مواد مورد استفاده در بوتاکس چیست؟

برای بوتاکس صورت از چه موادی استفاده می‌شود

مواد مورد استفاده در بوتاکس | همراه با افزایش سن، پوست صورت مقدار چربی طبیعی خود را از دست داده و در نهایت منجر به تشکیل خطوط و چین و چروک در قسمت‌های مختلفی از صورت می‌شود. افتادگی پوست و هم چنین وجود این خطوط برای بسیاری از افراد ناخوشایند است به همین علت به دنبال راه‌هایی برای از بین بردن آن‌ها هستند. بوتاکس یکی از تکنیک‌های جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک صورت بدون جراحی است که در مدت زمان کمی می‌تواند نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد. در این مقاله به معرفی مواد مورد استفاده در بوتاکس می پردازیم.

مواد مورد استفاده در بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی داروی پروتئینی است که ساخته شده از سم بوتولینوم است که به صورت تزریق و با روش غیر جراحی منجر به از بین رفتن چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست صورت می‌شود. این ماده با وارد شدن به عضله‌های زیر پوستی موجب ضعیف شدن یا فلج شدن آن‌ها می‌شود.

هدف تزریق بوتاکس صورت

در واقع با هدف قرار دادن گیرنده‌های عصبی حرکتی، آن‌ها را به صورت موقت ضعیف می‌کند. هر ماهیچه دارای سیگنال‌های عصبی است که موجب ایجاد انقباض در آن‌ها می‌شود. سیستم عصبی با کمک پیام‌رسان شیمیایی به نام استیل کولین که از قسمت انتهای عصبی متصل به ماهیچه‌ها آزاد می‌شود موجب منقبض شدن ماهیچه‌ها می‌شود. تزریق بوتاکس باعث جلوگیری از ترشح استیل کولین شده و در نهایت دیگر انقباض ماهیچه‌ها و عضله‌ها صورت نگرفته و خطوط از بین بروند. این در حالی است که تنها بر روی ناحیه مورد نظر تأثیر خواهد گذاشت و نواحی دیگر می‌توانند به فعالیت عادی خود ادامه دهند.

برطرف کردن چین و چروک‌های ایجاد شده در اطراف ناحیه چشم، خط‌های عمیق لبخند در اطراف لب‌ها، خطوط ایجاد شده در پیشانی، بین دو ابرو و… را می‌توان با تزریق بوتاکس انجام داد. با توجه به اینکه بوتاکس نوعی سم است اما رمانی که پزشک متخصص به درستی و با میزان دوز کم از آن استفاده کند می‌تواند فواید بی‌شماری داشته باشد. از بوتاکس علاوه بر مصارف صاف کردن پوست صورت می‌توان در موارد پزشکی نیز استفاده کرد.

وجود متخصصان زیبایی در مراکز معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد تا تزریق بوتاکس با ایمنی بالا انجام می‌شود. کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز معتبر زیبایی تهران است که با به کار بردن مواد بوتاکس مرغوب و با کیفیت زیر نظر متخصصان، موجب شده تا مراجعین با اطمینان این کار را انجام دهند.

مواد مورد استفاده در بوتاکس

در حالت کلی بوتاکس یک نام تجاری ثبت شده برای مواد پر‌کننده تزریقی صورت است. به دلیل اینکه اولین ماده به کار رفته برای از بین رفتن چین و چروک با نام بوتاکس مورد استفاده قرار داده شده، فرایند جوانسازی پوست را بوتاکس می‌نامند.
سم بوتولینوم به صورت فرآورده‌های تجاری دیگر نیز برای انجام بوتاکس صورت به کار گرفته می‌شود. برخی از مواد مورد استفاده در بوتاکس صورت عبارت‌اند از:

  •  نوع A بوتولینوم یا بوتاکس معروف
  •  دیسپورت
  •  زئومین
  •  ژوویدرم
  •  مسپورت

دلیل اصلی نام‌گذاری متفاوت این مواد مورد استفاده در بوتاکس، به دلیل وجود اختلاف در ترکیبات سازنده آن‌ها است. همین امر در میزان دوز مصرفی، پخش شدن محصول و سرعت دستیابی به نتیجه تأثیر به سزایی خواهد داشت. علاوه بر این مواد مورد استفاده در بوتاکس موجب می‌شود تا هزینه‌های تزریق بوتاکس نیز علاوه بر فاکتور‌های تأثیر‌گذار دیگر بر روی قیمت، متغیر باشد.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

تزریق بوتاکس با هدف جوانسازی و از بین بردن خطوط چین و چروک صورت هرماه با افزایش سن و افتادگی پوست صورت انجام می‌شود. این یک روش پزشکی غیر جراحی است که بیشترین کاربرد را برای افرادی دارد که از انجام عمل‌های زیبایی ترس داشته و یا می‌خواهند به سرعت نتیجه را مشاهده کنند. هرچند ماندگاری آن موقت باشد.
مواد مورد استفاده در بوتاکس مختلف می باشد و همه آن‌ها از سم بوتولینوم گرفته شده‌اند و تنها در ساختار و ترکیبات به کار رفته با یکدیگر متفاوت هستند.

کلینیک زیبایی ماه با به کارگیری متخصصان زیبایی با تجربه و آشنا به شیوه‌های نوین درمانی موفق شده است با استفاده از بهترین مواد در تزریق بوتاکس بیشترین میزان رضایت را از مراجعین خود به دست آورد همین حالا با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی ماه تماس گرفته و از یک جلسه مشاوره رایگان به صورت حضوری و غیرحضوری بهره‌مند شوید.

سایت clinicmah.com
اپلیکیشن واتساپ : 09126846916
اپلیکیشن اینستاگرام: dr.bahman.adham@

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2.5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *