لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی

لیزر زیر بغل و تاثیر آن برای غدد لنفاوی

مو‌های زیر بغل به دلیل رشد طبیعی که دارند به عنوان مو‌های زائد شناخته نمی‌شوند. این قسمت از بدن به دلیل ساختاری که دارد موجب می‌شود مو‌ها از بقیه قسمت‌ها با ضخامت بیشتری رشد پیدا کنند.از طرفی می‌تواند در زیبایی ظاهری افراد به خصوص بانوان تأثیر منفی داشته باشد. به همین علت لیزر مو‌های زائد زیر بغل از رایج‌ترین شیوه‌های لیزر درمانی به شمار می‌رود.

لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی آن

از جمله مهم‌ترین غدد داخلی بدن که به عنوان یک عضو اصلی از سیستم دفاعی بدن شناخته می‌شود و تمامی انسان‌ها در بدن خود این غده‌ها را دارند، غدد لنفاوی هستند. در واقع وظیفه اصلی این غدد رساندن گلبول‌های سفید به قسمت‌های مختلف بدن همراه با کنترل گردش مایع لنفاوی است. اندام‌هایی از بدن که این غدد لنفاوی در آن‌ها یافت می‌شود، عبارت‌اند از:

  • گردن
  • زیر چانه
  • زیر بغل
  • ناحیه اطراف کشاله ران‌ها

لیزر موهای زائد زیر بغل

حالا که با غدد لنفاوی و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شدید می‌توان در مورد تأثیر لیزر درمانی بر روی کارایی آن‌ها صحبت کرد. برخی از افراد گمان می‌کنند که با انجام لیزر درمانی، غدد لنفاوی زیر بغل دچار تورم و التهاب شده و باعث می‌شود تا در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد شود. این در حالی است که ما از لیزر به عنوان یک شیوه درمانی برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات استفاده می‌کنیم، چگونه ممکن است که موجب ایجاد اختلال در کارایی عضوی از بدن شود؟

لیزر در منطقه پاسداران

همان طور که می‌دانید، استفاده از لیزر برای هر قسمت از بدن به منظور از بین بردن مو‌های زائد دارای یک طول موج مشخص است که با تاباندن یک پرتو نور متمرکز موجب وارد شدن آسیب به فولیکول‌های مو در ناحیه مورد نظر شده و در نهایت رشد آن‌ها متوقف می‌شود.

دستگاه لیزر به کار برده شده برای حذف مو‌های ناحیه زیر بغل با ایجاد گرما در این قسمت و سوزاندن فولیکول‌های مو باعث می‌شود تا برخی از مو‌ها در فاز استراحت قرار گرفته و تعداد کمی از آن‌ها رشد خود را ادامه دهند. این چرخه تا زمان اتمام رشد کل مو‌های این ناحیه در تعداد جلسات مشخص شده توسط متخصص ادامه خواهد داشت.

لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی آن

یکی از دلایلی که برخی از افراد برای استفاده از لیزر در ناحیه زیر بغل ترس و دلهره دارند، شایعاتی مبنی بر تاثیر لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی بر تشکیل سرطان و تورم غدد لنفاوی در این قسمت از بدن است. با توجه به اینکه طول موج استفاده شده در لیزر زیر بغل توانایی نفوذ به عمق کمی را دارد در نتیجه بر روی غدد لنفاوی هیچ تأثیری نخواهد داشت و در نهایت می‌توان گفت زمینه ساز ایجاد هیچ گونه بیماری سرطانی نیز نخواهد بود.

چگونه لیزر باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود

آیا لیزر زیر بغل خطرناک است؟

با توجه به تمامی مطالب گفته شد، باید گفت لیزر زیر بغل هیچ گونه خطری برای غدد لنفاوی در ناحیه زیر بغل نخواهد داشت. ممکن است لیزر درمانی برای توقف رشد مو‌ها با عوارض جانبی همراه باشد اما مدت زمان ماندگاری این عوارض، کوتاه مدت بوده و پس از گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

قدرت اشعه لیزر تنها به صورت سطحی بر روی پوست و فولیکول‌های مو تأثیرگذار خواهد بود و نمی‌تواند به بافت‌های زیرپوستی از جمله غدد لنفاوی آسیبی وارد کند.
برخی از عوارض لیزر زیر بغل عبارت‌اند از:

  • تحریک پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • جای زخم یا اسکار
  • متورم شدن ناحیه زیر بغل پس از لیزر

آیا لیزر زیر بغل خطرناک است؟

یادداشتی از کلینیک ماه

افراد زیادی به منظور حذف مو‌های زیر بغل خود به لیزر درمانی روی می‌آورند. یکی از دغدغه‌های این دسته از مراجعه‌کنندگان در مورد احتمال تأثیر لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی و ابتلا به سرطان است.

باید گفت که اشعه پرتو لیزر تنها با تابیده شدن به سطح پوست اثر خود را در از بین بردن مو‌ها خواهد گذاشت و به عمق بافت دسترسی ندارد، در نتیجه لیزر زیر بغل موجب تحریک غدد لنفاوی نخواهد شد.

کلینیک ماه با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته و مدرن لیزر زیر نظر اپراتور و تکنسین‌های با تجربه تمام تلاش خود را کرده است تا مراجعه‌کننده بدون نگرانی از تورم غدد لنفاوی با کمک لیزر مو‌های ناحیه زیر بغل را حذف کند.

قیمت لیزر در پاسداران

 

سوالات متداول لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی

مزایای لیزر موهای زیر بغل چیست؟

جلوگیری از عرق و بوی بد بدن

آیا لیزر زیر بغل ممکن است باعث تحریک غده لنفاوی شود؟

لیزر زیر بغل هیچ گونه خطری برای غدد لنفاوی در ناحیه زیر بغل نخواهد داشت. ممکن است لیزر درمانی برای توقف رشد مو‌ها با عوارض جانبی همراه باشد اما مدت زمان ماندگاری این عوارض، کوتاه مدت بوده و پس از گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

عوارض لیزر زیر بغل چیست؟

تحریک پوست
تغییر رنگ پوست
جای زخم یا اسکار
متورم شدن ناحیه زیر بغل پس از لیزر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *