ساکشن چربی گردن

ساکشن چربی گردن

ساکشن چربی گردن از جمله روش های پرکاربرد برای رفع چربی های موضعی بدن است که برای درمان چاقی مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها کاربرد زیبایی دارد. لیپوساکشن گردن با هدف تخلیه و برداشتن چربی های مازادی که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمیروند، مورد استفاده قرار میگیرد. این روش جراحی بسیار اثربخش بوده و به جوانتر شدن ظاهر افراد کمک قابل توجهی میکند.

لیپوساکشن گردن چیست؟

لیپوساکشن گردن یکی از روش ‌های اثربخش در جراحی زیبایی است که نسبت به سایر روش‌ ها بسیار کم خطر و نسبتا ارزان قیمت برای بیماران است و میتواند تغییر چشمگیری در ظاهر بیمار ایجاد کند. توجه داشته باشید در صورتی که این عمل زیبایی را انجام دهید باید یک رژیم غذایی مناسب همراه با وزن منظم را در دستور کار قرار دهید تا به صورت دائمی از شر این بافت های چربی برداشته شده، خلاص شوید. 

بنابراین کنترل وزن خود را در اولویت قرار دهید تا نتایج لیپوساکشن تحت تاثیر قرار نگیرد. پس اگر بیماران وزن نرمال و متعادل خود را حفظ کنند نتایج عمل لیپوساکشن گردن برای طولانی مدت ماندگار خواهد بود.

این عمل زیبایی برای چه نواحی از گردن کاربرد دارد؟

وجود چربی اضافه در ناحیه گردن باعث میشود که محدوده خط بین گردن و فک به طور کامل مشخص نباشد، بنابراین ساکشن چربی گردن در امتداد خط فک و گردن برای از بین بردن غبغب انجام میشود. پس در صورتی که پوست گردن شل و افتاده دارید با جراحی ساکشن میتوانید این نواقص را سریعا رفع کنید. با عمل ساکشن و خروج چربی اضافه، با گذشت چند روز بعد از عمل، پوست ناحیه گردن منقبض شده و بافت سفت و حجیم به خود میگیرد.

ساکشن چربی گردن چگونه انجام می‌شود؟

لیپوساکشن یک روش عمل نسبتا سریع است که میتوان آن را با استفاده از بی حسی موضعی نیز انجام داد. در واقع جراح متخصص پوست و زیبایی برای ساکشن چربی گردن یک یا ۲ برش کوچک به ابعاد ۳ میلیمتری در زیر چانه یا پشت گوش ایجاد میکند تا لوله کانولا را وارد کند. با استفاده از این لوله ظریف، چربی اضافه برداشته و جای برش ها با بخیه‌های کوچکی بسته میشود.

 این روش جراحی زیبایی کمترین جای زخم را بر جای میگذارد و کمترین عوارض متوجه بیمار خواهد شد. پس از عمل نیز بیماران برای مدت کوتاهی از چانه بند مخصوص استفاده ‌کنند و بعد از دو روز میتوانند برای انجام فعالیت های عادی روزمره خود آماده شوند.
پس از عمل لیپوساکشن گردن، مقداری تورم و کبودی در ناحیه گردن بیمار ایجاد می‌شود که پس از 10 تا 15 روز به طور کامل برطرف میشود و هیچ جای نگرانی باقی نمیماند.

مزایای ساکشن چربی گردن

لیپوساکشن ناحیه گردن و چانه باعث میشود که فرد متقاضی از یک گردن باریک بهره مند شود و از نظر ظاهری نیز جوانتر به نظر برسد. این روش درمانی برای بیمارانی مناسب است که از وجود چربی اضافی در ناحیه گردن خود رنج میبرند، در حالی که کیفیت پوست آنها بسیار مناسب است. به طور کلی میتوان مزایا و اهداف ساکشن چربی گردن را به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  •  کمک نمودن به مشخص تر شدن زاویه زیر چانه
  •  کمک به تشخیص بهتر خط حدودی بین فک و گردن
  •  از بین بردن بافت چربی اضافی از ناحیه گردن
  •  برداشتن غبغب زیر چانه و صاف کردن پوست دو لایه آن
  •  اصلاح فرم چانه به بهترین شکل و متناسب با اندام گردن و صورت
  •  اصلاح زاویه خط فک به منظور ایجاد تعادل و تقارن در فرم صورت
  •  رفع دائمی چربی های انباشته شده در زیر نواحی چانه، صورت و گردن
  •  دوره نقاهت بسیار کوتاه مدت
  •  داشتن حداقل عوارض جانبی و خطرات بعد از لیپوساکشن گردن

البته توجه داشته باشید که لیپوساکشن گردن تنها در برداشتن چربی اضافی در این ناحیه کمک میکند و نمیتواند تغییری در حالت پوست و عضلات گردن ایجاد کند.

لیپوساکشن گردن برای چه افرادی مناسب است؟

از مناسبت ‌ترین کاندیدا برای لیپوساکشن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  افرادی دارای سلامت جسمانی کامل
  •  افرادی بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن
  •  عدم رفع غبغب افراد با اصلاح رژیم غذایی و ورزش کردن مداوم
  •  افرادی دارای بافت و لایه های چربی در گردن
  •  افراد دچار شل شدگی پوست صورت
  •  افرادی دارای غبغب با حجم چربی بالا
  •  افراد غیر سیگاری

پروسه انجام ساکشن چربی گردن

پروسه ساکشن چربی گردن دارای یک فرایند کوتاه مدت است که کمتر از یک ساعت به طول می انجامد. پزشک با استفاده از بی حسی موضعی فرایند برداشتن چربی نواحی گردن آغاز میکند و معمولا برش هایی به طول ۲ تا ۴ سانتیمتر در زیر چانه، بین لثه‌ ها یا پشت لاله ‌های گوش ایجاد میکند. 

دلیل انتخاب این نواحی برای حذف چربی اضافی، قابل رویت نبودن جای جراحی بعد از بهبودی است. بنابراین از طریق این برش های کوچک، لوله نازک و باریک کانولا را وارد ناحیه مورد نظر میکند و با حرکت دادن به سمت عقب و جلو، بافت های چربی را از این ناحیه جدا میکند. 

سپس این چربی ها با استفاده از دستگاه مخصوص به صورت مکشی از ناحیه خارج میشوند. پس از اتمام عمل لیپوساکشن گردن، برش های ایجاد شده بخیه زده میشوند و با انجام عملیات پانسمان یا بانداژ پروسه عمل زیبایی به اتمام میرسد. 

عوارض و خطرات ساکشن چربی گردن

عوارض ساکشن گردن مانند عوارض ساکشن سایر نقاط بدن خواهد بود و ممکن است فرد دچار خونریزی، فرورفتگی یا اسکار در محل جراحی، عفونت، ایجاد عدم تقارن بین فک و گردن، عوارض بیهوشی، درد و تورم در ناحیه گردن، تجمع مایعات و غیره شود.

 البته در برخی از موارد میزان عوارض به قدری شدید است که بیمار دوباره نیاز به تکرار عمل ساکشن چربی گردن پیدا میکند. البته در هر نوع لیپوساکشن برای رفع چربی نواحی مختلف بدن، پزشک معالج موظف است که قبل از عمل در مورد فواید و عوارض ساکشن به بیمار توضیحایت را ارائه دهد و پس از عمل نیز دستورات لازم را به بیمار توصیه کند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

بنابراین بیمار پس از عمل ساکشن باید برای معاینه مجدد و دریافت دستورات مراقبتی برای دوران نقاهت و رعایت نکات بهداشتی حتما به پزشک مراجعه کند.

سوالات متداول ساکشن چربی گردن

آیا امکان برگشت ساکشن چربی گردن وجود دارد؟

درصورتی‌که فرد به رژیم غذایی خود بعد از عمل ساکشن چربی گردن توجهی نکند، امکان بازگشت چربی‌ها در این روش وجود دارد.

جای بخیه بعد از ساکشن چربی گردن می ماند؟

برش‌ها در این روش به حدی کوچک و ریز هستند که با چشم دیده نمی‌شوند و به ‌مرور زمان جای آن ها برطرف می‌شود.

آیا ساکشن چربی گردن درد دارد؟

ساکشن چربی گردن جز عمل‌های با شدت درد پایین است. اما احساس درد بعد از جراحی کاملا طبیعی است و احتمال کبودی و ورم هم وجود دارد.

آیا امکان ماساژ ناحیه ساکشن چربی گردن وجود دارد؟

بله، ماساژ بعد ساکشن چربی گردن باعث کاهش درد و ورم ناحیه مورد نظر می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «ساکشن چربی گردن»

    1. سلام
      اگر به ورزش و رژیم غذایی که دکتر به شما میگه توجهی نکنید امکان بازگشت چربی بعد از ساکن چربی گردن هستش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *