جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی)

انواع جراحی های لیفت سینه

جراحی لیفت سینه

ماستوپکسی نام پزشکی و علمی جراحی لیفت سینه است. در این روش یک جراح پلاستیک سینه‌های شما را بالا می‌آورد و به آن‌ها شما می‌دهد تا ظاهری سفت‌تر و گردتر را به آن‌ها بدهد. علاوه بر این پوست اضافی اطراف سینه شما برداشته شده و اندازه هاله دور سینه نیز کاهش می‌یابد. در واقع با انجام لیفت سینه با برداشتن پوست اضافی و بالا آوردن بافت سینه، شکل سینه تغییر می‌کند.

جراحی لیفت سینه
مزایا و معایب لیفت سینه

دلایل انجام جراحی لیفت سینه

همراه با افزایش سن، سینه‌های شما رفته رفته خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می‌دهند. بارداری، شیردهی و افزایش و کاهش ناگهانی وزن می‌توانند این روند را تشدید کنند. اگر سینه‌های شما شروع به افتادگی کرده است یا شل شده‌اند، ممکن است بخواهید آن‌ها را جراحی کنید. اگر می‌خواهید سایز سینه‌های خود را افزایش دهید می‌توانید همراه با انجام ماستوپکسی، عمل بزرگ کردن سینه را نیز انجام دهید.

انجام جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی) به شما کمک می‌کند تا افتادگی سینه‌ها را کاهش داده و موقعیت نوک سینه یا ناحیه تیره اطراف آن را بالاتر ببرید. علاوه بر این می‌توانید اندازه آرئول یا ناحیه تیره‌ای که در طول عمر کاهش پیدا کرده است را متناسب با سینه‌های تازه شکل گرفته حفظ کنید.

چرا لیفت سینه؟
گزینه های لازم برای انجام لیفت سینه

 

بهترین کاندید برای جراحی لیف سینه

با توجه به مطالب عنوان شده می‌توان گفت افراد خاصی هستند که انجام جراحی لیفت سینه برای آن‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

  • افرادی که سینه‌های صاف، کشیده یا آویزان دارند.
  • افرادی که سینه‌های آویزان شده با شکل و حجم تغییر یافته دارند.
  • افرادی که نوک سینه و آرئول آن‌ها به سمت پایین است.
  • افرادی که دارای سینه‌های نامتقارن دارند به نحوی که یکی از آن‌ها پایین‌تر از دیگری است.
  • افرادی که ناحیه آرئول روی سینه آن‌ها به تناسب سینه کشیده شده است.
  • افرادی که نوک سینه‌هایشان به دلیل نداشتن تکیه گاه مناسب در زیر چین سینه قرار گرفته است.
جراحی لیفت سینه برای چه سنینی مناسب است؟
بهترین کاندیدا برای جراحی لیفت سینه

 

مراحل انجام عمل لیفت سینه

عمل جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی) می‌تواند مطابق با الگو‌ها و تکنیک‌های مختلف برش به روش‌های مختلف انجام شود.

پزشک معالج پس از انجام معاینات سرپایی و‌ایستاده بر روی بافت سینه و مشاهده و بررسی آزمایش‌های صورت گرفته، نوع تکنیک برش را بر اساس موارد زیر تعیین می‌کند:

  • اندازه و شکل سینه
  • اندازه و موقعیت آرئول
  • میزان افتادگی سینه
  • کیفیت و خاصیت ارتجاعی پوست
  • مقدار پوست اضافی موجود در ناحیه مشخص شده

سپس اقدام به ایجاد برش می‌کند. در مرحله اول بیمار با استفاده از مواد بیهوشی برای انجام عمل آماده می‌شود. در مرحله بعدی جراح پلاستیک با استفاده از سه الگوی رایج برش: اطراف هاله، در اطراف هاله و به صورت عمودی به سمت پایین از هاله به طرف چین سینه و یا در اطراف هاله و به صورت عمودی به سمت پایین از چین سینه و به صورت افقی در امتداد چین سینه، برش‌هایی را بر روی سینه بیمار ایجاد می‌کند.

 

بافت زیرین سینه بلند شده و به منظور بهبود فرم سینه و استحکام آن تغییر شکل داده می‌شود. نوک پستان و قسمت آرئول به ارتفاع طبیعی و بالاتر تغییر مکان می‌دهد. در صورت لزوم، آرئول‌هایی که در اثر برداشتن پوست در محیط، بزرگ شده‌اند، کاهش می‌یابند. پوست اضافی سینه با هدف جبران از دست دادن خاصیت ارتجاعی برداشته می‌شوند.پس از ایجاد تغییر شکل در سینه‌ها و برداشتن پوست اضافی، قسمت باقیمانده پوست با بسته شدن نواحی برش داده شده سفت می‌شود. چنانچه جراح شما ماهر باشد می‌تواند برخی از خطوط برش را در خطوط طبیعی سینه پنهان کند. اما برخی از خطوط در سطح سینه قابل مشاهده خواهند بود. خطوط برش ایجاد شده دائمی هستند و تنها در برخی موارد محو شده و به مرور زمان بهبود می‌یابند.

مراحل انجام جراحی لیفت سینه
دلایل لیفت سینه

خطرات جراحی لیف سینه

جراحی لیفت سینه مانند تمامی عمل‌های جراحی با عوارض و خطراتی همراه است. وجود تیم پزشکی و کادر مراقبتی مجرب در مرکز درمانی کلینیک ماه در تمامی مراحل همراه شما هستند تا بتوانید با کمترین عوارض و بدون نگرانی آن را انجام دهید. از جمله خطرات جراحی لیفت سینه عبارتند از:

  • ایجاد جای زخم
  • تغییر احساس در نوک سینه یا سینه
  • عدم تقارن در شکل و اندازه‌های سینه
  • از دست دادن بخشی یا کل نوک سینه یا آرئول‌ها
  • ایجاد مشکل در شیردهی
  • خونریزی و عفونت
  • خطرات بیهوشی و واکنش آلرژیک به مواد بیهوشی
خطرات جراحی لیفت سینه
عوارض جراحی لیفت سینه چیست؟

 

مراقبت‌های پس از عمل جراحی لیفت سینه

انجام ماستوپکسی به شما کمک می‌کند تا سینه‌های شما به ظاهر بلندتر و سفت‌تر نشان داده شود. برای دستیابی به نتیجه بهتر نیاز است تا توصیه‌های مراقبتی پس از عمل جراحی را رعایت کنید.

  1. پس از لیفت سینه، به منظور تثبیت برش‌ها و لیفت انجام شده ممکن است سینه‌های شما با گاز و یک سوتین جراحی برای محکم‌سازی آن پوشانده شود.
  2. به منظور جلوگیری از تجمع مایع خونی در رگ‌های عروقی و نفوذ به داخل ریه، در محل برش سینه‌ها از لوله‌های کوچکی به نام درن برای خروج خون یا مایع اضافی استفاده می‌شود.
  3. تورم و کبودی سینه‌ها تا دو هفته ادامه دار خواهد بود که با استفاده از دارو‌های مسکن می‌توانید آن را کاهش دهید.
  4. احساس درد در ناحیه اطراف برش‌ها می‌تواند برای چند ماه به صورت کبودی یا قرمزی وجود داشته باشد به همین منظور می‌توانید از قرص‌های ضد التهاب استفاده کنید.
  5. تا چند روز ابتدایی پس از عمل جراحی لیفت سینه از زور زدن، خم شدن و بلند کردن اجسام خودداری کنید.
  6. ممکن است به مدت شش هفته در نوک سینه، قسمت آرئول و پوست سینه، با مشکل بی‌حسی مواجه باشید.
  7. برای جلوگیری از ایجاد عفونت لازم است پس از برداشتن لوله‌ها درن، محل برش‌ها به صورت روزانه با مواد ضد عفونی‌کننده تمیز شوند.
  8. به مدت سه الی چهار روز از پوشیدن سینه بند پشتیبانی جراحی به صورت شبانه روزی ادامه دهید.
  9. تا زمانی که در دوران بهبود هستید، سینه‌های خود را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید و در غیر اینصورت از برش‌ها محافظت کنید.
مراقبت های بعد از حراحی لیفت سینه
بهترین دلیل لیفت سینه

 

هزینه جراحی لیفت سینه

پارامتر‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند تأثیر مستقیمی در نحوه قیمت‌گذاری هزینه جراحی لیفت سینه داشته باشند. انتخاب مرکز درمانی، انتخاب جراح متخصص و میزان دستمزد آن، هزینه‌های بیمارستان، هزینه‌های جانبی مانند انام آزمایش‌ها، معاینات و… ، موقعیت مکانی کلینیک زیبایی، اندازه ناحیه تحت درمان و بافت سینه و… از جمله عواملی هستند که در هزینه انجام این جزاحی زیبایی نقش به سزایی دارند.

علاوه بر این اندازه و شکل سینه، میزان پوست اضافه‌ای که لازم است برداشته شود و میزان افتادگی سینه از فاکتورهایی هستند که در هزینه جراحی لیفت سینه تاثیرگذار خواهند بود.

هزینه های جراحی لیفت سینه
بهترین مزایای لیفت سینه

 

یادداشتی از کلینیک ماه

جراحی لیفت سینه با هدف رفع افتادگی سینه که در اثر عوامل متعدد ایجاد شده است، توسط جراح پلاستیک در مراکز درمانی معتبر انجام می‌شود. افزایش سن، بارداری و شیردهی، افزایش یا کاهش شدید و ناگهانی وزن و… از جمله مواردی هستند که در افتادگی و ایجاد بافت شل شده سینه نقش به سزایی دارند.

کلینیک ماه یکی از مراکز درمانی زیبایی معتبر در تهران با بهره‌مندی از جراحان متخصص و تجهیزات پیشرفته و به روز به صورت حضوری و آنلاین آماده ارائه مشاوره پزشکی در زمینه‌های مختلف به خصوص جراحی زیبایی پستان است. با ما در ارتباط باشید.

 واتساپ: 09126846916
 اینستاگرام: dr.bahman.adham@

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

15 دیدگاه دربارهٔ «جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی)»

  1. سلام
    من یه خانم 45ساله هستم که حدود 10 کیلو اضافه وزن دارم، متاسفانه سینه هام افتادگی داره که خیلی اذیت میشم با توجه به اینکه چاق هستم می تونم عمل لیفت سینه انجام بدم یا اول باید وزنکم کنم؟ آخه میترسم الان سینه هامو لیفت کنم بعد از لاغری دوباره دچار افتادگی سینه بشم.
    اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

  2. سلام
    من یه سوال داشتم ؟ اگر جراحی لیفت سینه انجام بدم و بعدش بادار بشم بخوام به بچه شیر بدم، ممکنه دوباره دچار افتادگی سینه بشم؟

  3. سلام
    من یه سوال داشتم ؟ اگر جراحی لیفت سینه انجام بدم و بعدش بادار بشم بخوام به بچه شیر بدم، ممکنه دوباره دچار افتادگی سینه بشم؟

  4. سلام من 22 سالمه و سینه های افتاده ای دارم. افتادگی سینه هم تو خانوادمون ارثیه. امکانش هست جراحی لیفت سینه برای من انجام داد؟

  5. سلام روزخوش
    آیا خانمایی که سینه های درشتی دارند و از افتادگی سینه رنج میبرن، میتونن جراحی لیفت سینه رو انجام بدن قبل از اینکه با افزایش سن، زیاد افتاده بشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *