ساکشن چربی سینه

ساکشن چربی سینه

ساکشن چربی سینه

روش لیپوساکشن چربی سینه بر حذف چربی از ناحیه اطراف سینه برای کمک به بهبود ظاهر و کانتور تمرکز دارد. جراحی کوچک کردن سینه، چربی، بافت سینه و پوست را از سینه ها جدا می کند. برای کسانی که سینه های بزرگ دارند، جراحی کوچک کردن سینه میتواند ناراحتی را کاهش دهد و ظاهر را بهبود بخشد. 

جراحی ساکشن سینه همچنین ممکن است به بهبود اعتماد به نفس از نظر ظاهری و توانایی شرکت در فعالیتهای بدنی کمک کند. اگر به فکر جراحی کوچک کردن سینه هستید، مهم است بدانید که ساکشن چربی سینه شامل چه خطرات و عوارض احتمالی است. 

روش ساکشن چربی سینه چیست؟

جراحی ساکشن چربی سینه شامل برداشتن چربی از ناحیه سینه است که به کاهش افتادگی این ناحیه و بهبود ظاهر سینه ها کمک می کند. به طور کلی میتوان از لیپوساکشن در هر ناحیه از بدن یا صورت برای برداشتن پاکتهای چربی نامطلوب استفاده کرد. روش‌ های لیپوساکشن می‌توانند به اشکال مختلفی انجام شوند، در این مورد می توانید  با پزشک مشاوره لیپوساکشن سینه صحبت کنید تا هر گونه نگرانی یا مشکلی را که ممکن است در جراحی لیپوساکشن سینه رخ دهد، درک کنید. 

چگونه برای جراحی لیپوساکشن سینه خود آماده شویم؟

نحوه آماده سازی شما قبل از جراحی لیپوساکشن چربی سینه بسیار مهم است. اگر دلیلی وجود دارد که احساس میکنید برای انجام لیپوساکشن سینه کاملاً آماده نیستید، باید به پزشک اطلاع دهید تا بتواند آن را به تعویق بیندازد. معمولاً عمل لیپوساکشن سینه را تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام میدهند که به این معنی است که توصیه های زیر باید رعایت شود:

  • تا 6 هفته قبل از جراحی سیگار را قطع کنید.
  • مصرف مکمل های گیاهی را متوقف کنید.
  • مصرف آسپرین یا هر نوع داروی ضد التهابی را متوقف کنید.
  • پس از جراحی نیاز است که حداقل یک هفته استراحت کنید.

در طول جراحی ساکشن چربی سینه

جراحی لیپوساکشن سینه با تزریق مایع بی حس کننده به ناحیه سینه که در حال عمل است، شروع میشود. سپس، معمولاً یک برش در این ناحیه داده میشود که فقط کمتر از ۱ سانتی‌متر طول دارد یا به اندازه کافی برای برداشتن چربی از طریق کانولا بزرگ است. شکل دیگری از ساکشن چربی سینه که میتوان انجام داد از طریق مایع لیپوساکشن بادی جت است. پس از برداشتن چربی، از بخیه های قابل حل برای پوشاندن برش استفاده میشود و یک پانسمان جامع اعمال میشود. این همه میتواند حدود 1-2 ساعت طول بکشد.

بعد از جراحی لیپوساکشن سینه

بیماران می توانند بهبودی متفاوتی داشته باشند. افرادی که تحت بیهوشی موضعی هستند باید بتوانند نسبتاً سریع تحرک پیدا کنند، اما کسانی که تحت بیهوشی عمومی قرار دارند برای بهبودی باید به بخش بازگردند. صرف نظر از این، شما همچنان احتمالاً احساس ناراحتی و تورم دارید که ممکن است به تسکین درد نیاز داشته باشد، میتوانید بعد از جراحی لیپوساکشن چربی سینه، بنوشید و غذا بخورید.

هنگامی که به خانه میروید، مهم است که زخمها را حداقل به مدت یک هفته خشک نگه دارید و حدود 4 تا 6 هفته پس از جراحی لیپوساکشن سینه همچنان پانسمان داشته باشید. شما به احتمال زیاد نیاز خواهید داشت تا زمانی که در خانه هستید، کسی در کنار شما بماند، زیرا احتمالاً حدود یک هفته نیز ناراحتی احساس میشود. 

مزایای ساکشن چربی سینه

ساکشن چربی سینه برای خانم ‌هایی که سینه ‌های بزرگ دارند باعث می‍ شود احساس کند که وزن زیادی از روی سینه‌ برداشته‌ شده است. جراحی کوچک کردن سینه میتواند درد گردن، شانه و کمر را تسکین دهد. همچنین میتواند  ورزش را آسان‌تر کند و جوش‌های آزاردهنده سینه را از بین ببرد. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد روش ساکشن چربی سینه آورده شده است:

عزت نفس بهتر

چندین مطالعه بالینی به این نتیجه رسیده ‌اند که زنانی که تحت عمل ساکشن چربی سینه قرار میگیرند، احساس بهتری نسبت به خود، تصویر بدن و سلامتی خود پس از عمل دارند. یک مطالعه نشان داد که 95٪ از بیماران از نتایج راضی بودند که یکی از بالاترین میزان رضایت برای تمام جراحی های زیبایی است.

لیفت سینه همزمان

بسیاری از بیماران متوجه نمیشوند که با همان روش، سینه را کوچک و لیفت میکنند. جراح پلاستیک شما پوست و بافت اضافی را برای کوچکتر کردن سینه ها خارج میکند. سپس، او نوک سینه های شما را بالاتر میبرد.

اندازه سینه متناسب

اگر با سینه های نامتقارن مشکل دارید، جراحی کوچک کردن سینه میتواند این مشکل را برطرف کند. میتوانید از سینه هایی با همان اندازه و شکلی که میخواهید لذت ببرید. 

معایب کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه، مانند هر جراحی خطراتی دارد که باید در نظر گرفته شود. در حالی که اکثر افراد نتایج مثبتی از کوچک کردن سینه دارند، در زیر به برخی از خطرات این جراحی اشاره شده است.

عوارض

هر عمل جراحی با بیهوشی خطراتی دارد. ممکن است دچار عفونت، لخته شدن خون، عوارض جانبی بیهوشی و موارد دیگر شوید. شما میتوانید با کمک یک یک جراح پلاستیک خبره که هر ساله بسیاری از روشهای کوچک کردن سینه را انجام میدهد، احتمال بروز مشکلات را کاهش دهید.

بهبود ساکشن چربی سینه

جراحی کوچک کردن سینه، یک عمل سرپایی است که حدود سه ساعت طول میکشد. اکثر زنان میتوانند در همان روز به خانه بروند، اما شما یک دوره بهبودی پیش روی خود خواهید داشت. احتمالاً پس از جراحی احساس خستگی و درد خواهید کرد. حرکت کردن برای کاهش احتمال لخته شدن خون ضروری است، اما باید فعالیتهای شدید را حداقل یک ماه به تعویق بیندازید.

درد

یک یا دو هفته پس از ساکشن چربی سینه، کمی درد خواهید داشت. جراح شما احتمالاً داروهای تجویزی شما را برای تسکین درد میدهد. بیشتر زنان برای درمان درد بیش از چند روز به داروهای تجویزی نیاز ندارند. پس از آن، اگر به چیزی نیاز دارید، احتمالاً میتوانید فقط تیلنول مصرف کنید.

جای زخم

برش ها معمولاً در اطراف نوک سینه ها و پایین وسط سینه قرار می گیرند. آنها برای یک یا دو ماه متورم می شوند و با گذشت زمان محو می شوند. اکثر افراد بعد از یک سال جای زخم جزئی دارند.

توانایی شیردهی

برخی از بیماران پس از جراحی کوچک کردن سینه، شیر دادن توسط مادر را سخت‌ تر می دانند اما غیرممکن نیست. پیش بینی اینکه چه کسی ممکن است این نتیجه را داشته باشد دشوار است. ممکن است عاقلانه باشد که جراحی کوچک کردن سینه را تا زمانی که مطمئن شوید بچه های بیشتری نخواهید داشت به تعویق بیندازید.

کاهش حس نوک پستان

برخی از زنان پس از جراحی کوچک کردن سینه، کاهش حس نوک سینه را تجربه کردند. اکثر خانمها بعد از یک یا دو ماه دچار بازگشت حس میشوند، اما تعداد کمی از آنها مشکلات طولانی مدت دارند.

سخن آخر در مورد ساکشن چربی سینه

جراحی کوچک کردن سینه موفقیت آمیز، میتواند درد در قسمت بالای کمر، گردن و شانه ها را تسکین دهد. همچنین ممکن است توانایی شرکت در فعالیتهای بدنی را افزایش دهد و تصویر بهتری از خود ایجاد کند. نتایج فوراً نشان داده می شود، اما ممکن است ماه ها طول بکشد تا تورم به طور کامل کاهش یابد و جای زخم های جراحی محو شود. 

نتیجه نهایی به طور کلی مدت زیادی طول می کشد. اما افزایش سن، تغییر وزن، بارداری و عوامل دیگر میتواند شکل و اندازه سینه را تغییر دهد. امیدواریم مطالعه این مقاله کلینیک ماه، اطلاعات لازم در مورد ساکشن چربی سینه را در اختیارتان قرار داده باشد.

سوالات متداول ساکشن چربی سینه

آیا ممکن است پس از ساکشن چربی سینه، دوباره بافت چربی در سینه رشد کند؟

عمل ساکشن چربی سینه نتایج طولانی مدتی دارد، اما در برخی موارد به علت عدم رعایت و افزایش وزن، ممکن است بافت چربی دوباره رشد کند و باعث بد فرمی سینه ها شود.

آیا عمل کوچک کردن سینه با لیپوساکشن درد دارد؟

در طول ساکشن چربی سینه، به دلیل بی هوشی به هیچ‌ وجه احساس درد نخواهید داشت. پس از عمل امکان دارد کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشید.

دوره نقاهت عمل لیپوساکشن سینه چند روز است؟

دوره نقاهت عمل ساکشن چربی سینه بسیار کوتاه است و متقاضی در این مدت خیلی اذیت نمی شود .اما توصیه می کنیم تا سه روز استراحت کامل داشته باشد.

چرا باید بعد از ساکشن چربی سینه، باید از گن یا لباس های مخصوص استفاده کرد؟

استفاده از گن بعد از ساکشن چربی سینه بسیار مهم است. این امر کمک میکند بافت سینه و پوست این ناحیه بخوبی فرم بگیرد و بعد از بهبودی، شل و آویزان نباشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *