علت سر درد بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

سر درد بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس می‌تواند علاوه بر برطرف کردن چین و چروک و خطوط ایجاد شده بر روی نواحی مختلف صورت مانند پیشانی، ابرو، خط لبخند و… تعدادی از بیماری‌های عضلانی را نیز درمان کند. با این حال، استفاده از تزریق سم بوتولینوم می‌تواند عوارض جانبی متعددی از جمله سر درد بعد از تزریق بوتاکس را به همراه داشته باشد و بیماران باید قبل از تزریق نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند. متأسفانه برخی از بیماران هیچ اطلاعی از این عارضه جانبی نداشته و علت آن را نمی‌دانند. اینکه دلایل سر درد بعد از تزریق بوتاکس چیست؟ دلایل متعددی برای توضیح این موضوع وجود دارد.

بوتاکس پیشانی و سردردهای بعد از آن

برخی از مراجعه‌کنندگان چند روز پس از تزریق بوتاکس روی پیشانی یا نزدیک ابرو‌های خود برای درمان خطوط افقی پیشانی یا خطوط اخم سر درد‌های خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند. شدت سر درد بعد از تزریق بوتاکس در افراد مختلف می‌تواند به صورت‌های متفاوتی بروز کند. برخی از سر درد‌ها بسیار جزئی بوده و پس از چند ساعت بهبود پیدا می‌کنند در حالی که برخی دیگر تا روز‌ها پس از درمان و تزریق خود را نشان داده و به خودی خود از بین ‌می‌روند.

لیفت ابرو با بوتاکس

گاهی مواقع سر درد‌های نادری وجود دارند که می‌توانند بیش از یک هفته ماندگار باشند و پس از آن به آرامی ناپدید شوند. اگر چه دلیل خاصی برای این سر درد‌ها وجود ندارد اما می‌توان دلایل متعددی را برای آن‌ها در نظر گرفت. برخی از دلایل سر درد بعد از تزریق بوتاکس عبارتند از:

مدیریت ضعیف روش‌های بوتاکس

یکی از دلایلی که باید با دقت دکتر معالج و ارائه دهنده بوتاکس خود را انتخاب کنید، خطرات و عوارض جانبی است که می‌تواند با تزریق بد ایجاد شوند. این می‌تواند شامل مدیریت ضعیف در تعداد واحد‌ها و روش بوتاکس استفاده شده برای تزریق باشد که می‌تواند بر اثربخشی و عوارض جانبی آن تأثیر بگذارد. اگر پزشک از روش و نحوه صحیح تزریق بوتاکس بر روی پیشانی شما استفاده نکند این می‌تواند باعث سر درد شود. انتخاب مرکز درمانی زیبایی که از جراحان و متخصصان با تجربه و آگاه به شیوه‌های نوین مانند کلینیک زیبایی ماه بهره‌مند هستند تا مقدار زیادی می‌تواند در نحوه تزریق بوتاکس و از طرفی کاهش عوارض جانبی تأثیر به سزایی داشته باشد.

انقباض بیش از حد عضلات پیشانی

یکی دیگر از دلایل احتمالی سر درد بعد از تزریق بوتاکس ممکن است انقباض بیش از حد عضلات پیشانی باشد. از آنجایی که تزریق بوتاکس وارد بدن می‌شود و باعث ایجاد مشکل در شل شدن عضلات می‌شود، به ویژه اگر این کار را به طور مکرر و به دفعات انجام دهید می‌تواند موجب بروز درد در آن ناحیه شده و احساسی مشابه با سر درد بعد از تزریق بوتاکس را در شما ایجاد کند.

فشار

اگر بلافاصله بعد از تزریق دچار سر درد می‌شوید، این می‌تواند از اثرات سر درد تنشی باشد. این امر به ویژه در بین بیمارانی که برای اولین بار بوتاکس انجام می‌دهند، رایج است. زیرا اضطراب ناشی از تزریق برای پیشانی ممکن است عامل نگرانی شود.

عضلات خود را مجبور به حرکت کنید

بسیاری از مراجعه‌کنندگانی که سر درد بعد از تزریق بوتاکس را گزارش می‌دهند، مدت زمان ماندگاری سر درد را حدود یک تا دو هفته پس از تزریق می‌دانند. این ممکن است به این دلیل باشد که آن‌ها عضلات پیشانی خود را به حرکت در آورده‌اند. تلاش زیاد برای اخم کردن، بالا بردن ابرو‌ها یا حرکت دادن عضلات پیشانی می‌تواند باعث وارد شدن فشار و در نهایت بروز سر درد بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه مورد نظر شوند.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

هرچند بروز سر درد بعد از تزریق بوتاکس از جانب FDA سازمان بهداشت جهانی آمریکا رد شده است. دلیل آن هم این است که با تزریق بوتاکس تا حد بسیاری می‌تواند از شدت و دفعات دوره‌های مزمن میگرن کم کرد. زیرا بوتاکس این توانایی را دارد که انتقال دهنده‌های عصبی را از انتقال سیگنال‌های درد از مغز شما مسدود کند. با توجه به همین موضوع مطرح شدن بروز سر درد بعد از تزریق بوتاکس پیشانی مورد قبول نخواهد بود.

سر درد بعد از تزریق بوتاکس

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

بوتاکس بیش از یک دهه است که به طور گسترده در سراسر دنیا توسط زنان و مردان بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین کاربرد آن در از بین بردن چین و چروک و خطوط ایجاد شده بر نواحی مختلف صورت در اثر افزایش سن و عوامل دیگر است که موجب شده طرفداران بی‌شماری را به سمت خود جذب کند. عوارض جانبی بوتاکس مانند سر درد بعد از تزریق بوتاکس، معمولاً بسیار خفیف و کوتاه مدت است به همین علت است که این روش درمان زیبایی بدون جراحی توانسته موفق‌تر عمل کند. بروز سر درد بعد از تزریق بوتاکس بعد از مدت زمانی از بین خواهد رفت.

کلینیک زیبایی ماه به عنوان یکی از مراکز معتبر در تهران تمام تلاش خود را داشته تا با به کارگیری نیرو‌های آگاه و با تجربه بتواند تا مقدار زیادی این سر درد بعد از تزریق بوتاکس را کاهش داده تا مراجعین با خیال آسوده و با کسب رضایت بالا درمان زیبایی خود را در کلینیک زیبایی ماه انجام دهند.

سایت clinicmah.com
اپلیکیشن واتساپ: 09126846916
اپلیکیشن ایسنتاگرام: dr.bahman.adham@

منابع

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *