جراحی زیبایی گردن

جراحی زیبایی گردن

آشنایی با نحوه انجام جراحی زیبایی گردن

جراحی زیبایی گردن همان عمل لیفت گردن برای کشیدن پوست گردن جهت از بین بردن چین و چروک های این ناحیه از بدن است. بسیاری از افراد به دلیل لاغری و کاهش وزن بسیار و افزایش سن، زیبایی ظاهری گردن خود را از دست می دهند و هنگام پوشیدن لباس های مختلف چین و چروک های بسیاری در این ناحیه دیده می شود.

یکی از این اقدامات مناسب برای از بین بردن این افتادگی و شل شدگی پوست گردن انجام جراحی زیبایی است که سبب بالا کشیدن و سفت کردن بافت های نرم این قسمت از بدن می شود. اگر به دنبال داشتن ظاهری جوانتر و سفت‌ تر در پوست گردن خود هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

هدف از انجام جراحی لیفت گردن

جراحی یا لیفتینگ گردن یک نوع تکنیک جراحی است که از آن جهت از بین بردن اثرات و نشانه ‌های ظاهری فرایند پیری در بیماران استفاده می کنند. البته جراحی زیبایی گردن تنها برای حذف پوست اضافه این ناحیه کاربرد ندارد، بلکه با این روش جراحی میتوان ساختار عضلانی گردن را نیز اصلاح و تغییر شکل داد تا گردنی زیباتر به فرد متقاضی هدیه داد.

جراحی زیبایی گردن چه مشکلاتی را برطرف میکند؟

اقدامات زیباسازی گردن با جراحی می تواند مشکلات زیر را در بیماران برطرف کند:

رفع خطوط افقی گردن

اغلب افراد از وجود خطوط افقی گردن ابراز نارضایتی دارند و این مشکل به دلیل نگاه کردن مداوم به سمت پایین به وجود می آید. این خطوط در ناحیه گردن با گذشت زمان بسیار واضح و آشکارتر می شوند.

رفع غبغب زیر چانه

بسیاری از افراد با مشکل تجمع چربی اضافه در زیر چانه و در پایین ‌ترین بخش صورت خود مواجه هستند. وقتی که مقدار این چربی به دلیل چاقی و افزایش وزن افزایش می یابد، به شکل غبغب ظاهر میشود و در برخی از مواد با وجود داشتن صورت خوش‌ فرم و بدون چربی اما وجود این غبغب در زیر چانه بسیار نامطلوب خواهد بود که با عمل جراحی زیبایی گردن این مشکل قابل رفع است.

گردن بوقلمونی

یکی از مشکلاتی که افراد با افزایش سن با آن مواجه می شوند شل شدگی پوست زیر چانه است و به وجود آمدن پوست اضافه در ناحیه گردن ظاهر نامناسبی را ایجاد می کند. این پوست آویزان در پوست زیر چانه شباهت زیادی به گردن بوقلمون دارد و با این نام نیز شناخته می شود.

بهبود زاویه نامشخص گردن

برای داشتن یک صورت و گردن زیبا باید محل تلاقی گردن و سر کاملا مشخص باشد. اما گاهی به دلیل مشکل چربی یا پوست اضافه در زیر چانه شاهد بر هم خوردن زاویه ناحیه گردن و سر خواهیم بود و یک سطح شیبدار ایجاد می شود.

برهم خوردن حالت فک و چانه

چانه و فک از مهمترین استخوان های چهره هستند که در ایجاد تناسب در اندامهای صورت افراد نقش اساسی دارند. اگر این قسمتها به‌ خوبی مشخص و از هم تفکیک نشده باشند، باعث از حالت افتادن فرم و ظاهر چهره افراد میشوند. پس اگر نواحی اطراف فک و گردن شما نیاز به تراش خوردگی دارد، عمل جراحی لیفت گردن میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

نحوه انجام جراحی زیبایی گردن

جراحی زیبایی گردن اغلب تحت بیهوشی عمومی ظرف مدت یک تا سه ساعت در اتاق عمل بسته به مشکل بیمار انجام می شود. در جلسه مشاوره اغلب پزشکان جراحی زیبایی، تکنیک انتخابی مورد استفاده در جراحی زیبایی گردن برای ایجاد زیبایی بیشتر برای چهره بیمار را شرح میدهد. در این راستا سه تکنیک پیش روی جراحان زیبایی وجود دارد که شامل تکنیک لیپوساکشن جهت رفع چربی اضافه ناحیه غبغب، جراحی پلاستیک ناحیه گردن جهت برداشتن پوست اضافه ناحیه گردن یا جراحی پلاستیک عضله پلاتیسما برای سفت و محکم کردن عضلات گردن و حذف هرگونه خطوط افقی نامناسب در ناحیه گردن است.

بنابراین دکتر جراح زیبایی بسته به نوع تکنیک انتخابی اقدام به ایجاد برشهایی در زیر چانه یا اطراف گوشهای صورت میکند. سپس عضله نازک پلاتیسما که در دو طرف گردن وجود دارد، سفت شده و به هم دوخته میشوند. سپس هر گونه پوست و چربی اضافه موجود در اطراف گردن با دقت فراوان برداشته میشود تا ظاهری زیباتر و جوانتر برای گردن بیمار به وجود بیاید. در پایان نیز برشهای ایجاد شده با بخیه به هم دوخته شده و سپس بانداژ مناسب به منظور کمک به رفع کبودی و التهاب، روی ناحیه تحت جراحی قرار میگیرد.

دوره نقاهت و بهبودی جراحی زیبایی گردن چقدر است؟

در دوره نقاهت برای اینکه بافت گردن به خوبی نگه داشته شود، ناحیه تحت درمان با استفاده از یک بانداژ فشرده ‌کننده با خاصیت ارتجاعی (چانه بند) پوشانده می شود. این بانداژ باید حداقل بین یک تا دو هفته روی صورت و گردن بیمار قرار بگیرد. 

در این دوره بیمار با عوارض جانبی جراحی زیبایی گردن همچون کبودی، التهاب، درد و سفتی در ناحیه عمل موجه خواهد شد و در ناحیه گردن نیز احساس بی ‌حسی موقت خواهد کرد که امری طبیعی است. در دوره بهبودی کامل بیمار باید همواره سر و گردن خود را به سمت بالا نگه دارد و برای اینکه هنگام تعویض لباس به ناحیه مورد جراحی فشار وارد نشود همواره باید لباس جلو باز بپوشد.

بر این اساس بیمارانی که تحت جراحی زیبایی گردن قرار میگیرند بعد از دو هفته به بهبودی کامل میرسد و میتوانند به فعالیت روزمره خود بپردازند.

جراحی زیبایی گردن

عوارض جراحی زیبایی گردن

جراحی زیبایی گردن نیز مانند  هر عمل جراحی زیبایی دیگر با عوارضی روبرو است. از مهمترین عوارض مرتبط با عمل جراحی لیفت صورت میتوان به موارد زیر اشاره کرد که وقوع برخی از موارد آن بسیار نادر است:

  • حساسیت به داروی بیهوشی
  • عفونت
  • خونریزی زیاد
  • احساس درد و سوزش
  • ورود آسیب به اعصاب کنترل کننده عضلات گردن 
  • احتمال ایجاد خطوط جای زخم روی گردن
  • باقی ماندن جای بخیه در امتداد خط و چین طبیعی پوست 

هزینه جراحی زیبایی گردن

هزینه جراحی زیبایی گردن به عمل مختلفی بستگی دارد. اما مهمترین موضوع مربوط به نوع جراحی مورد نیاز برای گردن بیمار، میزان چربی، میزان پوست اضافه و شل شده در ناحیه گردن و موارد دیگر دارد. علاوه بر این موارد، هزینه جراح با تجربه و دارای مهارت از یک پزشک جراح عمومی بیشتر است و نباید از هزینه‌های اضافه بیمارستان نیز غافل شد. اما جای هیچ نگرانی نیست در جلسه مشاوره، دکتر جراح زیبایی گردن تمام این هزینه ها را با بیماران در میان خواهد گذاشت.

سوالات متداول جراحی زیبایی گردن

میزان ماندگاری جراحی زیبایی گردن چقدر است؟

اگر مراقب های لازم را انجام دهید، نتایج حاصل از جراحی زیبایی گردن می تواند به مدت ۱۰ سال و احتمالا بیشتر باشد.

بهترین سن جراحی زیبایی گردن چیست؟

طبق نظر بهترین جراح زیبایی کلینیک ماه در تهران، بهترین سن جراحی زیبایی گردن بستگی به میزان افتادگی از ۴۰ تا ۵۰ سالگی به بعد می باشد.

پس از جراحی زیبایی گردن چند روز به مرخصی نیاز است؟

پس از جراحی زیبایی گردن شما باید حداقل ۲ هفته استراحت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *