جراحی لیفت شقیقه

جراحی زیبایی لیفت شقیقه
با بالا رفتن سن، بافت صورت شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، که می تواند باعث افتادگی صورت شما شود. امروزه روش‌های انتخابی زیادی وجود دارد که بسته به ناحیه‌ای از صورت که نیاز به درمان دارد، می‌توان از آنها برای سفت کردن پوست استفاده کرد. اگر افتادگی پوست و چین و چروک‌های اطراف شقیقه‌ ها گذر زمان را در صورت شما نشان می‌دهند، ممکن است کاندیدای جراحی لیفت شقیقه باشید. 
به تمامی موارد گفته شده، افتادگی اطراف گردن، چانه و نواحی اطراف لب‌ها را نیز اضافه کنید که می‌توانند شما را از آنچه هستید پیرتر نشان دهند. اگر این موارد تمام چیز‌هایی هستند که الان با آن‌ها مواجه هستید و آن‌ها را تجربه می‌کنید، لیفت شقیقه می‌تواند در زیباسازی چهره و کاهش و از بین بردن چین و چروک‌های صورت تأثیر به سزایی داشته باشد.
برای جراحی لیفت شقیقه در ابتدا پزشک از انواع مواد بی حس کننده یا بیهوش کننده استفاده می کند. سپس نواحی خاصی از شقیقه را علامت گذاری کرده و در همان نقاط برش هایی را با تیغ جراحی ایجاد می کند. میزان برش ها با توجه به میزان مشکلاتی که افراد با آن درگیر هستند انجام میشود. سپس پوست تا حد امکان لیفت می شود.
دوره نقاهت 10 روز
نوع بی حسی موضعی

هدف از لیفت شقیقه

یکی از دلایل ایجاد چین و چروک‌ها بر روی پوست صورت در اثر افزایش سن، کاهش تولید الاستین و کلاژن بدن است. هر دوی این موارد از جمله پروتئین‌های ضروری و مفید بدن در تأمین نرمی و لطافت پوست به شمار ‌می‌روند. علاوه بر این صورت به عنوان بخشی از بدن که بیشتر در معرض عوامل بیرونی مانند نور خورشید و آلودگی‌ها قرار دارد، با گذشت زمان، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و همین امر موجب پیدایش چین و چروک و خطوط ریز و عمیق بر روی پوست صورت می‌شوند.

لیفت شقیقه یک روش جراحی زیبایی است که به منظور بهبود و ارتقاء موقعیت ابروها و پوست اطراف چشمان اجرا می‌شود. این روش به عنوان یک راهکار موثر برای کاهش چین و چروک‌های موجود در این منطقه شناخته می‌شود.

هدف از لیفت شقیقه چیست؟

جراحی لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

اگر بخواهیم ناحیه شقیقه را تشریح کنیم، قسمتی از پهلوی پیشانی خواهد بود. لیفت شقیقه در حالت کلی، بلند کردن یا بالا بردن قسمت جانبی پیشانی است. با توجه به اینکه افرادی که درخواست انجام این جراحی زیبایی را دارند به آن به صورت ویژه توجه دارند، لیفت شقیقه جدای از لیفت پیشانی مطرح می‌شود. متقاضیان آن رد پایان انتظار دارند که با بالا کشیدن دم ابرو‌ها، چشمانی کشیده و به اصطلاح گربه‌ای داشته باشند.

لیفت شقیقه با استفاده از تکنیک‌های جراحی انجام شده و موجب از بین رفتن چین و چروک اطراف چشم و کاهش پف پلک بالایی می‌شود. در نهایت باز شدن چشم‌های خواب آلوده و خسته و جوان‌تر دیده شدن آن‌ها، نتیجه پایانی این عمل زیبایی خواهند بود. تأثیر مستقیمی که لیفت شقیقه بر روی چشم‌ها می‌گذارد موجب شده تا تعداد بسیاری از افراد به سمت آن جذب شوند.

استفاده از آندوسکوپی یا دوربین‌های ویدیویی کوچک که از طریق برش یا سوراخ کوچک وارد قسمت شقیقه شده و عمل بالا بردن ناحیه مورد نظر انجام می‌شود از جمله روش‌های رایج آن به شمار می‌رود. این تکنیک توسط جراحان زیبایی متعددی به کار برده می‌شود.

جراح، برش کوچکی را در داخل مو ایجاد کرده و در ادامه با کمک ابزار آندوسکوپی و جراحی، بافت نرم عضله تمپوراس و استخوان جمجمه را آزاد‌سازی کرده و آن را برداشته و با کمک بخیه آن را به قسمت فوقانی ثابت کرده و در واقع آن را به سمت بالا می‌کشد. با استفاده از این روش هیچ پوستی از روی صورت برداشته نشده و جای زخم و بافت اسکار کمتری به مقدار برش ایجاد شده، صورت می‌گیرد.

این روش یک جراحی سرپایی یا کمک بیهوشی سبک است که بیشتر در جوانانی که نیاز به لیفت ابرو ندارند، مورد استفاده قرار داده می‌شود. علاوه بر بالا بردن انتهای ابرو یا دم آن، انجام این کار باعث کاهش یا حتی از بین بردن پای کلاغی می‌شود.

نحوه انجام جراحی لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادیکه چربی زیر پوستشان به دلایلی مثل افزایش سن از بین رفته و چشم و ابروی آن ها افتاده است.
  • افرادی که دور چشمشان چین و چروک دارند و این چین ها آن ها را پیر نشان میدهد.
  • افرادی که دوست دارند چشم و ابرویشان حالت کشیده‌تر و بالاتری داشته باشد.
  • افراد بالای ۲۲ سال میتوانند این کار را انجام دهند. معمولا این کار به سنین زیر ۲۲ سال پیشنهاد نمیشود زیرا هنوز چهره به طور کامل شکل نگرفته است.

سن مناسب برای جراحی لیفت شقیقه

مزایای جراحی لیفت شقیقه

  • بالا رفتن ابروها و کشیده شدن و زیباتر شدن فرم کلی ابرو ها
  • لیفت چشم ها و تغییر حالت کلی چشم و جذاب تر شدن چشم ها
  • از بین رفتن خطوطی که در اطراف چشم ها و نواحی اطراف شقیقه ایجاد شده اند
  • رفع حالت خستگی و اخمویی افراد
  • جوانسازی و افزایش جذابیت حالت چشم ها

مزایای لیفت شقیقه چیست؟

عوارض لیفت شقیقه و ابرو

  • درد مختصر
  • عوارض مواد بیهوشی: در مواردی که افراد با روش بیهوشی این جراحی زیبایی صورت را انجام داده اند تا مدت زمان کوتاهی حالت گیجی، تهوع و سردرد دارند که در کوتاه ترین زمان بهبود پیدا می کنند.
  • خونریزی موقت و مختصر در محل بخیه ها
  • تورم مختصر در محل بخیه

این جراحی تحت دو روش قابل انجام است. یا بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی دو نوع عمده راهکار هایی هستند که باعث برطرف کردن درد در روند جراحی می شوند. بنابراین نیازی به نگرانی نیست و افرادی که از تجربه درد هراس دارند می توانند بدون نگرانی نسبت به انجام آن اقدام کنند.

عوارض لیفت شقیقه

مراقبت های پیش از انجام لیفت شقیقه

  • قبل از جراحی در جلسات مشاوره از اهداف و انتظارات خود از این عمل با پزشک صحبت کنید.
  • اگر دارای بیماری خاصی هستید و یا داروی خاصی مصرف میکنید حتما جراح را از سوابق پزشکی خود مطلع سازید.
  • قبل از جراحی از شما خواسته میشود که به مراکز تصویر برداری معتبر رفته و عکس هایی را از صورت و چشمانتان تهیه کنید و این عکس ها را در روز جراحی با خود همراه داشته باشید.
  • حداقل دو هفته قبل از لیفت شقیقه از استعمال دخانیات بپرهیزید زیرا سیگار باعث کم شدن جریان خون میشود.

مراقبت های قبل از جراحی لیفت شقیقه

مراقبت‌های پس از جراحی لیفت شقیقه

  • مصرف دارو های تجویز شده مانند مسکن و آنتی بیوتیک یک هفته بعد از جراحی زیبایی صورت
  • یک هفته تا ده روز پس از جراحی برای کشیدن بخیه ها به پزشکتان مراجعه کنید.
  • زمان استراحت طاق باز بخوابید و چند بالش زیر سرتان بگذارید تا سر بالاتر قرار بگیرد. دقت کنید روی صورتتان اصلا نخوابید.
  • برای کاهش تورم و کبودی می‌توان از کمپرس آب سرد استفاده کرد. هیچگاه نباید یخ را مستقیم روی پوست یا جای عمل گذاشت.
  • در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و کرم های ضد آفتابی که پزشک تجویز کرده است را استفاده کنید.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

هیچ راه فراری از روند پیری و افزایش سن وجود ندارد. بزرگ‌ترین نشانه‌های آن نیز بر روی صورت و ظاهر چهره افراد به ویژه نواحی اطراف گردن و شقیقه خود را نشان می‌دهد. جراحان زیبایی، جراحی لیفت شقیقه و گردن را به عنوان یک تکنیک بازیابی جوانی و شاداب سازی پوست به شما ارائه می‌دهند تا بتوانید چهره جوان‌تر و بدون چین و چروک داشته باشید.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

جراحی لیفت شقیقه از جمله تکنیک‌های لیفت گیجگاهی ابرو به حساب می‌آید. این جراحی زیبایی با بالا بردن قسمت انتهایی و بیرونی ابرو موجب می‌شود تا نواحی اطراف شقیقه و پای کلاغی نیز صاف و بدون چین و چروک شود. جراحی لیفت شقیقه را می‌توان با عمل‌های زیبایی دیگری مانند لیفت پلک و لیفت صورت انجام داد تا نتیجه بهتری را در صورت مشاهده کنید. انجام لیفت شقیقه به تنهایی بیشتر در افراد جوان که نیاز به لیفت ابرو ندارند، کاربرد خواهد داشت. اجرای برش کوچک پنهان شده در داخل مو، بهبودی آسان‌تر و ایجاد کمترین جای زخم از جمله مزایای این تکنیک به شمار ‌می‌روند.

مطمئناً لیفت شقیقه یکی از راهکارهای پیشرفته در حوزه جراحی زیبایی است که به شما کمک می‌کند تا از زیبایی طبیعی چهره خود بهترین استفاده را ببرید. با انجام مشاوره با یک پزشک متخصص و رعایت دقیق دستورات پس از جراحی، می‌توانید جوانی و شادابی را به چهره خود برگردانید.

کلینیک زیبایی ماه با بهره‌مندی از جراحان متخصص آگاه به شیوه‌های نوین درمان پزشکی و به کارگیری تجهیزات پیشرفته و مدرن، آماده ارائه خدمات در زمینه لیفت شقیقه به بیماران خود است.

سوالات متداول جراحی لیفت شقیقه

میزان ماندگاری لیفت شقیقه چقدر است؟

میزان ماندگاری لیفت شقیقه با توجه به نوع پوست فرد مشخص می‌شود اما به طور معمول ماندگاری بالا و طولانی مدتی دارد.

آیا لیفت شقیقه محدودیت سنی دارد؟

لیفت شقیقه برای افراد بالای ۲۳ سال قابل انجام است. افرادی که کمتر از ۲۳ سال دارند چون روند تکامل پوستشان کامل نشده در صورت جراحی نتیجه خوب و دائمی نخواهند گرفت.

هزینه انجام لیفت شقیقه چقدر است؟

هزینه انجام لیفت شقیقه با توجه به برند و مقدار نخ استفاده شده و همچنین میزان افتادگی پوست در ناحیه شقیقه و میزان مهارت پزشک مشخص می شود.

چرا کلینیک زیبایی ماه برای لیفت شقیقه انتخاب خوبی است؟

کلینیک زیبایی ماه با داشتن پرسنل حرفه‌ای، پزشکان متخصص و پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توانسته مجوز وزارت بهداشت را کسب کند. همچنین میزان رضایت بالای زیباجویان و عمل‌های موفق در این کلینیک زیبایی باعث شده که کلینیک ماه به یک انتخاب خوب برای انجام عمل لیفت شقیقه تبدیل شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.4]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

12 دیدگاه دربارهٔ «جراحی لیفت شقیقه»

    1. با سلام
      اگر عمل لیفت شقیقه توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام بشه این اتفاق نمیوفته ولی این مورد در صورتی که پزشک و کلینیک خوب نباشه امکانش وجود داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *