برای لیزر مو‌های زائد صورت چند جلسه لازم است؟

لیزر موهای زائد صورت

صورت از جمله مناطقی در بدن است که وجود مو‌های زائد در آن می‌تواند موجب آزار افراد به ویژه بانوان شود و ظاهر ناخوشایندی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. از این رو لیزر مو‌های زائد در ناحیه صورت به عنوان یک راه‌حل و جایگزین فوق‌العاده برای شیوه های سنتی اصلاح آن است، بنابراین خوشبختانه امروزه افراد زیادی روش لیزر موهای زائد صورت را توسط بهترین دستگاه های لیزر برای زیبایی خود انتخاب می کنند.

لیزر مو‌های زائد صورت

رنگدانه‌های موجود در زیر پوست موجب ایجاد رنگ طبیعی در پوست می‌شوند. اشعه لیزر به صورت نور متمرکز با میزان طول موج مشخص به لایه‌های زیرین پوست صورت تابیده و در نتیجه وارد کردن گرما به رنگدانه‌های مو باعث می‌شود تا فولیکول‌ها آسیب دیده و در نهایت از تولید تار موی جدید جلوگیری کند. به همین علت که لیزر مو‌های زائد موجب از بین رفتن و توقف رشد مو‌های ناخواسته می‌شود.
به دلیل حساس و نازک بودن لایه‌های پوست صورت نیاز است تا برای از بین بردن مو‌های اضافی از شیوه مناسبی استفاده شود.

لیزر مو‌های صورت که می‌توانند تأثیر به سزایی در زیبایی ظاهری افراد نیز داشته باشد از جمله مؤثرترین شیوه‌های درمانی برای از بین بردن مو‌های زائد است تا دیگر انجام اصلاح به شیوه‌های قدیمی را کنار بگذارید.لیزر مو‌های زائد صورت می‌تواند در نواحی مختلف با توجه به میزان ضخامت و رشد مو‌های اضافی انجام شود.

قسمت هایی از نواحی صورت که به لیزر نیاز دارد، عبارت است از:

  • چانه
  • بالای لب فوقانی
  • اطراف ابرو‌ها
  • میان دو ابرو
  • گردن
  • خط ریش در آقایان
  • خط گردن و پشت سر در آقایان

تعداد جلسات مورد نیاز برای سپری شدن طول دوره درمان لیزر مو‌های ناخواسته صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد گردن

فاکتور‌های تأثیر‌گذار در جلسات لیزر مو‌های زائد صورت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • جنسیت فرد مراجعه‌کننده
  • وسعت ناحیه مورد نظر
  • نوع پوست
  • رنگ مو
  • نوع دستگاه لیزر مورد استفاده برای درمان
  • ضخامت مو‌ها

تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر موهای زائد صورت

تعداد جلسات تعیین شده برای لیزر مو‌های زائد صورت به هدف نهایی افراد نیز بستگی دارد. به این معنا که برخی از افراد، لیزر مو‌های زائد را برای از بین بردن آن‌ها انجام می‌دهند این در حالی است که برخی دیگر برای کاهش حجم مو‌های ناحیه مورد نظر این کار را انجام می‌دهند. افراد گروه دوم برای کاهش مو‌ها نیاز به تعداد جلسات درمانی کمتری خواهند داشت. این موضوع بیشتر در مراجعه‌کنندگان آقا دیده می‌شود که می‌خواهند مقدار حجمی مو‌های صورت خود را کاهش دهند تا بتوانند راحت‌تر اصلاح کنند.

از طرفی چرخه رشد مو‌ها در بدن نیز می‌تواند در تعیین تعداد جلسات درمانی تأثیرگذار باشد. پزشک معالج یا تکنسین آگاه به استفاده از دستگاه لیزر می‌داند که با حذف مو‌های زائد در یک جلسه نمی‌توان به صورت کامل رشد آن را متوقف کرد. زیرا مو‌های بدن طی مراحل مختلفی در چرخه رشد خود قرار خواهند گرفت.

با این حال می‌توان نتیجه گرفت هرگاه تعدادی از فولیکول‌های مو در یک جلسه آسیب می‌بینند این امکان وجود دارد که فولیکول‌های قسمت‌های دیگر هم چنان فعال بوده و برای دوره بعدی موجب رشد مو‌ها شده‌اند در نهایت وجود این چرخه باعث می‌شود تا تعداد جلسات لیزر بیشتر از یک باشد.در حالت کلی و به صورت معمول تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر مو‌های زائد صورت بین ۳ الی ۷ جلسه با فاصله حدود یک ماه از یکدیگر خواهد بود. که با توجه به پارامتر‌های اشاره شده در بالا توسط پزشک معالج تنظیم و تعیین می‌گردد.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

لیزر موهای زائد صورت به عنوان آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای از بین بردن موهای اضافی در ناحیه صورت است. این تکنیک می‌تواند بر روی افراد مختلف و بسته به عوامل متعدد دیگر مانند جنسیت، میزان ضخامت موها، وسعت ناحیه و … در تعداد جلسات متفاوت برگزار شود.کلینیک زیبایی ماه با به کارگیری بهترین دستگاه‌های لیزر و تجهیزات پیشرفته به همراه تکنسین و اپراتورهای با تجربه موفق شده تا در کمترین مدت زمان بیشترین تاثیرگذاری در از بین بردن موهای زائد را برای مراجعین خود داشته باشد.

منابع:

  1. Everything to Know About Laser Hair Removal on the Face
  2. How Long Does Laser Hair Removal Last؟
  3. vancouverlaserclinic.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *