لیفت با نخ

با افزایش سن، میزان کلاژن و الاستین پوست رفته رفته کاهش می‌یابد. کلاژن موجود در پوست موجب استحکام می‌شود و الاستین درخشندگی و جلوه‌ای جوان به پوست صورت می‌بخشد. در اثر بالا رفتن سن و از بین رفتن میزان الاستین و کلاژن، پوست صورت شل و دچار افتادگی می‌شود. بیشترین قسمتی که در صورت درگیر افتادگی پوست می‌شود، اطراف پیشانی و ابرو‌ها است. در این حالت پلک‌های بالایی سنگین و پژمرده به نظر می‌رسند.

لیفت با نخ یکی از روش‌های جدید زیبایی بدون جراحی، بدون درد و خونریزی و جراحی است که به منظور برطرف نمودن این افتادگی و شل شدن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد تا صورت جوان‌تر دیده شود. همان طور که می‌دانید لیفت صورت با انجام عمل جراحی انجام می‌شود که بسیاری از افراد تمایلی برای این کار ندارند به همین دلیل روش لیفت با نخ را انتخاب می‌کنند.

انجام این عمل یعنی لیفت با نخ می‌تواند یک لیفت موقت مؤثر با ایمنی بالا را در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد نماید. این روش با توجه به نوع نخ به صورت‌های مختلف انجام می‌شود. نکته قابل توجه هنگام لیفت با نخ در این است که به دلیل حل شدن نخ‌های استفاده شده پس از حدود شش ماه، این روش نمی‌تواند ماندگاری طولانی مدت داشته باشد.

انجام لیفت با نخ در اکثر نقاط بدن به خصوص در قسمت‌هایی مانند صورت، گردن، بینی، ابرو‌ها و یا رفع غبغب به کار برده می‌شود. این روش بیشتر برای افرادی که دارای افتادگی ابرو، افتادگی پلک، شیار‌های عمیق بین ابرو، خطوط افقی در سرتاسر پیشانی هستند می‌تواند انتخاب و جایگزین مناسبی برای روش‌های دیگر مانند تزریق و … باشد.

لیفت با نخ

لیفت ابرو با نخ

طی سال‌های گذشته استفاده از انواع روش‌ها مانند تزریق شل‌کننده چین و چروک در اطراف چشم‌ها و بالای ابرو‌ها به منظور از بین بردن و کاهش خطوط اخم پیشانی و زیر چشم‌ها بسیار مرسوم بوده است. هر چند امروزه برخی از افراد از این روش‌ها استفاده می‌کند اما با کمک لیفت ابرو با نخ شما می‌توانید به صورت موقت و بدون خونریزی و درد یک لیفت موقت را ایجاد نموده و اثرات عالی آن را برای مدت طولانی‌تری مانند 4 الی 6 ماه داشته باشید.

انجام لیفت ابرو با نخ بسته به نوع نخ به کار برده شده در دو نوع PDO (پلی دی اکسان) و سلوئیت( فنری یا نخ‌های خاردار) انجام می‌شود. هنگام استفاده از نخ PDO در بالای چشم‌ها برای اصلاح افتادگی چشم یا بالا کشیدن ابرو‌ها، این قسمت را به سمت بالا برده و سفت می‌کنند.

به کارگیری این روش بدن جراحی و با کمترین آثار زخم و خونریزی در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. این روش با ایجاد یک عمل لیفتینگ سریع، میزان فاصله چشم تا ابرو را بیشتر می‌کند. استفاده از نخ در هنگام لیفت ابرو، کلاژن ناحیه تحریک شده و همین امر موجب افزایش استحکام پوست شده و جوان‌تر و زیباتر دیده شدن صورت را در پی خواهد داشت.

اما در روش لیفت ابرو با نخ سلوئیت، یک نخ سیلیکونی سازگار با محیط زیست استفاده می‌شود. تنها تفاوت این روش با نوع قبلی در میزان ماندگاری است که لیفت ابرو با نخ فنری یک کشش الاستیک طولانی‌تر و بیشتر را در ناحیه پیشانی ایجاد می‌کند. علاوه بر این در این روش به راحتی می‌توانید اخم کنید و یا ابرو‌های خود را بالا ببرید و پوست را حرکت دهید.

لیفت صورت با نخ

در دنیای امروز، توجه نمودن به زیبایی و جوان‌تر دیده شدن امری اجتناب ناپذیر است. افراد بسیاری هستند که با افزایش سن و افتادگی پوست به ویژه در ناحیه صورت به این فکر می‌افتند که با انجام عمل‌های زیبایی آن را لیفت کرده و شرایط جوان‌سازی را فراهم نمایند. یکی از شیوه‌های قدیمی برای این کار استفاده از لیفت صورت و انجام عمل جراحی همراه با بیهوشی بوده است که همچنان نیز توسط برخی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفت صورت با نخ یک شیوه جایگزین غیر جراحی است. هر چند نتایج نهایی و ماندگاری این دو روش با یکدیگر قابل قیاس نمی‌باشند اما شما می‌توانید در کسری از زمان، با سرعت بالاتر و بدون ایجاد درد، خونریزی و حتی کبودی‌های پس از عمل جراحی با هزینه‌ای بسیار کمتر از شیوه لیفت سنتی این کار را انجام دهید.

در لیفت صورت با نخ همانند سایر روش‌ها از دو نخ PDO یا سلوئیت استفاده می‌شود که مطابق با نتایج نخ‌های سلوئیت از میزان ماندگاری و انجام لیفت بیشتری برخوردار هستند. نخ‌ها در زیر پوست و ناحیه گونه از سمت زاویه دهان و فک قرار داده شده و سپس به سمت گوش‌ها از هر طرف کشیده و محکم می‌شوند تا یک عمل لیفتینگ در قسمت میانی صورت انجام شود. نخ‌ها پس از مدت 3 ماه جذب شده و جای خود را به رشته‌های کلاژن ساز می‌دهند تا موجب جوان‌سازی پوست شوند.

لیفت گردن با نخ

یکی از مواردی که همراه با بالا رفتن سن دچار افتادگی پوست و چین و چروک می‌شود، ناحیه گردن است. علت این امر هم از بین رفتن میزان کلاژن و الاستین است. شیوه‌های مختلفی برای رفع این مشکل در ناحیه گردن وجود دارد از جمله انجام عمل مزوتراپی، تزریق شل‌کننده چین و چروک، تزریق در ناحیه رسوبات چربی گردن و … که تمامی این شیوه‌ها به دلیل ماندگاری پایین باید به صورت دوره‌ای انجام شوند از طرفی هزینه‌های سرسام‌آور این روش‌ها موجب می‌شود تا افراد در میانه راه از ادامه کار منصرف شوند.

لیفت گردن با نخ یکی از شیوه‌های از بین بردن افتادگی پوست در ناحیه گردن است که با بالا کشیدن و لیفت آن به سمت فک نقش مهمی در جوان‌تر دیده شدن ایفا می‌کند. استفاده از نخ سلوئیت در لیفت گردن با نخ موجب می‌شود تا به مدت 3 تا 5 سال دوام داشته باشد. علاوه بر این نخ‌ها پس از مدت مشخصی جذب شده و کمبود کلاژن می‌کند تا میزان کمبود آن را جبران نماید.

انجام این روش با کمک یک کرم بی‌حسی بر روی موضع و قرار گرفتن نخ‌ها در زیر پوست گردن و کشیدن و سفت نمودن آن‌ها به سمت بالا صورت می‌گیرد. پس از لیفت گردن با نخ ممکن است مقداری کبودی در این ناحیه ایجاد شود که با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از آنتی بیوتیک‌ها می‌توان خطر عفونت را کاهش داد.

لیفت بینی با نخ

یک بینی خوش فرم و زیبا می‌تواند در زیباسازی چهره تأثیر به سزایی داشته باشد. امروزه علاوه بر عمل جراحی بینی که یکی از روش‌های مرسوم است استفاده از شیوه‌های دیگر مانند تزریق فیلر و یا لیفت بینی با نخ نیز در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود.

هر بینی از سه قسمت پل بینی، برآمدگی و نوک بینی تشکیل شده است که اجرای لیفت بینی با نخ در هر یک از قسمت‌ها با یکدیگر متفاوت است.

  1. پل بینی: این قسمت از انتهای برآمدگی تا کمی پایین‌تر از ابرو‌ها قرار دارد. در واقع قسمتی که عینک به طور معمول بر روی آن قرار می‌گیرد. لیفت این قسمت با نخ بدون جراحی و با کمک نخ‌های مخصوص بینی کوتاه بالا برده می‌شوند.
  2. برآمدگی بینی: این قسمت از نوک تا قسمتی زیر چشم‌ها را شامل می‌شود. این قسمت بدون جراحی با استفاده از نخ‌های مخصوص بینی به منظور رفع قوز یا کجی بینی برای بالاتر بردن آن انجام می‌شود. در این حالت بینی کمی باریک‌تر از قبل دیده می‌شود.
  3. نوک بینی: در این قسمت پزشک ترکیبی از لیفت بینی با نخ و تزریق فیلر را برای ایجاد برآمدگی به سمت بالا در این ناحیه را انجام می‌دهد.

لیفت بینی با نخ زیر نظر پزشک متخصص در مدت زمان کوتاهی متوسط بین 15 تا 30 دقیقه با وارد نمودن نخ‌های مخصوص بینی در ناحیه مشخص شده و کشیدن به سمت بالا صورت می‌گیرد.

لیفت غبغب با نخ

یکی از نواحی که با بالا رفتن سن با تجمع چربی موجب آویزان شدن و افتادگی پوست زیر گردن می‌شود، غبغب است که می‌تواند در زیبایی افراد تأثیر منفی داشته باشد. استفاده از لیفت غبغب با نخ یکی از روش‌هایی است که بدون ایجاد درد، خونریزی و بی‌هوشی در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌ای کمتر از لیفت صورت زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود.

لیفت غبغب با نخ یکی از روش های زیبایی بدون جراحی است که موجب می‌شود تا این قسمت به میزان چند میلی‌متر به سمت بالا کشیده شود. سفت شدن و بالا بردن پوست باعث می‌شود تا ناحیه زیر چانه جمع شده و صاف‌تر دیده شود. در این روش پزشک متخصص با کمک کرم بی‌حسی و یک سوزن، نخ لیفت را در ناحیه غبغب وارد نموده و آن را به سمت زاویه فک بالا کشیده و در نهایت سفت می‌کند.

نخ‌های مورد استفاده در این روش قابل جذب بوده و علاوه بر تقویت کلاژن ناحیه زیر چانه یا غبغب می‌توانند تا مدت زمان مشخصی از افتادگی و شل بودن این ناحیه جلوگیری نماید که در صورت نیاز می‌توانید مجدد آن را تمدید نمایید.

لیفت اجزای صورت با نخ و بدون جراحی

لیفت با نخ در حالت کلی به منظور تغییر مکان بافت پوست است که در نهایت منجر به زیباتر دیده شدن و ایجاد ظاهری جوان‌تر می‌شود. استفاده از این روش به منظور برطرف نمودن افتادگی، چین و چروک و یا مشکلات ظاهری دیگر در نواحی مانند صورت، ابرو، گردن، بینی و زیر چانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند ماندگاری این روش نسبت به لیفت صورت سنتی کمتر است اما با توجه به مدت زمان کم در اجرا، هزینه‌های کمتر، اجرا بدون عمل جراحی و خونریزی و سرعت بهبودی بالاتر توانسته است طرفداران خاصی را به سمت خود جذب نماید.

سوالات متداول لیفت با نخ

میزان ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟

نتایج لیفت با نخ سه ماه پس از انجام، کاملا واضح است و طی هشت ماه پس از لیفت با نخ به حداکثر می رسد و تا حدود دو سال باقی می ماند

بهترین سن لیفت با نخ، چه سنی است؟

افراد بالای 25 سال بهترین کاندید لیفت با نخ می باشند.

آیا بعد از لیفت با نخ، وجود نخ‌ها در صورت احساس می شود؟

با توجه به اینکه نخ های مورد استفاده در لیفت با نخ بسیار نازک و کوچک هستند، زیباجویان وجود آن ها را در پوست خود حس نمی کنند.

آیا نخ های بکار رفته در لیفت با نخ، قابل جذب هستند؟

هنگامی که نخ‌های لیفت به سطح های زیرین پوست تزریق می‌شوند، تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را به مرور زمان لیفت می‌کنند. سپس در عرض چند ماه جذب پوست می شوند.

هزینه‌ لیفت نخ چه قدر است؟

نمی‌توان هزینه دقیقی برای لیفت با نخ مشخص کرد. هزینه این عمل به میزان لیفتینگ، نخ مورد استفاده، کلینیک زیبایی و مدت‌ زمان مورد نیاز بستگی دارد.