ساکشن چربی ران

ساکشن چربی ران

ساکشن چربی ران روش ها، مزایا و عوارض

ران ها یکی از نقاط بدن هستند که چربی در آن به صورت متمرکز ذخیره می شود. افراد زیادی پس از اتمام رژیم غذایی لاغری و تمرین های ورزشی همچنان از چاقی ران های خود شکایت می کنند. یکی از روش های از بین بردن این چربی ها و خوش فرم کردن پا ساکشن چربی ران است. 

در این روش با خارج کردن بافت چربی از کناره های ران به وسیله دستگاه مکنده اندامی مناسب و دلخواه برای فرد متقاضی ایجاد می شود. بسیاری از افراد پیش از انتخاب این روش برای لاغری ران ها، نگران دوره نقاهت و نحوه انجام آن هستند، در ادامه مطلب نحوه انجام لیپوساکشن ران و عوارض و فواید آن را شرح دادیم، همراه ما باشید.

انواع ساکشن چربی ران

لیپوساکشن روشی عالی و موثر برای برداشتن چربی های جمع شده در نواحی باسن و ران است. این دو منطقه در بدن بیش از سایر قسمت ها چاق شده و در برابر رژیم و ورزش نیز مقاوم تر هستند. دو روش برای ساکشن چربی ران بکار گرفته میشود:

روش قدیمی لیپوساکشن

ساکشن چربی به شیوه قدیمی با برش بزرگتری نسبت به نوع جدید انجام میشود. در این شیوه دستگاه ساکشن با حرکت بر روی بافت چربی منجر به جدا شدن آن از روی استخوان شده و سپس چربی های جدا شده به کمک مکش دستگاه از بدن خارج می شود.

روش جدید ساکشن چربی ران

در روش جدید از تکنولوژی جدیدتر و به روزتری استفاده شده است به طوری که برش مورد نیاز برای جراحی بسیار کوچکتر است و در نتیجه کبودی و التهاب بسیار کمتری به جا میگذارد. این روش حدود 3 ساعت زمان میبرد و در طی مدت فعالیت، دستگاه ساکشن به صورت متناوب و مرتب توسط ارتعاش به حرکت در می آید. حرکت دستگاه زیر پوست توسط ارتعاش دقیقتر و موثرتر است.

در روش های جدید از امواج اولتراسوند و اشعه لیزر نیز کمک گرفته میشود. در روش جدید به کمک امواج اولتراسوند کارایی ساکشن چربی بالاتر رفته و دقت در تراش بدن و ساخت فرم بدنی مورد نیاز بیشتر است. امواج اولتراسوند منجر به شکسته شدن بافت چربی شده و عمل جمع آوری چربی و خروج از بدن را تسریع میکند. این امواج قادر هستند بدون آسیب به رگ و بافت های بدن بر روی بافت چربی اثر گذاشته و چربی را ذوب و آماده خروج از بدن کنند.

یکی دیگر از روش های جدید ساکشن چربی ران، استفاده از لیزر است. در این شیوه نیز چربی ها ذوب میشوند و پس از ذوب شدن میتوان آنرا از بدن خارج کرد. اشعه لیزر بافت چربی را هدف قرار داده و با کشیده شدن و تغییر فرم این بافت آن را به حالت مایع در می آورد. لیزر علاوه بر تسریع در روند خروج بافت چربی برای جوانی و شادابی پوست نیز مناسب است و با تحریک پوست برای کلاژن سازی به سلامت و زیبایی پوست بدن نیز کمک میکند. 

انواع ساکشن چربی ران

ساکشن چربی ران برای چه کسانی مناسب است؟

ایجاد اندامی مناسب و شکل دهی به فرم بدن به صورت دلخواه روش های مختلفی دارد. روش ساکشن بسیار موثر و کاربردی است. در صورتی که با روش های معمول از جمله رعایت رژیم غذایی لاغری و تمرین های ورزشی به اندام مورد نظر خود دست پیدا نکردید، روش ساکشن چربی ران به شما پیشنهاد می شود. 

  1. ساکشن چربی برای افرادی که بافت چربی نرم دارند مناسب است.
  2. افرادی که دارای پوست افتاده در ناحیه ران پا هستند.
  3. این روش مناسب افرادی است که چربی اضافه در قسمت داخلی یا خارجی ران دارند.
  4. این روش مناسب افراد با فرم بدن نامتناسب است

مزایای ساکشن چربی ران نسبت به روش های دیگر

  • برش کوچک در بدن و غیر تهاجمی بودن جراحی
  • دوره نقاهت کوتاه و بهبودی سریع و کوتاه مدت
  • از بین بردن چربی اضافه مقاوم که با رژیم یا ورزش برطرف نمیشود
  • عوارض اندک به نسبت روش های تهاجمی لاغری
  • انجام سریع جراحی و سرپایی بودن آن

عوارض ساکشن چربی ران

هر روش پزشکی برای خارج کردن چربی از بدن میتواند عوارض و پیامدهایی به دنبال داشته باشد. برای آنکه آگاهانه و بر اساس نیاز خود ساکشن چربی ران را انتخاب کنید، در اینجا به برخی از عوارض آن اشاره میکنیم:

  1. احتمال دارد پس از انجام ساکشن التهاب و تغییر رنگ پوست بدن به قرمز مشاهده شود
  2. احتمال ایجاد فرورفتگی در بخش هایی که چربی برداشته شده است وجود دارد.
  3. ممکن است بعد از انجام ساکشن ران، زخم هایی در بدن دیده میشود که تا مدتها بهبودی پیدا نمی کنند.

دوره نقاهت پس از ساکشن چربی ران

انجام لیپوساکشن ران بسیار سریع انجام شده و جراحی سرپایی محسوب میشود، در این فعالیت بیمار پس از 3تا4 ساعت عمل میتواند از کلینیک یا بیمارستان مرخص شود. بهبودی این جراحی لیپوساکشن نیز ساده و سریع است و پس از ۵ ماه مراقبت امکان بازگشت به فعالیت های معمول و روزانه وجود دارد.

دوره نقاهت پس از ساکشن چربی ران به دو دوره اول و دوم تقسیم میشود. در دوره اول که دو هفته طول میکشد بیمار قادر به انجام کارهای سبک روزمره خواهد بود.

مرحله اول نقاهت

در هفته اول پس از انجام عمل استراحت کامل توصیه میشود. استراحت منجر به بهبود کبودی و التهاب بدن. در هفته اول بهتر است هیچ فعالیت بدنی انجام نشود.

در هفته دوم نیز پیشنهاد می شود فعالیت سنگین بدنی انجام نشود ولی فعالیت های سبک حرفه ای و شغلی مجاز است. 

مرحله دوم نقاهت

در این مرحله که کبودی ها و درد کاهش پیدا کرده است بیمار توان انجام فعالیت های بدنی بیشتری را پیدا کرده و بخیه ها ترمیم میشوند. این مرحله سه هفته طول میکشد و پس از گذشت هفته پنجم بازگشت به زندگی معمولی روزانه ممکن خواهد بود. استراحت و تحرک کم برای بهبود یافتن کبودی و ترمیم بخیه ها، در طول این سه هفته بسیار اهمیت دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب درباره انواع روش های ساکشن چربی ران خواندید، همچنین بیان کردیم که این شیوه لاغری ران برای چه افرادی مناسب است و چه عوارض و پیامدهایی به دنبال خواهد داشت. در ادامه اشاره شد که بعد از عمل ساکشن نیاز به دوره نقاهت است تا در طول چند هفته بیماری بهبود یابد. 

سوالات متداول ساکشن چربی ران

دوره نقاهت بعد از لیپوساکشن چربی ران چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان لازم برای بهبود کامل محل درمان لیپوساکشن چربی ران برای همه افراد یکسان نیست. بیشتر افراد بعد از گذشت سه روز می‌توانند به سر کار خود برگردند و بعد از دو هفته زندگی معمولی خود را از سر بگیرند.

هزینه لیپوساکشن ران به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه لیپوساکشن ران به‌ تخصص پزشک و نوع روشی دارد که به کار می‌رود. همچنین، محدوده لیپوساکشن چربی ران نیز در قیمت نهایی تاثیر‌گذار است.

آیا لیپوساکشن چربی ران برگشت پذیر است؟

اگر اضافه وزنی در کار نباشد، لیپوساکشن چربی ران برگشت‌پذیر نخواهد بود، چرا که سلول‌های چربی کاملا در این قسمت از بین رفته‌اند.

جای بخیه بعد از ساکشن چربی ران باقی می ماند؟

در لیپوساکشن چربی ران برش‌ها به حدی ریز و مینیاتوری هستند که جای بخیه نمی‌ماند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *