رفع چروک زیر چشم

رفع چروک زیر چشم

رفع چروک زیر چشم و خطوط عمیق گوشه‌ های خارجی آن تاثیر زیادی روی افراد اعتماد به نفس افراد به ویژه زنان دارد. افراد بسیاری از احساسات خود مانند خوشحالی، خنده، ناراحتی را با پوست اطراف چشم نشان میدهند و به همین دلیل نشانه های پیری و چین و چروک در اطراف چشم زودتر نمایان میشود. ما در این مقاله بهترین روشهای درمان چروک زیر چشم را بیان کردیم تا زیبایی آنها را حفظ کنید.

دلایل ایجاد چروک زیر چشم

قبل از اینکه به بیان راههای درمان و رفع چروک زیر چشم بپردازیم، بهتر است با دلایل به‌ وجود آمدن آنها آشنا شوید. یکی از متداول ترین دلایل ایجاد چروک دور و زیر چشم، افزایش سن و پیری است. با افزایش سن میزان رطوبت پوست و خاصیت کشسانی آن کاهش پیدا میکند. از طرفی دیگر پوست اطراف چشم نازکتر از سایر نواحی صورت است و به همین دلیل نشانه های پیری زودتر در زیر چشم خود را نشان میدهد. از دیگر دلایل ایجاد چروک زیر چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  انجام حرکات صورت مانند اخم کردن، خندیدن، چشمک زدن و غیره به مرور زمان باعث ایجاد چروک در اطراف چشم میشود.
  •  قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید سبب کاهش انعطاف پوست و ایجاد چروک ‌های ریز و عمیق در زیر چشم میشود.
  •  کم آبی میزان چروک پوست را افزایش میدهد.
  •  نداشتن خواب کافی در طولانی مدت، ارتباط مستقیمی با ایجاد چروک در پوست اطراف چشم دارد.
  •  سیگار کشیدن و استعمال الکل و سایر مواد مخدر به دلیل کاهش جریان خون روی سلامت پوست دور چشم تاثیر منفی میگذارد.
  •  نگه داشتن چشم ها به صورت نیمه‌ باز و تکرار این حالت به پوست دور چشم آسیب وارد میکند و ایجاد چروک زیر و دور چشم را تسریع میبخشد.
  •  کم شدن حجم بافتهای چربی میتواند باعث ایجاد چروک زیر و دور چشم شود.

بهترین روش‌های درمان و رفع چروک زیر چشم

همانطور که اشاره کردیم، عوامل مختلفی در ایجاد چروک دور و زیر چشم نقش دارند. در ادامه روش های مختلفی برای حفظ سلامت دور چشم و رفع چروک زیر چشم ارائه خواهیم کردیم که به طور قطع نتایج قابل توجهی خواهد داشت.

ماساژ و یوگای صورت

به طور کلی ماساژ و یوگای صورت تاثیر به ‌سزایی در افزایش گردش خون و سفت کردن پوست صورت اعم از درمان چروک های زیر چشم و اطراف آن دارد.

آبرسانی به پوست زیر چشم

انواع کرمهای دور چشم برای پیشگیری و درمان چروک این ناحیه از پوست صورت وجود دارد که به رفع خشکی و کمبود رطوبت آن کمک میکند. اگر قصد درمان چروک‌ زیر چشم را دارید از آبرسانهایی حاوی ترکیباتی مانند رتینول، پپتیدها، ویتامین C و ویتامین E استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب

یکی از موثرترین روشهای پیشگیری از چروک اطراف چشم و حفظ سلامت و زیبایی آن، استفاده از ضدآفتاب مناسب و مخصوص دور چشم است.

استفاده از ماسک مخصوص زیر چشم

ماسکهای دور چشم از جمله محصولاتی هستند که برای پیشگیری و درمان چروک این نواحی از پوست صورت مورد استفاده قرار میگیرد. ترکیبات موجود در این ماسکها به بازسازی سلولهای پوستی و درمان مشکلات دور چشم کمک میکنند.

رفع چروک زیر چشم

استفاده از روغن‌ گیاهی برای درمان چین و چروک چشم

اگر به دنبال رفع چین و چروک دور و زیر چشم با مواد طبیعی هستید، استفاده از روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن خرچنگ، روغن بادام و غیره میتواند یک گزینه‌ مطلوب برای شما باشد. این روغنها سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E و K از بوده و در جوانسازی پوست و حفظ شادابی آن موثر است.

رفع چروک زیر چشم با بوتاکس

علاوه بر روشهای درمان خانگی، یکسری روشهای پزشکی مانند بوتاکس میتواند چین و چروک‌های اطراف چشم را برطرف کند. رفع چروک زیر چشم با تزریق بوتاکس، عضلات صورت را بی ‌حس کرده و با مسدود کردن مسیر عصبهای عضلات باعث میشود تا چین و چروک‌های زیر چشم باز شوند.

تزریق ژل

تزریق ژلها میتواند حجم زیر پوست را افزایش دهد و آنها را لطیف تر و هموارتر نشان دهد. در این بین چروکهای زیر چشم با تزریق‌های سطحی اصلاح میشوند و بعد از 6 تا 9 ماه قابلیت ترمیم و تزریق مجدد دارد.

تزریق چربی

یک روش موثر دیگر برای از بین بردن چروک‌ زیر چشم، تزریق چربی است. این چربی از قسمت‌های مختلف بدن مانند ران، باسن یا شکم برداشته میشود و بعد از فراوری به قسمتهای بدون چربی تزریق میشود. با این روش پزشک چین و چروکهای عمیق را پر کرده و چروکهای اطراف چشم را صاف میکند.

لیزر درمانی جهت رفع چروک‌ زیر و دور چشم

لیزر درمانی یکی از روشهای محبوب و پرطرفدار برای درمان چروکهای دور چشم است و سطح پوست لطیف و صاف میشود. این روش درمانی با بی حسی موضعی همراه است و اغلب بیماران بعد از 4 تا 6 جلسه شاهد اثر درمانی لیزر در رفع چروک‌ زیر و دور چشم خود خواهند بود.

رفع چروک زیر چشم با روش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از دیگر روشهای درمانی تهاجمی برای کاهش و رفع چروک زیر چشم است. این دستگاه دارای سوزنهای‌ بسیار ریزی است که سوراخهای کوچک و سطحی را روی پوست ایجاد میکند. با این فرایند پوست برای ساخت کلاژن تحریک شده و کاهش چین و چروکها و صاف شدن سطح پوست خود را شاهد خواهید بود.

رادیو فرکانسی

رادیو فرکانسی یک روز موثر برای لایه‌ برداری غیرتهاجمی پوست است. در این روش لایه ‌های زیرین پوست گرم شده و با تولید کلاژن زمینه سفت و هموار شدن پوست صورت را فراهم میسازد. این روش علاوه بر کاهش چروک‌ زیر و دور چشم، در بهبود ظاهر پلکهای بالا و پایین و رفع افتادگی پلکها نیز موثر است.

لیفت پوست زیر چشم با نخ

لیفت پوست صورت و زیر چشم با استفاده از نخ به رفع چین و چروکهای پوستی کمک میکند. همچنین باعث جوانسازی و پر شدن صورت نیز میشود. البته این روش درمانی موقتی است و باید تمدید شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای برداشتن لایه خارجی‌ پوست زیر چشم کاربرد دارد و به صاف و هموار کردن آن کمک قابل توجهی میکند.

بلفاروپلاستی

روش جراحی بلفاروپلاستی برای سفت کردن پوست اطراف چشم مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش شکافی در پلک پایینی ایجاد و عضلات و چربی اضافی برداشته میشود تا پف و چروکهای زیر چشم به طور کامل رفع شود.

جمع بندی

چروکهای زیر چشم یکی از نشانه ‌های افزایش سن و پیری است که با استفاده از اقدامات مراقبتی مختلف میتوانید از شدت و عمیق آنها بکاهید. در این رابطه اصلاح سبک زندگی و کمک گرفتن از متخصصان پوست باعث رفع چروک زیر چشم میشود و پوست اطراف چشمهای شما جوان، سالم و شاداب خواهد شد.

سوالات متداول رفع چروک زیر چشم

دلایل ایجاد چروک زیر چشم چیست؟

یکی از متداول ترین دلایل ایجاد چروک دور و زیر چشم، افزایش سن و پیری است. از دیگر دلایل می توان به قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید، کم آبی، نداشتن خواب کافی در طولانی مدت و غیره اشاره کرد.

بهترین روش درمان و رفع چروک زیر چشم چیست؟

ماساژ و یوگای صورت
آبرسانی به پوست زیر چشم
استفاده از ضد آفتاب
رفع چروک زیر چشم با بوتاکس
میکرونیدلینگ
رادیو فرکانسی
و…

آیا لیزر درمانی می تواند به رفع چروک‌ زیر چشم کمک کند؟

لیزر درمانی یکی از روش های محبوب و پرطرفدار برای درمان چروک های دور چشم است و سطح پوست لطیف و صاف میشود. این روش درمانی با بی حسی موضعی همراه است و اغلب بیماران بعد از 4 تا 6 جلسه شاهد اثر درمانی لیزر در رفع چروک‌ زیر و دور چشم خود خواهند بود.

آیا میکرودرم ابریژن برای رفع چروک زیر چشم خوب است؟

یک راه بسیار موثر و کم تهاجم برای برداشتن لایه خارجی‌ پوست زیر چشم کاربرد دارد و به صاف و هموار کردن آن کمک قابل توجهی میکند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «رفع چروک زیر چشم»

    1. سلام سپاس از همراهی شما
      درمان های مختلفی برای رفع چین و چروک دور چشم و زیر چشم وجود داره ولی برای انتخاب بهترین گزینه پیشنهاد میکنیم که مشاوره حضوری داشته باشید تا پزشک متخصصمون با توجه به میزان چین و چروک شما و نوع پوست شما بهترین گزینه درمان رو پیشنهاد بدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *