رفع تیرگی زیر چشم

رفع تیرگی زیر چشم

روش های رفع تیرگی دور چشم و عوامل به وجود آمدن آن

چشم ها صادق ترین و شفاف ترین عضو صورت هستند. شادی و ناراحتی واقعی از طریق چشم ها مشخص می شود. برای داشتن یک چهره با طراوت و شاداب، باید چشمان شادابی داشته باشید. چشمان شاداب، شما را فردی سرحال تر نشان می دهند و در روحیه شما نیز تاثیر زیادی دارند. گاهی اوقات مراقبت نکردن باعث می شود چشم ها آسیب ببینند. 

یکی از این آسیب ها ایجاد تیرگی زیر چشم است. افزایش سن و سال، عوامل ارثی، خستگی، استفاده ی زیاد از حد از لوازم الکترونیکی مثل گوشی و کامپیوتر، سردرد و … باعث ایجاد تیرگی و چروک زیر چشم می شوند. با مشاهده ی این تیرگی ها ممکن است در وهله اول نگران شوید، اما با دانستن راهکارهای رفع تیرگی زیر چشم، نباید نگران باشید. در این مقاله ما شما را با مفید ترین راهکارهای رفع تیرگی دور چشم آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

روش های مختلف رفع تیرگی زیر چشم

در بسیاری از مواقع برای رفع چین و چروک زیر چشم، باید عامل آن را مشخص و رفع کنید. برای مثال از مهم ترین عوامل رفع تیرگی زیر چشم، نداشتن خواب کافی است. اگر بتوانید سر شب بخوابید و هم چنین خواب کافی داشته باشید، بسیاری از تیرگی زیرچشم شما رفع خواهد شد. 

داشتن رژیم غذایی مناسب و سرشار از آنتی اکسیدان نیز به بهبود تیرگی زیر چشم شما کمک می کند. به هر حال روش های رفع تیرگی زیر چشم را می تواند به دو دسته ی خانگی و درمان های دارویی و پزشکی تقسیم کرد. در ادامه شما را با هر دو نوع درمان آشنا کرده و مثال هایی از آن برای شما می آوریم.

درمان خانگی تیرگی زیر چشم

همان طور که قبلا اشاره کردیم رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند به رفع تیرگی زیر چشم شما کمک کند. آنتی اکسیدان را می توانید در میوه ها و سبزیجاتی مثل گوجه بیابید. خوردن آب کافی از دیگر عوامل شادابی پوست و به ویژه زیر چشم است. البته نباید از میزان مشخص بیشتر آب بخورید، بلکه سعی کنید هرگز تشنه نمانید. 

در بسیاری از مواقع، کم خونی و کمبود آهن دلیل ایجاد تیرگی زیر چشم است. در چنین مواقعی مصرف مکمل های آهن و غذاهای آهن دار مثل جگر و مغز را فراموش نکنید. ویتامین k از جمله ویتامین هایی است که نقش مهمی در تامین سلامت پوست و مو بازی می کند. این ویتامین در روغن زیتون، کاهو، فلفل دلمه و … یافت می شود. از دیگر روش های خانگی درمان تیرگی زیر چشم نیز استفاده از روغن بادام و ویتامین E است.

از سایر روش هایی که می توانید در منزل برای رفع تیرگی زیر چشم به کار بگیرید، استفاده از کرم های مرطوب کننده است. کرم مرطوب کننده با تامین آب پوست شما از میزان تیرگی آن می کاهد. کرم های دور چشم، کرم های حاوی ویتامین سی، کافئین، هیدروکینون و کاتریکسیل نیز به رفع تیرگی زیر چشم کمک می کنند. سرم های دور چشم که حاوی اسید هیالورونیک و رتینول و ویتامین سی هستند نیز به بهبود تیرگی زیر چشم کمک می کنند.

انواع و برندهای مختلفی از این سرم ها در بازار موجود است که می توانید با مشورت با پزشک خود، یکی را انتخاب کنید. در انتخاب این محصولات مشورت پزشک را فراموش نکنید تا محصول اشتباه یا ناسازگار با پوست خود را مصرف نکنید. از مصرف برخی کرم های دست ساز بدون مجوز نیز بپرهیزید تا آسیب بیشتری به خود وارد نسازید.

رفع تیرگی زیر چشم به روش های زیبایی

گاهی اوقات اعمال خانگی پاسخ کافی و مفید را به درمان زیر چشم نمی دهند. برخی اوقات نیز ممکن است بخواهید جواب سریع تری بگیرید. در این مواقع برخی از درمان های زیبایی پزشکی شما را به مقصود خود می رسانند. 

از جمله این اعمال می توان به لیزر اشاره کرد. در استفاده از لیزر سلول های قدیمی و مرده ی پوست از بین می روند. رنگدانه ی پوست هدف قرار می گیرد و در اثر استفاده از لیزر کلاژن در پوست تولید می شود. کلاژن به رفع چین و چروک کمک می کند و پوست شما را شاداب تر می سازد. 

روش دیگر هم بلفاروپلاستی است که در آن پوست آسیب دیده و مرده برداشته می شود. لایه برداری شیمیایی با استفاده از محلول های خاص نیز روش دیگری است که پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند.

مزوتراپی یک روش دیگر برای رفع تیرگی زیر پوست است. در این روش برخی مواد که به بهبود عملکرد پوست کمک می کنند، توسط سوزن های ریزی به زیر پوست شما تزریق می شوند. این مواد به سرحال شدن و جوان تر نشان دادن زیر چشم شما کمک می کنند. برخی از اوقات افزایش سن باعث کاهش لایه چربی زیر پوست می شود. 

در این شرایط پزشک با تزریق کمی چربی به زیر چشم، باعث می شود صورت شاداب تر به نظر برسد و تیرگی ناشی از آن نیز رفع شود. در مجموع، روش های سریع زیادی برای رفع تیرگی زیر چشم وجود دارد. این که از کدام روش استفاده کنید به عواملی مثل سن و سال شما، علت ایجاد تیرگی، تشخیص پزشک و عواملی مثل هزینه و دوره نقاهت و … بستگی دارد.

جمع بندی روش های رفع تیرگی دور چشم

تیرگی زیر چشم به علت های مختلفی به وجود می آید. از جمله ی این علل می توان به نخوابیدن کافی و مناسب، وراثت، سبک زندگی غلط و … اشاره کرد. در بسیاری از مواقع تیرگی زیر چشم با حذف عامل به وجود آورنده ی آن از بین می رود. گاهی اوقات نیز حذف عامل آسان نیست، زیرا مسئله ای مثل وراثت و یا افزایش سن در میان است.

در این شرایط می توان هم از درمان های خانگی و هم از درمان های پزشکی برای رفع این مسئله استفاده کرد. به یاد داشته باشید ناحیه زیر چشم شما جای بسیار حساسی است. برای درمان تیرگی دور چشم، هرگز پوست خود را به افراد غیرحرفه ای نسپارید. کلینیک ماه درمان آماده ی ارائه خدماتی برای رفع تیرگی دور چشم به شما زیباجویان محترم است.

سوالات متداول رفع تیرگی دور چشم

موثرترین روش رفع تیرگی زیر چشم چه روشی است؟

روش‌هایی که در اینجا معرفی کردیم همگی تاثیر قابل‌توجهی در رفع سیاهی دور چشم دارد. با این حال موثرترین روش رفع تیرگی زیر چشم مراجعه به پزشک است.

راه های درمان تیرگی زیر چشم به روش پزشکی چیست؟

لیرز
مزوتراپی
بلفاروپلاستی

چه زمانی برای رفع تیرگی زیر چشم، به پزشک مراجعه کنیم؟

هنگامی که شیوه‌های درمان خانگی تاثیری در کاهش سیاهی زیر چشم نداشته باشد می توانید با مشاورین ما در کلینیک ماه تماس گرفته و به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *