پلاسمای سرد

جت پلاسمای سرد در نتیجه اعمال اختلاف پتانسیل الکتریکی در جریان گاز بی اثر مانند هلیوم یا آرگون که از نازل جت پلاسما عبور می کند.یکی از انواع پلاسما در زیبایی، پلاسمای سرد است که تا به امروز کاربردهای پزشکی بالایی داشته که افراد زیادی از آن استفاده کرده و از آن راضی هستند. در این روش نیازی به جریان گاز از جت پلاسما نیست و در نتیجه اعمال اختلاف پتانسیل الکتریکی به الکترودی که توسط لایه دی الکتریک پوشانده شده است، بین سطح دی الکتریک و سطح پوست ایجاد می شود. دمای پلاسمای ایجاد شده در پلاسما جت و پلاسمای FEDB. D درحدود دمای اتاق ( 35-25 درجه ) است و در مقایسه با سایر انواع پلاسما افزایش دما ندارد و به آن پلاسمای سرد می گویند. اگر با خودتان کلنجار می روید که چرا باید پلاسمای سرد انجام دهید در ادامه مقاله با ما همراه شوید؛

استفاده از پلاسمای سرد

یکی از مواردی که در پلاسمای سرد استفاده می شود، ضدعفونی و استریل کردن پوست است. از این روش برای درمان آکنه استفاده می شود. بسیاری از پزشکان از این روش زیبایی استفاده می کنند. از دیگر کاربردهای پلاسمای سرد می توان به موارد زیر اشاره کرد: برای درمان انواع زخم ها و بیماری های قارچی پوست و ناخن استفاده می شود. پلاسمای سرد با تغییر اسیدهای دیواره باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها این میکروارگانیسم ها را از بین می برد و باعث عقیم شدن عمق و پوست فرد می شود. بنابراین این روش در بهبود بیماری های پوستی ناشی از باکتری ها به ویژه بیماری های ناشی از استرپتوکوک و ای.کلی موثر است. در نتیجه این روش می توان از این روش برای ضدعفونی و درمان آکنه فعال یا کیستیک و ضدعفونی زخم ها، زخم های دیابتی، زخم بستر، سوختگی ها و درمان بیماری های قارچی و پوستی، میخچه و ناخن استفاده کرد. طول می کشد .

کاربردهای پلاسمای سرد چیست؟

پلاسما تراپی یکی از جراحی های نرم است که شامل روش های بسیاری از درمان های جوانسازی می شود و این روش می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند. این روش زیبایی برای موارد زیر قابل استفاده است.این روش برای جوانسازی پلک ها و رفع یا کاهش افتادگی پلک پایین و بالایی و همچنین رفع خطوط ریز مناسب است. از بین بردن خطوط و صاف کردن چین و چروک های صورت، با فعال کردن سلول های فیبروبلاست پوست توسط گرما، فرآیند تولید کلاژن و الاستین در پوست تحریک شده و چین و چروک ها به طرز باورنکردنی صاف می شوند.
کاربردهای پلاسما سرد
ویژگی و مزایای پلاسمای سرد

درمان و بهبود ظاهر خطوط اطراف دهان فرد سیگاری

بهبود انواع مشکلات پوستی مانند لکه های رنگدانه، خال، لکه های آسیب دیده ناشی از نور خورشید، زگیل، خال و گوشت اضافی روی پوست.
  1. لیفت پوست صورت، پیشانی و گردن
  2. لیفت شکم با پلاسما
  3. از بین بردن علائم کشش یا علائم کششی
  4. جوانسازی دست
  5. پلاسمای بینی برای لیفت بینی
  6. پوست شل را سفت کنید
  7. درمان وریدهای عنکبوتی و وریدهای سطحی پوست
  8. از بین بردن خال، زگیل، برچسب های پوستی یا منگوله های پوستی
  9. پف یا کیسه های زیر چشم را از بین ببرید
  10. رفع پف و پف چشم
  11. مراقبت های لازم بعد از پلاسمای سرد
  12. فرد تحت درمان نباید تا 24 ساعت پس از درمان ناحیه آسیب دیده را شستشو دهد.
  13. بلافاصله پس از درمان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و پوست خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

پلاسمای سرد برای چه بیماری هایی توصیه شده است؟

این نوع پلاسمای سرد طبی یا دندانپزشکی در درمان زخم ها به ویژه زخم های مزمن مانند زخم بستر و زخم های ناشی از دیابت بسیار مفید است. همچنین از این نوع پلاسمای سرد در درمان زخم های جراحی، ناراحتی های پوستی ناشی از عوامل بیماری زا مانند عفونت قارچی، زگیل و آکنه و در دندانپزشکی برای عفونت های دهانی مانند تبخال، سینه زدن و ایمپلنت استفاده می شود.

تفاوت بین پوست صاف و لکه دار و درمان و التیام زخم ها با استفاده از پلاسمای سرد

با استفاده از روش پلاسمای سرد به راحتی می توانید زخم های صعب العلاج را درمان کنید، زخم های قابل درمان هزینه قابل توجهی برای مراقبت و درمان دارند که کیفیت زندگی بیماران را به شدت کاهش می دهد. اگرچه زخم ها و جراحات ترمیم زخم می توانند پیچیده باشند. اما تا حدی مقاومت زخم های مقاوم به درمان نتیجه تشخیص و ارزیابی اشتباه زخم و همچنین مدیریت ضعیف زخم و آسیب های ناشی از آن است. به همین دلیل، توسعه ابزارهایی برای مراقبت و درمان زخم ها، مانند ابزارهای مبتنی بر درمان پلاسما، می تواند برای بیماران و برای یک سیستم درمانی سالم ارزش قابل توجهی داشته باشد. آسیب پوست و درمان زخم هنگامی که پوست آسیب می بیند، توانایی قابل توجهی در بازیافت خود از طریق فرآیند بیوشیمی نشان می دهد. این روند بهبود زخم را می توان به 4 مرحله تقسیم کرد:
  • مرحله توقف خونریزی
  • فاز التهابی
  • فاز بازیابی شد
  • مرحله بلوغ (ب) عوامل موثر در درمان زخم
به عنوان یک قاعده، درمان طبیعی زخم از مراحل توضیح داده شده در پاراگراف قبل پیروی می کند. در بسیاری از موارد، التهاب اولیه را می توان به عنوان یک مرحله کلیدی در این درمان، نه تنها برای مقابله با عفونت های باکتریایی، بلکه برای تکثیر و مهاجرت سلولی اولیه در نظر گرفت. طولانی شدن مرحله التهاب از حرکت به فاز سوم (بهبود) جلوگیری می کند و منجر به ادامه اختلال التیام، تخریب ECM و پیشرفت بافت مرده می شود. این طولانی شدن مرحله التهابی به دو دلیل است. کلام آخر انجام این روش برای سفت کردن پوست و بلند کردن پلک ها بسیار ارزان تر از گزینه هایی مانند جراحی است. اطمینان حاصل کنید که فردی که این کار را انجام می دهد یک متخصص پزشکی است. پلاسمای سرد می تواند روشی موثر برای برداشتن خال، کوچک شدن بینی و … باشد که این روش نسبتاً بدون درد بوده و تاثیر بسزایی دارد. اگر نگران پوست خود هستید یا پوست تیره دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

هر جلسه پلاسمای سرد چقدر طول می‏ کشد؟

هر جلسه پلاسمای سرد 15 تا 20 دقیقه طول می ‏کشد که بستگی به ناحیه تحت درمان دارد.

پلاسمای سرد برای کدام نواحی مناسب است؟

پلاسمای سرد بیشتر برای رفع افتادگی پلک، کوچک کردن بینی‏ های گوشتی و بهبود فرو رفتگی ‏های جوش به کار می‏ رود.

تعداد جلسات لازم برای نتیجه گرفتن لازم با پلاسمای سرد، چقدر است؟

برای نتیجه‏ گیری مطلوب از درمان‏ بوسیله دستگاه پلاسما سرد به چند جلسه متوالی در طولانی مدت نیاز دارید که معمولا بین 4 تا 6 جلسه می‏ باشد.