لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ

در سال های اخیر، استفاده از عمل زیبایی جراحی بینی، رواج زیادی داشته و افراد مختلف با جنسیت و سنین مختلف چه به منظور رفع برخی ایراد های ظاهری و چه برای رفع مشکلات ناشی از برخی حوادث، اقدام به انجام عمل زیبایی بینی می کنند.
اما مشکلات بعدی و دوران نقاهت طولانی مدت آن باعث شد تا پزشکان به فکر استفاده از روشی بیفتند که علاوه بر تاثیر سریع و میزان تهاجم کمتر، عوارض کمتر و دوران نقاهت کوتاه مدت تری نیز داشته باشد.

بر همین اساس، لیفت بینی با نخ در بسیاری از موارد جایگزین عمل جراحی زیبایی بینی شد که هم با هزینه کمتری نسبت به آن قابل انجام است و هم سریع ترین نتیجه را بدست می دهد.
این عمل زیبایی جدید و مدرن، این توانایی را دارد که تمام مشکلات ظاهری بینی را به طور کامل و در کمترین زمان ممکن رفع نموده و ظاهر بینی افراد را به صورتی که تمایل دارند در آورد.

تفاوت لیفت بینی با نخ با جراحی زیبایی بینی

درست است که هر دو عمل جراحی بینی و لیفت بینی با نخ، هر دو در دسته اعمال زیبایی بینی قرار می گیرند و نتیجه هر دو نیز یکسان خواهد بود، اما تفاوت های بسیار اساسی با یکدیگر دارند.

در جراحی زیبایی بینی، به منظور رفع نواقصی نظیر انحراف، قوز بینی و هر گونه اصلاح ساختاری در بینی، ابتدا برشی در بینی زده شده و استخوان آن شکسته می شود و پس از انجام اصلاحات مورد نظر، محل برش، بخیه می خورد.

در صورتی که در عمل لیفت بینی با نخ، هیچ گونه برش یا حتی شکستگی در استخوان بینی صورت نمی گیرد و این کار تنها با استفاده از عبور و رد کردن چند عدد نخ مخصوص این کار، از قسمت های مخصوصی از بینی انجام می شود.

با توجه به نوع انحراف موجود و نوع اصلاح مورد نیاز، محل عبور نخ ها متفاوت بوده و زاویه عبور نخ ها نیز متفاوت خواهند بود که این موارد همگی به میزان مهارت پزشک متخصص انجام دهنده این عمل بستگی دارد.

لیفت بینی با نخ چگونه و در چه مراحلی انجام می شود؟

در فرایند لیفت بینی با نخ، با توجه به نوع عارضه ای که قرار است با استفاده از این روش درمان و اصلاح شود، نخ های مخصوص این کار، از قسمت های مخصوصی از بینی، از قسمت پل بینی یا نوک آن، از زیر پوست و لایه های پوستی عبور داده شده و در قسمت های پیشانی و فاصله بین دو ابرو از زیر پوست خارج می شوند.

با کشیدن نخ ها به حد مشخص، عارضه مورد نظر رفع شده و نخ ها در محل خود محکم می شوند. برای این کار، قبل از انجام عمل لیفتینگ، پزشک متخصص، طی یک جلسه مشاوره، در مورد هر گونه سابقه بیماری، هر گونه داروی مصرفی توسط فرد اطلاعات کامل را کسب کرده و آگاهی لازم در مورد این عمل را به فرد معالج خواهد داد تا انتظارات او را به واقعیت نزدیک کند.

قبل از انجام لیفتینگ نیز، ابتدا بینی به طور کامل بی حس می شود. این بی حسی موضعی موجب می شود تا فرد در طول انجام عمل لیفتینگ، احساس ناراحتی نکرده و دردی را حس نکند.
پس از پایان لیفت بینی با نخ، نخ های اضافی بریده شده و فرد با تغییرات بسیار مشخص و سریع و با کمترین عارضه پس از عمل، می تواند به کار و فعالیت روزمره خود ادامه دهد. این فرایند در مقایسه با جراحی معمول بینی، درد بسیار کمتری داشته و نتیجه آن بلافاصله پس از انجام عمل، قابل مشاهده است.

در طول مدت 3 تا 5 ماه، نخ های استفاده شده برای لیفت بینی، جذب پوست شده و همزمان با این مسئله، سلول های پوستی برای کلاژن سازی و لیفتینگ طبیعی بینی تحریک می شوند. بدین ترتیب، عمل لیفت بینی با نخ، پس از جذب کامل نخ ها نیز به همان صورت باقی مانده و تغییری در ظاهر ایجاد شده برای بینی ایجاد نخواهد شد.
در مورد محل عبور نخ در لیفت بینی با نخ باید گفت که در این عمل، نخ از قسمت وسط پل بینی و نوک بینی عبور داده شده و در امتداد تیغه بینی کشیده می شود تا هر گونه انحراف موجود در بینی رفع شود.

مزایای استفاده از لیفت بینی با نخ

اگر بخواهیم این روش را با روش های دیگری غیر از روش جراحی، مانند تزریق ژل و بوتاکس و روش های مشابه مقایسه کنیم باید بگوییم که لیفت بینی با نخ:

  •  اثر دائم ندارد اما در مقایسه با روش های دیگر، ماندگاری طولانی مدت تری خواهد داشت.
  •  کاملا غیر تهاجمی است و از عوارض بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر برخوردار است.
  •  هیچ گونه اثری از زخم و یا هر گونه رخم ناشی از برش یا بخیه بر روی بینی برجای نخواهد ماند.
  •  بر خلاف روش های دیگر،دوره نقاهت ندارد.
  •  بلافاصله پس از انجام عمل لیفتینگ، هیچ گونه اثری از این عمل بر روی بینی شما مشاهده نمی شود در عین حالی که ظاهر بینی به طور کاملا واضح و مشخص، تغییر کرده است.
  •  هزینه آن در مقایسه با سایر موارد و روش های ذکر شده، بسیار کمتر بوده و روشی کاملا مقرون به صرفه است.
  •  چنانچه فردی از نتیجه حاصل از لیفت بینی با نخ راضی نباشد، بر خلاف سایر روش ها، پس از حدود 8 ماه، که نخ ها به طور کامل توسط پوست جذب شدند، می تواند نسبت به تغییر شکل بینی خود اقدام نماید.
  •  مدت زمان انجام این عمل در مقایسه با روش های دیگر بسیار کمتر و حدود 30 – 45 دقیقه است.

سوالات متداول لیفت بینی با نخ

نتایج لیفت بینی با نخ دائمی است؟

خیر زیرا نخ های استفاده شده در لیفت بینی با نخ بعد از مدتی جذب بافت بینی می شوند و اثر خود را از دست می دهد و بعد از 2 سال مجدد باید لیفت بینی انجام داد.

عوارض جانبی لیفت بینی با نخ چیست؟

تورم و کبودی
خونریزی
بی حس شدن پوست
عفونت پوست
موج دار شدن پوست

هزینه لیفت بینی با نخ

هزینه لیفت بینی با نخ به شرایط مختلفی بستگی دارد و در کل هزینه لیفت بینی با نح در مقایسه با جراحی بسیار کمتر است. برای اطلاع دقیق از هزینه باید یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

4 دیدگاه دربارهٔ «لیفت بینی با نخ»

    1. سلام ندا عزیز
      پرکننده بینی به متخصصان این امکان را می‌دهد که بینی شما را دقیقاً به همان شکلی که می‌خواهید شکل دهند، در حالی که روش لیفت با نخ بینی، برای افرادی که می‌خواهند پل بینی باریک‌تر، پهنای بینی کاهش یافته و کانتور بینی قابل مشاهده باشند مناسب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *