افتادگی پلک بعد از بوتاکس

تاثیر بوتاکس روی افتادگی پلک

تزریق بوتاکس یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های درمانی زیبایی است. هرچند این روش یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های درمان چین و چروک‌ها به شمار می‌رود اما اگر به درستی تزریق انجام نشود و یا از مواد نامرغوب استفاده شود می‌تواند عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد. افتادگی پلک بعد از بوتاکس در برخی بیماران ایجاد می‌شود که دوره ماندگاری آن در افراد متغیر خواهد بود.

تزریق بوتاکس پیشانی

بررسی دلایل افتادگی پلک بعد از بوتاکس

ابرو‌ها و پلک‌ها دو ناحیه مشخص در صورت هستند که به ما در ابراز احساسات خود کمک می‌کنند و به عنوان یک چهارچوب برای چشمان به حساب می‌آیند. تزریق بوتاکس از جمله شیوه‌های زیباسازی این نواحی در صورت است که با از بین بردن خطوط چین و چروک کمک می‌کند تا صورت زیباتر و جوان‌تر دیده شود.

انجام تزریق بوتاکس نیاز به تجربه و داشتن آگاهی کامل به آناتومی صورت دارد. حرکت ماهیچه‌های صورت در افراد گوناگون، متغیر است. در نتیجه پزشک معالج باید بداند که چه کسی کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس است، محل تزریق مناسب کجاست و به چه میزان باید از سم بوتولینوم یا بوتاکس را باید به کار ببرد تا ظاهر مصنوعی برای فرد ایجاد نکند.

انتخاب مرکز زیبایی معتبر و هم چنین داشتن شناخت کافی در مورد با تجربه بودن پزشک معالج تأثیر به سزایی در روند درمان و هم چنین کاهش عوارض دارد. کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز معتبر تهران است که با هزینه‌های مقرون به صرفه به شما در برطرف کردن چین و چروک با کمترین میزان عوارض کمک می‌کند.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

آیا بوتاکس چروک زیر چشم را از بین می‌برد؟

افتادگی پلک یا پتوز واقعی یکی از عوارض بسیار نادر پس از تزریق بوتاکس است. عوامل مختلفی می‌توانند در ایجاد افتادگی پلک بعد از بوتاکس نقش داشته باشند:

1- بوتاکس با هدف وارد شدن سم به عضله و بالا بردن پلک انجام می‌شود، یک اشتباه محاسباتی کوچک مانند پایین آوردن بیش از حد محل تزریق در عضلات پیشانی می‌تواند عامل افتادگی پلک بعد از بوتاکس شود.

2- افتادگی پلک بعد از بوتاکس اغلب زمانی رخ می‌دهد که متخصص و فردی که کار را انجام می‌دهد از تجربه کافی برخوردار نبوده و از آموزش مناسبی بهره نبرده باشد.

3- وارد کردن مقدار دوز بسیار بالا از بوتاکس منجر به ضعیف شدن عضلات و در نهایت افتادگی پلک‌ها می‌شود.

چه عواملی بعد از تزریق بوتاکس باعث افتادگی پلک می شود؟

4- بوتاکس پیشانی با هدف از بین بردن چین و چروک این ناحیه انجام می‌شود. این تزریق از ایجاد انقباض عضله فرونتالیس که ابرو‌ها را بالا نگه می‌دارد، جلوگیری می‌کند.

این عضله از ابرو تا بالای پیشانی قرار گرفته است. همراه با افزایش سن معمولاً دهه چهل به بالا، پوست پلک بالایی دچار افتادگی و چین خوردگی می‌شود. همراه با بالا رفتن سن، چهارچوب محافظ چشمان نیز ناپدید شده و توسط پوست پلک بالایی پوشیده می‌شود.

تزریق بوتاکس با هدف بالا بردن ابرو‌ها و برطرف کردن افتادگی پلک و بهبود میدان دید انجام می‌شود فارغ از اینکه با این کار موجب وارد شدن آسیب به عضلات فرونتالیس می‌شود و این امر به ایجاد چین و چروک‌ها در پیشانی سرعت می‌بخشد.

یک پزشک یا ارائه دهنده بوتاکس بی‌تجربه تمام تلاش خود را می‌کند تا بدون دانستن علت پیدایش این خطوط آن‌ها را صاف کند و با وارد کردن مقدار دوز بالا موجب می‌شود تا ابرو‌ها به سمت پایین حرکت کنند. این حالت یک پتوز یا افتادگی پلک غیر واقعی و موقت را ایجاد می‌کند که به علت کاهش عملکرد عضله فرونتالیس اتفاق می‌افتد.

5- بوتاکس را می‌توان بین دو ابرو یا درست بر روی ابرو برای برطرف کردن خطوط اخم عمودی استفاده کرد. گاهی اوقات مقداری از بوتاکس می‌تواند به پلک بالایی نفوذ پیدا کرده و ماهیچه‌ای که موجب بالا نگه داشتن ابرو می‌شود را فلج کند. با فلج شدن این عضله، پلک بالایی دچار افتادگی می‌شود.

روش های درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس

ایجاد افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس به ۳ الی ۴ ماه زمان نیاز دارد تا برطرف شود. در واقع در این مدت با از بین رفتن بوتاکس، پلک‌ها به حالت عادی خود باز می‌گردند.

با این حال استفاده از برخی دارو‌های تجویز شده از جانب پزشک می‌توانند مفید باشند. هرچند این مورد می‌تواند تا مقدار قابل توجهی افتادگی پلک را کاهش دهد تا زمانی که اثر بوتاکس به صورت کامل برطرف شود.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

یادداشتی از کلینیک ماه

بوتاکس یکی از روش‌های درمانی فوق‌العاده مؤثر برای بسیاری از مشکلات زیبایی صورت شناخته شده است که طرفداران بی‌شماری را به سمت خود جذب کرده است. برای کاهش عوارض تزریق بوتاکس از جمله جلوگیری از افتادگی پلک و ایجاد ظاهر نامتناسب در چهره خود باید ابتدا میزان تجربه و صلاحیت پزشک را شناسایی کرده و با مراجعه به مراکز معتبر درمانی این کار را انجام دهید.

کلینیک ماه با بهره‌مندی از بهترین متخصصان زیبایی دارای بورد اختصاصی و هم چنین آگاهی به شیوه‌های درمانی نوین روز دنیا و استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت به شما کمک می‌کند تا تجربه یک بوتاکس واقعی با کمترین میزان عوارض را داشته باشید. برگزاری جلسات مشاوره حضوری و غیرحضوری رایگان از جمله خدمات کلینیک ماه به شمار می‌رود.

چگونه اثر بوتاکس را از بین ببریم؟

 

سوالات متداول

آیا ممکن است تزریق بوتاکس باعث افتادگی پلک شود؟

افتادگی پلک یا پتوز واقعی یکی از عوارض بسیار نادر پس از تزریق بوتاکس است

چگونه می توان افتادگی پلک در اثربوتاکس را درمان کرد؟

ایجاد افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس به ۳ الی ۴ ماه زمان نیاز دارد تا برطرف شود. در واقع در این مدت با از بین رفتن بوتاکس، پلک‌ها به حالت عادی خود باز می‌گردند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *