چگونه لیزر باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود؟

چگونه لیزر باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود

چگونه لیزر باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود؟ برای داشتن پوستی صاف و براق بدون مو‌های زائد، شیوه‌های مختلفی مانند اصلاح، اپیلاسیون، استفاده از ژیلت و… وجود دارد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این روش‌ها، زمان‌بر بودن و عدم دستیابی به یک نتیجه دائمی برای حذف مو‌های زائد است. به کار بردن دستگاه لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد بدن با کاهش و توقف رشد فولیکول‌های مو، باعث شده تا مورد استقبال افراد بسیاری قرار گیرد. با مطلب “چگونه لیزر باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود” همراه ما باشید.

چگونه لیزر باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود

تکنیک لیزر مو‌های زائد

تکنیک لیزر مو‌های زائد نوعی روش برای از بین بردن مو‌های ناخواسته در طولانی مدت است که با وارد کردن آسیب به فولیکول‌های مو و از بین بردن آن‌ها، پوستی صاف بدون موی زائد را به شما هدیه می‌دهد. با این حال ممکن است مو‌ها دوباره رشد کنند به خصوص در مواردی که فولیکول آسیب دیده اما مو‌های زائد ناحیه مورد نظر حذف نشده‌اند.

به همین علت بسیاری از متخصصان زیبایی از آن به روش حذف دائمی مو‌های ناخواسته نگاه نمی‌کنند بلکه آن را به عنوان یک تکنیک برای از بین بردن طولانی مدت مو‌های زائد می‌شناسند. پزشکان متخصص زیبایی در کلینیک زیبایی ماه به شما کمک می‌کنند تا با توجه به نوع میزان رشد مو‌ها، با کمک دستگاه پیشرفته لیزر، مو‌های زائد خود را حذف کنید و لذت داشتن پوست صاف و صیقلی را تجربه کنید.

لیزر مو‌های زائد

دلایل استفاده از لیزر مو‌های زائد

لیزر، پرتو نور متمرکز شده‌ای است که با توان قدرتی بالا و طول موج مشخص به سطح پوست تابانده شده و موجب وارد شدن آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود. رشد مو‌های ناخواسته در نواحی مختلف از بدن مانند دست‌ها، پا‌ها، صورت، زیر بغل، لب بالایی، چانه و خط بیکینی باعث می‌شود تا افراد برای از بین بردن آن‌ها از تکنیک‌های مختلف استفاده کنند. لیزر بهترین شیوه حذف مو‌های ناخواسته است که در زمان کمتر و با صرف هزینه مقرون به صرفه‌تر نسبت به سایر روش‌ها انجام می‌شود.

لیزر مو‌های زائد در پاسداران

دلایل استفاده از لیزر مو‌های زائد

چگونه لیزر باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود؟

پزشک معالج یا تکنسین با به کار بردن یک دستگاه لیزر که مجهز به خنک‌کننده است، از نور لیزر برای هدف قرار دادن رنگدانه‌های مو استفاده می‌کند. نور با عبور از ساقه مو به فولیکول مو می‌رسد. مقدار گرمای ایجاد شده در اثر تابش نور لیزر باعث می‌شود تا فولیکول‌ها آسیب دیده و دیگر توان رشد مجدد را نداشته باشند.

با توجه به اینکه مو یک چرخه رشد منحصر به فرد شامل استراحت، ریزش و رشد دوباره را دنبال می‌کند، مو‌های برداشته شده با دستگاه لیزر توسط اپراتور به حالت خواب یا استراحت خود رفته و به مدت طولانی پس از تکمیل تعداد جلسات مورد نیاز به تشخیص پزشک متخصص رشدی نخواهند داشت.

لیزر مو‌های زائد بسته به متفاوت بودن میزان رشد در افراد مختلف، می‌تواند در تعداد جلسات ۸ الی ۱۰ انجام شود. سپس بعد از آن می‌تواند به صورت دوره‌های هر ۶ ماه یک‌بار یا سالیانه یک مرتبه انجام شود. مدت زمان و تعداد جلسات تعیین شده برای لیزر مو‌های زائد به پارامترهای متعددی بستگی دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ناحیه مورد نظر
  • میزان رشد مو‌ها
  • نوع پوست
  • رنگ مو
  • و…

به کار بردن لیزر برای مو‌های زائد با رنگ‌های تیره‌تر و پوست‌های روشن بهترین کارایی و عملکرد را از خود نشان می‌دهند. دلیل آن، هدف قرار دادن رنگدانه‌ها (ملانین‌های) مو است که لیزر انجام می‌دهد. در این صورت حتی اگر برخی از مو‌ها برداشته نشوند، روشن شدن رنگ آن‌ها موجب می‌شود تا ظاهر مو روی پوست کاهش پیدا کند.

در حالت کلی لیزر مو‌های ناخواسته یک فرایند سریع در برطرف کردن مو‌ها است که برخی از آن‌ها را در عرض چند روز پس از اولین جلسه درمان از بین خواهد برد. به عنوان مثال درمان یک ناحیه کوچک مانند لب بالایی می‌تواند در عرض چند دقیقه در طول جلسات مختلف انجام شود این در حالی است که نواحی بزرگتر نیاز به زمان بیشتری در حدود یک ساعت خواهند داشت

نحوه کار لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

چگونه لیزر باعث از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود؟ لیزر از جمله شیوه‌های نوین از بین بردن مو‌های زائد در نواحی مختلفی از بدن است. با استفاده از این تکنیک در اثر تابانده شدن نور متمرکز دستگاه لیزر می‌توان رشد فولیکول‌های مو را برای مدت طولانی متوقف کرد اما نه به صورت دائمی. رنگدانه‌های داخل فولیکول‌ها پرتو نور لیزر را جذب خود کرده و با کاهش مقدار رنگدانه و هم چنین در اثر تولید گرما و سوزاندن فولیکول‌ها، رشد آن‌ها را کمتر کرده و در نهایت متوقف می‌کند.

به کار گرفتن دستگاه‌های لیزر به روز و مدرن از جمله قابلیت‌های کلینیک زیبایی ماه است که موجب می‌شود با خیال آسوده از بین رفتن مو‌های زائد را در این مرکز زیبایی انجام دهید. با توجه به عملکرد سریع لیزر شما می‌توانید در زمان و پول خود صرفه‌جویی کرده و از پرداخت هزینه‌های گزاف روش‌های اصلاح دیگر جلوگیری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *