رفع چروک دور چشم

رفع چروک دور چشم

رفع چروک دور چشم یکی از اعمال زیبایی است که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی برای انجام آن اقدام می کنند.همه ما می دانیم که با افزایش سن، چروک ها و چین های پوستی بر روی پوست صورت و به ویژه در بخش هایی مانند اطراف چشم و پیشانی بروز می کنند. این مسئله به ویژه برای برخی از خانم ها می تواند آزار دهنده باشد، چرا که این دسته از افراد تمایل دارند تا همواره زیبایی جوانی خود را داشته باشند.

در چنین مواقعی، پرس و جو ها در مورد روش های رفع چروک دور چشم و یافتن مکانی مناسب برای انجام بهترین، سریع ترین و کم هزینه ترین روش آغاز می شود. اما در قدم اول بهتر است تا در مورد علل بروز چروک دور چشم کمی اطلاعات داشته باشیم تا با رعایت برخی موارد، بروز آن را کمی با تاخیر بیندازیم.

علل بروز چروک دور چشم

  • حرکات صورت در طول زندگی هر فرد، به مرور زمان موجب عمیق تر شدن چین ها ی اطراف چشم شده و در نهایت با چروک دور چشم نمود پیدا می کند.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب و رسیدن اشعه فرابنفش به پوست می تواند موجب تخریب ساختار سلول های پوستی و ایجاد چین و چروک در آن شود.
  • از دیگر علل برور چروک دور چشم، می توان به کم آبی و خشکی پوست و همچنین نداشتن خواب کافی در طول شبانه روز اشاره نمود.
  • این علل ممکن است کم و بیش در زندگی تمام افراد وجود داشته باشند اما مسئله اصلی این است که چگونه می توان نسبت به رفع چروک دور چشم اقدام نمود؟ در ادامه به بررسی روش های برطرف کردن و در مان چروک دور چشم خواهیم پرداخت.

رفع چروک دور چشم

روش های رفع چروک دور چشم

در بخش قبل با علل و دلایل بروز و ایجاد چروک دور چشم آشنا شدیم و برای همه ما واضح و آشکار است که نمی توان از بروز بسیاری از علل ذکر شده پیشگیری نمود. بنابراین با افزایش سن و رسیدن به سنین میانسالی، همه ما با چروک دور چشم مواجه خواهیم شد اما مهم این است که راه ها و رش های رفع چروک دور چشم را بشناسیم تا در صورت لزوم بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب نماییم.

تزریق بوتاکس

در این روش با تزریق سم بوتولینیوم به عضلات اطراف چشم، آن ها را به مدت 4 الی 6 ماه به حالت منفعل و غیر فعال در می آورند. این مسئله موجب می شود تا چروک های بیشتری در اطراف چشم ایجاد نشده و کلاژن سازی در موضع تزریق، باعث کاهش چین و چروک های موجود گردد.
اما نکته مهم این است که این تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو و رفع چروک دور چشم باید توسط فرد متخصص انجام شود تا از بروز هر گونه عارضه بعدی پیشگیری به عمل آید.

تزریق فیلر

پزشک متخصص با تزریق فیلر، که اغلب سلول های چربی جدا شده از بدن خود فرد هستند، می تواند تا حدود زیادی نسبت به رفع چروک دور چشم اقدام نماید. با استفاده از این روش نیز بین 6 ماه تا دو سال، بسته به مهارت فرد در جداسازی و تزریق چربی و نوع پوست خود، از چروک دور چشم خبری نخواهد بود.

لیزر درمانی

برای رفع چروک دور چشم با استفاده از لیزر، اوپراتور، با مهارت خاص خود، اشعه های لیزری را به سلول های پوستی اطراف چشم می تاباند. بر اثر برخورد اشعه با سلول ها، در لایه های مختلف پوست اطراف چشم و در محل چروک ها، سلول ها نسبت به تولید کلاژن و استحکام ساختار پوستی آن موضع، تحریک می شوند. بدین ترتیب از اشعه لیزر می توان برای رفع چروک دور چشم استفاده نمود.

رفع چروک دور چشم

میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ برای رفع چروک دور چشم، در دسته روش های تهاجمی مورد استفاده در فرایند های زیبایی به شمار می رود. در این روش با استفاده از دستگاه میکرو نیدلینگ، که یک دستگاه مجهز به تعداد زیادی از سوز ن های ریز است، سوراخ ها و حفره های بسیار ریز و کم عمق در سطح پوست و در قسمت دارای چروک ایجاد می شود.

در مرحله بعد، پوست برای ترمیم سوراخ های ایجاد شده، اقدام به تولید کلاژن و الاستین نموده و بدین ترتیب، در محل استفاده از میکرو نیدلینگ، پوستی صاف و بدون هر گونه چین و چروک را مشاهده خواهیم کرد.

لیفت با نخ

از دیگر روش های غیر تهاجمی مورد استفاده برای رفع چروک دور چشم، می توان به لیفت با نخ اشاره نمود. در این روش با استفاد از نخ های مخصوص بخیه و با زدن بخیه های بسیار ریز، محل وجود چین و چروک های دور چشم کشیده می شوند. در مرحله بعد، همزمان با جذب نخ های عبور داده شده از زیر لایه های پوستی، کلاژن سازی در محل عبور نخ ها اغاز شده و پوست حالتی سفت و جوان پیدا خواهد کرد.

روش هایفو تراپی

در این روش، با استفاده از اشعه های اولترا سوند به رفع چروک دور چشم می پردازند. به طوری که با تابش این اشعه ها به لایه های پوستی و ایجاد حرارت در آن ها، تولید کلاژن و جوانسازی در لایه های پوستی اطراف چشم تحریک شده و چروک دور چشم از بین خواهند رفت.

رفع چروک دور چشم

ماندگاری روش های رفع چروک دور چشم چقدر است؟

همان طور که اشاره شد، هیچ یک از روش های ذکر شده، ماندگاری دائمی نداشته و حداکثر پس از گذشت6 ماه تا 3 سال از انجام روش رفع چروک دور چشم، باید مجدد نسبت به تمدید آن اقدام نمود. اما مسئله اصلی در میزان ماندگاری هر یک از روش های ذکر شده، انجام مراقبت های پوستی پس از آن است.
همچنین مهارت پزشک در انجام هر یک از این روش ها تضمین کننده دوام و ماندگاری آن خواهد بود. برای انجام اعمال زیبایی سعی کنید به یک کلینیک زیبایی معتبر مثل کلینیک زیبایی ماه در پاسداران مراجعه نمایید تا با جراحان متخصص زیبایی مشورت نمایید.

سوالات متداول رفع چروک دور چشم

آیا چروک زیر چشم قابل درمان است؟

بله، امروزه به کمک پیشرفت علم، روش های درمانی مناسبی وجود دارند که میتوانند منجر به رفع چین و چروک چشم شوند.

روش های رفع چروک دور چشم چیست؟

تزریق بوتاکس
تزریق فیلر
لیزر درمانی
میکرونیدلینگ
لیفت با نخ
روش هایفو تراپی

ماندگاری روش های رفع چروک دور چشم چقدر است؟

حداکثر پس از گذشت 6 ماه تا 3 سال از انجام روش رفع چروک دور چشم، باید مجدد نسبت به تمدید آن اقدام نمود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *