جراحی کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)

جراحی کوچک کردن سینه

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه به عنوان یک جراحی کاهش دهنده اندازه سینه در بانوان استفاده می‌شود. این روش به منظور برداشتن چربی اضافه سینه، بافت غدد و پوست برای دستیابی به اندازه سینه متناسب با بدن فرد و کاهش ناراحتی و مشکلات به وجود آمده در اثر سینه‌های بیش از حد بزرگ انجام می‌شود.

دلایل انجام ماموپلاستی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب می‌شود تا زنان به سمت انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه  (جراحی زیبایی پستان) روی آورند، ایجاد مشکلات جسمی و روحی در اثر بزرگی نامتناسب سینه‌ها است. در این افراد ممکن است ناراحتی‌های فیزیکی مانند گردن درد، کمر درد و یا احساس ضعف و بی‌حسی در ناحیه کمر را به دلیل وزن بالای سینه‌ها تجربه کنند. درد ناشی از آن می‌تواند موجب شود تا انجام فعالیت‌های فیزیکی رایج برای این دست از بیماران سخت و آزار دهنده باشد.

دلایل انجام ماموپلاستی
علاوه بر بروز مشکلات فیزیکی و جسمی که برای فرد در پی دارد، می‌تواند ناراحتی‌های عاظفی یا مشکلات روانی مهم‌تری را به دلیل بزرگ بودن سینه‌های خود داشته باشد. هر چند انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی در برخی موارد با هدف رفع مشکلات پزشکی انجام می‌شود، بیمارانی هستند که از اندازه سینه‌های خود ناراضی هستند و می‌خواهند با این روش به یک تناسب اندام و زیبایی ظاهری در سینه‌های خود دست یابند به همین دلیل اقدام به انجام عمل ماموپلاستی می‌کنند.

جراحی پروتز سینه

انجام این عمل جراحی می‌تواند در هر سنی صورت گیرد اما بهتر است تا زمان رشد کامل سینه‌ها صبر کرده تا در پایان به یک نتیجه رضایت بخش دست یابید.

مناسب ترین افراد برای جراحی کوچک کردن سینه ؟

چه کسانی افراد مناسب برای انجام جراحی کوچک کردن سینه هستند؟

  • افرادی که دارای سینه‌های بیش از حد بزرگ هستند.
  • افرادی که در اثر چاقی دچار تجمع بافت چربی در ناحیه سینه خود هستند.
  • افرادی که با استفاده از رژیم‌های غذایی و انجام تمرینات ورزشی موفق به حذف رسوبات چربی در سینه‌های خود نشده‌اند.
  • افرادی که در اثر بزرگ بودن سینه‌های خود دچار مشکلات جسمی و روحی هستند.
  • افرادی که به دنبال داشتن اندامی خوش فرم و بهبود ظاهر سینه‌های خود هستند.

خطرات و عوارض جراحی کوچک کردن سینه

انجام عمل جراحی سینه یک تصمیم شخصی است که فرد با توجه به شرایط خود و نظر پزشک معالج انجام آن را انتخاب می‌کند. مشابه با سایر روش‌های جراحی، عمل کوچک کردن سینه (ماموپلاستی) می‌تواند با خطراتی همراه باشد.خطرات و عوارض جراحی کوچک کردن سینه
تیم مراقبت بهداشتی و پزشکی ما در کلینیک زیبایی ماه در تمام مراحل جراحی کوچک کردن سینه همراه شما هستند تا با کمترین میزان عوارض و با خیال آسوده بتوانید اندام‌ایده‌آل خود را به دست‌آورید. برخی از عوارض جراحی کوچک کردن سینه شامل موارد زیر است:

  • خطرات بیهوشی و ایجاد آلرژی نسبت به مواد بیهوشی
  • ایجاد لخته خون در قسمت بافت سینه
  • وارد شدن آسیب به بافت سینه و ایجاد نکروز
  • تجمع مایع خونی در رگ‌ها و در پی آن پیدایش عوارض قلبی و ریوی
  • عدم تقارن سینه‌ها پس از جراحی
  • ایجاد تغییر در احساس نوک سینه یا سینه به صورت دائمی یا موقت
  • آسیب به ساختار‌های عمیق‌تر مانند اعصاب، رگ‌های خونی، ماهیچه‌ها و…
  • خونریزی و عفونت
  • احساس درد در ناحیه برداشته شده یا بخیه‌زده شده
  • ناتوانی احتمالی در شیردهی
  • امکان از دست دادن جزئی یا کلی نوک پستان یا آرئول
  • تورم، کبودی، تغییر رنگ پوست و یا رنگدانه‌ها

مراحل انجام جراحی کوچک کردن سینه

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه اغلب از طریق برش‌هایی که بر روی سینه‌ها انجام می‌شود با هدف برداشتن چربی اضافی، بافت غدد و پوست اضافی انجام می‌شود. در برخی موارد ممکن است چربی اضافی با کمک روش لیپوساکشن برداشته شود. در صورتیکه اندازه سینه‌ها تا مقدار زیادی به دلیل وجود بافت چربی اضافی باشد و پوست عامل اصلی نباشد، افراد می‌توانند از روش‌هایی مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک نتیجه مطلوب را به دست آورند.

مراحل جراحی کوچک کردن سینه
اما چنانچه بزرگ بودن سینه‌ها بسته به وجود رسوبات چربی و پوست اضافی در ناحیه سینه باشند که با هیچ روشی قابل برداشت نیستند، جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند راه حل مناسبی باشد. انجام این عمل بسته به شرایط فرد، ترکیب سینه‌ها و میزان اندازه کوچک کردن مد نظر بیمار و هم چنین توصیه جراح متخصص تعیین و صورت گیرد.

مرحله اول: بیهوشی

از آنجایی که عمل جراحی کوچک کردن سینه نیاز به اعمال برش دارد، با بیهوشی عمومی آغاز می‌شود.

مرحله دوم: برش

در این مرحله، جراح متخصص متناسب با اندازه سینه و انتخاب بیمار در میزان کوچک کردن برش‌هایی را به روش‌های مختلف بر روی بافت سینه انجام می‌دهد.

  1. ایجاد برش به صورت الگوی دایره‌ای در اطراف آرئول یا هاله قهوه‌ای رنگ دور نوک سینه که موجب می‌شود خطوط زخم قابل مشاهده و دائمی قابل مشاهده باشند. هر چند می‌توان آن‌ها را در زیر سوتین مخفی کرد.
  2. برش راکتی شکل یا در اطراف هاله و به صورت عمودی به سمت پایین تا چین سینه به منظور برداشتن بافت چربی و پوست اضافی در ناحیه سینه ایجاد می‌شود.
  3. برش معکوس یا لنگر که به شکل T در اطراف هاله سینه که موجب تغییر مکان نوک پستان و آرئول یا هاله اطراف سینه می‌شود.

مرحله سوم: برداشتن بافت و تغییر موقعیت

نوک پستان به عنوان منبع خون و عصب اصلی همچنان متصل باقی می‌ماند که پس از ایجاد برش در برخی موارد می‌تواند در موقعیت دیگری قرار گیرد. در صورت لزوم همراه با برداشتن پوست اضافی در محیط اطراف، ناحیه آرئول نیز کاهش یافته و جابجا می‌شود.

بافت زیرین سینه کاهش یافته، برداشته شده و شکل مورد نظر را به خود می‌گیرد. گاهی اوقات برای سینه‌های آویزان بسیار بزرگ، ممکن است نوک پستان و آرئول نیاز به برداشتن و جابجایی به موقعیتی بالاتر روی سینه را داشته باشند.

مرحله چهارم: بستن برش‌ها

پس از انجام جراحی کوچک کردن سینه، برش‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تا شکل سینه کوچکتر را تغییر دهند. بخیه‌ها با هدف حمایت از سینه‌های تازه شکل گرفته، در اعماق بافت سینه‌زده می‌شوند. می‌توان از بخیه، نوار جراحی و یا چسب‌های پوستی به منظور بستن برش‌ها استفاده کرد. این مواد معمولاً پس از بهبودی و به مرور زمان محو می‌شوند.

دوره نقاهت پس از جراحی کوچک کردن سینه

یکی از مواردی که می‌تواند در دستیابی به نتیجه به شما کمک کند، داشتن دوره نقاهت و مراقبتی صحیح پس از عمل جراحی است. نیاز است تا به دستورات و توصیه‌های جراح خود گوش کنید تا بدون مشکل دوره نقاهت خود را سپری کنید.

دوره نقاهت پس از جراحی کوچک کردن سینه

  • به منظور کاهش درد، کبودی و التهاب توصیه می‌شود از دارو‌های مسکن و ضد التهاب استفاده کنید.
  • میزان درد، تورم و التهاب پس از چند هفته کاهش می‌یابد.
  • ممکن است برای خارج کردن مایعات خونی و عدم تجمع آن‌ها در رگ از لوله‌های درن در زیر هر دو بازو استفاده شود. در این صورت به صورت مرتب آن‌ها را چک کنید.
  • زخم، بانداژ و پانسمان خود را به صورت روزانه تمیز کنید تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود.
  • پس از گذشت دو تا چهار هفته می‌توانید فعالیت‌های عادی و روزانه خود را از سر بگیرید.
  • نتیجه نهایی عمل بین دو تا دوازده هفته پس از جراحی مشخص می‌شود.
  • بهتر است تا چند ماه از سوتین‌های زیر سیمی استفاده نکنید.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

جراحی کوچک کردن سینه یا همان ماموپلاستی با استفاده از تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود. هدف اصلی انجام این عمل از بین بردن بافت چربی و پوست اضافی تجمع یافته در لایه زیرین ناحیه سینه است که منجر به بزرگ شدن بیش از اندازه سینه‌ها شده است.

به همین منظور برای کاهش و از بین بردن مشکلات فیزیکی و روانی که فرد با آن مواجه است رو جراحی کوچک کردن سینه بهترین انتخاب است. جراحان متخصص ما در کلینیک زیبایی ماه در محیطی کاملاً بهداشتی با به کارگیری به روزترین متد‌های درمان و با استفاده از تجهیزات پیشرفته به شما در انجام این عمل زیبایی کمک می‌کنند.
اپلیکیشن واتساپ : 09126846916
اپلیکیشن اینستاگرام: dr.bahman.adham@

سوالات متداول جراحی کوچک کردن سینه

چه مدت پس از پایان شیردهی می ‌توان نسبت به انجام جراحی کوچک کردن سینه اقدام نمود؟

پس از قطع دوره شیردهی باید حداقل ۶ ماه برای رسیدن سینه به فرم ثابت و طبیعی صبر کرده و سپس نسبت به انجام جراحی کوچک کردن سینه اقدام نمایند.

آیا ظاهر و اندازه سینه پس از جراحی کوچک کردن سینه ثابت می ماند؟

نتایج جراحی کوچک کردن سینه دائمی است اما ممکن است تغییرات هورمونی، افزایش وزن و سن باعث تغییر اندازه و شکل سینه شود.

نتایج جراحی کوچک کردن سینه چه زمانی مشخص می شود؟

در طول جراحی کوچک کردن سینه، بافت سینه به طور قابل توجهی دستکاری می شود و ممکن است ۶ ماه تا یکسال طول بکشد تا نتایج نهایی مشخص شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *