران را با فاصله ۴ تا ۶ هفته‌ای بین هر بار مراجعه انجام دهید. البته چرخه رشد مو‌های ناخواسته در هر بخش از بدن متفاوت است. در نتیجه ریزش مو‌ها پس از لیزر بسته به فولیکول‌های شما در زمان درمان دارد.

برای درمان اولیه مو‌های زائد، به صورت تقریبی تعداد ۸ الی ۱۲ جلسه درمان با فاصله‌های ۴ تا ۴ هفته نیاز است. میزان تعداد جلسات و فاصله‌گذاری بین آن‌ها به دو عامل اصلی یعنی وسعت ناحیه و رنگ پوست بستگی دارد. در کلینیک زیبایی ماه با استفاده از بهترین و به روز‌ترین دستگاه‌های لیزر از جمله دستگاه کندلا و مونالیزا، انجام لیزر مو در پاسداران برای تمامی افراد صورت می‌گیرد.

پس از تکمیل دوره لیزر مو‌های زائد در پاسداران، تعداد بسیاری از افراد برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها بدون رشد مو‌های ناخواسته در ناحیه‌های لیزر شده باقی می‌مانند. هرگاه مجدد رشد مو‌ها آغاز شد شما می‌توانید یک جلسه برای نگهداری و تثبیت نتیجه را داشته باشید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد
هزینه های ارزان لیزر موهای زائد در پاسداران

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

لیزر نقش مؤثری در درمان مشکلات مختلف داشته است. افراد متعددی وجود دارند که با رشد بی‌رویه مو‌های زائد خود مواجه هستند که می‌توانند با کمک لیزر مو‌های زائد در پاسداران آن‌ها را از بین برده و برای مدت زمان طولانی رشد آن‌ها را متوقف کنند. در واقع لیزر در این حالت با اثرگذاری بر روی فولیکول‌های مو رشد آن‌ها را به صورت موقت کاهش می‌دهد.

کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز درمانی است که لیزر مو در پاسداران تهران را با مجرب‌ترین تیم پزشکی و هم چنین دستگاه‌ها و تجهیزات به روز دنیا با کمترین میزان عوارض و بالاترین میزان ماندگاری نتیجه انجام می‌دهد.

سوالات متداول لیزر مو در پاسداران

تاثیر لیزر موهای زائد بدن بر کدام قسمت ها بیشتر است؟

کلا تاثیر لیزر بر ناواحی که موهای ضخیمتر و پرپشتری دارد ، بیشتر است.

آیا بعد موهای زائد، امکان رشد مجدد مو وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد، البته رشد مو بعد از لیزر برای هر شخص متفاوت است و برای یک فرد ممکنه است بعد چند ماه شروع به رشد مجدد کند و برای فرد دیگر ممکن است بعد یک سال

قبل از لیزر باید چگونه شیو کنیم؟

سعی کنید 24 ساعت قبل از لیزر شیو و اصلاح را نمایید و شیو با ژیلت بهترین روش ممکن می باشد زیرا فولیکول موی شما صدمه نمی بینید و برای لیزر آماده می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

16 دیدگاه دربارهٔ «لیزر مو در پاسداران»

  1. سلام و عرض ادب
    اول اینکه ممنونم بابت مقاله خوبتون
    یک سوال دارم ازتون امکان داره بعد از تموم شدن دوره لیزر ، رشد موها دوباره برگرده؟

    1. بله
      این امکان وجود دارد، البته رشد مو بعد از لیزر برای هر شخص متفاوت است و برای یک فرد ممکنه است بعد چند ماه شروع به رشد مجدد کند و برای فرد دیگر ممکن است بعد یک سال این اتفاق میوفته .

  2. سلام وقتتون بخیر
    من جلسه ششم نوبت لیزر داشتم و مجبور شدم کنسلش کنم که البته قبلش موها رو شیو کرده بودم .الان بعد از دو هفته مجدد میخام برم منتها موها بلند شدند و نمی دونم باید چکار کنم می تونم مجدد شیو کنم ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *