پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها

پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها

روزانه تعداد افراد بسیاری در دنیا هستند که به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند. در این میان سهم کشور ما نیز در این بیماری کم نبوده است. در این میان افرادی که با بیماری چاقی و اضافه وزن مواجه هستند بیشترین آمار مبتلایان به دیابت را به خود اختصاص می‌دهند. برخی از آن‌ها برای از بین بردن چربی‌های اضافی جمع شده در لایه‌های زیرین پوست، جراحی پیکرتراشی را انتخاب می‌کنند. اما آیا انتخاب پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها می‌تواند در بیماری آن‌ها تأثیر گذاشته و عوارضی را به دنبال داشته باشد یا می‌توانند به اندام آل خود برسند؟

پیکرتراشی برای دیابتی‌ها

دیابت

گروهی از بیماری‌های متابولیک که فرد بیمار به دلیل عدم تولید مقدار مناسب انسولین مورد نیاز برای تنظیم سطح قند خون بدن، مقدار بالایی از گلوکز یا همان قند خون را ترشح می‌کند. در نهایت سلول‌های بدن نمی‌توانند به درستی به انسولین پاسخ دهند.

هزینه پیکرتراشی

علاوه بر این دیابت موجب می‌شود تا ضمن به خطر افتادن سلامتی بیمار به عنوان عامل اصلی سکته مغزی، حملات قلبی، نابینایی، نارسایی کلیه و یا قطع اندام تحتانی شود. علائمی مانند تکرر ادرار و تشنگی و گرسنگی بیش از اندازه از نشانه‌های ابتلا به دیابت است. برای تشخیص اینکه نوع دیابت ۱ یا ۲ است باید به منظور انجام آزمایش خون به پزشک معالج مراجعه کنید.

داشتن رژیم غذایی مناسب، انجام منظم تمرینات ورزشی، پرهیز از مصرف غذا‌های پر کالری و چرب، خودداری در مصرف سیگار و دخانیات و هم چنین حفظ کردن مقدار وزن بدن از مواردی هستند که تأثیر به سزایی در پیشگیری از ابتلا به دیابت دارند.

دیابت

آیا پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها مناسب است؟

پیکرتراشی به عنوان یکی از روش‌های درمان چاقی موضعی و حذف رسوبات چربی اضافی در لایه‌های زیرین پوست موجب می‌شود تا قسمت‌های اضافه ایجاد شده در نواحی مختلف از چربی‌ها را از بین برده و تناسب اندام را ایجاد کند. نواحی مانند پیکرتراشی شکم، پهلو‌ها، ران‌ها و باسن، گروهی از اندام‌های بدن هستند که با کمک پیکرتراشی می‌توان فرم آن‌ها را تغییر داد.

پیکرتراشی با حذف بافت چربی اضافی منجر به ماهش سایز و لاغری در افراد مختلف می‌شود و این اصلاً به معنای کاهش وزن نیست. عواملی مانند فشار خون بالا، میزان کلسترول خون بالا یا هر علائمی که مرتبط با چاقی باشد توسط پیکرتراشی در آن‌ها بهبودی حاصل نمی‌شود. در نتیجه پیکرتراشی نمی‌تواند راه‌حل مناسبی برای درمان دیابت باشد. اما می‌توانند زیر نظر پزشک متخصص پیکرتراشی را به منظور خوش‌فرم شدن بدن انجام دهند.

آیا پیکرتراشی برای درمان دیابت مناسب است؟

شرایط پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها

بیماران دیابتی به دلیل مصرف دارو‌های خاص و استفاده از رژیم‌های غذایی مخصوص نیاز است تا در صورت انتخاب یکی از تکنیک‌های پیکرتراشی برای لاغری، شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند بدون ایجاد اختلال یا عارضه جدید، اندام خود را خوش فر‌م‌تر کنند.

  • وضعیت بیمار و دیابت آن تحت کنترل پزشک باشد.
  • بیمار مبتلا به هیچ عارضه کلیوی نباشد.
  • انجام آزمایش مخصوص برای مشخص کردن اینکه بیمار واقعاً دیابت خود را تحت کنترل داشته و انجام عمل برای آن‌ها بی‌خطر است.

شرایط بیماران دیابتی و انجام پیکرتراشی

خطرات و عوارض پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها

انتخاب جراح متخصص با مهارت کافی و مرکز درمانی مجهز به دستگاه‌های پیشرفته روز دنیا موجب می‌شود تا شما بتوانید شیوه‌های مختلف پیکرتراشی را مطابق با نظر جراح متخصص با کوچک‌ترین عوارض و خطرات انجام دهید. با توجه به اینکه بیماران دیابتی دارای بدنی با سیستم ایمنی ضعیف هستند، انجام پیکرتراشی برای آن‌ها با خطرات احتمالی همراه است. پزشک معالج باید به صورت صادقانه در جلسه مشاوره خود با بیمار تمامی موارد را به او گوشزد کند تا تصمیم نهایی درستی گرفته شود.

خطرات و عوارض پیکرتراشی و بیماران دیابتی

لیپوساکشن، لیپوماتیک و دیابت

تکنیک‌های مختلف جراحی و غیر جراحی به کار گرفته شده برای پیکرتراشی می‌توانند تأثیرات متفاوتی برای بیماران دیابتی مشتاق به انجام این جراحی داشته باشد. به عنوان مثال لیپوساکشن یا لیپوماتیک، دو روش جراحی و نیمه تهاجمی پیکرتراشی هستند.

  • ابتلا به عفونت شدید با احتمال رخ دادن بالا
  • کند بودن دوران نقاهت و روند بهبودی بیمار دیابتی
  • دشوار بودن مدیریت سطح گلوکز یک بیمار دیابتی پس از اجرای عمل برای جراح متخصص

لیپوساکشن، لیپوماتیک و دیابت

CoolSculpting و دیابت

شاید برایتان جالب باشد که بیماران دیابتی می‌توانند با استفاده از شیوه‌های غیر جراحی پیکرتراشی مانند CoolSculpting یا همان انجماد سلول‌های چربی اضافی تجمع یافته در لایه‌های زیرین پوست، مشکل چاقی موضعی خود را برطرف کرده و به تناسب اندام نزدیک‌تر شوند.

انجماد چربی‌ها می‌تواند راه‌حل و انتخاب مناسبی برای حذف بافت چربی در بیماران دیابتی نوع ۱ و ۲ باشد. در مرکز درمانی کلینیک زیبایی ماه، چنانچه شما به تازگی مبتلا به دیابت شده‌اید و یا سال‌های طولانی به این بیماری دچار شده‌اید، می‌توانید با وجود تجهیزات پیشرفته پزشکی با خیال آسوده با استفاده از روش انجماد چربی‌ها، جراحی پیکرتراشی را انجام دهید.

تنها در صورتی که پس از انجام ارزیابی‌ها و انجام آزمایش‌های مختلف پزشکان متوجه شوند که چربی‌ها به این روش پاسخ درستی نمی‌دهند از به کار بردن آن اجتناب می‌کنند در غیر این صورت می‌تواند گزینه مناسبی برای پیکرتراشی باشد. شیوه CoolSculpting تنها بر روی سلول‌های چربی متمرکز شده و موجب حذف آن‌ها از بدن می‌شود. ممکن است به صورت موقت عصب‌های شما تحت تأثیر قرار گرفته و در طول درمان و به مدت ۸ هفته در ناحیه تحت جراحی هیچ حسی نداشته باشید که به مرور زمان برطرف می‌شود.

پیکرتراشی باسن

بیماران دیابتی به دلیل مراقبت از سطح قند خون خود، تلاش می‌کنند تا با استفاده از سبک زندگی سالم و غذا‌های مفید بتوانند چاقی را از خود دور کنند اما با این حال در بسیاری از موارد شاهد تجمع چربی‌های اضافی در اندام‌های مختلف مانند شکم، پهلو، سینه، باسن، داخل و خارج ران و… می‌شوند. این حالت موجب ایجاد دلسردی در آن‌ها برای تلاش جلوگیری از چاقی می‌شود اما روش انجماد چربی‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به آسانی رسوبات چربی را از بدن خارج کنند.

استفاده از این شیوه در برخی افراد مبتلا به دیابت ممکن است با عوارضی مانند کبودی همراه باشد. افراد دیابتی که با سطح قند خون کنترل نشده جراحی پیکرتراشی را انجام می‌دهند احتمال دارد پس از عمل به عروق خونی که در نزدیکی سطح پوست آن‌ها است، آسیب وارد شده و کبودی‌های موقت را مشاهده کنند.

CoolSculpting و دیابت

روش CoolSculpting

این شیوه از تکنیک‌های پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها نوین است که توسط تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته موجب می‌شود تا بافت‌های چربی موضعی زیر لایه‌های پوست در اندام مشخص شده تا دمای خاصی سرد شده و در مرحله بعدی شروع به یخ زدن می‌کنند. این کار موجب می‌شود تا به راحتی چربی‌ها از بین بروند.
سلول‌های چربی در CoolSculpting شروع به جامد شدن می‌کنند، آسیب می‌بینند و اصلاحا به دلیل نداشتن هیچ فعالیتی از جانب بافت، این کار موجب مرگ چربی‌ها شده و در انتها در طی روز‌ها و هفته‌ها پس از انجام پیکرتراشی از بدن خارج می‌شوند.

پیکرتراشی پهلو

مزیت CoolSculpting، استفاده از فرایند‌های طبیعی بدن برای حذف رسوبات چربی ناخواسته است. در واقع عملیات خنک‌سازی به صورتی طراحی شده است که با دقت تمام از وارد شن آسیب به اندام دیگر بدن جلوگیری می‌کند. در این حالت به دلیل حساس بودن سلول‌های چربی به دما و مشخص بودن مقدار آن، دیگر بافت‌های داخلی از سرد شدن و منجمد شدن محفوظ می‌مانند. این تکنیک در برطرف کردن چربی‌های ناخواسته اندام‌های مختلف بدن مانند زیر چانه، شکم، پهلو، ران‌ها، باسن و… مورد تأیید FDA است و این سازمان هیچ ممانعتی برای اجرای این تکنیک بر روی بیماران دیابتی ندارد.

روش CoolSculpting

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

افرادی که به چاقش موضعی مبتلا هستند و نتوانسته‌اند با شیوه‌های طبیعی مانند رژیم‌های غذایی و برنامه ورزشی، سلول‌های چربی ناخواسته را حذف کنند، با کمک پیکرتراشی می‌توانند به اندام ایده آل خود دست یابند. در این میان چنانچه فردی مبتلا به دیابت باشد بسته به نظر پزشک معالج و کنترل دیابت می‌توانند از روش‌های پیکرتراشی بهره‌مند شوند. انتخاب شیوه صحیح پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها موجب کاهش عوارض و خطرات احتمالی آن می‌شود.

جراحان متخصص ما در کلینیک زیبایی ماه با ارائه جلسات مشاوره رایگان و بررسی آزمایش‌های مخصوص پیکرتراشی برای دیابتی‌ ها، کمک می‌کنند تا این گروه از بیماران نیز از خدمات جراحی پیکرتراشی بهره‌مند شوند. کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز درمانی استان تهران است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته امکان جراحی پیکرتراشی دیابتی ها را فراهم نموده است.

  • سایت clinicmah.com
  • اپلیکیشن واتساپ : 09126846916
  • اپلیکیشن ایسنتاگرام: dr.bahman.adham@
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *