لیفت بازو با نخ

لیفت بازو با نخ

لیفت بازو با نخ از روش های مدرن زیبایی است که برای درمان بازو های شل و افتاده مورد استفاده قرار می گیرد. افتادگی و شل شدگی بازو، یکی از مشکلاتی است که بر اثر کاهش وزن شدید و یا افزایش سن، برای برخی از افراد رخ می دهد.

درمان این عارضه ظاهری در افراد جوان تر و همچنین افراد دارای پوست های با خاصیت ارتجاعی، با استفاده از برخی حرکات ورزشی و حرکات اصلاحی امکان پذیر است اما در افرادی که در سنین میانسالی قرار دارند و یا افرادی که پوست شل و فاقد خاصیت ارتجاعی هستند، حرکات ورزشی نتیجه بخش نیستند.

در چنین مواردی، انجام برخی از اعمال زیبایی نظیر لیفت بازو با نخ، می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

لیفت بازو با نخ چیست؟

عمل لیفت بازو زمان زیادی است که به عنوان یک عمل زیبایی و پیکر تراشی انجام می شود اما لیفت بازو با نخ، به عنوان جایگزینی غیر تهاجمی و بدون عارضه، چند سالی است که توسط پزشکان انجام می شود.

این عمل پیکر تراشی، بدون هر گونه جراحی و حتی بدون کوچکترین برش بر روی بازو انجام می گیرد و آثار آن به سرعت قابل مشاهده است. همان گونه که از اسم این عمل زیبایی مشخص است، در لیفت بازو با نخ، با استفاده از نخ های مخصوص، قسمت های شل شده و دچار افتادگی در بازو، کشیده می شوند و بدین ترتیب عارضه ایجاد شده در کمترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

در این روش، از نخ های جذبی مخصوص بخیه استفاده می شود که مدتی پس از انجام عمل لیفت، جذب آن در بدن آغاز شده و همزمان با این فرایند، ترشح و تولید کلاژن در قسمت تحت درمان لیفت با نخ نیز انجام می شود.
بدین ترتیب، پس از گذشت حدود 10 ماه از انجام لیفت بازو با نخ، پوست کشیده شده، همان حالت را حفظ کرده و فرد بازویی خوش حالت خواهد داشت.

برای لیفت بازو با نخ از چه نوع نخی استفاده می شود؟

از آن جا که نخ های مورد استفاده در عمل های لیفتینگ، باید به گونه ای باشند که در طول زمان جذب بدن شوند، به همین منظور برای این کار از نخ های جنس PDO، پلی الاکتیک اسید و یا ای کاپرو لاکتون استفاده می شود که در دسته نخ های بخیه ضد حساست و سازگار با بدن قرار دارند.

این نخ ها علاوه بر امکان جذب توسط بدن، دارای این ویژگی هستند که همزمان با جذب، به عنوان محرکی برای تولید کلاژن توسط سلول های پوستی و سفت کردن بافت پوست عمل می کنند. بدین ترتیب، پس از جذب کامل نخ، بافت بازو همچنان حالت خود را حفظ کرده و دیگر عارضه افتادگی را نخواهد داشت.

لیفت بازو با نخ چگونه انجام می شود؟

برای انجام عمل زیبایی لیفت بازو با نخ، پزشک متخصص ابتدا محل ورود و خروج نخ را بر روی بازو علامت زده و سپس اقدام به انجام این کار می کند.

برای شروع کار، بازو را با استفاده از داروی بی حسی، بی حس می کنند تا فرد در هنگام انجام این عمل احساس ناراحتی نکند. در مرحله بعد، پزشک متخصص با استفاده از سوزن های بسیار باریک و کاملا نوک تیز، نخ های مخصوص لیفتینگ را وارد پوست کرده و از قسمت تعیین شده خارج می شوند.

پس از این مرحله، ابتدای نخ ها با بخیه های ریزی محکم شده و از قسمت خارج شده، کشیده می شوند؛ انتهای نخ نیز با بخیه محکم و قسمت اضافی نخ قطع می شود.
بلافاصله پس از اتمام عمل لیفت بازو با نخ، تغییرات ایجاد شده به وضوح قابل مشاهده بوده و پس از انجام عمل کلاژن سازی در محل عبور نخ ها، افتادگی و شل بودن پوست بازو به طور کامل رفع خواهد شد.

لیفت بازو با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افرادی که دچار افتادگی و شل شدگی در ناحیه بازو هستند و علیرغم انجام تمرینات ورزشی، تنوانسته اند نتیجه دلخواه را به دست بیاورند، می توانند با استفاده از لیفت بازو با نخ، این عارضه را درمان کنند.

در عین حال، لیفت بازو با نخ برای رفع افتادگی های بسیار شدید مناسب نبوده و تنها برای افرادی نتیجه بخش است که دچار افتادگی های پوستی خفیف تا متوسط در قسمت بازو هستند.

وجود هر گونه عارضه و یا مشکلات شدید پوستی، اعتیاد به مشروبات الکلی و سیگار، دوران بارداری و همچنین مصرف برخی دارو های خاص، می تواند مانعی برای انجام عمل لیفت بازو با نخ باشد.

لیفت بازو با نخ

نکات تکمیلی در مورد لیفت بازو با نخ

در وهله اول باید گفت که عمل لیفت بازو با نخ، یک عمل دائمی نبوده و دوام و ماندگاری آن با توجه به عواملی مانند، میزان مهارت پزشک متخصص انجام دهنده عمل لیفتینگ، نوع پوست فرد و همچنین میزان مراقبت های پس از عمل بستگی دارد. این مدت زمان ممکن است بین 1 تا 3 سال متغییر باشد.

در مقایسه با عمل های جراحی و پیکر تراشی های تهاجمی، لیفت بازو با نخ، کاملا غیر تهاجمی و بدون هر گونه عارضه و درد و خونریزی بوده و دوران نقاهت بسیار کوتاه مدت تری خواهد داشت.
چنانچه پس از عمل، نخ ها در محل انجام لیفتینگ، حس شوند، هیچ گونه جای نگرانی نبوده و در طول مدت کمتر از 3 ماه پس از عمل، این نخ ها جذب خواهند شد.

سوالات متداول لیفت بازو با نخ

دوران نقاهت لیفت بازو با نخ چقدر است؟

دوران نقاهت لیفت بازو با نخ نسبت به جراحی کمتر است و بعد از دو هفته می توانید کارهای روزانه خود را انجام بدید.

لیفت بازو با نخ نیاز به تمدید دارد؟

لیفت بازو با نخ روشی موقت می باشد و یک تا سه سال بعد از لیفت باید مجدد تمدید شود.

هزینه لیفت بازو با نخ چقدر است؟

هزینه لیفت بازو با نخ به تعداد نخ های مورد نیاز برای لیفت، میزان تخصص پزشک، موقعیت کلینیک و نوع مراقبت قبل و بعد از لیفت بستگی دارد. در کل هزینه لیفت بازو با نخ کمتر از هزینه جراحی می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

2 دیدگاه دربارهٔ «لیفت بازو با نخ»

    1. سلام ریحانه عزیز
      لیفت بازو با نخ جز روش های بی خطر است و عوارضی ندارد. فقط بعد از لیفت کمی قرمزی، تورم و درد دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *