رفع چروک گردن

رفع چروک گردن

علاوه بر درمان چین و چروک پوست صورت، رفع چروک گردن نیز دغدغه بسیاری از افراد است که با داشتن پوستی شاداب میخواهند سن خود را کمتر نشان دهند. در این رابطه روش های زیادی برای کاهش و از بین بردن چین و چروک های گردن اعم از خطوط عمودی و افقی، شکاف های عمیق و افتادگی پوست آن وجود دارد که میزان تاثیرگذاری آنها بستگی به شرایط افراد دارد. 

در این مقاله قصد داریم که به معرفی چند روش موثر در از بین بردن چین و چروک های گردن بپردازیم. پس اگر دوست دارید که پوستی صاف، شاداب و زیبا داشته باشید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

دلایل به وجود آمدن چروک روی گردن

اقدامات مراقبتی برای حفظ زیبایی پوست تنها محدود به نواحی صورت نمیشود، بلکه گردن نیز از جمله نقاط مهمی است که روی زیبایی افراد تاثیر بسزایی دارد. پوست گردن نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار چین و چروک میشود و زیبایی خود را از دست میدهد. 

پس قبل از اینکه برای رفع چروک گردن خود اقدام کنید، بهتر است که با دلایل به وجود آمدن چروک و خطوط روی گردن آشنا شوید. از متداول ترین علل به وجود آمدن خطوط گردن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  پیری و سالخوردگی
  •  ژنتیک و وراثت
  •  مواجهه با تغییرات شدید هورمونی
  •  آسیب های وارده بر اثر قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید
  •  چاقی
  •  مصرف الکل
  •  مصرف سیگار
  •  نگاه کردن مداوم به سمت پایین برای کار با موبایل یا کامپیوتر

راه های پیشگیری و رفع چروک گردن

همانطور که روش های بسیاری برای کاهش و پیشگیری از چین و چروک‌های صورت وجود دارد، انواع روش‌های جهت پیشگیری و درمان خانگی یا پزشکی نیز برای رفع چروک گردن به کار گرفته میشود که تاثیرات شگفت انگیزی ایجاد خواهند کرد.

استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب

یکی از راه های حفاظت از پوست نازک گردن برای جلوگیری از بروز چین و چروک های ناشی از تابش اشعه های مضر آفتاب، استفاده مداوم از لایه نازک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب است. برای تاثیرگذاری بیشتر باید هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

تغییر در وضعیت بدن در فعالیت های روزانه

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در ناحیه گردن باید تغییر کوچکی در موقعیت اندامهای بدن در حین کار با کامپیوتر، گوشی هوشمند و غیره ایجاد کنید و آنها درست مقابل صورت خود بگیرید و مستقیما به سمت جلو نگاه کنید.

ترک مصرف سیگار

ترک سیگار تاثیر مستقیمی روی بهبود سلامتی بدن میگذارد. یکی از عوارض مصرف سیگار ایجاد تیرگی و چین و چروک روی پوست صورت و اطراف گردن است. در صورتی که مصرف دخانیات را ترک کنید، اکسیژن کافی به رگ های خونی رسیده و شانس جوان ماندن پوست بیشتر میشود.

آبرسانی به پوست گردن

یکی دیگر از راه های مراقبت از پوست استفاده از محصولات ضد پیری مانند کرم مرطوب کننده است. استفاده روزانه از مرطوب کننده مناسب باعث آبرسانی به پوست، جلوگیری از تیره شدن و خشکی پوست خواهد شد.

پیروی از رژیم غذایی خاص برای رفع چروک گردن

رژیم غذایی مناسب در تامین و بهبود سلامت بدن ما تاثیر قابل توجهی دارد، بنابراین با داشتن یک رژیم غذایی حاوی از ویتامین ها و مواد معدنی مناسب باعث تغذیه پوست ظریف ناحیه گردن شده و به کاهش و رفع چروک گردن کمک میکند. برای دریافت ویتامینهای E، C و A موردنیاز پوست باید مصرف سبزیجات و میوه های خام را در اولویت قرار دهید.

نوشیدن آب فراوان

یکی دیگر از راه های آبرسانی به پوست و حفظ شادابی آن، نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز است. نوشیدن آب کافی به مرطوب نگه داشتن پوست بدن و گردن کمک میکند. 

انجام تمرینات ورزشی

تمرینات ورزشی باعث سفت شدن عضلات گردن میشود و در این رابطه انجام تمرینات کششی صورت با استفاده از یوگا به رفع افتادگی گردن کمک خواهد کرد.

لایه برداری گردن

برای داشتن یک پوست صاف و درخشان و پاکسازی ظاهری منافذ پوست صورت و ناحیه گردن بهتر است که حداقل هفته ‌ای یک بار از محصولات لایه برداری از بین بردن پوست مرده و آلودگی های جمع شده در ناحیه گردن و صورت خود استفاده کنید.

استفاده از سرم ضد پیری

سرم های ضد پیری حاوی ترکیبات موثر در درمان چین و چروک های پوست هستند و از ایجاد چروک جدید در ناحیه گردن و صورت نیز جلوگیری میکنند.

تزریق ضد چروک گردن

تزریق‌ ضد چروک یک روش متداول برای شل کردن عضلات گردن و از بین بردن چین و چروک های این ناحیه است.

تزریق فیلر یا ژل

از بین بردن خطوط و چین و چروک های ناحیه گردن با تزریق ژل یا فیلر بسیار اثربخش است. در این روش درمانی مقداری ژل پرکننده به داخل پوست تزریق میشود و ضمن اینکه چروک ها را پر میکند به بافت شل شده ناحیه گردن نیز حجم میدهد. در این رابطه استفاده از روش درمانی اسید هیالورونیک برای جوانسازی پوست و اثربخشی سریع جهت اصلاح و رفع چروک‌ گردن توصیه میشود.

لیزر برای رفع چروک گردن

روش درمانی لیزر همواره به عنوان یک روش ایمن و غیر تهاجمی برای تغییر ظاهر گردن توسط پزشکان توصیه میشود. این روش درمانی سبب افزایش تولید کلاژن شده و به سفت شدن پوست و کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌ها میشود.

بوتاکس

امروزه بوتاکس یکی از پرکاربردترین روش های درمانی در جهت جوانسازی و رفع چروک پوست و گردن به شمار میرود. با تزریق بوتاکس در ناحیه گردن، عضلات آن فلج شده و دیگر با انجام حرکات مختلف، پوست منقبض نمیشود و به این ترتیب چین و چروک های گردن صاف میشود.

لیفت گردن

یکی دیگر از روش های درمانی برای بازگشت و حفظ زیبایی گردن، انجام جراحی لیفت گردن یا جراحی ریتیدکتومی تحتانی است. در این روش پوست گردن کشیده شده و با سفت شدن آن چین و چروک ها از بین میروند.

 البته لیفت گردن برای برداشتن چربی زیر چانه و گردن، حذف پوست اضافه در اطراف ناحیه تحتانی صورت و گردن و سفت کردن پوست شل گردن نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله اشاره شد، روش های زیادی برای رفع چروک گردن و بازگشت خاصیت ارتجاعی آن وجود دارد که به جوان ماندن افراد کمک میکنند. البته با ترک برخی از عادت ها در فعالیت های روزانه و اصلاح رژیم لاغری میتوان از بروز بسیاری از این خطوط و چین و چروک های زودرس در ناحیه گردن جلوگیری کرد. 

اگر به دنبال استفاده از روش های تهاجمی مانند تزریق بوتاکس، فیلر، لیفت و غیره برای اصلاح خطوط ریز گردن هستید حتما به یک کلینیک مو و زیبایی معتبر با کادر تخصصی مراجعه کنید.

سوالات متداول رفع چروک گردن

علل ایجاد چروک روی گردن چیست؟

پیری و سالخوردگی
ژنتیک و وراثت
مواجهه با تغییرات شدید هورمونی
آسیب های وارده بر اثر قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید
چاقی
مصرف الکل
مصرف سیگار
نگاه کردن مداوم به سمت پایین برای کار با موبایل یا کامپیوتر

چه راه هایی از ایجاد چروک گردن، پیشگیری می کند؟

استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب
ترک مصرف سیگار
آبرسانی به پوست گردن
نوشیدن آب فراوان
انجام تمرینات ورزشی
تزریق فیلر یا ژل
لیزر برای رفع چروک گردن
لیفت گردن

آیا بوتاکس به رفع چین و چروک گردن کمک می کند؟

بله، بوتاکس یکی از پرکاربردترین روش های درمانی در جهت رفع چروک پوست و گردن به شمار میرود. با تزریق بوتاکس در ناحیه گردن، عضلات آن فلج شده و دیگر با انجام حرکات مختلف، پوست منقبض نمیشود و به این ترتیب چین و چروک های گردن صاف میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *