تاثیر لیزر مو‌های زائد بر روشن شدن پوست

آیا لیزر مو‌های زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

آیا لیزر مو‌های زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

تاثیر لیزر مو‌های زائد بر روشن شدن پوست | اصلاح کردن، استفاده از دستگاه‌های اپیلاتور، پماد‌ها و کرم‌های موبر، اپیلاسیون و… شیوه‌های سنتی از بین بردن مو‌های زائد به شمار ‌می‌روند. با اختراع دستگاه لیزر و امکان تنظیم طول موج آن، انقلاب جدیدی در حذف مو‌های ناخواسته به وجود آمد. روشی سریع‌تر، کارآمدتر و با هزینه مقرون به صرفه که موجب می‌شود تا مدت طولانی رشد مو‌های زائد متوقف شود. در ادامه به بررسی تاثیر لیزر مو‌های زائد بر روشن شدن پوست می پردازیم.

آیا لیزر مو‌های زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

لیزر مو‌های زائد

آیا می‌دانستید که با انجام لیزر مو‌های زائد می‌توانید علاوه بر از بین بردن فولیکول‌های مو و جلوگیری از رشد مو‌های ناخواسته در نواحی مختلف بدن، بافت و ظاهر پوست خود را نیز بهبود ببخشید؟ از جمله مزایای استفاده از دستگاه لیزر در مراکز زیبایی مانند کلینیک زیبایی ماه، لیزر مو‌های زائد در قسمت‌های مختلف بدن مانند چانه، صورت، بالای لب، زیر بغل، دست‌ها، پا‌ها و خط بیکینی است.

از آنجایی که فولیکول‌های مو قرار گرفته در لایه دوم پوست (لایه میانی) موجب رشد مو‌های ناخواسته می‌شود، تنها انرژی لیزر است که می‌تواند به اعماق لایه‌های پوست نفوذ کرده و با وارد کردن آسیب به فولیکول‌ها، از رشد و تشکیل مو‌های زائد جلوگیری کند.

لیزر مو‌های زائد در پاسداران

تاثیر لیزر مو‌های زائد بر روشن شدن پوست

لیزر از طریق پرتو نور متمرکز با نفوذ به لایه میانی پوست، به دنبال فولیکول‌های تیره‌رنگ مو می‌گردد و با جذب انرژی آن توسط ساقه مو باعث می‌شود تا فولیکول‌ها صدمه دیده و به حالت خاموشی در بیایند. همین کار منجر به توقف رشد مو‌های زائد شده و در نهایت برای مدت زمان طولانی‌تری می‌توانید از پوست صاف و براق خود لذت ببرید.

دقت داشته باشید که لیزر مو‌های زائد نمی‌تواند موجب حذف دائمی مو‌های ناخواسته شود. ملانین‌ها موجود در پوست یا همان رنگدانه‌ها با توجه به درجه‌ای که دارند می‌توانند موجب تیرگی پوست افراد شوند. لیزر مو‌های زائد باعث کاهش سطح ملانین پوست شده و تأثیر به سزایی در شفاف شدن پوست دارد.

علاوه بر این با از بین بردن فولیکول‌های مو‌های زائد می‌تواند تا مقدار زیادی در روشن شدن پوست نواحی مختلف به ویژه زیر بغل و در برخی موارد خط بیکینی تأثیر داشته باشد. برخی افراد نیز هستند که با استفاده از بهترین دستگاه‌های لیزر نیز دچار عارضه تیرگی پوست پس از لیزر می‌شوند که پس از گذشت مدت زمانی کوتاه برطرف خواهد شد. این عارضه قابلیت این را دارد که با به کار بردن پماد، دارو و یا کرم‌های موضعی به مرور زمان از بین برود.

لیزر مو‌های زائد

تاثیر لیزر مو‌های زائد بر روشن شدن پوست واژن

اندام‌های مختلفی از بدن مانند کشاله‌های ران، زیر بغل، بیکینی و… می‌توانند به دلایل متعدد دچار تیرگی شوند. برخی از فاکتور‌های تأثیرگذار بر تیرگی این نواحی عبارت‌اند از:

  • ژنتیک
  • آفتاب سوختگی
  • مسائل هورمونی
  • اضافه وزن

سیاهی و تیرگی این بخش‌ها کاملاً طبیعی است اما می‌تواند نقش مهمی را در زیبایی نیز داشته باشد به نحوی که رفع آن یک دغدغه برای افراد به شمار می‌رود. به کار گرفتن دستگاه لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد و ایجاد روشنی در پوست به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • نوع و رنگ پوست فرد مراجعه‌کننده
  • ضخامت مو‌های زائد
  • رعایت توصیه‌های پزشک در دوران قبل و بعد از لیزر
  • نوع و برند دستگاه لیزر
  • اپراتور و تکنسین دستگاه لیزر

با تمام این صحبت‌ها باید گفت که لیزر مو‌های زائد نمی‌تواند تأثیر صد درصدی بر روی سفیدی و روشن شدن پوست داشته باشد بلکه می‌تواند تا مقدار قابل توجهی با از بین بردن رنگدانه‌ها، میزان تیرگی را کاهش دهد.

تاثیر لیزر مو‌های زائد بر روشن شدن پوست واژن

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

لیزر مو‌های زائد از تکنیک‌های نوین برای کاهش مو‌های زائد است. انجام آن با استفاده از دستگاه‌های متفاوت برای متوقف کردن رشد مو‌های ناخواسته در قسمت‌های مختلف بدن مانند زیر بغل، بیکینی، پا‌ها، دست‌ها، صورت و… صورت می‌گیرد. در حالت کلی تاثیر لیزر مو‌های زائد بر روشن شدن پوست با وارد شدن آسیب به فولیکول‌های مو و از بین رفتن رنگدانه‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که رنگ پوست شفاف‌تر خواهد شد.

کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز زیبایی منطقه پاسداران تهران است که با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته همراه با کادر مراقبت پزشکی با تجربه کمک می‌کند تا فرایند لیزر مو‌های زائد را به بهترین نحو ممکن تجربه کنید و از نتایج آن شگفت‌زده شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *