جایگزین تزریق بوتاکس برای داشتن صورتی صاف

موارد جایگزین بوتاکس

خطوط عمیق افقی که بر روی پیشانی و نواحی مختلف صورت از جمله اطراف چشم، خط لبخند و بین دو ابرو به وجود می‌آیند به عنوان چین و چروک شناخته می‌شوند که می‌توانند چهره شما را پیر، خسته و بیشتر از سن خودتان جلوه دهند. در حالت کلی این خطوط و چین و چروک به دلایل مختلفی بر روی پوست ایجاد می‌شوند. یکی از راه‌های رایج برای کاهش یا از بین بردن آن‌ها، بوتاکس است. خبر خوب آن است که با استفاده از به کار بردن تکنیک‌های دیگر نیز می‌توانید چین و چروک‌های خود را برطرف کنید. در این مقاله از کلینیک زیبایی ماه جایگزین تزریق بوتاکس را با هم مرور می‌کنیم.

موارد جایگزین تزریق بوتاکس

با توجه به اینکه بوتاکس یکی از شیوه‌های درمان نیمه تهاجمی خطوط پوست صورت و جوانسازی به حساب می‌آیند، هستند افرادی که از عوارض جانبی و احتمالی آن نگران هستند. به همین علت می‌توانند از روش‌های موثر و ایمن غیر تهاجمی با میزان عوارض کمتر استفاده کنند. برخی از روش های جایگزین تزریق بوتاکس عبارت‌ند از:

۱. درمان با روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسید‌های چرب ضروری برای پوست است که موجب مرطوب نگه داشتن پوست می‌شوند و در نهایت از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط بر روی نواحی مختلف جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان موجود در روغن نارگیل می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند.
انجام ماساژ پوست با روغن نارگیل به صورت مرتب موجب می‌شود تا پوست مرطوب نگه داشته شود و به درخشندگی پوست شما کمک کند. روغن نارگیل تأثیر به سزایی در محو شدن و کمتر شدن خطوط ریز صورت خواهد داشت.

۲. ماساژ صورت

یکی دیگر از راه‌های خلاص شدن از چین و چروک‌های صورت به ویژه ناحیه پیشانی و خط لبخند و… جایگزین تزریق بوتاکس، انجام ماساژ به شیوه صحیح است. برای این کار می‌توانید از چند قطره روغن زیتون استفاده کرده و ناحیه مورد نظر را به آرامی به صورت دوار و به سمت بالا ماساژ دهید. این کار را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه انجام دهید. این کار باعث تقویت گردش خون می‌شود که در نهایت منجر به کاهش خطوط ریز و چین و چروک می‌گردد.

۳. آب‌رسانی

استفاده از مایعات در طول روز و نوشیدن آب از دیگر راه‌های فوق‌العاده مؤثر در از بین بردن چین و چروک صورت و جایگزین تزریق بوتاکس است. در واقع خطوط و چین و چروک‌های ریز بر روی پوست در اثر کم آبی ظاهر می‌شوند. در نتیجه به منظور محافظت پوست از پیری زودرس، نوشیدن آب امری ضروری است. برای این کار لازم است تا در روز تعداد ۸ الی ۱۰ لیوان آب را مصرف کنید تا بدن خود را سالم و هیدراته نگه دارید.

۴. استفاده از کرم‌های ضد پیری

کرم‌های ضد پیری حاوی ویتامین C و رتینول‌ها هستند که موجب افزایش کلاژن در ساختار پوست صورت شده و در نتیجه به شما کمک می‌کنند تا از دست چین و چروک‌ها و خطوط ریز خلاص شوید. کرم‌های مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به قیمت آن‌ها می‌توانید متناسب با بودجه خود یک خرید مقرون به صرفه داشته باشید.

۵. اسکراب یا لایه‌برداری پوست

اسکراب یا لایه‌برداری عمیق پوست صورت از دیگر روش‌های ایجاد پوستی صاف جایگزین تزریق بوتاکس است. با این کار سلول‌های مرده پوست از بین رفته و سلول‌های تازه‌تر جایگزین آن‌ها خواهند شد به همین علت میزان گردش و جریان خون در ناحیه اسکراب شده بیشتر شده و در نهایت چین و چروک‌های ایجاد شده از بین خواهند رفت. انجام اسکراب علاوه بر محو کردن خطوط عمقی و ریز پوست صورت کمک می‌کند تا با از بین بردن لکه‌ها و رنگدانه‌ها، پوستی صاف، شاداب و جوان‌تر داشته باشید.

۶. رتینوئید‌ها

رتینوئید‌ها به دو صورت خوراکی و موضعی وجود دارند که جایگزین مناسبی برای شیوه‌های جراحی و نیمه تهاجمی از بین بردن چین و چروک خواهد بود. این مواد با افزایش سطح کلاژن پوست و سرعت بخشیدن به روند تولید آن موجب کاهش و محو شدن خطوط پوستی می‌شود. این دارو‌ها سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های سلول‌های پوستی هستند که از راه‌های گوناگون، سلامت پوست را ارتقا می‌دهند.

۷. لیزر درمانی

لیزر درمانی شیوه‌ای نوین با کاربری تکنولوژی پیشرفته روز دنیا شامل انرژی گرمایی و نور است که توانسته طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. این رویه با قرار دادن قسمت‌هایی از پوست در معرض سطح تعیین شده‌ای از انرژی تحت نور، عمل می‌کند. اجرای طول موج‌های متفاوت با کمک لیزر بر روی بخش‌های مختلف با توجه به میزان عمق چین و چروک و خطوط ایجاد شده توسط اپراتور و متخصص صورت می‌گیرد. این کار موجب تحریک کلاژن‌ها شده و می‌تواند تأثیر به سزایی بر روی پوست داشته باشد.

انجام لیزر درمانی در کلینیک‌های معتبر با استفاده از تجهیزات پیشرفته موجب می‌شود تا بیمار با کمترین عوارض و بالاترین درصد رضایت از نتیجه مواجه شود. کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز معتبر تهران است که با به کارگیری تکنسین‌های لیزر درمانی با تجربه و آگاه کمک می‌کند تا عارضه‌ای مراجعین را تهدید نکرده و با خیال آسوده این روش را برای شادابی پوست خود انتخاب کنند.

۸. میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از تکنیک‌های نیمه تهاجمی صاف کردن پوست از چین و چروک جایگزین تزریق بوتاکس به شمار می‌رود. در این روش با دستگاه‌های مختلف پوست را توسط سوزن‌های بسیار ظریف با تعداد ضربه‌های بالا و سریع، سوراخ می‌کنند. افزایش کلاژن و تحریک پوست برای تولید آن از اهداف اصلی این شیوه هستند. از آنجایی که کلاژن موجب کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌ها می‌شود این روش می‌تواند به جای بوتاکس مورد استفاده قرار داده شود.
دستگاه درماپن شبیه به یک قلم غلتکی است که برای میکرونیدلینگ به کار برده می‌شود. نتایجی مشابه با لیزر درمانی بر روی فرد خواهد داشت.

۹. مکمل‌های غذایی

مکمل‌های غذایی به عنوان تأمین‌کننده نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی موجب می‌شوند تا بدن کلاژن بیشتری را تولید کند. علاوه بر این با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند می‌توانند از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد که می‌توانند موجب بروز چین و چروک و لکه بر روی پوست شوند، جلوگیری کند. با توجه به در دسترس بودن مکمل‌های غذایی و مقرون به صرفه بودن آن‌ها می‌توان از آن‌ها به راحتی استفاده کرد.

۱۰. پرکننده‌های پوستی

استفاده از فیلر‌های پوستی نیز یکی از شیوه‌های درمان چین و چروک با میزان تهاجمی کمتر و جایگزین تزریق بوتاکس است. اسید هیالورونیک از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن به شمار می‌رود. ماده‌ای طبیعی که موجب ذخیره‌سازی رطوبت در پوست شده و آبرسانی به آن را انجام می‌دهد. مشابه با رویه بوتاکس این مواد نیز از طریق تزریق به پوست وارد می‌شود. نحوه عملکرد فیلر‌های پوستی بدین صورت است که به راحتی مناطقی از پوست را که شل شده‌اند، سفت کرده و رطوبت آن را تأمین می‌کند و موجب شادابی پوست خواهد شد.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

هرگاه افراد با مشاهده چین و چروک‌های خود به دنبال راه حلی برای درمان هستند، به احتمال زیاد اولین شیوه، تزریق بوتاکس است که به ذهن آن‌ها می‌رسد. این درحالی است که بوتاکس نمی‌تواند معجزه‌ای ماندگار برای صورت داشته باشد و با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور آن می‌توان از شیوه‌های دیگر به عنوان جایگزین برای بوتاکس استفاده کرد. لیزر درمانی، اسکراب و لایه‌برداری پوست، تزریق فیلر، استفاده از کرم‌های ضد پیری، آبرسانی و حفظ رطوبت بدن و… می‌توانند از مؤثرترین و ایمن‌ترین تکنیک‌های مورد استفاده برای از بین بردن چین و چروک و داشتن پوست صاف جایگزین تزریق بوتاکس باشند.

متخصصان ما در کلینیک زیبایی ماه با برگزاری یک جلسه مشاوره رایگان با بیماران به آن‌ها کمک می‌کنند تا با توجه به میزان چین و چروک، سن، جنسیت و مقدار عمق خطوط ایجاد شده بر روی پوست صورت بهترین شیوه را انتخاب کنند. علاوه بر این استفاده از مواد اولیه مرغوب و دستگاه‌های پیشرفته در کلینیک زیبایی ماه موجب می‌شود تا بیمار کمترین عوارض را داشته باشد.

  • سایت clinicmah.com
  • اپلیکیشن واتساپ : 09126846916
  • اپلیکیشن اینستاگرام: dr.bahman.adham@

منابع جایگزین تزریق بوتاکس

  • https://makeupandbeauty.com/
  • https://www.byrdie.com/
  • https://www.npdermatology.com/
  • https://www.dr-adams.com/blog/
  • https://www.adamandevemedspa.com/
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *