هزینه جراحی پروتز سینه

هزینه جراحی پروتز سینه

هدف از جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه یکی از عمل‌های زیبایی است که به منظور قرار دادن بافت سینه آسیب دیده یا تخلیه شده انجام می‌شود. تعداد زیادی از بیمارانی که به دلایل مختلف از جمله ابتلا به سرطان مجبور به حذف یک یا هر دو سینه‌های خود شده‌اند و یا افرادی که در اثر وارد شدن آسیب در این ناحیه دچار اختلال شده‌اند. هم چنین کسانی که به دنبال بزرگ‌تر شدن بافت سینه‌ای خود هستند از این نوع جراحی استفاده می‌کنند.

هزینه کاشت و انجام جراحی پروتز سینه از جمله مهم‌ترین مواردی است که پس از تصمیم به اجرایی نمودن آن، ذهن بیمار را درگیر خواهد کرد. داشتن این قبیل سؤالات که برای این عمل زیبایی و مراقبت‌های پس از آن به چه مقدار بودجه نیاز است؟ پاسخ‌دهی به این دست سؤالات تنها توسط پزشک معالج انجام می‌شود تا طبق معاینات و ارزیابی‌های خود از بیمار بتواند یک جواب منطقی را در اختیار فرد قرار دهد. در این صورت بیمار می‌تواند تصمیم نهایی خود را برای استفاده‌ از این عمل جراحی بگیرد.

هزینه جراحی پروتز سینه

عوامل تأثیر‌گذار بر هزینه جراحی پروتز سینه

عوامل متعددی وجود دارند که در تعیین هزینه جراحی پروتز سینه نقش به سزایی دارند. انتخاب نوع پروتز و اندازه حجمی آن دو مورد از اصلی‌ترین پارامتر‌های تعیین قیمت این عمل جراحی است که موجب ایجاد تفاوت در هزینه‌ها خواهند شد. علاوه بر این موارد دیگری نیز وجود دارند که در قیمت‌گذاری جراحی نقش دارند که عبارت‌اند از:

1. دستمزد جراح بر اساس مهارت

همه ما می‌دانیم داشتن مهارت و تجربه در انجام کاری تا چه اندازه می‌تواند در نتیجه نهایی تأثیرگذار باشد. از این رو مهارت جراح و هم چنین دانش به روز او در انجام یک عمل می‌تواند نقش به سزایی در هزینه داشته باشد. هر چه مهارت بیشتر باشد در نتیجه رضایتمندی بیشتر و در نهایت هزینه جراحی پروتز سینه نیز افزایش می‌یابد.

2. موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی

یکی دیگر از عوامل مهم در هزینه جراحی پروتز سینه، موقعیت جغرافیایی مرکز درمانی است. به طور قطع کلینیکی در تهران با بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات پیشرفته با قیمت بیشتری نسبت به همان کلینیک در شهرستان‌های دیگر برخوردار است.

جراحی لیف سینه

3. شرایط بیمار

بررسی و ارزیابی شرایط بیمار از جمله عواملی است که با توجه به آن هزینه سنجیده می‌شود. افراد متفاوت، نوع پروتز و اندازه مختلفی را درخواست دارند، در نتیجه وضعیت بیمار می‌تواند در قیمت‌گذاری تأثیر داشته باشد.

4. هزینه‌های جانبی

هزینه‌های جانبی شامل هزینه‌های بیهوشی، لباس بیمارستان، استفاده‌ از خدمات قبل، حین و بعد از عمل، مراقبت‌های دوره نقاهت، دارو‌ها، انجام آزمایش‌های لازم و… را شامل می‌شود.

عوامل تأثیر‌گذار بر هزینه جراحی پروتز سینه

تأثیر اندازه، نوع و جنس پروتز بر روی هزینه جراحی

همان طور که گفته شد، انتخاب نوع مناسب پروتز به منظور عملکرد مناسب، جنس مواد استفاده شده در ساختار آن به دلیل کاهش عوارض پس از جایگذاری و هم چنین اندازه آن می‌توانند در هزینه جراحی پروتز سینه تأثیرگذار باشند.

1- انواع پروتز سینه

پروتز سینه در دو نوع موقت و دائمی تولید می‌شود. نوع موقت از یک ماده نرم و پفکی تشکیل شده است که می‌تواند به حالت چسبنده زیر لباس به کار برده شود. مواد اولیه به کار رفته در ساختار آن‌ها موجب ایجاد حساسیت نیم شود و در هر زمانی که فرد تمایل به استفاده داشته باشد، قابلیت نصب را دارد.

پروتز سینه دائمی به منظور جایگزین نمودن فرم پستان طبیعی و اصلاح محل آسیب دیدگی به کار برده می‌شود. این نوع پروتز بر اساس تجویز پزشک و هم چنین درخواست بیمار می‌تواند در اندازه و اشکال مختلف ساخته و مصرف شود. جنس آن‌ها معمولاً از نوع سیلیکون یا فوم است که به صورت زیر عضلانی در ناحیه بافت سینه طی انجام عمل جراحی قرار می‌گیرد.

2- جنس مواد اولیه پروتز سینه

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در هزینه جراحی پروتز سینه، جنس ماده اولیه استفاده شده در ساخت آن است. پروتز از مواد مختلفی مانند سیلیکون و آب‌نمک یا سالین در ترکیبات خود استفاده می‌کند.
نوع سیلیکون در اشکال مختلف گرد، اشکی، متقارن و… تولید می‌شود. این محصول بیشتر برای افرادی که قصد بزرگ کردن پستان‌های خود را دارند یا افرادی که در بافت ناحیه پستان خود دچار آسیب دیدگی شده‌اند به کار می‌رود. با توجه به ماده سیلیکونی که در ساختار آن استفاده شده است قیمت این نوع بیشتر خواهد بود.

هزینه جراحی سینه

پروتز سینه آب‌نمکی که با محلول سالین یا آب‌نمک پر شده به دلیل جذب محلول توسط بدن موجب حفظ سلامتی شده و هم چنین با توجه به قیمت کمی که دارد تا مقدار زیادی هزینه جراحی پروتز سینه را کاهش می‌دهد. تنها عیب این نوع در غیرطبیعی بودن آن در هنگام لمس شدن و ماندگاری پایین آن‌ها است.

3-اندازه پروتز سینه

پروتز سینه می‌تواند در اندازه‌های مختلف به صورت پیش ساخته و یا سفارشی با نظر بیمار و پزشک تولید و به کار برده شود. اندازه می‌تواند در مقدار برش ایجاد شده در بافت Breast نیز نقش داشته باشد. هر چه سایز بیشتر باشد به طبع با قیمت بالاتری مواجه خواهید شد زیرا مواد بیشتری در ساخت پروتز به کار رفته است.

تأثیر اندازه، نوع و جنس پروتز بر روی هزینه جراحی

 

نکات مهم در هنگام انتخاب پروتز سینه

هنگام انتخاب پروتز سینه باید دقت داشته باشید که این محصول مورد تأیید سازمان FDAیا همان سازمان غذا و دارو آمریکا باشد. این تأییدیه به شما این اطمینان را می‌دهد که در ساخت پروتز سینه استاندارد‌های لازم رعایت شده است تا کمترین آسیب و اختلال را در بدن فرد به وجود آورد. مهم‌ترین نکته استفاده از پروتز استاندارد ایجاد عوارض و خطرات احتمالی کمتر پس از نصب و قرارگیری آن در بافت است.

نکات مهم در هنگام انتخاب پروتز سینه

زمان تعیین هزینه جراحی

هرگاه فرد تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه بگیرد می‌تواند با مراجعه به پزشک معالج تحت معاینه قرار گیرد. جراح متخصص پس از ارزیابی‌های لازم و مشخص نمودن نوع جراحی بر اساس فاکتور‌های اصلی جراحی، هزینه جراحی پروتز سینه را به بیمار اعلام می‌کند.

فاکتور‌هایی مانند نوع پروتز، جنس آن و هم چنین اندازه مورد نظر می‌توانند در قیمت نهایی در کنار سایر موارد تأثیر به سزایی داشته باشند. با توجه به شرایط اقتصادی و وجود تورم در سال‌های اخیر و هم چنین نبود ثبات قیمتی ابزار و تجهیزات پزشکی در بازار بهتر است پس از تصمیم نهایی به انجام این عمل به پزشک مراجعه نموده و هزینه جراحی پروتز سینه نهایی را دریافت کنید.

هزینه جراحی چه زمانی مشخص می‌شود؟

هزینه جراحی پروتز سینه در تهران

با توجه به اینکه تهران به عنوان پایتخت ایران شناخته می‌شود، تجهیزات و امکانات به وفور در آن یافت می‌شود. در نهایت وجود مراکز درمانی مختلف، جراحان متخصص دارای بورد و هم چنین ارائه خدمات مختلف به بیماران موجب می‌شود تا هزینه جراحی پروتز سینه در تهران نسبت به سایر استان‌ها بیشتر باشد.

هزینه جراحی پروتز سینه در تهران

هزینه جراحی پروتز سینه و بیمه

با توجه به اینکه این جراحی به عنوان یک جراحی زیبایی شناخته می‌شود، بسیاری از بیمه‌های درمانی از پرداخت هزینه‌های آن امتناع می‌کنند. این در حالی است که چنانچه این عمل با هدف درمانی برای بیمارانی که در اثر عارضه‌ای مانند سرطان مجبور به تخلیه بافت پستان خود شده‌اند، انجام شود و جنبه درمانی داشته باشد تعداد محدودی از بیمه‌ها مقداری از هزینه انجام این عمل را بر عهده خواهند گرفت.

هزینه جراحی پروتز سینه و بیمه

چرا پروتز سینه در کلینیک زیبایی ماه

تخلیه بافت سینه در افراد به خصوص بانوان یک دغدغه و نگرانی به حساب می‌آید. همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی، ساخت پروتز‌ها یا ایمپلنت‌ها به کمک این دست از افراد آمد تا با خیال آسوده با انجام جراحی پروتز سینه بتوانند این نقص را برطرف کنند. جایگذاری فرم پستان طبیعی با همان حس در بافت از دست رفته و یا بزرگ‌تر کردن سینه‌ها از اهداف جراحی پروتز به حساب می‌آیند. در این میان داشتن اطلاع کافی در مورد هزینه جراحی پروتز سینه به افراد در تصمیم‌گیری نهایی کمک بزرگی می‌کند.

مرکز درمانی کلینیک زیبایی ماه در محیطی کاملاً بهداشتی و با بهره‌مندی از جراحان متخصص به صورت حضوری و غیرحضوری آماده ارائه خدمات جراحی مختلف به شما بیماران است تا بدون دغدغه از هزینه‌ها و مراقبت‌های پس از عمل بتوانید آن را انجام دهید.

اپلیکیشن واتساپ :  09126846916
اپلیکیشن اینستاگرام: dr.bahman.adham@

سوالات متداول هزینه جراحی پروتز سینه

هزینه های مرتبط با جراحی پروتز سینه چیست؟

هزینه های مرتبط با عمل (مانند هزینه بیهوشی)
دستمزد پزشک جراح
قیمت پروتز سینه

آیا بیمه تامین اجتماعی، هزینه جراحی پروتز سینه را پرداخت می کند؟

جراحی پروتز سینه یک عمل زیبایی محسوب می شود و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نمی گیرد.

آیا بیمه تکمیلی، هزینه عمل پروتز سینه را پرداخت می کند؟

اکثر بیمه های تکمیلی، هزینه های عمل پروتز سینه را پوشش نمی دهند. بنابراین قبل از انجام این عمل، بیمه نامه درمانی خود را به دقت بررسی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *