بهترین روش های درمان افتادگی پوست

درمان افتادگی پوست

آیا تا به حال به درمان های جراحی برای سفت کردن پوست صورت و گردن فکر کرده اید ؟ رفع شلی پوست-درمان افتادگی پوست چه چیزی را در ذهن شما تداعی میکند؟ به دلیل از بین رفتن کلاژن و اسید هیالورونیک، احتمال خشکی پوست افزایش می یابد و به مرور زمان پوست نازک می شود. در نتیجه پوست سفتی و حجم خود را از دست می دهد و به دلیل عوامل مرتبط با سبک زندگی و جاذبه پوست شروع به تغییر می کند.

از آنجایی که پوست صورت و گردن نسبت به پوست سایر قسمت های بدن حساس تر است، بیشتر در معرض تغییرات مخربی مانند افزایش سن، نور خورشید، افزایش وزن و استعداد ژنتیکی هستند. فرآیند پیری به تمام لایه‌های پوست، بافت زیر پوستی و عضله وسیعی به نام پلاسما نفوذ می‌کند.

گاهی اوقات روش های جلوگیری از شل شدن پوست نمی تواند از این روند جلوگیری کند. با کمک چندین تکنیک می توانید پوست شل را بهبود بخشیده و سفتی و استحکام آن را بازیابی کنید در ادامه مقاله با انواع روش رفع شلی پوست، درمان افتادگی پوست به اختصار آشنا خواهیم شد.

لیفت صورت و گردن

لیفت کامل پوست صورت شامل لیفت ابرو، بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)، لیفت گونه (قسمت میانی صورت)، لیفت پایین صورت و در صورت نیاز لیفت گردن می باشد. لیفت صورت (همچنین به عنوان ریتیدکتومی شناخته می شود) یک عمل جراحی زیبایی است که برای برداشتن پوست اضافی، رفع شلی پوست-درمان افتادگی پوست و ماهیچه های صورت و سفت کردن پوست به منظور صاف تر و جوان تر شدن پوست طراحی شده است. عمل لیفتینگ را می توان روی صورت، گردن یا هر دو انجام داد.

رفع شلی پوست
درمان افتادگی پوست

لیفت پایین صورت

لیفت پوست صورت و گردن قدیمی برای بیمارانی مناسب است که می خواهند چین و چروک و افتادگی پوست صورت و گردن را کاهش دهند. اما در افرادی که تغییرات پیری به خصوص در قسمت پایین صورت و فقط تغییرات جزئی در گردن دارند، لیفت با روش برش های محدود یا مینی لیفت بهترین گزینه برای درمان و رفع شلی پوست-درمان افتادگی پوست خواهد بود. به دلیل کوتاه بودن روند درمان و دوره نقاهت، این روش به لیفت آخر هفته نیز معروف است. مینی لیفت برای افرادی مناسب است که به دنبال روشی منطقی با بهبودی طولانی مدت و دوره نقاهت کوتاه هستند.

لیفت گونه

با گذشت زمان، گونه ها شروع به افتادگی می کنند، که باعث می شود خطوط خنده (معروف به چین های بینی) آشکارتر شود. گونه های آویزان و افتاده به چهره ظاهری غمگین یا عصبانی می دهد، اما لیفت گونه ظاهری جوان تر به چهره می دهد و از مدرن ترین روش های رفع شلی پوست-درمان افتادگی پوست می باشد.

لیفت پوست گردن

لیفت کامل صورت یا لیفت گردن برای بیمارانی انجام می شود که افتادگی شدید زیر چانه و گونه های برجسته دارند که با لیفت صورت و ایجاد برش های کوچک به تنهایی قابل بهبود نیستند. پس از لیپوساکشن گردن، عضله سطحی این ناحیه به نام پلاتیسما با ایجاد برش های کوچک و محدود زیر چانه سفت می شود. از بین بردن چربی و پوست اضافی و سفت کردن قسمت پایین صورت و گردن به طور قابل توجهی و چشمگیری به جوانسازی ظاهر کمک می کند.

لیپوساکشن

لیپوساکشن صورت و گردن با از بین بردن چربی های اضافی و فرم دادن به گونه ها، چانه و گردن می تواند تغییر قابل توجهی در صورت شما ایجاد کند. اگر چربی های شما در برابر ورزش مقاومت نشان می دهند و چربی های موضعی در این نواحی ذخیره کرده اید، ممکن است فرد مناسبی برای این روش باشید.

دوره نقاهت جراحی لیفت پوست صورت و گردن تا حد زیادی به نوع عملی که بر روی شما انجام می شود بستگی دارد. برش های ایجاد شده در لیفت گردن بزرگتر از برش هایی است که در لیفت صورت ایجاد می شود، بنابراین دوره بهبودی برای لیفت گردن به طور قابل توجهی طولانی تر است. معمولاً پزشک دو هفته بعد از عمل بخیه ها را می کشد. اکثراً کبودی و تورم چند هفته پس از عمل فروکش می کند. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

درمان شلی پوست
درمان افتادگی پوست

فرایند  درمانی رفع شلی پوست

جراحی لیپوساکشن به عنوان یک فرآیند درمانی سرپایی تحت بی حسی موضعی همراه با آرامبخشی عمیق توسط متخصص بیهوشی دارای مجوز بورد انجام می شود. معمولاً بسته به میزان مورد نظر فرم سازی یا فرم دهی صورت، فرآیند درمان حدود یک ساعت طول می کشد. تمامی اعمال با استفاده از امکانات جراحی کاملا معتبر و پیشرفته انجام می شود.

فرآیند درمان با ایجاد چندین برش کوچک انجام می شود که به مرور زمان اگر اثر آنها به طور کامل برطرف نشود، محل آنها تقریبا نامرئی می شود. چربی اضافی و ناخواسته به آرامی با استفاده از کانول های کوچک به بیرون رانده می شود تا تورم و کبودی به حداقل برسد. برای بستن زخم از بخیه های کوچکی استفاده می شود که با ظرافت در محل برش ها قرار می گیرد و رفع شلی پوست-درمان افتادگی پوست به راحتی انجام میشود.

دوره نقاهت درمان افتادگی پوست

پس از جراحی، بیماران مستقیماً با یک لباس فشرده الاستیک که برای چند روز اول پس از جراحی پوشیده می شود، به خانه مرخص می شوند. در چند روز اول، مقداری تورم و کبودی طبیعی است، اما با بالا نگه داشتن سر و استفاده از کمپرس یخ، این اثرات کاهش می یابد. بخیه های قابل جذب معمولا در عرض یک هفته پس از جراحی ناپدید می شوند.

از دیگر موارد رفع شلی پوست،درمان افتادگی پوست با بوتاکس می باشد که بوتاکس پیام عصبی را قطع می کند و به طور موقت ماهیچه هایی را که باعث ایجاد چین و چروک و شل شدن پوست صورت و گردن می شوند فلج می کند و ظاهری شاداب و صاف به پوست می بخشد و به این صورت است که : یک سرنگ بسیار کوچک برای کاهش درد استفاده می شود زیرا تزریق باعث احساس سوزن سوزن شدن خفیف و احساس سوزش خفیف می شود.

کل این فرآیند حدود 10 دقیقه طول می کشد. از آنجایی که این روش یک روش غیر جراحی است، نیازی به گذراندن دوره نقاهت نیست و بیماران می توانند بلافاصله پس از درمان به سر کار یا سایر فعالیت های روزانه خود بازگردند. تزریق بوتاکس معمولاً هر 3 تا 4 ماه یکبار باید تکرار شود.

سوالات متداول درمان افتادگی پوست

دلایل افتادگی پوست صورت چیست؟

پوست صورت به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، نور خورشید، کاهش سریع و ناگهانی وزن، استعداد ژنتیکی، استرس، استعمال دخانیات، بارداری، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و… دچار افتادگی می شود.

برای درمان افتادگی پوست صورت چه کارهای می توان انجام داد؟

برای درمان افتادگی پوست صورت روش ها مختلفی اعم از درمان های خانگی و مدرن وجود دارد که در این مقاله تمامی این روش ها را بررسی نمودیم.

آیا درمان افتادگی پوست با استفاده از روش های گفته شده قطعی است؟

همه چیز بستگی به نوع پوست شما و شدت افتادگی پوست دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در کلینیک زیبایی ماه در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *