زاویه سازی فک و صورت

زاویه سازی فک و صورت

زاویه سازی فک و صورت و یا مادلینگ چهره از جمله عمل های جراحی زیبایی است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این عمل نوعی فرم دهی به چهره است که باعث می شود صورت شما زاویه بیشتری به نسبت قبل داشته باشد. در اثنای زاویه دهی، جوان سازی و طراوت بیشتری نیز به پوست بخشیده می شود. گاهی اوقات انجام عمل مادلینگ چهره صرفا به خاطر بیشتر زاویه داده به فک یا صورت نیست و جنبه درمانی دارد.

 جنبه درمانی این عمل برای افرادی است که صورتشان قرینگی لازم را ندارد. برای مثال ممکن است چانه بیش از حد بزرگ و یا دارای انحراف باشد. عمل زاویه سازی فک و صورت این مشکلات ظاهری را برطرف می کند. در ادامه با انواع روش ها و مراقبت های لازم برای این عمل آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

زاویه سازی فک و صورت چگونه انجام می شود؟

این عمل روش های گوناگونی دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از روش ها برای زاویه سازی بهتر، تزریق ژل است. در این روش پزشک برای دادن زاویه مناسب به چهره، مناطقی را برای تزریق ژل مشخص می کند و سپس ژل را تزریق می کند. این روش ناپایدار است و زمانی که ژل از بین رفت، صورت شما نیز به حالت عادی بر می گردد. 

ماندگاری این روش بین 6 ماه تا 3 سال است. این مقدار به مرغوب بودن ژل تزریقی، مهارت پزشک و مقدار تزریق شده بستگی دارد. این ژل حاوی هیالورونیک اسید است که برای جوانسازی و تقویت پوست شما نیز بسیار مفید است. تزریق بوتاکس، لیفت با نخ و فیلر نیز از سایر روش های زاویه سازی فک و صورت بدون جراحی است.

روش دیگر برای زاویه دادن به صورت که دائمی است، با جراحی اتفاق می افتد. در این روش پزشک ابتدا آناتومی صورت شما را بررسی می کند. سپس بیمار بی هوش می شود و در اتاق عمل، پزشک استخوان فک را با اره و مته برش می دهد و کوچک تر می کند. توجه کنید که این روش دائمی است، پس اگر صرفا برای مطابق مد روز بودن و یا تنوع دوست دارید به فک خود زاویه بدهید، از روش های غیر پزشکی استفاده کنید.

 این روش را به افرادی که فک بسیار بزرگ و یا ناهنجاری های خاص دارند پیشنهاد می کنیم. ضمن این که خطرات بیهوشی و اتاق عمل و دوران نقاهت بعد از آن نیز می تواند برای شما ایجاد مشکل کند.

چه کسانی نباید عمل زاویه سازی فک و صورت انجام دهند؟

با این که روش های غیر جراحی زاویه سازی فک و صورت تقریبا بی خطر هستند، اما انجام آن ها به برخی از افراد توصیه نمی شود. برای مثال اگر صورت خیلی لاغر یا خیلی چاقی دارید نباید دست به این عمل بزنید زیرا احتمالا نتیجه خوبی نخواهید گرفت. افراد دارای افتادگی پوست، افرادی با فک کوچک، افراد با گردن چاق، بینی بزرگ، گونه کوچک و … نباید دست به این عمل بزنند. 

اگر دوست دارید بدانید بعد از عمل زاویه سازی فک و صورت، چه ظاهری خواهید داشت، جلوی آینه بروید. پوست صورت خود را از دو طرف فک به سمت گوش ها بکشید. اگر این حالت از چهره خود را دوست دارید، می توانید به عمل زاویه سازی فک و صورت اقدام کنید. علاوه بر این افرادی که داروهای خاص مصرف می کنند و یا دچار نقص سیستم ایمنی هستند، بانوان باردار و مادران شیرده نیز نباید به این عمل اقدام کنند.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک و صورت

به طور معمول بعد از انجام عمل های زیبایی باید از یک سری دستورات پیروی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از عمل خود بگیرید. بعد از عمل زاویه سازی فک و صورت نیز پزشک دستوراتی به شما می دهد که باید رعایت نمایید. برای مثال تا 24 ساعت بعد از عمل، از آرایش کردن و به کار بردن کرم ها روی صورت خود بپرهیزید. هم چنین در این مدت از انجام ورزش خودداری کرده و فعالیت بدنی سنگین انجام ندهید.

 تا یک هفته نباید روی شکم خود بخوابید و یا به سونا و استخر بروید. سعی کنید غذاهای نرم بخورید تا به فک شما فشار نیاید. در صورت تجویز آنتی بیوتیک توسط پزشک، حتما آن ها را سر وقت مصرف کنید. با عدم رعایت این نکات ممکن است شکل فک شما به هم بریزد و یا دچار آسیب شوید.

هزینه ی عمل زاویه دادن به فک و صورت چقدر است؟

زاویه سازی فک و صورت با روش های مختلفی انجام می شود. مشخص است که روش جراحی بیشترین هزینه را دارد و روش های تزریق ژل و فیلر یا لیفت با نخ هزینه کمتری به نسبت جراحی دارند. به طور کلی هزینه ی زاویه دادن به فک و صورت با عواملی مثل روش انتخابی، مهارت پزشک، محل کلینیک و … تغییر می کند. 

فراموش نکنید که به خاطر هزینه ی کمتر به مراکز غیربهداشتی یا کم مهارت مراجعه نکنید، زیرا سلامتی شما در گرو این موضوع است. در این مراکز ممکن است از مواد غیر بهداشتی و یا نامرغوب برای زاویه دهی به فک شما استفاده شود. از طرف دیگر مهارت کم پزشک نیز ممکن است به سلامت پوست شما آسیب وارد کند و چهره ی نهایی خود را دوست نداشته باشید.

سخن پایانی در خصوص عمل زاویه دهی فک و صورت

عمل زاویه سازی برای فک و صورت در سال های اخیر طرفداران زیادی یافته است. این عمل روش های گوناگونی دارد. روش جراحی پرهزینه ترین روش است که دائمی بوده و قابل بازگشت نیست. علاوه بر آن روش هایی مثل لیفت با نخ، تزریق ژل و فیلر یا چربی نیز از جمله روش های زاویه سازی فک و صورت هستند. 

این روش ها موقتی بوده و نهایتا سه سال ماندگاری دارند. قبل از اقدام برای عمل، سعی کنید یک تصور از صورت خود با زاویه به دست بیاورید تا بعد از عمل پشیمان نشوید. هزینه ی این عمل نیز به روش انتخابی برای زاویه سازی و دستمزد و مهارت پزشک و موقعیت کلینیک بستگی دارد.

سوالات متداول زاویه سازی فک و صورت

از چه سنی می توان برای زاویه سازی صورت و فک اقدام کرد؟

برای زاویه سازی صورت و فک بهتر است بعد از 18 سالگی انجام شود تا اجزای چهره به طور کامل شکل گرفته باشند.

تاثیر بوتاکس در زاویه سازی فک و صورت دائمی‌تر است یا فیلر؟

میزان ماندگاری بوتاکس در زاویه سازی فک و صورت سه تا چهار ماه است. نتیجه فیلر بسته به نوع برند استفاده شده متفاوت است، اما معمولا 12تا 18 ماه دوام دارد.

هزینه زاویه سازی فک و صورت چقدر است؟

هزینه زاویه سازی فک و صورت به نوع روش به‌کار رفته، برند محصول استفاده شده، تجربه پزشک و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

4 دیدگاه دربارهٔ «زاویه سازی فک و صورت»

  1. سلام روزخوش
    من در کلینیک زیبایی ماه کاشت مو انجام دادم و خیلی راضی بودم
    میخام بدونم که شما زاویه سازی فک مردانه هم انجام میدین؟

    1. سلام و وقت بخیر
      بله در کلینیک زیبایی ماه زاویه سازی صورت برای مردان هم انجام می شود.
      جهت رزرو نوبت می توانید با شماره 09126846916 تماس بگیرید.

  2. سلام خسته نباشین
    من چند وقتیه که تمرین زاویه سازی فک و صورت انجام میدم اما خیلی تاثیر نداشت.
    میخوام زاویه سازی فک و صورت را در کلینیکتون انجام بدم. به نظر شما تزریق با ژل بهتره یا چربی؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *