تزریق فیلر لب عروسکی

فیلر لب عروسکی

تزریق فیلر لب عروسکی

زیبایی تنها یک مسئله تاثیر گذار در ظاهر فرد نیست بلکه زیبا بودن اعتماد فرد را زیر و رو می کند. گاهی اشکالات جزئی باعث می شود شما کمتر احساس زیبایی کنید و در نتیجه اعتماد به نفس کمتری داشته باشید. به همین دلیل و برای رفع این اشکالات باید به سمت روش ها و عمل زیبایی صورت بروید. 

یکی از زیباترین اعضای بدن یک فرد که احتمالا در نگاه اول متوجه آن خواهید شد لب است. به همین دلیل یکی از پرکاربردترین روش های زیبایی که امروزه نیز بسیار به آن توجه می شود فیلر لب است. استفاده از فیلر در لب روش های مختلفی دارد که با توجه به شاخصه های زیبایی شناسی توسط زیباجو و با مشورت پزشک متخصص انتخاب می شود. در این مقاله قصد داریم روش فیلر لب عروسکی را به شما معرفی کنیم.

فیلر لب عروسکی چیست؟

در ابتدا بهتر است کلمه فیلر را توضیح دهیم. به طور خلاصه فیلر ها مواد پرکننده ای هستند که به صورت تزریقی به لب یا دیگر نقاط بدن تزریق می شوند. تزریق فیلر اهداف مختلفی دارد، به عنوان مثال استفاده از فیلر بینی برای رفع نواقص جزئی در بینی استفاده می شود. برای صورت نیز از فیلر برای رفع چین و چروک استفاده می کنند.

استفاده فیلر در لب برای حجم دهی استفاده می شود. البته حجم دهی لب یک مدل یکسان ندارد و مدل های مختلفی مانند فیلر لب عروسکی ، فیلر لب روسی و … را شامل می شود. در فیلر لب عروسکی پزشک سعی می کند لب ها را حجیم ، پر و برجسته کند و به شکل عروسک در بیاورد. در فیلر لب عروسکی معمولا از موادی مانند اسید هیالورونیک استفاده می شود.

معرفی انواع فیلرها و فیلر مناسب برای لب عروسکی

فیلر ها به انواع مختلفی در دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال اگر قرار باشد دسته بندی زمانی درست کنیم فیلر ها به کوتاه اثر ، دائمی ، نیمه دائمی و … تقسیم می شوند. در این جا ما سعی داریم بر اساس مواد تشکیل دهنده فیلر ها را تقسیم بندی کنیم. 

اولین مواد تشکیل دهنده فیلر ها که به عنوان فیلر دائمی از آن استفاده می شود پلی‌متیل متاکریلات است. از این فیلر برای برجسته کردن گونه ها و … استفاده می شود. نوع بعدی فیلر از هیدروکسی آپاتیت کلسیم ساخته شده است که یک ماده تحریک کننده بدن برای ساخت کلاژن است. این فیلر پس از سه ماه جذب می شود و اثرات آن از بین می رود.

هالورونیک اسید در فیلر

اما مناسب ترین فیلر برای استفاده در لب عروسکی فیلر ساخته شده از اسید هیالورونیک است. این ماده که به صورت طبیعی نیز در بدن وجود دارد باعث تحریک شدن بدن برای ساخت کلاژن می شود. استفاده از این ماده برای فیلر لب عروسکی مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال این ماده کنترل پذیری خوبی دارد و با استفاده از این ماده پزشک به خوبی می تواند حجم لب را کنترل کند. 

همچنین هیالورونیک اسید حساسیت بر انگیز نیست و احتمال ایجاد حساسیت در استفاده از این ماده بسیار پایین است. استفاده از این ماده باعث تورم کمتر و در نتیجه بهبودی بسیار سریع تر فیلر لب عروسکی خواهد شد. البته در نهایت پزشک معالج با توجه به شرایط شما باید بهترین نوع فیلر را انتخاب کند.

مزایا و معایب فیلر لب عروسکی

اولین مزیت این روش بدست آوردن تقارن و زیبایی در لب ها است. این روش باعث بهبود شکل لب ها و همچنین افزایش حجم لب می شود که بسیار زیبا است. فیلر لب عروسکی روشی غیر تهاجمی و بدون درد است که استفاده از آن را بسیار آسان می کند. این روش یک روش موقتی است و در صورت عدم رضایت شما نتیجه آن قابل اصلاح است. 

استفاده از این روش برای افرادی که بدشان نمی آید با گذر زمان تغییرهای متفاوتی به چهره خود بدهند بسیار مناسب است. البته پس از استفاده از این روش لب های شما دچار کمی کبودی و تورم خواهد شد. این اثرات ظرف چند روز از بین خواهند رفت. توصیه می کنیم برای جلوگیری از عوارض احتمالی مانند عدم قرینگی لب و حتی عفونت و خونریزی به یک کلینیک معتبر برای انجام فیلر لب عروسکی مراجعه کنید.

مراقبت های پس از فیلر لب عروسکی

تا دو روز پس از استفاده از این روش نباید به سمت ورزش و یا فعالیت های سنگین بروید. استفاده از لوازم آرایشی پس از انجام فیلر لب عروسکی تا 24 ساعت ممنوع است. در صورتی که دردی در ناحیه لب احساس کردید با کمپرس سرد می توانید آن را تسکین دهید. اگر درد بسیار شدید بود و یا علائم نامطلوبی داشتید حتما باید به پزشک خود مراجعه کنید.

در صورتی که این روش را در مراکز معتبر مانند کلینیک ماه انجام دهید احتمال عفونت بسیار کم خواهد بود؛ اما در هر صورت پزشک برای شما آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد که توصیه می شود از آن استفاده کنید. از فشار دادن و یا حتی لمس کردن لب هایتان تا 24 ساعت بپرهیزید. زیرا مدتی طول خواهد کشید که فیلر جای خود را پیدا کند و ممکن است فرم لب شما به هم بخورد.

نتیجه گیری

فیلر لب عروسکی به عنوان یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین فیلر های لب بین زیباجویان است. استفاده از این روش حتما باید با تشخیص و به توصیه پزشک باشد. زیرا پزشک تمام پارامترهای زیبایی شما را در نظر می گیرد و سپس به شما بهترین روش را پیشنهاد می کند. 

استفاده از این روش عوارض شدیدی ندارد و فقط چند روزی درگیر تورم و کبودی خواهید بود که کاملا طبیعی است. در استفاده از این روش مهارت پزشک متخصص بسیار اهمیت دارد پس حتما به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. فیلر لب عروسکی نیازی به مراقبت خاصی پس از عمل ندارد و صرفا چند دستور ساده را باید رعایت کنید. این روش بین 3 تا 9 ماه دوام دارد و پس از آن باید آن را مجددا ترمیم کنید.

سوالات متداول فیلر لب عروسکی

برای مدل لب عروسکی چند سی سی فیلر تزریق می‌شود؟

میزان تزریق فیلر لب عروسکی کاملا سلیقه ای و با تشخیص پزشک متخصص است.

در چه مواردی تزریق فیلر لب عروسکی برای افراد منع می‌شود؟

افراد دارای آلرژی، دوران شیردهی و بارداری، بیماری های هورمونی، بیماری های پوستی و موضعی

هزینه تزریق فیلر لب عروسکی چقدر است؟

قیمت تزریق فیلر لب عروسکی به عواملی اعم از نوع و روش درمانی که انجام می‌شود، برند فیلر و تجربه پزشک بستگی دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

5 دیدگاه دربارهٔ «تزریق فیلر لب عروسکی»

  1. من چند وقتیه دو دل بودم که بیام فیلر لب روسی بزنم یا نه که با خوندن این مقاله فهمیدم که فیلر لب روسی برای من مناسبه .. مرسی از اطلاعات و مقالات خوبی که توی سایتتون میزارید
    فقط به من بگید چجوری باید نوبت بگیرم
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *