جراحی پروتز چانه در تهران

مراقبت‌های پس از جراحی پروتز چانه

جراحی پروتز چانه در تهران

در این کلینیک متخصصین بسیاری در زمینه پروتز با تجهیزات درجه یک مشغول به کار هستند. یکی از متخصصین مجرب کلینیک زیبایی ماه، دکتر بهمن ادهم، متخصص پوست، مو و زیبایی صورت است. این کلینیک با هشت سال سابقه خدمت و متخصصین فوق حرفه‌ای، مانند یک خانواده در کنار شماست. این کلینیک در تهران، خیابان پاسداران، ابتدای اختیاریه جنوبی، پلاک 1 قرار دارد.

پروتز چانه در کلینیک زیبایی ماه

برای مشاوره و رزرو نوبت کلیک کنید

جراحی پروتز چانه

جراحی پروتز چانه، یکی از بخش های مربوط به جراحی زیبایی صورت موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. حتماً می‌دانید که چانه یکی از عضوهای مهم در صورت شما است. بسیاری از افراد از ظاهر چانه خود ناراضی بوده و با کانتور، فرم آن را عوض می‌کنند. اما این روش دائمی نیست و بهتر است چانه خود را پروتز کنید. موادی که در پروتز چانه استفاده می‌شود، بسیار ایمن بوده و انواع مختلفی دارند؛ زیرا فرم همه صورت‌ها مثل هم نیست.

این اقدام تنها یکی از موارد جراحی پلاستیک است. روش‌های دیگری مانند لیپوساکشن وجود دارد که چربی‌های اضافی را از ناحیه چانه شما برمی‌دارد. جای زخم چانه شما بعد از پروتز، بسیار کم است. زیرا هنگام جراحی، زیر چانه یا داخل دهان شما را برش می‌زنند. هماهنگی اجزاء صورت با یکدیگر، یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی شما است.

جراحی پروتز چانه

پروتز چانه چیست؟   

اگر شما چانه کوچکی دارید، می‌توانید به متخصص چانه مراجعه کرده و با قراردادن ایمپلنت‌های صورت، چانه را متناسب با صورت خود بزرگ کنید. اگر چانه بزرگی دارید و نمی‌خواهید فک شما در نیمرخ جلوه داشته باشد، با روند استخوان تراشی، چانه شما کوچک می‌شود. یکی از دلایلی که گردن شما را تپل نشان می‌دهد، داشتن یک چانه لاغر است. در این حالت حتی بینی شما بزرگ‌تر از حالت طبیعی به نظر می‌رسد؛ بنابراین اگر به دنبال هماهنگی اعضای صورت خود هستید، با عمل جراحی چانه خود را بزرگ کنید.

ایمپلنت های چانه دستگاه های کوچک و جامدی هستند که از یک ماده سازگار و  معمولاً سیلیکونی ساخته شده اند و به گونه ای می باشند که در اطراف استخوان چانه بیمار قرار می گیرد. پروتز چانه در اندازه و کانتور متفاوت است. جراح به شما کمک می کند تا کاشتی را انجام دهید که به درجه مورد نظر شما برسد و طبیعی ترین نتیجه را به دست‌آورد.

پروتز چانه چیست؟   

مراقبت‌های پس از جراحی پروتز چانه

یکی از علائم طبیعی بعد از جراحی پروتز چانه، متورم و سفت شدن چانه است. صورت و گردن شما تا دوهفته بعد از جراحی متورم است؛ بنابراین حتماً سرخود را از قفسه سینه بالاتر نگه دارید. می‌توانید برای این کار، از چند بالشت استفاده کنید. حتماً تا دوهفته به پشت بخوابید تا ورم گردن و صورت شما بهبود پیدا کند. راه‌حل دیگری که به کاهش تورم لب و چانه‌های شما کمک زیادی می‌کند، استفاده از کمپرس یخ است.

این کمپرس یخ را یک الی دو روز بعد از عمل چانه خود، بر روی لب و چانه قرار دهید. نکته مهم دیگری که باید بدانید، داشتن عادت غذایی مناسب بعد از جراحی است. نوشیدن مایعات را جدی بگیرید. پیشنهاد می‌شود که روز اول را با نوشیدن مایعات خنک بگذرانید و از مصرف نوشیدنی و غذاهای داغ به مدت ۶ تا ۸ روز پرهیز کنید. میوه، سبزیجات و همچنین غذاهای جویدنی و سخت نخورید.

جراحی کاشت چانه معمولاً یک روش سرپایی است که با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی همراه با آرامبخش انجام می گیرد. یک برش کوچک یا در زیر چانه یا در داخل دهان ایجاد می شود. از طریق این برش ، جراح فضا را برای پروتز چانه ایجاد می کند و آن را در اطراف استخوان چانه قرار می دهد.

عمل جراحی پروتز چانه در تهران به‌طور معمول کمتر از 1 ساعت طول می کشد. پس از جراحی، برش با بخیه بسته می شود و ممکن است چانه بانداژ شود. پروتز چانه هنگام قرار دادن، کاملاً شبیه استخوان چانه طبیعی است و هنگامیکه توسط جراح زیبایی واجد شرایط عمل شود ، معمولاً نمی توان گفت که بیمار جراحی پروتز چانه انجام داده است.

اقداماتی که پس از پروتز چانه باید انجام دهید

اقداماتی که پس از پروتز چانه باید انجام دهید

تا یک هفته بعد از جراحی به‌هیچ‌وجه صورت خود را نشورید و به حمام نروید. کشیدن سیگار، قلیان و نوشیدن مشروبات الکلی را کنار بگذارید. هیچ فشاری نباید تا ۶ هفته به چانه وارد شود. خم نشوید، ورزش نکنید و فعالیت فیزیکی خود را به حداقل برسانید. زیاد صحبت نکنید. چون حرف‌زدن طولانی، ماهیچه‌های چانه شما را خسته می‌کند و این باعث تورم چانه شما می‌شود. مصرف داروهایی مانند آسپرین و ایپوپروفن که رقیق‌کننده خون هستند، توصیه نمی‌شود.

داروهای ضدالتهاب و ضدانعقاد خطر خونریزی را به همراه دارند. پس، از خوردن آنها اکیداً اجتناب کنید. پس از جراحی پروتز چانه، بخیه‌ها باید ضدعفونی شوند. برای این کار، می‌توانید از پراکسید هیدروژن و پماد آنتی‌بیوتیک استفاده کنید. اشعه نور خورشید ممکن است به بخیه شما آسیب وارد کند؛ بنابراین تا ۶ هفته هنگام بیرون رفتن از منزل، از کرم ضدآفتاب طبق تجویز متخصص استفاده کنید. اما توصیه می‌شود زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

مراقبت های پس از پروتز چانه

  • ظرف 7 روز پس از جراحی به بیشتر فعالیت های روزانه خود میتواید برگردید.
  • ناراحتی معمولاً کم است و به راحتی با داروهای ضد درد و مسکن کنترل می شود.
  • برای کمک به کنترل تورم بعد از عمل باید حداقل 1 تا 2 هفته پس از جراحی سرتان رو به بالا باشد.
  • ممکن است جراح شما به مدت یک یا دو روز پس از جراحی شما را ملزم به استفاده از رژیم غذایی مایع کند.
  • فعالیت سنگین را می توان به طور معمول طی 3 تا 4 هفته پس از بزرگ شدن چانه از سر گرفت.

مراقبت‌های پس از جراحی پروتز چانه

چه کسانی کاندید جراحی پروتز چانه هستند؟

  • چانه‌های نامتقارن با دیگر اعضای صورت
  • چانه‌های کوچک و بسیار عقب‌رفته
  • چانه‌های کم‌ارتفاع با قد عمودی کوتاه
  • نوک چانه بافاصله کم تا گردن
  • انقباض متداول چانه

درصورتی‌که این نشانه‌ها را در چانه خود دارید، می‌توانید برای پروتز چانه اقدام کنید. پروتز چانه فرم چانه شما رو درست می‌کند و دیگر یک چانه عقب‌رفته ندارید. این عمل، پهنای چانه را زیاد می‌کند و اگر غبغب دارید، آن را می‌پوشاند. اگر ارتفاع عمودی چانه شما زیاد نیست، به کمک این جراحی، بهبود پیدا می‌کند. به‌طورکلی پروتز چانه، یک چانه خوش فرم به شما تحویل می‌دهد که با دیگر اعضای صورت شما متناسب است.

چه کسانی کاندید جراحی پروتز چانه هستند؟

مزایای پروتز چانه

پروتز چانه به شما کمک می‌کند که چهره متقارنی داشته باشید. در نتیجه یک نیم‌رخ زیبا می‌تواند زیبایی شما را افزایش دهد. شما می‌توانید هم‌زمان با جراحی بینی، برای پروتز چانه خود اقدام کنید. اما اگر فکر می‌کنید که بینی بسیار بزرگی دارید؛ به‌طوری که به‌صورت جدا نیاز به‌صرف زمان برای عمل دارید، می‌توانید عمل بینی خود را جدا انجام دهید. در عمل کوچک کردن چانه، قسمتی از استخوان چانه را می‌تراشند یا در صورت نیاز حذف می‌کنند.

مزیت دوم، ساده بودن این جراحی نسبت به عمل بینی و دیگر عمل‌های جراحی است. این عمل به‌صورت سرپایی با داروهای بی‌حسی یا بیهوش کردن بیمار، در کم­تر از دو ساعت انجام می‌شود. مزیت سوم، سفارشی بودن پروتز چانه است. یعنی شما بر اساس نوع و هارمونی صورت خود، اندازه و فرم چانه موردنظر را به دکتر جراحی پروتز چانه خود گفته و در صورت تأیید دکتر، می‌توانید به فرم دلخواه چانه خود برسید و از هماهنگی اجزای صورت خود لذت ببرید.

مزایای پروتز چانه در تهران

آیا پروتز چانه موقت است؟

تمام پروتزهای صورت، با مواد جامد و سازگار انجام می‌شود تا اعضای صورت را برجسته کند. در تزریقات چانه از مواد چربی، پروتئین و شکر استفاده نشده است. این علت، باعث عدم تخریب و هم‌ترازی صورت به‌مرورزمان می‌شود. برخلاف تصور شما، پروتز چانه، کاملاً دائمی است و به فرم اولیه قبل از عمل که کوچک، عقب‌رفته و نامتقارن بود، برنمی‌گردد.

آیا پروتز چانه موقت است؟

خلاصه ای از معرفی پروتز چانه تا عمل 

جراحی پروتز چانه، موضوعی است که در این مقاله به آن پرداختیم. چانه یکی از عضوهایی است که می‌تواند در زیبایی شما تأثیر بسزایی بگذارد. داشتن یک نیم‌رخ زیبا با چانه خوش فرم، زیبایی شما را تضمین کند. پروتز چانه نیازمند مراقبت‌های خاص است. پیشنهاد ما به شما انتخاب یک دکتر خوب و کاربلد است. می‌توانید از خدمات کلینیک زیبایی ماه (دکتر ادهم) برای جراحی چانه خود استفاده کنید.

جراحی پروتز چانه خطوط چانه، گردن و خط فک را بهبود می بخشد. به‌طور معمول، جراحی شامل قرار دادن پروتز در اطراف استخوان چانه بیمار برای افزایش اندازه و شکل چانه و دستیابی به ظاهری جذاب تر بین ویژگی های صورت است. وقتی توسط جراح با تجربه زیبایی انجام میشود، پروتز چانه می تواند یک راه حل دائمی برای بهبود زیبایی چانه ضعیف یا فرو رفته ارائه دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *