کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل

در مورد کاشت ریش و سبیل

یکی از عوامل زیبایی و خوش تیپ بودن آقایان، ریش و سبیل است که علاوه بر بخشیدن ظاهری زیبا، نشان از مردانگی آن ها نیز دارد. از همین رو، ظاهر و مرتب بودن آن برای آقایان بسیار با اهمیت بوده و هر گونه مشکل منجر به کم پشت شدن یا ریزش در قسمت ریش و سبیل می تواند تاثیر جدی و مستقیم بر اعتماد به نفس آن ها داشته باشد.

کاشت ریش و سبیل در بسیاری از موارد می تواند راه نجات معجزه آسایی برای این دسته از افراد باشد که با بازگرداندن زیبایی از دست رفته، اعتماد به نفس و ظاهر و اقتدار مردانه را نیز به آن ها باز گرداند. ترمیم ریش علاوه بر پر نمودن مناطق دارای مو‌های نازک و کم می‌تواند به منظور پوشاندن نواحی زخمی یا سوختگی با هدف بازسازی و ایجاد طاهر زیبا در افراد به صورت کاشت ریش انجام شود.

کاشت ریش و سبیل چیست؟

بروز هر گونه نقص در ریش و سبیل آقایان، مانند ریزش موی ریش و سبیل، کم پشت شدن و یا عدم رشد موها در این دو بخش، بنا به دلایل مختلفی بروز می کند. از این دلایل می توان به مشکلات ژنتیکی، بیماری های مادر زادی، مصرف برخی دارو ها، بیماری های عصبی و اکتسابی و همچنین برخی حوادث غیر مترقبه از قبیل سوختگی اشاره نمود. 

در علم پزشکی روش های متعددی برای درمان برخی از این مشکلات وجود دارد اما کاشت ریش و سبیل را می توان یکی از روش های دائمی و در عین حال کاملا طبیعی معرفی نمود که به داشتن قابلیت رشد، یک راه درمان مادام العمر نیز به حساب می آید. این روش، کمک بسیار بزرگی برای آقایانی است که تا کنون نگران کم پشتی یا ریزش موهای صورت خود بوده اند.

در روش کاشت ریش و ترمیم آن ممکن است مو‌های سر برای صورت افراد مناسب نباشند و این احتمال وجود دارد که ظاهری غیر طبیعی را برای شما ایجاد نماید. برای همین می‌توان از مو‌های سایر قسمت‌های بدن مانند زیر چانه و قسمت بالایی گردن که همان ناحیه پنهان است به عنوان ناحیه اهدا‌کننده استفاده نمود. کاشت ریش غالبا از مو‌های تک مویی استفاده می‌کند.

در مقابل مو‌های قسمت‌هایی از بدن مانند سینه، شکم و یا پا به دلیل داشتن بافت واقعی و سرعت رشد غیر طبیعی برای مو‌های معمولی به هیچ عنوان قابل اعتماد برای کاشت ریش نمی‌باشند. علاوه بر این مو‌های این نواحی دارای چرخه رشد و سرعت ریزش بیشتری هستند.

آیا کاشت ریش و سبیل شبیه کاشت مو است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، کاشت ریش و سبیل نیز درست همانند کاشت مو انجام می گیرد و در آن، فولیکول های موی جدا شده از بانک مو، به قسمت های مربوط به ذیش و سبیل پیوند زده می شوند.
درست است که روش کار در هر دو عمل زیبایی، به یک صورت است اما نباید این نکته را فراموش کرد که پوست صورت در مقابل پوست سر، لطافت بیشتری داشته و حساس تر است، بنابراین کاشت مو بر روی آن باید با مهارت و دقت بیشتری انجام شود تا نتیجه کاشت مو در آن، با موفقیت همراه باشد.

بدین منظور پزشک متخصصی که اقدام به کاشت موی ریش و سبیل می کند باید فولیکول را در مکان مناسب و در جهت مناسب قرار دهد تا پس از رشد موها، ریش و سبیل کاشته شده، جلوه ای کاملا طبیعی داشته باشند.
از طرفی بایستی تراکم تار های مو در تمام بخش ها به صورت یکسان رعایت گردد و به همین دلیل است که کاشت ریش و سبیل در مقایسه با کاشت مو، سخت تر بوده و از حساسیت بیشتری برخوردار است.

البته در کاشت ریش و سبیل هم از موهای طبیعی و با فولیکول های زنده و با قابلیت رشد مو استفاده می شود و هم از موهای بدون فولیکول با اندازه ثابت؛ انتخاب یکی از این دو روش کاملا سلیقه ای بوده و این کار به سلیقه مشتری و طی مراحل یکسان انجام می گیرد. در ادامه به طور مختصر به توضیح مراحل کاشت ریش و سبیل خواهیم پرداخت.

مراحل کاشت ریش و سبیل

تمام اعمال زیبایی کاشت مو در بخش های مختلف از جمله سر، ابرو و یا ریش و سبیل، پس از طی مراحل خاص صورت می گیرد.

مشاوره و انجام آزمایش های لازم قبل از عمل کاشت

قبل از اقدام به کاشت ریش و ابرو، پزشک متخصص یک جلسه مشاوره برای فرد مراجعه کننده تعیین می کند تا علاوه بر تکمیل اطلاعات لازم، در مورد سوابق بیماری، دارو های مصرفی احتمالی و همچنین سوابق خانوادگی وی در زمینه ریزش مو اطلاعاتی کسب کند.
همچنین احتمال دارد به تشخیص پزشک، انجام برخی از آزمایش ها قبل از اقدام به کاشت ریش و سبیل لازم باشد.

تعیین محل کاشت و محاسبه تعداد گرافت های مورد نیاز

در مرحله اول و قبل از هر اقدامی، ابتدا مو قعیت هایی از صورت را که قرار است عمل کاشت در آن انجام شود مشخص کرده و پس از ترسیم اشکالی منظم مانند مستطیل، تعداد تار مو های لازم برای آن قسمت را محاسبه می کنند. این کار برای برداشت فولیکول از بانک مو لازم است تا در هنگام کاشت ریش و سبیل، فولیکول مو های برداشت شده کم یا زیاد نباشد.

برداشت فولیکول از بانک مو

پس از انجام مقدمات لازم و محاسبه تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ریش و سبیل، پزشک متخصص اقدام به برداشت فولیکول ها از بانک مو کرده و تعداد فولیکول های لازم را از آن استخراج می نماید.
برای این کار ابتدا محل بانک مو را، که اغلب ناحیه پشت سر فرد است، بی حس کرده و سپس با استفاده از روش های مختلف، اقدام به برداشت فولیکول می نماید.
در این مرحله، باید دقت لازم برای برداشت فولیکول ها صورت گیرد تا بدون کمترین آسیب و به طور کاملا سالم ار محدوده بانک مو خارج شوند.

آماده سازی گرافت ها و کاشت آن ها

در مرحله آخر، پس از جدا سازی گرافت های سالم و مناسب، پزشک اقدام به کاشت فولیکول های برداشت شده از بانک مو در قسمت های مشخص شده از ریش و سبیل می نماید.

در این مرحله، همان طور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، پزشک باید به اندازه کافی مهارت و تخصص داشته باشد تا بتواند فولیکول ها را در مکان مناسب، با تراکم یکسان و در جهت مناسب قرار دهد. این فرایند نیز با بی حسی موضعی انجام گرفته و فرد هیچ گونه دردی را در طی عمل کاشت ریش و سبیل احساس نخواهد کرد.

خدمات کاشت ریش و سبیل در کلینیک ماه توسط تیم پزشکی مجرب انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول کاشت ریش و سبیل

بهترین سن کاشت ریش و سبیل، چه سنی است؟

بهترین سن کاشت ریش ،اغلب از 20 سالگی به بعد است.

کاندیدای مناسب کاشت ریش و سبیل، چه کسانی هستند؟

کاشت ریش و سبیل را افرادی باید انجام دهند که به کلی بعد از سن رشد مو، در نواحی صورت، رشد مویی نداشته اند و یا دچار طاسی و کم پشتی هستند

هزینه کاشت ریش و سبیل چقدر است؟

عوامل متعددی تعیین کننده‌ هزینه‌ کاشت ریش و سبیل هستند. شدت فقدان مو و مقدار موهای مورد نیاز برای پوشش دادن صورت در هزینه های کاشت ریش و سبیل موثر می باشند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

4 دیدگاه دربارهٔ «کاشت ریش و سبیل»

    1. سلام بهرام عزیز
      بعد از کاشت ریش و سبیل ورم صورت بین 24 تا 48 ساعت به حداکثر می رسد و 2 تا 4 روز بعد از کاشت ریش ورم می خوابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *