عمل لیپو شکم

عمل لیپو شکم

آیا شما هم از چربی‌های اضافه اطراف شکم خود نگران هستید؟ آیا می‌خواهید شکمی صاف‌تر و زیباتر داشته باشید؟ هنگامی که رژیم‌های غذایی و انجام ورزش‌های سنگین بدون جواب می‌ماند، ممکن است بخواهید گزینه‌های مختلف جراحی برای از بین بردن چربی‌های اضافه شکم خود را انتخاب کنید. یکی از تکنیک‌های مناسب برای انجام این کار لیپو شکم به منظور بهبودی و جذابیت بخشیدن به شکم شما است.

لیپوماتیک شکم چیست؟

جراحی لیپو شکم چیست؟

در دو دهه گذشته انجام عمل جراحی لیپوماتیک شکم به منظور کانتور کردن شکم و یکی از روش‌های پیکرتراشی در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در صورت انجام شدن توسط جراح متخصص و انجام آن با رعایت نکات بهداشتی، میزان عوارض آن تا حد زیادی از سایر روش‌ها کمتر است.

در حالت کلی لیپو ابدومینوپلاستی ترکیبی از لیپوماتیک و لیپوساکشن است. بنابراین می‌توان پوست اضافه شکم را از طریق عمل جراحی تامی تاک یا ابدومینوپلاستی برداشته و هم‌زمان عمل لیپوساکشن را با هدف برداشتن چربی‌های اضافه انجام داد.

هدف از لیپوماتیک حذف چربی های اضافی زیر پوست و لاغرتر کردن بدن است که برای قسمت های مختلفی از بدن بکار می رود. در لیپوماتیک شکم، چربی انباشته شده در زیر این نواحی با استفاده از دستگاه لیپوماتیک به صورت محلول چربی برداشته می شود. سپس این محلول چربی را می توان به سایر قسمت های بدن مانند باسن تزریق کرد.

جراحی لیپو شکم چیست؟

شرح کامل لیپوماتیک شکم

لیپو شکم یکی از روش‌های همه‌کاره و ایمن است که با هدف کانتور کردن شکم به منظور پیکرتراشی بر روی افراد مختلف انجام می‌شود. این روش ترکیبی از لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی برای از بین بردن چربی اضافه و پوست شل شده شکم است. استفاده از این عمل زیبایی از ساختار‌های مهم داخلی شکم مانند عروق لنفاوی، اعصاب و عروق خونی محافظت می‌کند.

لیپوماتیک شکم در مقایسه با روش عمل جراحی شکم یا تامی تاک، تنها به از بین بردن چربی‌های اضافه شکم کمک می‌کند و این در حالی است که جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی به بازسازی ماهیچه‌های شکم و از بین بردن پوست اضافه شکم کمک می‌کند. علاوه بر این جراحی شکم همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد و با افزایش وزن قابل توجه در فرد موجب می‌شود تا نتایج این عمل از بین برود.

شرح کامل لیپوماتیک شکم

جراحی لیپو شکم با هدف کمک کردن به بیماران چاقی است که در مقایسه با بیمارانی که دچار اضافه وزن هستند و یا از چاقی موضعی رنج می‌برند، با چالش‌های دشوارتری مواجه هستند. به همین دلیل استفاده از روش‌هایی مانند جراحی شکم یا تامی تاک و لیپوساکشن بر روی این افراد پاسخ‌دهی مناسبی ندارند. بیشتر افرادی که دارای چربی و پوست اضافه در اطراف ناحیه شکم هستند، افرادی که باردار بوده‌اند و یا دچار کاهش وزن زیادی شده‌اند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام عمل لیپوابدومینوپلاستی باشند.

جراحی لیپوشکم چگونه انجام می‌شود؟

همان طور که گفته شد، لیپو شکم ترکیبی از عمل جراحی زیبایی شکم و لیپوساکشن است. در ابتدا عمل لیپوساکشن انجام می‌شود. در این بخش با استفاده از یک کانول کوچک و باریک با هدف جلوگیری از وارد شدن آسیب به رگ‌های خونی و شبکه استرومایی، سلول‌های چربی برداشته می‌شود. با استفاده از دستگاه کانول می‌توان چربی‌ها را به صورت مکشی و ارتعاشی از بدن خارج نمود. هنگام لیپوساکشن تا جایی چربی‌های اضافه برداشته می‌شوند تا ضخامت چربی‌ها به 1 سانتی‌متر برسد.

پس از عمل لیپوساکشن، برش‌هایی بر روی نواحی شکمی ایجاد می‌شود تا همان عمل تامی تاک یا ابدومینوپلاستی به منظور برداشتن پوست اضافه و بازسازی ماهیچه‌های اطراف شکم انجام شود. در عمل جراحی شکم، جراح برشی را از قسمت لگن تا باسن بیمار ایجاد می‌کند. اندازه این برش به مقدار پوست اضافه‌ای که قصد برداشته شدن دارند می‌تواند متفاوت باشد. پس از آن پوست شکم بلند می‌شود. در نهایت پوست و ماهیچه‌ها به سمت بالا کشیده شده و سفت می‌شوند. در این روش ناف دچار تغییر مکان می‌شود.

جراحی لیپوشکم چگونه انجام می‌شود؟

مراقبت‌های پس از لیپو شکم چیست؟

  • پس از انجام عمل زیبایی لیپو شکم، احساس درد و ناراحتی در شکم و اطراف آن کاملاً طبیعی است که به منظور رفع آن می‌توانید از دارو‌های مسکن استفاده کنید.
  • خارج نمودن لوله‌های تخلیه‌ای که در شکم شما به منظور جلوگیری از تجمع مایع اضافی قرار داده شده است پس از هفت تا ده روز، که این کار توسط جراح متخصص انجام می‌شود.
  • کبودی و تورم ایجاد شده پس از عمل لیپوماتیک شکم، متوسط بین یک تا دو هفته بر روی بدن وجود دارد.
  • استفاده از یک لباس مخصوص فشاری در ناحیه نیم تنه به منظور سفت شدن ناحیه‌ای که تحت عمل قرار گرفته است که باید به مدت حداقل شش هفته از آن به صورت منظم استفاده نمایید.
  • از انجام فعالیت‌های روزانه سخت و ورزش‌های سنگین به مدت چهار تا شش هفته خودداری نمایید.

مراقبت‌های پس از لیپو شکم چیست؟

مزایای لیپو شکم

لیپو شکم یکی از بهترین، ایمن‌ترین و محبوب‌ترین عمل‌های پیکرتراشی برای حفظ فیزیک بدن، بهبود کانتورینگ بدن، از بین بردن چربی اضافه بدن و حذف پوست اضافی ناشی از کاهش وزن زیاد است.

  1. داشتن ظاهر زیباتر : یکی از مزایای انجام عمل جراحی لیپوماتیک شکم که اکثرا بانوان را به سمت خود جذب می‌کند، داشتن فرم بدنی زیباتر و مناسب به خصوص در ناحیه شکم و اطراف آن است. پس از انجام این عمل پیکرتراشی، شکم به طرز چشمگیری تغییر سایز داده و موجب می‌شود شکم شما صاف‌تر و سفت‌تر شود.
  1. بهبود در وضعیت بدن : زندگی شهر نشینی و داشتن مشاغل با انجام فعالیت‌های شدید روزانه و پشت میز نشینی‌های زیاد موجب افزایش وزن شده و مشکلاتی را برای وضعیت بدن در شکل و ساختار توده بدنی به وجود آورده است. حذف چربی‌های اضافه و سفت کردن شکم از طریق عمل لیپو شکم موجب می‌شود تا عضلات مرکزی شکم سفت شده و در نهایت فشار وارد آمده بر روی کمر و ستون فقرات کاهش یابد و این موجب بهبودی وضعیت بدن شما می‌شود.
  1. انجام آسان‌تر فعالیت‌های ورزشی : اگر شما هم به دلیل اضافه وزن از انجام بسیاری از حرکات ورزشی رنج می‌برید، می‌توانید پس از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک شکم و بهره‌مندی از یک شکم صاف و سفت‌تر با حضور در کلاس‌های ورزشی، نتیجه عمل را تثبیت و حفظ نمایید.
  1. حذف پوست شل و افتاده : پس از زایمان، یک دوره کاهش وزن شدید و یا در اثر داشتن چربی‌های بیش از اندازه در ناحیه شکم، شما دچار افتادگی پوست و شل شدن عضلات ناحیه شکمی می‌شوید که ممکن است در راه رفتن و انجام فعالیت‌های روزانه شما اختلال ایجاد کند. با عمل لیپوابدومینوپلاستی و رفع پوست و چربی‌های اضافه می‌توانید از این مشکل ر‌هایی یابید.

هزینه لاغری سریع

مزایای لیپو شکم

یکی از مهم‌ترین مزایای انجام این عمل علاوه بر ترمیم بافت عضلانی و سفت نمودن پوست شل شده، از بین بردن چربی‌های ناخواسته است. هم چنین انجام دو عمل در یک عمل می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر و کارآمدترین روش برای دستیابی به نتایج بهتر باشد.

هم چنین از جمله مزایای قابل توجه پس از انجام لیپوماتیک شکم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش تورم پس از عمل به دلیل عدم قطع شدن گردش لنفاوی
  • کسب نتایج بهتر کانتور بدن
  • سرعت بالای بهبودی به دلیل جلوگیری از احتباس مایع در زخم‌ها
  • حفظ رگ‌های خونی و اعصاب شکم
  • اکسیژن‌رسانی بهتر بافت‌ها
  • مقرون‌به‌صرفه بودن
  • از بین بردن قسمت بیشتری از چربی در کنار ایجاد زخم‌های یکسان و کوچک

لیپوماتیک شکم در موارد زیر انجام می‌شود:

انجام عمل زیبایی لیپو شکم با هدف کانتور کردن بدن بیشتر برای افرادی مناسب است که دچار چربی اضافه هستند یا به دلیل کاهش وزن شدید و تضعیف شدن بافت همبند شکمی دچار افتادگی و شل شدن پوست خود شده‌اند. در حالت کلی لیپوابدومینوپلاستی در موارد زیر توسط جراح متخصص انجام می‌شود:

  • تغییرات شدید کاهش وزن
  • بارداری
  • جراحی‌های شکمی مانند سزارین
  • افزایش سن و شل شدن پوست
  • نوع تیپ بدن طبیعی فرد که از همان ابتدا دارای چربی اضافه است

موارد انجام لیپوماتیک شکم

عوارض عمل لیپو شکم

انجام تمامی عمل‌های جراحی می‌تواند با عوارضی همراه باشد که لیپو شکم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با عوارضی همراه خواهد بود:

  1. عفونت زخم :یکی از شایع‌ترین و مهم‌ترین عوارض پس از انجام عمل لیپوماتیک شک، عفونت است که با تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان مسکن و رفع‌کننده عفونت می‌توان آن را برطرف کرد. علاوه بر این از لوله‌های تخلیه مایع‌های جمع شونده در بدن بیمار نیز استفاده می‌شود.
  1. لخته شدن خون : یکی از راه‌های مقابله با لخته شدن خون در بدن بیمار پس از عمل جراحی، پیاده‌روی کوتاه، انجام حرکات کششی کوتاه و حرکت است تا میزان خطر لخته شدن به حداقل برسد.
  1. آمبولی و حمله قلبی : یکی دیگر از عوارض پس از عمل لیپوابدومینوپلاستی که به دلیل عدم تحرک بیمار رخ می‌دهد، آمبولی ریوی و ایجاد سکته قلبی است. این مورد بیشتر در افرادی که قبلاً دچار سکته قلبی شده‌اند بیشتر مشاهده می‌شود.
  1. درد شدید، کبودی و تورم ناحیه جراحی : یکی از عوارض پس از انجام عمل لیپو شکم و پس از برداشتن لوله‌های خارج‌کننده مایعات ایجاد می‌شود، احساس درد و کبودی اطراف ناحیه جراحی است. به منظور کنترل درد می‌توانید طبق تجویز پزشک از دارو‌های مسکن استفاده نمایید. در برخی موارد مایعات باقیمانده‌ای که موجب متورم شدن ناحیه جراحی شده‌اند توسط پزشک و با یک سرنگ خارج می‌شود. این یک امر طبیعی است و به مرور زمان از بین می‌رود.

در این بین انتخاب یک جراح مناسب در زمینه عمل لیپواماتیک شکم میتواند دلیلی برای از بین بردن عوارض عمل لیپو شکم به حساب بیاید. کلینیک زیبایی ماه با بهره مندی از جراحان متخصص در این زمینه میتواند تمام نیاز و سوالات شما در مورد عمل لیپوابدومینوپلاستی را پاسخ دهد.

برای مشاوره و رزرو نوبت کلیک کنید

عوارض عمل لیپو شکم

خلاصه ای از لیپو شکم چیست تا عوارض لیپوماتیک شکم

ترکیب نمودن دو عمل زیبایی پیکرتراشی، لیپوساکشن و جراحی شکم، برای بسیاری از زنان و مردان می‌تواند نتایج بهتری به منظور کانتورینگ بدن ایجاد کند که انتظارات بیمار را برآورده می‌کند. هر چند لیپوساکشن و جراحی شکم هر دو به صورت جداگانه از جمله عمل‌های زیبایی هستند که به بیمار در کاهش اندازه دور کمر کمک شایانی می‌کنند اما باید گفت جراحی شکم به تنهایی به بازسازی بافت پوستی و از بین بردن پوست اضافه کمک می‌کند. این در حالی است که لیپوساکشن تنها به منظور حذف چربی‌های اضافه زیر پوستی کمک می‌کند.

اگر شما هم علی رغم تمام تلاش‌های خود برای از بین بردن پربی‌های اضافه شکم و شل شدن و افتادگی آن به کار برده‌اید از جمله سبک زندگی سالم، استفاده از رژیم‌های غذایی سخت و انجام فعالیت‌های سنگین، اما همچنان نتیجه دلخواه را کسب نکرده‌اید، می‌توانید با انجام عمل زیبایی لیپوماتیک شکم مشکل خود را حل نمایید.

خلاصه ای از لیپو شکم چیست تا عوارض لیپوماتیک شکم

سوالات متداول عمل لیپو شکم

بهترین کاندیدای جراحی لیپو شکم چه کسانی هستند؟

بزرگسالانی که به وزن ایده آل خود نزدیک هستند.
افرادی که از خاصیت ارتجاعی پوست خوبی برخوردار هستند.
افراد سالمی که بیماری مزمن یا شرایط خاص پزشکی ندارند تا روند بهبودی آنها را مختل کند.

بهترین سن برای انجام لیپو شکم چه زمانی است؟

برای انجام لیپو شکم بهتر است بعد از تکمیل فرآیند رشد در فرد اقدام شود. که این سن ۱۸ سالگی به بعد می باشد.

امکان انجام عمل لیپوماتیک شکم بعد از بارداری وجود دارد؟

بهتر است 6 ماه بعد از زایمان اقدام به انجام عمل لیپوماتیک شکم شود.

چه مدت طول می کشد تا نتایج حاصل از لیپو شکم مشاهده شود؟

به طور کلی، ممکن است یک سال کامل از عمل جراحی طول بکشد تا متوجه نتایج نهایی لیپو شکم شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

26 دیدگاه دربارهٔ «عمل لیپو شکم»

  1. سلام روز خوش
    من سه زایمان داشتم در زمان بارداری اضافه وزن شدید داشتم. با ورزش و رژیم از وزن 100 کیلو رسیدم به ۶۵کیلو اما پوست کل بدنم داغون شده
    پوست بازوها سینه ها وشکم و کشاله رانم خیلی شل و بد شده. اگه فقط خواسته باشم عمل برداشتن پوست های شل و افتاده انجام بشه همه باهم میشه جراحی بشه؟

  2. سلام
    من خیلی افتادگی شکم دارم و هنوز زایمان نکردم و بچه هم ندارم
    اشکالی نداره بیام لیپوماتیک شکم انجام بدم ؟؟ بعدا در زمان بارداری مشکلی برای من به وجود نمیاد؟

    1. سلام و احترام
      خیر هیچ مشکلی برای انجام عمل ابدو نخواهید داشت و تنها پیش از عمل بفرمایید که تصمیم به بارداری دارید تا طبق آن عمل جراحی شما صورت گیرد .

  3. سلام
    من ۴۱سالمه و بیماری زمینه ای هم ندارم میخوام عمل لیپو شکم انجام بدم، اما اطرافیانم استرس زیادی برای آمبولی وکرونابمن به من منتقل میکنند.
    بنظر شما کلینیک زیبایی ماه محل مناسبی برای عمل هست و اینکه این عمل چقدر برای من خطر داره ؟

    1. با سلام
      جراحی ابدومینوپلاستی در بیمارستان انجام می شود و طبیعتا تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.
      این جراحی توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام میشود مشکلی برایتان پیش نمی آید.

  4. سلام خسته نباشید
    در ابتدا از سایت خوبتون تشکر میکنم
    سوالی که دارم اینه که من ۴۰ سالمه و لیماری لوپوس دارم و به علت مصرف کورتن سال های قبل بازوها و شکمم ترک های زیاد داره و افتادگی شکم دارم آیا میتونم عمل کنم ؟

    1. با سلام
      معمولا قبل و تا مدتی بعد از جراحی باید مصرف کورتون قطع شود. برای اینکه مشخص شود آیا شما میتوانید جراحی داشته باشد حتما باید دکتر به صورت حضوری شما را معاینه کند.

  5. یه سوال برای من پیش اومده و ممنون میشم جواب منو بدید
    من سزارین انجام دادم و خیلی بدجور جاش روی‌شکمم مونده. پوست شکمم خیلی شل و افتاده شده اگر جراحی لیپو شکم انجام‌بدم اون جای سزارینمم از بین میره؟

  6. با سلام
    من 45 سالمه و ۶۰ کیلو وزنمه، بخاطر زایمانی که داشتم شکمم خیلی شل و افتاده شده و پر از ترکه. ایا با جراحی لیپو شکم نتیجه مطلوب می گیرم؟
    با تشکر

    1. سلام دوست خوبم
      بله نتیجه داره. اما توصیه اول ما برای داشتن تناسب اندام داشتن تغذیه مناسب و انجام فعالیت منظم ورزشی هست اگه با رعایت این موارد به اندام دلخواهتون نرسیدین میتونید برید سراغ لیپو شکم

  7. سلام وقت به خیر
    من بیماری تالاسمی دارم و از چاقی شکم رنج میبرم خواستم بدونم هنگام عمل جراحی لیپو شککم مشکلی پیش نمیاد؟
    دوره درمان تا خوب شدن کامل چند روزه ؟
    من شغلم صنعتی کار فیزیکی سنگین دارم بعد از عمل مشکلی برا زور زدن ندارم ؟

  8. سلام روزخوش
    من 30 سالمه و دارای چاقی مزمن در ناحیه شکم و پهلوها هستم و میخام عمل لیپو شکم انجام بدم اما مشکلی که دارم اینه که شهرستان و راه دور هستم .
    امکانش هست انلاین مشاوره بگیرم؟ و بعد از مشاوره انلاین نوبت عمل بگیرم یا باید حتما حضوری بیام؟
    ممنون

    1. سلام و احترام
      دوست عزیز شما میتوانید با شماره های کلینیک تماس بگیرید . همکاران ما شما رو به طور کامل برای ارسال عکس و مشاوره انلاین راهنمایی خواهند کرد.
      شماره های تماس کلینیک : ۰۲۱۲۲۷۷۹۱۹۷ – 09126846916

  9. سلام
    من خانمی ۴۸ ساله هستم که روی شکم چاقی موضعی دارم. هیچ بیماری زمینه ای ندارم اما بخاطر کمر درد و پا درد شرایط ورزش کردنو ندارم.
    میتونم برای فرم دهی به شکمم از لیپوماتیک شکم استفاده کنم؟

    1. با سلام
      معمولا در یک جلسه جراحی نمی توان چربی زیادی از بدن خارج کرد. و لیپوماتیک روش مناسبی برای کاهش وزن نمی باشد . از این روش برای تخلیه چربی موضعی و فرم دادن به نواحی کم حجم بدن استفاده می شود.

  10. سلام وقت بخیر
    من دختری 18 ساله هستم که خیلی اضافه وزن دارم و دوست دارم عمل لیپو و پیکرتراشی انجام بدم، آیا به نظر شما این عمل برای من خطرناک است یا خیر؟
    مممنون میشم اگر پاسخ بدید

    1. سلاام مهرناز عزیز
      گن تنگ را در سه هفته اول باید پوشید اما پس از سه هفته می توان گن شل تر پوشید و تا شش هفته پوشیدن گن را باید ادامه داد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *