رفع چروک پیشانی

رفع چروک پیشانی

شاید همه ما، چین و چروک های ایجاد شده بر روی پیشانی را نشانه پیری و بالا رفتن سن بدانیم اما واقعیت این است که نه تنها بالا رفتن سن، بلکه شرایط محیطی زیادی نیز می توانند در بروز این خطوط بر روی پیشانی موثر باشند.

روش های رفع چروک پیشانی برای تمام افرادی که در سنین مختلف با این مشکل روبرو شده اند، می تواند مفید باشد. چروک پیشانی ممکن است به دلیل افزایش سن، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش مستقیم نور خورشید و یا حتی عوامل موروثی بروز کند.

در واقع دلیل اصلی ایجاد خطوط افقی پیشانی و خط اخم های عمیق در قسمت میانی دو ابرو، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش خاصیت پلاستیک در آن است که به موجب آن، هر گونه خط و چروک بر روی پوست به حالت ماندگار در آمده و به مرور زمان تبدیل به خطوطی عمیق می شوند.

از آن جا که وجود هر گونه خط عمیق و چروک بر روی صورت، به ویژه در سنین جوانی می تواند برای فرد آزار دهنده باشد، متخصصان همواره به دنبال یافتن روش های جدید با کمترین عارضه و ماندگاری بیشتر هستند.
در همین راستا، روش های رفع چروک پیشانی نیز با توجه به میزان عارضه موجود و همچنین با در نظر گرفتن نوع پوست، توسط پزشک متخصص انتخاب و انجام می گیرند.

رفع چروک پیشانی

روش های رفع چروک پیشانی

همان طور که اشاره شد، روش های مختلفی برای رفع چروک پیشانی وجود دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

تزریق بوتاکس

شاید کمتر کسی این مسئله را بداند که در روشی که همه ما آن را با نام تزریق بوتاکس می شناسیم، در واقع چیزی نیست جز سم بتولینیوم که در صورت مصرف خوراکی موجب مرگ خواهد شد.

از آن جا که این سم، عملکرد ماهیچه ها را مختل می کند، تزریق آن در بافت های دارای چروک و خطوط عمیق، باعث می شود تا ماهیچه ها و بافت های قسمت های مورد تزریق، به حالت منفعل در آمده و از بروز خطوط و چروک بیشتر در آن قسمت ها پیشگیری گردد.

تزریق ژل

در این روش، برای رفع چروک پیشانی، از انوع مواد مختلف استفاده می شود تا با تزریق آن ها در قسمت های دارای چین و چروک و خطوط عمیق، این قسمت ها پر شوند. به این ترتیب، چروک موجود در نقاط مختلف پیشانی رفع می گردد.

این روش در واقع با حجم بخشیدن به بخش های مورد نظر، موجب صاف و مسطح شدن پیشانی و رفع چروک پیشانی خواهد شد.

تزریق چربی

تزریق چربی نیز یکی از روش های رفع چروک پیشانی است که در آن، سلول های چربی جدا شده از بخش های دیگر بدن فرد، از جمله شکم و ران، به بخش های دارای چین و چروک تزریق شده و موجب رفع چروک پیشانی می گردند.

لیفت پیشانی

لیفت پیشانی یکی از روش های تهاجمی برای رفع چروک پیشانی است که در آن، با ایجاد برشی در قسمت هایی از پوست پیشانی، پوست این قسمت کشیده شده و به این ترتیب، چروک های موجود در این قسمت، به طور کامل رفع خواهند شد.

لیزرهای جوانسازی

روش استفاده از لیزر برای رفع چروک پیشانی، یکی از روش های کاملا غیر تهاجمی به شمار می رود. در این روش، با استفاده از اشعه لیزر، لایه های بالایی و یا خاصیت ارتجاعی کمتر پوست، بر اثر نفوذ اشعه لیزر حذف شده و لایه های جوان تر زیرین، به سطح می رند. 

بدین ترتیب، لایه های جدید پوستی فاقد هر گونه چین و چروک در قسمت پیشانی نمود پیدا کرده و اثری از چروک و خطوط سابق وجود نخواهد داشت.

لایه برداری پوست

این روش علاوه بر اینکه یکی از روش های غیر تهاجمی برای رفع چروک پیشانی است، در دسته روش هایی قرار می گیرد که به سادگی قابل انجام است و برای استفاده از آن ها نیازی به نسخه پزشک وجود ندارد.

از طرفی لازم به ذکر است که روش لایه برداری برای رفع چروک پیشانی، برای آن دسته از چین و چروک هایی قابل اجرا است که عمق زیادی ندارند. زیرا در این روش، با استفاده از کرم های لایه بردار قوی، لایه های بالایی و پیر شده پوست حذف شده و همزمان با بروز لایه های جوان تر، سلول های پوستی برای تولید سلول های جوانتر تحریک می شوند.

لایه برداری های عمیق تر و با استفاده از مواد شیمیایی قویتر، باید حتما در مطب و توسط پزشک متخصص انجام گیرند. چنانچه لایه برداری های عمقی توسط افراد غیر متخصص انجام شود، ممکن است موجب بروز زخم های عمیق و در نتیجه بروز عفونت های شدید گردد.

میکرودرم ابریژن

در این روش، برای رفع چروک پیشانی، از دستگاهی مخصوص استفاده می شود که با براش فلزی خود، می تواند لایه های پیر و کهنه پوستی را تراشیده و پوست را تحریک به تولید سلول های جدید تر و جوانتر نماید.

بدین ترتیب، لایه های جدید ایجاد شده، محل چرن و چروک ها و خطوط موجود بر روی پیشانی را به طور کامل پر کرده و چین های پیشانی بر طرف خواهند شد.
با بروز لایه های جوان تر و تشکیل لایه های جدید پوستی، علاوه بر رفع چروک پیشانی، پوست منطقه تحت درمان، کاملا شفاف و صاف تر خواهد شد.

رفع چروک پیشانی

کدام روش برای شما مناسب تر است؟

ممکن است قصد داشته باشید تا با استفاده از یکی از روش های ذکر شده، برای رفع چروک پیشانی خود اقدام کنید اما ندانید که کدام روش برای شما مناسب تر است.

در جواب این مسئله باید گفت که در واقع انتخاب روش مناسب برای هر فرد، به عهده پزشک متخصصی است که قصد انجام رفع چروک پیشانی را برای شما دارد. فرد متخصص با در نظر گرفتن علل ایجاد چین و چروک ها و همچنین بررسی نوع پوست شما، بهترین و مناسب ترین روش را برای درمان و رفع چروک پیشانی انتخاب خواهد نمود.

سوالات متداول رفع چروک پیشانی

دلایل ایجاد چروک پیشانی چیست؟

دلیل اصلی ایجاد خطوط افقی پیشانی و خط اخم های عمیق در قسمت میانی دو ابرو، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش خاصیت پلاستیک در آن است.

ایا چروک پیشانی درمان می شود؟

بله؛ روش های رفع چروک پیشانی با توجه به میزان عارضه موجود و همچنین با در نظر گرفتن نوع پوست، توسط پزشک متخصص انتخاب و انجام می گیرند.

چگونه چروک پیشانی را از بین ببریم؟

اگر چروک پیشانی شما کم است، می‌توانید با محصولات مراقبت از پوست، بافت پوست را بهبود دهید. اما در غیر اینصورت از روش های زیر استفاده می شود:
تزریق بوتاکس
تزریق ژل
تزریق چربی
لیفت پیشانی
لیزرهای جوانسازی
لایه برداری پوست
میکرودرم ابریژن


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *