عمل لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

عمل لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

وجود چین و چروک‌های ریز تنها نشانه پیری نیست. بالا رفتن سن می‌تواند بر نواحی پیشانی و ابرو شما نیز تأثیر بگذارد. این عامل باعث می‌شود تا ابرو‌ها به سمت پایین کشیده شده و در نهایت چهره شما حالت غمگین و خسته‌ای را پیدا کند. بیشتر افراد به دلیل نارضایتی از این مورد، روش‌های مختلف از جمله عمل جراحی زیبایی لیفت شقیقه را برای برطرف کردن آن انتخاب می‌کنند.

 

عملکرد لیفت شقیقه

لیفت شقیقه شامل فرایند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و دم ابرو است به نحوی که هم‌زمان موجب بالا رفتن ابرو‌ها نیز می‌شود. در واقع اصلاح حالت بیرونی یک سوم ابرو را لیفت شقیقه می‌نامند که با ایجاد ارتفاع بیشتر بین ابرو‌ها و چشم‌ها و هم چنین گشادتر کردن چشم‌ها، ظاهری بسیار جذاب را به چهره شما می‌بخشد.

لیفت شقیقه به عنوان رایج‌ترین عمل زیبایی لیفت صورت شناخته می‌شود که تأثیر به سزایی در جوان‌سازی و زیبایی افراد دارد. کشیدن پوست شقیقه به سمت بالا از جمله اهداف آن است که توسط متخصص جراحی زیبایی و پلاستیک انجام می‌شود.

شقیقه قسمتی در ادامه ابرو یا دم آن است که در کنار پیشانی و کمی بالا‌تر از ابرو قرار دارد، لیفت شقیقه در واقع به معنای بالا کشیدن این ناحیه در صورت است که نقش مفیدی در ایجاد تغییر حالت چشم‌ها و صورت دارد.

عملکرد لیفت شقیقه

چگونگی عمل لیفت شقیقه

با پا گذاشتن افراد به دهه سی و چهل زندگی خود، رفته رفته با از بین رفتن چربی‌های زیر پوستی، تغییرات نمایانی از جمله ایجاد چین و چروک‌ها در قسمت پیشانی، ناحیه اطراف چشم‌ها، اطراف لب‌ها و… به وجود می‌آیند علاوه بر این افتادگی پلک‌ها به سمت پایین، کاهش میزان درخشندگی چشم‌ها و… موجب ایجاد تغییراتی در صورت و بدن افراد می‌شود.

موارد گفته شده تا مقدار زیادی بر روی زیبایی صورت تأثیر دارند. روبروی آیینه بایستید و با انگشتان خود قسمت شقیقه را به سمت بالا بکشید، می‌تواند تغییرات خود را ببینید؟ حالا تصور کنید که این کار را بتوانید عملی کنید. کشیده شدن چروک‌ها، درشت‌تر شدن چشم‌ها، دادن ارتفاع بیشتر بین ابرو و چشم‌ها از جمله نتایج عمل لیفت شقیقه هستند که توانسته بین افراد مختلف طرفداران خود را پیدا کند.

لیفت شقیقه به روش‌های مختلف جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود. هر یک از این موارد خود شامل انواع مختلف دیگری از عمل لیفت شقیقه هستند که عبارت‌اند از:

  • لیفت پوست شقیقه به دلیل سطحی بودن تنها برای از بین بردن چین و چروک‌های ریز استفاده می‌شود.
  • کشیدن لایه میانی زیر پوست
  • کشیدن لایه بسیار عمیق زیر پوست
  • لیفت شقیقه با نخ
  • لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس و ژل

در جلسه مشاوره‌ای که بیمار با پزشک معالج خود دارد، بر اساس معاینات و ارزیابی‌های فیزیکی فرد، پزشک، نوع عمل را انتخاب می‌کند. میزان مهارت و تجربه جراح تأثیر به سزایی در کسب نتیجه پایانی با کیفیت دارد.

کلینیک زیبایی ماه با بهره‌مندی از جراحان متخصص آگاه به شیوه‌های نوین درمان پزشکی و به کارگیری تجهیزات پیشرفته و مدرن، آماده ارائه خدمات در زمینه لیفت شقیقه به بیماران خود است.

عمل لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

بررسی شیوه‌های مختلف لیفت شقیقه

۱. لیفت شقیقه با جراحی

در این روش استفاده شده برای از بین بردن افتادگی پلک‌ها و هم چنین چین و چروک‌های صورت، بیمار بیهوشی کامل داشته و یا با استفاده‌ از بی‌حسی موضعی در ناحیه پس از ۱ الی ۲ ساعت، تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. جراح متخصص در مرحله اول، برش‌های کوچک ۲ الی ۵/۲ سانتی‌متری را در خط بالای گوش و در مسیر رشد مو‌ها ایجاد می‌کند.

در ادامه با کمک این شکاف، بافت لایه زیرین که به صورت معلق و قابل حرکت درآمده است را به سمت بالا کشیده و موجب می‌شود تا قسمت اطراف پشم و خارجی ابرو که همان شقیقه است کشیده‌تر دیده شوند. در مرحله آخر پوست‌های اضافه برداشته شده و با استفاده از بخیه یا نوار چسب مخصوص، برش‌ها را بسته و جراحی را تکمیل می‌کنند.

بیشترین کاربرد این شیوه در افراد مسن با چین و چروک‌های ریز و زیاد است. در حالت کلی لیفت شقیقه با کشیده شدن پوست و لایه‌های زیرین آن به سمت بالا انجام می‌شود.

بررسی شیوه‌های مختلف لیفت شقیقه

۲. لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ از جمله تکنیک‌های بالا بردن غیر جراحی است. در این روش، پزشک با مشخص کردن نقاط هدف در نواحی مختلف شقیقه، نخ‌های مخصوص را با استفاده از یک سوزن مخصوص وارد پوست کرده و به سمت بالا کشیده و از نقطه مشخص شده خارج می‌کند.

نخ‌های به کار رفته در لیفت شقیقه از نوع نخ بخیه بوده که پس از گذشت ۲ الی ۳ سال جذب می‌شوند. با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین نوع نخ برای این کار، PDO است.

ممکن است پس از انجام این شیوه در برخی نواحی به مدت چند روز زخم‌هایی ایجاد شود که به خودی خود بهبود پیدا می‌کنند. توصیه می‌شود پس از انجام لیفت شقیقه با نخ، مدتی چند روزه را استراحت کرده و سپس فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.

۳. لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس یا ژل

مواد ژل مانند یا بوتاکس یا فیلر با استفاده از سرنگ کانولا به پوست ناحیه شقیقه تزریق می‌شوند. این شیوه یکی دیگر از روش‌های غیر جراحی لیفت شقیقه به شمار می‌رود که به آسانی، بدون درد و خونریزی انجام می‌شود.

بهترین گزینه برای استفاده، هیالورونیک اسید است که با تزریق به لایه‌های پوستی با هدف لیفت کردن به کار برده می‌شود.

۴. لیفت شقیقه با پلاسما جت

این شیوه که با نام لیفت شقیقه پلاکسر نیز در بین متخصصان جراحی زیبایی شناخته می‌شود، با کمک دستگاهی به نام پلاسما جت انجام می‌شود. این تکنیک با سوزاندن لایه رویی پوست موجب می‌شود تا پوست به سمت بالا کشیده شده و در نهایت چین و چروک‌ها برطرف شوند.

برخلاف تصور افراد، این شیوه هیچ جای سوختگی برجای نخواهد گذاشت. میزان عوارض و احساس درد در آن بسیار پایین است. انجام آن در چند جلسه زیر نظر پزشک صورت می‌گیرد و در نهایت پس از یک هفته از جلسه اول، نتیجه رضایت بخش برای شما حاصل می‌شود.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

لیفت شقیقه با هدف کشیدن ناحیه گیجگاهی ابرو به سمت بالا انجام می‌شود. هدف اصلی از اجرای این عمل زیبایی، برطرف کردن چین و چروک‌های ریز در اطراف ناحیه چشم‌ها، از بین بردن خطوط پیشانی بالای ابرو‌ها و ایجاد ارتفاع مناسب بین ابرو و چشم به کار برده می‌شود. هرچه مهارت جراح و تجهیزات به کار رفته پیشرفته‌تر باشد، نتیجه نهایی رضایت بخش‌تر خواهد بود.

کلینیک زیبایی ماه از معتبرترین مراکز زیبایی تهران است. حضور تیم پزشکی با تجربه و آشنا به متد‌های روز دنیا در عمل‌های زیبایی در کنار تجهیزات پیشرفته و به روز آن موجب شده تا افراد با اطمینان بیشتر برای انجام عمل‌های زیبایی خود به ما مراجعه کنند. کلینیک زیبایی ماه پس از برگزاری جلسه رایگان مشاوره و انتخاب شیوه درمانی، بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *