راه های کاهش درد لیزر مو‌های زائد

کاهش درد لیزر موهای زائد

کاهش درد لیزر موهای زائد | لیزر مو‌های زائد، گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال راه‌حلی برای اصلاح مو‌های ناخواسته بر روی بردن خود هستند. کسانی که استفاده از کرم‌های موبر، ژیلت و یا اپیلاسیون را دردناک، وقت‌گیر و هزینه‌بر می‌دانند. با توجه به اینکه لیزر مو‌های زائد در هر قسمتی از بدن انجام می‌شود با عوارض جانبی کمی همراه است. از جمله مقدار کمی درد. با این وجود روش‌هایی وجود دارند که می‌توان باعث کاهش درد لیزر موهای زائد شد.

عوارض لیزر مو‌های زائد

لیزر مو‌های زائد یک راهکار فوق‌العاده برای کسانی است که وجود مو‌های زائد آن‌ها را ناراحت کرده و یا در برخی موارد موجب ایجاد تیرگی در ناحیه بدن شده‌اند. با توجه به اینکه لیزر یک اشعه نور متمرکز تابانده شده به رنگدانه‌های مو است و از طریق وارد کردن گرما و حرارت به فولیکول‌های مو، رشد آن‌ها را متوقف می‌کند، احساس کمی درد در هنگام استفاده به عنوان یکی از عوارض جانبی آن امری طبیعی است. برای از بین بردن و کاهش درد لیزر مو‌های زائد می‌توان راهکار‌های مختلفی را به کار برد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

۱. آماده‌سازی بدن

آماده کردن بدن قبل از لیزر از موارد ضروری برای کاهش میزان درد است. این کار باعث کاهش میزان استرس شما قبل و یا در طول لیزر می‌شود. روش‌های مختلفی برای آماده‌سازی بدن و کاهش درد لیزر مو‌های زائد وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن خواب کافی از شب قبل که موجب تنظیم شدن حسگر‌های درد در بدن شده و در نهایت کاهش احساس درد در حین لیزر را ایجاد می‌کند.
  • نوشیدن آب بیش از حد معمول تا بدن هیدراته بماند.
  • پرهیز از مصرف کافئین
  • اصلاح ناحیه مورد نظر که باعث می‌شود در زمان لیزر کمتر تحریک شود.
  • عدم انجام لیزر قبل یا در طول قاعدگی زیرا در این روز‌ها گیرنده‌های درد بدن فعال‌تر هستند.

۲. استفاده از مسکن مناسب

انتخاب یک مسکن مناسب برای حین و بعد از لیزر مو‌های زائد می‌تواند تأثیر به سزایی در میزان کاهش درد لیزر موهای زائد داشته باشد. بهتر است برای این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را به شما معرفی کند. برخی از مسکن‌های مورد استفاده به منظور کاهش درد لیزر موهای زائد را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • قرص‌های بروفن
  • کرم‌های بی‌حس‌کننده
  • کمپرس یخ

شما می‌توانید آن‌ها را قبل از ورود به مطب و یا در هنگام مراجعه استفاده کنید.

۳. محافظت صحیح از منطقه لیزر شده

یکی از تکنیک‌های مؤثر در کاهش درد لیزر موهای زائد، مراقبت از آن پس از اتمام کار است. برای این کار بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • آرامش خود را حفظ کنید.
  • برای جلوگیری از تحریک ناحیه، لباس‌های گشاد استفاده کنید.
  • هنگام ورزش کردن دقت داشته باشید که ناحیه مورد نظر به خصوص زیر بغل و خط بیکینی تمیز و بدون عرق باشد.
  • پرهیز از خاراندن یا ایجاد خارش بر روی محل لیزر شده زیرا خاراندن موجب تحریک می‌شود.

لیزر مو‌های زائد و عوارض آن

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

اگر شما هم می‌خواهید پوستی صاف و بدون مو با میزان مراقبت کمتری داشته باشید، لیزر مو‌های زائد بهترین روش برای انجام این کار است. استفاده از این روش موجب می‌شود تا رشد مو‌ها کاهش پیدا کرده، مو‌ها کمرنگ‌تر شده و در نهایت به صورت دوره‌ای، رشد آن‌ها متوقف شود. این کار علاوه بر مقرون به صرفه بودن می‌تواند در زمان شما نیز صرفه‌جویی کند. در برخی موارد انجام لیزر مو‌های زائد با عوارض جانبی همراه است که احساس درد یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. شیوه‌های مراقبتی متعددی وجود دارد که به شما در کاهش درد لیزر موهای زائد کمک می‌کند.

کلینیک زیبایی ماه با بهره‌مندی از نیرو‌های متخصص با تجربه و آگاه به متد‌های روز دنیا با برگزاری جلسات مشاوره رایگان به شما کمک می‌کند تا با کمترین میزان احساس درد و عوارض جانبی بتوانید مو‌های زائد خود را از بین برده و پوستی شاداب، صاف و براق را داشته باشید. علاوه بر این در کلینیک زیبایی ماه تجهیزات طبق آخرین استاندارد‌های روز دنیا با کمترین میزان درد در هنگام لیزر، به کار برده می‌شوند.

سایت: clinicmah.com
اپلیکیشن واتساپ: 09126846916
اپلیکیشن ایسنتاگرام: dr.bahman.adham@

منابع مقاله کاهش درد لیزر موهای زائد

  • https://arvivaesthetics.com/how-to-reduce-pain-during-laser-hair-removal/
  • https://www.davidghozland.com/how-to-make-your-laser-hair-removal-treatment-less-painful/
  • https://cfvanderloos.com/how-to-reduce-laser-hair-removal-pain/
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *