لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

همان طور که می دانیم در سال های اخیر، افراد زیادی به دنبال یافتن راه های جدید برای رسیدن به زیبایی بیشتر و همچنین کاهش روند پیری خود هستند.
بالا رفتن آمار جراحی های زیبایی و استفاده از روش های مختلف جوانسازی، موجب شد تا پزشکان و متخصصین این حوزه، به دنبال یافتن راه های جدید، با هزینه کمتر و تاثیر سریع تر و در عین حال با کمترین عوارض ممکن باشند.

در همین راستا، لیفت قسمت های مختلف بدن با نخ، یکی از روش هایی بود که مورد استفاده قرار گرفت و استقبال زیادی نیز در سراسر دنیا از آن شد. لیفت صورت با نخ نیز یکی از زیر مجموعه های این جراحی زیبایی است که در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را برای مراجعین به همراه دارد.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ روشی جدید و کاملا غیر تهاجمی، برای کاهش آثار یکی از نشانه های افزایش سن در همه انسان ها یعنی شل شدن و افتادگی پوست صورت است که ممکن است در برخی از افراد شدید تر و سریع تر رخ دهد. این مسئله بیشتر در قسمت هایی از جمله خط لبخند، گردن، گونه، غبغب و چین های پیشانی و اطراف چشم دیده می شود.

شدت این چین و چروک ها و میزان شل شدگی پوست، با توجه به ساختار پوستی افراد و همچنین میزان خاصیت الاستیک یا پلاستیک بودن آن، می تواند کاملا متفاوت و متغییر باشد و به همین دلیل است که نشانه های افزایش سن در برخی بسیار سریعتر بروز پیدا می کند.
یکی دیگر از فرایند های موثر در افتادگی پوست، افزایش و کاهش ناگهانی وزن است که می تواند به شدت بر روی خاصیت ارتجاعی پوست تاثیر گذاشته و جلوه ای نامناسب را برای صورت ایجاد کند. در میان روش های درمانی مختلف موجود برای رفع این مشکلات، لیفت صورت با نخ است که قابل انجام برای تمام قسمت های صورت بوده و می توان از آن برای درمان افتادگی و رفع شل شدگی قسمت های مختلف صورت استفاده نمود.

از آن جا که افتادگی پوست به هر دلیلی، از عدم کلاژن سازی در پوست و کاهش میزان کلاژن ها و چارچوب های ساختاری در پوست صورت رخ می دهد، پزشکان و متخصصین این حوزه سعی کرده اند تا با استفاده از روش لیفت صورت با نخ، تا حدودی این فرایند را کند تر کرده و سلول های پوستی را تحریک به تولید کلاژن نمایند.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

عمل زیبایی لیفت صورت با نخ با استفاده از نخ های ضد حساسیتی انجام می شود که پس از مدت کوتاهی توسط سلول های پوستی جذب می شوند.
در این عمل زیبایی، پس گذراندن یک جلسه مشاوره توسط پزشک متخصص و کسب اطلاعات لازم در مورد فرد متقاضی، زمانی برای انجام لیفتینگ تعیین می شود. در جلسه مشاوره، متخصص در مورد سوابق بیماری فرد و همچنین دارو های مورد استفاده توسط او سوالاتی را مطرح می کند و در پایان، توضیحات لازم در مورد این عمل را برای وی شرح می دهد تا توقعات مراجعه کننده را به واقعیت نزدیک تر سازد.

برای انجام زیبایی لیفت صورت با نخ، ابتدا قسمت هایی از صورت که قرار است لیفت شود، به صورت بی حسی موضعی بی حس می شود تا فرد در هنگام انجام عمل، درد و ناراحتی را حس نکند.

در مرحله بعد، پزشک متخصص محل عبور نخ ها را بر روی صورت علامت گذاری می کند تا محل ابتدا و انتهای عبور نخ مشخص گردد. پس از این کار، با استفاده از سوز ن های مخصوص بسیار باریک و تیز، نخ ها از زیر لایه های پوستی عبور داده می شوند.

ابتدای نخ ها در قسمت وارد شدن به زیر پوست با یک بخیه ریز محکم می شود و انتهای آن ها تا زمان عبور تمام نخ های مورد نیاز آزاد گذاشته می شود. در مرحله بعد، پس از عبور تمام نخ ها، پزشک با کشیدن آن ها حالت مورد نظر را برای صورت ایجاد نموده و انتهای نخ را نیز با بخیه های کوچک محکم می کند.
برخی از نخ های استفاده شده برای لیفت صورت با نخ، با عنوان نخ های خاردار شناخته می شوند که به دلیل داشتن زائده های خار مانند بر روی ساختار خود، نیازی به بخیه زدن نداشته و خود به خود در محل عبور، محکم می مانند.

مزایا و معایب لیفت صورت با نخ

همانند هر گونه عمل زیبایی دیگر، لیفت صورت با نخ نیز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

مزایای لیفت صورت با نخ:

  •  نتیجه حاصل از این عمل بلا فاصله پس از اتمام جایگذاری نخ ها قابل مشاهده است.
  •  نخ های استفاده شده برای عمل لیفتینگ، همزمان با جذب، سبب تحریک کلاژن سازی در سلول های پوستی و استحکام با دوام و ماندگار در ساختار پوست خواهد شد.
  •  در مقایسه با سایر روش های زیبایی لیفت صورت، این روش بسیار مقرون به صرفه تر است.
  •  عوارض جانبی ناشی از عمل، مانند تورم، کبودی، درد و مهم تر ز همه جای بریدگی، در لیفت صورت با نخ یا اصلا وجود ندارد و یا در کمترین حد ممکن است.

معایب لیفت صورت با نخ:

قبل از اشاره به معایب انجام این عمل، باید گفت میزان مهارت فردی که لیفت صورت با نخ را انجام می دهد، در کاهش عوارض آن نقش بسیار زیادی دارد.

  •  چنانچه نخ ها از لایه های بالایی پوست عبور داده شوند، ممکن است از روی پوست قابل مشاهده باشند.
  •  در موارد بسیار نادر ممکن است محل عبور نخ ها دچار عفونت شود.
  •  چنانچه کشش نخ ها به صورت اصولی انجام نشود، ممکن است منجر به جمع شدن پوست و یا عدم تقارن در صورت گردد.

سوالات متداول لیفت صورت با نخ

کاربرد لیفت صورت با نخ

در لیفت صورت با نخ به جای بریدن پوست اضافه با استفاده از نخ‌های بخیه، آن‌ها را جمع و سفت می‌کند و بدون جراحی باعث جوان تر شدن و سفت تر شدن پوست می شود. همچنین نخ های کار شده در زیر پوست کلاژن تولید می کنند و فرآیندی پیری را کند می کند.

لیفت صورت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین افراد برای لیفت صورت با نخ کسانی هستند که پوست شل و افتاده ای دارند و به دنبال راهی سریع و کوتاه مدت هستند.

هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟

هزینه لیفت صورت با نخ به میزان افتادگی پوست، میزان چین و چروک پوست، نوع نخ به کار رفته، سن متقاضی و تکنیک لیفت بستگی دارد.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «لیفت صورت با نخ»

    1. سلام سارا عزیز
      نزدیک 30 درصد نتیجه لیفت صورت با نخ همون لحظه مشخص است و آرام آرام نتایج در ماه های بعد مشخص می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *