انواع برندهای بوتاکس

انواع برندهای بوتاکس

بوتاکس یکی از محبوب ‌ترین روش ‌های زیبایی در ایران است و بسیاری از افراد برای داشتن ظاهر زیباتر به بوتاکس روی آورده اند. شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که میخواهند از بوتاکس استفاده کنند. اما قبل از هرچیز باید در این باره تحقیق کرده و با انواع برند بوتاکس و بهترین برندها آشنا شوید. هر یک از این نوع برندها، ویژگی‌ های متفاوتی دارند. بنابراین، اگر میخواهید با انواع برندهای بوتاکس معتبر آشنا شوید این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

انواع برندهای بوتاکس معتبر

برندهای بوتاکس مختلف و معتبری در بازار وجود دارد. در هر کشور بر اساس نیازها، نوع ژنتیک مردم و شرکت ‌های دارویی متفاوت، یک نوع برند شاید بیش از همه محبوبیت پیدا کرده و مورد استفاده قرار گیرد. اما معروف ترین برند بوتاکس در دنیا، بوتاکس (BOTOX) نام دارد. این برند ساخت شرکت آلرژن تعلق بوده و برای اولین بار، این شرکت، برای تزریق بوتاکس، این محصول را راهی بازار کرد. اما برندهای معتبر دیگری مانند دیسپورت، مسپورت، زئومین و… وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

انواع برندهای بوتاکس

برند بوتاکس برند سم بوتولینوم

بوتاکس، اولین برند سم بوتولینوم موجود بود، ماندگاری بوتاکس این برند بین 3 تا 4 ماه است. برخی محصولات این برند حاوی مواد غیرفعال مانند پروتئین شیر گاو هستند که ممکن است باعث واکنش ‌های آلرژیک و مشکلاتی از این دست در برخی افراد شوند. به همین دلیل، در صورتی که به چیزی آلرژی دارید، بهتر است قبل از استفاده از آن، به پزشک اطلاع دهید.

برند دیسپورت

دیسپورت (Dysport) یکی دیگر از بهترین و معتبرترین انواع برندهای بوتاکس در جهان توسط شرکت گالدرما تولید شده است. این برند در کشور انگلیس از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نوع بوتاکس برای رفع خطوطی مانند گلابلار در ناحیه بین ابروها به کار میرود. خطوط گلابدار به شکلی است وقتی فرد اخم میکند این خط ‌ها و چین‌ ها کاملا مشخص و نمایان میشوند. با بالا رفتن سن، این خطوط بیشتر میشوند.

اگرچه بوتاکس دیسپورت برای درمان چین و چروک گلابلار کاربرد دارد اما تنها برای کسانی مناسب است که خطوط گلابلار متوسط تا شدیدی دارند. بنابراین، بهتر است از محلول یا ژل این برند برای درمان و رفع خطوط گلابلار خفیف استفاده نکنید

برند دیسپورت یک روش درمانی است که اثربخشی فوری دارد و به بستری شدن نیازی ندارد. تزریق بوتاکس با محصول این برند را میتوان در مطب ها و کلینیک های زیبایی نیز انجام داد. پس از تزریق میتوانید به کارهای روزمره خود برسید و نیاز به استراحت طولانی مدت ندارید.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، حتما باید اصالت محصول را مورد بررسی قرار دهید؛ چون انواع برندهای تقلبی تحت عنوان این برند نیز در بازار عرضه میشوند.

میزان ماندگاری این نوع برند بوتاکس به نوع و شرایط پوست فرد بستگی دارد و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با وجود این، تجربه افرادی که از این نوع برند بوتاکس استفاده کرده اند نشان میدهد که این نوع برند بوتاکس به طور معمول بین 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد.

انواع برندهای بوتاکس

برند مسپورت

شرکت های دارویی ایرانی نیز به تولید محصولاتی در زمینه بوتاکس روی آورده ‌اند که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. این محصولات قیمت پایین‌تر و ارزان تری نسبت به محصولات خارجی دارند. یکی از انواع برندهای بوتاکس ایرانی مسپورت نام دارد. این محصول خط‌ های اخم متوسط تا شدید بین ابروها را برای چندین ماه از بین میبرد. برند مسپورت مورد تایید سازمان سلامت و دارو قرار گرفته و معتبر است. هرچند هیچ دارویی بدون عوارض نیست اما عوارض این داروی داخلی کمتر از محصولات خارجی است.

مواد موجود در این برند بوتاکس از انتقال پیغام دهنده های عصبی به عضلات جلوگیری کرده و به بی حس شدن آنها کمک میکند. بی حس شدن، باعث میشود که عصب ها بی حرکت و ثابت بمانند. کیفیت این برند نیز همانند دیگر برندهای معرفی شده بالا بوده و حتی برخی افرادی که از کشورهای دیگر برای تزریق بوتاکس به ایران می آیند نیز این نوع برند را انتخاب میکنند.

برند زئومین، یکی از انواع برندهای بوتاکس

زئومین یکی دیگر از انواع برندهای بوتاکس معتبر در جهان است. این نوع محصول در کشور آلمان، یکی از بزرگترین کشور‌های تولید کننده دارو در جهان تولید میشود. از این برند بوتاکس برای زیبایی پوست و از بین بردن چین و چروک و خطوط ابرو استفاده میشود. علاوه بر این، این نوع بوتاکس برای افرادی که از ناحیه پلک و گردن با مشکل اسپاسم عضلانی مواجه هستند مناسب است.

این برند به برند بوتاکس شباهت زیادی دارد. تنها تفاوتی که در این دو نوع برند بوتاکس وجود دارد این است که از برخی پروتئین‌ها در ساخت محصولات آنها استفاده نمیشود. با این حال، برند زئومین با وجود کیفیت بالا و تقریبا یکسان با برند بوتاکس، ناشناخته ‌تر است. همین امر باعث شده که قیمت کمتری نسبت به برند بوتاکس داشته باشد. ماندگاری این نوع برند بوتاکس نیز در حد 3 تا 4 ماه است.

بهترین برندهای بوتاکس

برند آزالور

یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای بوتاکس مورد استفاده در جهان، آزالور نام دارد. این بوتاکس ساخت شرکت گالدرما بوده و در سال 2009 به عنوان اولین گزینه برای جایگزین کردن با برند Botox وارد بازار انگلیس شد.

یکی از مزایایی که بوتاکس آزالور دارد این است که میزان حجم تزریق آن تقریبا به اندازه نیمی از میزان بوتاکس است. علاوه بر این، بوتاکس به صورت موضعی تزریق شده و در ماهیچه باقی میماند. به همین دلیل، فردی که از این نوع بوتاکس استفاده میکند کمتر احتمال دارد که عوارضی چون افتادگی ابرو را تجربه کند. میزان ماندگاری برند بوتاکس آزالور در افراد مختلف، تفاوت دارد اما به طور کلی میتوان گفت که مدت کلی ماندگاری آن، 4 ماه است.

سخن پایانی
انتخاب برندی معتبر برای تزریق بوتاکس بسیار اهمیت دارد؛ چون پوست صورت حساس است و انتخاب برند و محصولی نامناسب آسیب زیادی و حتی جبران ناپذیری به دنبال دارد. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین و معتبرترین انواع برندهای بوتاکس ایرانی و خارجی آشنا کنیم. به خاطر داشته باشید که پوست صورت نقش مهمی در زیبایی چهره شما دارد و در نتیجه، انتخاب یک برند مناسب و با کیفیت، از آسیب به پوست و عوارض ناشی از آن جلوگیری میکند.

سوالات متداول انواع برندهای بوتاکس

معروف ترین برند بوتاکس در دنیا چه برندی است؟

معروف ترین برند بوتاکس در دنیا، بوتاکس (BOTOX) نام دارد.

کدام برند بوتاکس سریع‌تر عمل می‌کند؟

بوتاکس دیسپورت سریع‌تر از دیگر برندها عمل می‌کند و بیماران می‌تواند 1 تا 2 روز بعد از تزریق نتیجه آن را حس کنند.

کدام برند بوتاکس ماندگاری بیشتری دارد؟

بیشتر برندهای بوتاکس ماندگاری یکسانی دارند، چرا که عامل فعال آن‌ها یکسان می‌باشد. با این‌ حال ماندگاری بوتاکس‌های مصپورت و دیسپورت بیشتر از دیگر برندها می‌باشد.

چطور بوتاکس اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

یک تکنیک ساده برای تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی این است که فروش بوتاکس اصل در داروخانه ها بلا مانع است. ولی بوتاکس های تقلبی قاچاق بوده و مورد تایید هیچ ارگانی نیستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *