جراحی زیبایی باسن

جراحی زیبایی باسن

جراحی زیبایی باسن یکی از محبوب ترین جراحی هایی است که همیشه مورد توجه بسیاری از افراد، به خصوص بانوان جوان که از فرم باسن خود رضایت کافی نداشتند، قرار گرفته است. با توجه به اینکه این روزها جراحی های زیبایی، تنوع بالایی یافته اند، هر کدام از این جراحی ها با روش های متفاوتی صورت میگیرند؛ عمل زیبایی باسن نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه این مقاله به بررسی چند مورد از روش های جراحی باسن خواهیم پرداخت.

روش های جراحی زیبایی باسن

عمل زیبایی و فرم دهی باسن، بسته به انتخاب و شرایط جسمانی مراجع، روش های متفاوتی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.

پروتز باسن

یکی از روش های رایجی که برای حجیم کردن باسن از آن استفاده میشود، پروتز باسن است. قطعا همه ما حداقل یک بار نام این جراحی را شنیدیم و پس زمینه ای از چگونگی این عمل جراحی داریم.

از روش پروتز باسن، زمانی استفاده میشود که مراجع، چربی کافی در سایر بخش های بدن خود نداشته باشد. در صورت عدم وجود چربی کافی، پزشک قادر به تامین چربی باسن از بخش های دیگر بدن نخواهد بود و با ایجاد شکافی در قسمت بالای باسن، پروتز را در آن قرار میدهد. پس از پایان مراحل پروتز گذاری، شکاف پروتز باسن، با چند بخیه جزئی بسته خواهد شد. لازم است بدانید که پروتز باسن به دو روش متفاوت امکان پذیر است:

پروتز باسن به روش سیلیکون ژلی

جراحی زیبایی باسن با روش های بسیاری امکان پذیر است؛ به همین خاطر پزشک جراح پیش از این جراحی زیبایی، با توجه به آناتومی و قوام عضلات مراجع تشخیص میدهد که چه روشی مناسب است اما به طور کلی، از روش سیلیکون ژلی برای افرادی استفاده میشود که مشکلات مذکور در “پروتز سیلیکون الاستیک” را ندارند و در شرایط نرمال تری قرار دارند.

پروتز سیلیکون الاستیک

این روش معمولا برای افرادی که دچار افتادگی باسن هستند یا برای عمل ثانویه خود اقدام میکنند، استفاده میشود. همچنین افرادی که دچار باسن غیر قرینه هستند نیز ملزم به جراحی به روش پروتز سیلیکونی هستند.

بزرگ کردن باسن با تزریق چربی

همانطور که کمی پیش نیز اشاره کردیم، در صورتی که بدن مراجع در نواحی دیگری به غیر از باسن، چربی انباشته شده کافی داشته باشد، پزشک جراحی زیبایی باسن را با استفاده از روش تزریق چربی انجام میدهد. در روش تزریق چربی به باسن، ابتدا پزشک قسمت هایی که دارای چربی انباشته شده است را مشخص کرده و سپس چربی ها را از آن قسمت خارج میکند. چربی مورد نیازی که در راستای حجم درخواستی مراجع و یا حل مشکل افتادگی باسن است را به این قسمت تزریق میکنند.

کوچک کردن باسن با پیکرتراشی

با اینکه امروزه بزرگ کردن باسن رایج است، اما برخی افراد تمایل به کوچک کردن باسن خود دارند، در این روش با جراحی پیکرتراشی باسن، باسن رو کوچک کرده و فرم می دهند.

جراحی به روش تزریق چربی بهتر است یا پروتز؟

بسیاری از پزشکان در صورت وجود امکان، این عمل جراحی را با استفاده از روش تزریق چربی انجام میدهند. در این روش چربی های انباشته شده از نواحی شکم، پهلو و ران گرفته شده و به باسن اضافه میشود. این کار نه تنها فرم طبیعی تری به باسن میدهد، بلکه چربی های اضافی دیگر نواحی بدن را نیز کاهش میدهد.

تنها موردی که در استفاده از روش تزریق چربی باید رعایت کرد، تمدید چربی باسن در صورت برگشت فرم باسن است؛ چرا که ممکن است چربی در بدن جذب شود و باسن به فرم اولیه خود بازگردد.

در صورتی که در روش پروتز، مشکلات متعددی، بیمار را تهدید میکند. یکی از این مشکلات، نشستن روی پروتز است که منجر به جا به جایی پروتز شده و فرم باسن را بسیار زشت و زننده میسازد. همچنین این روش در برخی موارد باعث شده که بر اثر فشار زیاد به قسمت تحتانی، پوست باسن دچار ترکیدگی شده و پروتز از آن بیرون آید.

برای جراحی زیبایی باسن به روش پروتز، باید خود را برای هر مشکلی آماده کنید! این روش در بسیاری از افراد پاسخگو نبوده و در کنار جراحی های متعدد برای بهبود این مشکل، مشکلات دیگری را نیز متحمل شده اند. البته لازم به ذکر است که این روش در افراد زیادی جواب داده و فرم زیبایی را نیز حاصل شده است.

عوارض جراحی زیبایی باسن

بدیهی است که هرگونه عمل زیبایی در کوتاه مدت یا دراز مدت عوارضی را در پی خواهد داشت؛ اما پروتز باسن اگر درست و اصولی انجام شود، عوارضی نخواهد داشت. در ادامه به چند مورد از عوارضی که ممکن است برای فرد جراحی شده پیش بیاید اشاره خواهیم داشت.

  • ناحیه جراحی شده تا مدتی سفت و متورم شده و ممکن است تا ماه ها باقی بماند.
  • امکان عفونت در جای زخم ها وجود دارد که اگر به صورت دقیق شکاف ها با بخیه پر شود این اتفاق نمی افتد.
  • ممکن است در ناحیه جراحی دچار درد شوید که این مشکل با مصرف قرص های مسکن و ضد درد حل خواهد شد.
  • یکی دیگر از عوارض مهم پروتز باسن جا به جایی پروتز است که باعث عدم تقارن دو طرف باسن با یکدیگر میشود.

مراقبت های پس از جراحی باسن

  1. پس از عمل جراحی به مدت 24 ساعت لازم است استراحت مطلق داشته باشید و در هفته اول از فعالیت های فیزیکی مانند رانندگی و ورزش اجتناب کنید.
  2. هفته دوم پس از عمل، فعالیت های نرمال مانند پیاده روی با سرعت آرام را شروع کنید اما همچنان از ورزش های سنگین اجتناب کنید. در شش هفته دوم ورزش های سبک را شروع کنید اما مراقب باشید قسمت تحتانی بدن را درگیر نکنید.
  3. موارد دیگری مانند نشستن روی موتور سیکلت، سوارکاری و تابش مستقیم نور خورشید به قسمت عمل شده نیز برای پس از عمل جراحی زیبایی باسن، عواقب مثبتی ندارد.

کلام آخر

در انتخاب مرکز مورد نظر برای جراحی باسن، بسیار دقت کنید؛ چرا که در صورت عمل نادرست باسن، عواقب جبران ناپذیری مانند پارگی و شکستگی پروتز، ضعیف شدن و یا از بین رفتن حس لامسه در ناحیه جراحی، احتمال تجمع خون در ناحیه جراحی و مواردی از این قبیل گریبان گیر زیباجو خواهد شد. در صورتی که تجربه ای در راستای این عمل جراحی را دارید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول جراحی زیبایی باسن

روش های جراحی زیبایی باسن، چه روش هایی هستند؟

پروتز باسن
بزرگ کردن باسن با تزریق چربی
کوچک کردن باسن با پیکرتراشی

چه مدت بعد از جراحی زیبایی باسن، می توان به فعالیت پرداخت؟

پس از عمل جراحی به مدت 24 ساعت لازم است استراحت مطلق داشته باشید و در هفته اول از فعالیت های فیزیکی مانند رانندگی و ورزش اجتناب کنید. هفته دوم پس از عمل، فعالیت های نرمال مانند پیاده روی با سرعت آرام را شروع کنید.

هزینه جراحی زیبایی باسن چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی باسن بستگی به روش جراحی انتخابی، متفاوت است. جهت اطلاع از هزینه های جراحی با مشاورین ما در کلینیک زیبایی ماه در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

1 دیدگاه دربارهٔ «جراحی زیبایی باسن»

  1. سلام وقت بخیر، ⚘️
    تزریق چربی به باسن برای افراد دیابتی با قند کاملا کنترل شده ایا عوارض داره؟ از این جهت سوال میکنم که در دیابت تاکید زیادی به حذف چربیهای بدن هست ، ایا برگرداندن چربی از قسمتهای دیگه بدن به باسن برای بیماری دیابت مضر هست یا خیر و سوال دیگه اینکه کلا فقط حذف چربیهای احشایی در کنترل دیابت موثر هست که با ورزش و رژیم انجام میشه یا حذف هرگونه چربی از بدن برای اون مفید هست؟؟پیشاپیش ممنونم از پاسخ شما…❤️⚘️

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *