ساکشن چربی شکم

ساکشن چربی شکم

ساکشن چربی شکم

ساکشن چربی شکم یکی از جراحی‌ های رایج امروزی برای خارج کردن چربی ‌های بدن و فرم‌ دهی به بدن است. در این روش چربی ‌هایی که در ناحیه شکم و پهلو قرار داشته و با ورزش یا رژیم غذایی از بین نمی روند را با کمک ابزارهای مخصوص جراحی از بدن خارج می کنند تا فرم بدن زیباتر شود. این جراحی زیبایی شکم مزایا و معایب مختلفی دارد و انجام آن تنها به بعضی گروه ‌های خاص توصیه می شود. در این مطلب قصد معرفی این گروه ‌ها و بایدها و نبایدهای انجام این جراحی را داریم. با ما همراه باشید.

ساکشن چربی شکم چیست؟

ساکشن چربی شکم یکی از زیر شاخه ‌های جراحی لیپوساکشن است. این جراحی برای حذف چربی های اضافی انجام میشود و مناسب افرادی است که بخش هایی از بدن آنها دارای چربی مقاوم است. چربی مقاوم نوعی از چربی است که با رژیم غذایی یا ورزش از بین نمی رود و تنها راه حذف آن، انجام جراحی‌ هایی مانند ساکشن است. این جراحی نوعی عمل زیبایی است که انجام میتوان فرم بدن را تغییر داد. ساکشن برای از بین بردن سلولیت، کوچک کردن سینه و باسن و لاغری موضعی هم کاربرد دارد.

ماندگاری ساکشن چربی شکم

یکی از دغدغه‌ های مهم بیماران و متقاضیان انجام ساکشن چربی شکم، ماندگاری انجام این روش است. در مورد این دغدغه میتوان گفت که نه تنها ساکشن، بلکه هر کدام از روش های دیگر لاغری چه جراحی و چه غیر جراحی، در صورت عدم مراقبت بیمار ماندگار نیستند. 

بیمارانی که از طریق انجام ساکشن به فرم بدنی و ظاهر ایده آل خود دست پیدا کرده اند، بعد از این جراحی باید از رژیم غذایی سالمی پیروی کنند تا دچار اضافه نشوند. ثبات وزن، باعث ماندگاری نتیجه ساکشن خواهد شد اما نوسان وزنی و به خصوص اضافه وزن مجددا موجب برآمدگی شکم و ذخیره چربی در این ناحیه از بدن میشود.

چه افرادی کاندیدای مناسب لیپوساکشن شکم هستند؟

هر چند لیپوساکشن شکم، روشی مناسب برای فرم دهی به بدن است، اما این روش برای همه بیماران کاربردی نیست. بسیاری از افراد تصور میکنند این روش راهی برای کاهش وزن و لاغری و جایگزین روش های کاهش وزن است، در حالیکه اینطور نیست و ساکشن صرفا به بدن فرم می دهد و مناسب افرادی است که وزن نسبتا ایده آل دارند و صرفا چربی شکم آنها با رژیم یا دیگر روش های کاهش وزن از بین نرفته است. گروه های زیر، بهترین کاندیدای انجام ساکشن چربی شکم هستند:

  • افرادی که به مرحله استپ و ثبات وزن رسیده اند اما همچنان شکم بزرگی دارند.
  • افرادی که اضافه وزن آنها تنها در ناحیه شکم و پهلوها است.
  • افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند و به دنبال تخت کردن شکم خود هستند.
  • افرادی که اضافه وزن آنها کمتر از 30 درصد است و بیشتر چربی در شکم آنها ذخیره شده است.
    در مقابل افرادی که وزن بالایی دارند، به بیماری ‌های خودایمنی یا ضعف سیستم ایمنی بدن مبتلا هستند یا دخانیات مصرف می کنند، کاندیدای مناسبی برای انجام ساکشن چربی شکم نیستند.

آمادگی های قبل از ساکشن شکم

ساکشن چربی شکم، نوعی جراحی است و مانند همه جراحی ‌ها قبل از انجام نیاز به اقداماتی برای آمادگی بیشتر و بعد از انجام آن نیاز به مراقبت‌ های برای بهبودی سریعتر است.

اولین و مهمترین قدم قبل از انجام ساکشن شکم، مشاوره با پزشک است. پزشک در جلسه مشاوره سابقه سلامت فرد را بررسی کرده و با گرفتن شرح حال، اقدامات لازم قبل از عمل را مشخص میکند. برای مثال، بعضی از بیماران باید داروهای مصرفی خود را قطع کرده یا داروی خاصی را قبل از عمل مصرف کنند یا برخی بیماران برای انجام جراحی راحتتر باید، سبک تغذیه خود را قبل از عمل تغییر داده و از رژیمی خاص پیروی کنند.

بعد از مشاوره با پزشک، بیمار باید آزمایشاتی انجام دهد که وضعیت داخلی بدن او را برای پزشک مشخص میکنند. آزمایشات ساکشن، همان آزمایشات روتین قبل از جراحی مانند نوار قلب، آزمایش خون، آزمایش ادرار و… هستند. تهیه لوازمی مانند گن شکمی که بلافاصله بعد از عمل استفاده میشود از دیگر اقداماتی است که پیش از ساکشن باید انجام شود.

مراقبت های بعد از ساکشن شکم

پس از انجام ساکشن چربی شکم و برای بهبود سریعتر بیمار هم مراقبت هایی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشیدن گن مخصوص بعد از ساکشن و لباسهای تنگ به منظور کاهش تورم و فرم گیری سریعتر بدن
  • مراقبت از زخم ها به منظور جلوگیری از بروز عفونت
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • رعایت دستورالعمل های بعد از عمل مانند دوش گرفتن، استراحت کافی و…
  • پرهیز از فعالیت های سنگین تا چند هفته بعد از عمل
  • رعایت رژیم غذایی به منظور هضم راحت تر غذا و جلوگیری از ابتلا به یبوست

مزایا و معایب ساکشن شکم

مانند هر جراحی دیگری، ساکشن چربی شکم هم مزایا و معایبی دارد که از مزایای آن میتوان به فرم گرفتن سریع بدن، به خصوص برای افرادی که چربی شکمی مقاومی دارند اشاره کرد. همچنین ساکشن برای بیمارانی که کاهش وزن آنها متوقف شده اما هنوز در شکم آنها چربی وجود دارد هم بسیار کاربردی است. 

انجام این جراحی و تغییرات حاصل از آن باعث افزایش اعتماد به نفس بیمار هم می شوند و در روحیه او هم تاثیر مثبت و فراوان دارند اما این روش پر فایده هم معایبی دارد. از معایب ساکشن می توان به احتمال عفونت در محل زخمها اشاره کرد که با رعایت بهداشت و مراقبت مناسب بعد از عمل می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

ساکشن چربی شکم؛ بهترین راه خلاصی از چربی‌های شکم

چربی شکمی به خصوص در ناحیه پهلوها یکی از مقاوم‌ ترین چربی های بدن است. احتمالا افراد زیادی را مشاهده کرده‌اید که با وجود داشتن قد و وزن مناسب و شاخص توده بدنی ایده آل، چربی شکمی دارند و این موضوع مشکلی رایج در بیشتر افراد است. 

انجام تمرینات سخت ورزشی یکی از روش های از بین بردن چربی شکمی است، اما روش دیگر آن، استفاده از جراحی هایی مانند ساکشن است که در کوتاهترین زمان تمام چربی اضافه شکم را خارج میکنند. ساکشن چربی شکم راهکاری مناسب برای افرادی است که زمانی برای ورزش ندارند و به دنبال زیبایی و بهترین فرم بدنی هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرایط و هزینه های این جراحی با کارشناسان ما در کلینیک ماه تماس حاصل نمایید.

ساکشن چربی شکم؛ بهترین راه خلاصی از چربی‌های شکم

سوالات متداول ساکشن چربی شکم

اگر شکم دچار شل شدگی باشد، با ساکشن چربی شکم قابل درمان است؟

شل شدگی شکم یا و پوست اضافه، با ساکشن چربی شکم درمان نمی شود و در این عمل فقط چربی ها خارج می شود.

چه زمانی نتیجه واقعی ساکشن چربی شکم مشخص می شود؟

حدود سه ماه لازم است تا نتیجه ساکشن چربی شکم بطور کامل دیده شود.

هزینه ساکشن چربی شکم چقدر است؟

قیمت ساکشن چربی شکم با توجه به هزینه بیمارستان و وسایل جراحی و دستمزد جراح تغییر میکند که نمیتوان برای تمام زمان ها قیمت ثابتی را در نظر گرفت.

چه موقع بیمار پس از ساکشن چربی شکم می تواند به فعالیت روزمره خود برگردد؟

در ساکشن چربی شکم نیاز به استراحت طولانی مدت نیست. بعد از بهوش آمدن کامل، بیمار باید راه برود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *