لاغری با دستگاه

لاغری با دستگاه از جدیدترین روش‌های حذف سلولیت و لاغری موضعی است و پزشکان از آن در جهت کاهش سایز در نواحی مختلف بدن استفاده می‌کنند. استفاده از دستگاه‌ها و روش‌ها برای لاغری، در نواحی مختلف بدن کاربرد دارد.

به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، شما می‌توانید راحت‌تر از شر چربی‌های اضافی که در بدنتان ایجاد شده و از طریق رژیم غذایی یا ورزش نیز از بین نمی روند، خلاص شوید.

لاغری با دستگاه

عناوین مقاله

آنچه در این مقاله می‌خوانید نمایش

لاغری با دستگاه چیست؟

روش‌هایی مانند لاغری با کرایو، لاغری با مزوتراپی ولاغری با ار اف (RF) که برای از بین بردن چربی‌ در نواحی مانند کمر، لگن و ناف اعمال می‌شود، لاغری موضعی بدون جراحی یا لاغری با دستگاه نامیده می شود. از آنجایی که از بین بردن چربی‌های بدن با روش‌های معمولی و ورزش زمان‌بر و برای بعضی افراد سخت است، روش‌های لاغری با دستگاه در ایران بسیار محبوب شده است. در این روش با استفاده از دستگاه‌ها مدرن و پیشرفته و بدون نیاز به برش و تیغ جراحی، لاغری در ناحیه مورد نظر از بدن بیمار، صورت می‌گیرد.

روش‌های زیبایی لاغری با دستگاه که در سراسر جهان بسیار محبوب هستند، برای بسیاری از افرادی که با چربی‌های ماندگار در قسمت‌های خاصی از بدن خود مشکل دارند، رهایی بخش و امید بخش است.

انواع روشهای لاغری با دستگاه

لاغری با کرایو چیست؟

کرایولیپولیز که معمولاً به آن انجماد چربی نیز گفته می‌شود، یک روش کاهش چربی غیر جراحی است که از دمای سرد برای کاهش رسوب چربی در نواحی خاصی از بدن استفاده می کند. این روش برای عموم افراد (به جز افرادی که چاقی بیش از حد یا به طور قابل توجهی اضافه وزن دارند) در نظر گرفته شده است. این تکنیک تحت عنوان نیز CoolSculpting یاد می‌شود.

چه نواحی از بدن برای لاغری با کرایو مناسب است؟

سازمان غذا و دارو لاغری با کرایو را برای درمان رسوبات چربی در زیر چانه، بازوها، قسمت داخلی و خارجی ران‌ها، شکم، لگن، پهلو، قسمت بالای پشت کمر، باسن، نواحی کمر و زیر شکم تایید کرده است.

کرایو چگونه انجام می‌شود؟

این روش را می‌توان در کلینیک ماه واقع در پاسداران، اختیاریه سرپایی انجام داد. اندازه و شکل رسوب چربی توسط متخصص ارزیابی می‌شود و ناحیه مورد درمان با یک مداد نشانگر پوست مشخص می‌شود. در لاغری با کرایو، بیماران در طول عمل بیدار هستند و نیازی به بیهوشی نیست. یک دستگاه دستی به نام اپلیکاتور برای منجمد کردن لایه سلول های چربی (آدیپوسیت‌ها) استفاده می‌شود. ابتدا یک پد ژل برای محافظت از پوست روی ناحیه مورد نظر جهت لاغری، اعمال می‌شود. سپس فرآیند لاغری با روش کرایو آغاز می‌شود.

درمان یک ناحیه با کرایو تا حدود یک ساعت طول می‌کشد. پس از لاغری ناحیه، اپلیکاتور برداشته می‌شود. نحیه‌ای که بر روی آن فرایند لاغری کرایو انجام شده را می‌توان به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ داد تا به تجزیه سلول‌های چربی کمک کند.

سلول های چربی چگونه با روش لاغری با کرایو، از بین می‌روند؟

این تکنیک مبتنی بر این ارتقا یافته است که سلول‌های چربی نسبت به سایر سلول‌ها، مانند سلول‌های پوست، بیشتر در معرض آسیب ناشی از دمای سرد هستند. دمای سرد ایجاد شده توسط دستگاه کرایو، به سلول‌های چربی آسیب می رساند. این آسیب یک پاسخ التهابی توسط بدن ایجاد می کند که منجر به مرگ سلول های چربی می‌شود.

ماکروفاژها، نوعی از گلبول‌های سفید خون و بخشی از سیستم دفاعی بدن، به محل آسیب فراخوانی می‌شوند تا سلول‌های چربی مرده و باقی مانده‌ها را از بدن پاک کنند. به همین ترتیب، آن ناحیه از بدن توسط ماکروفاژها، عاری از سلول چربی ولاغر می‌شود.

چه مدت می‌توان انتظار داشت که پس از کرایو چربی کم شود و چه زمانی متوجه نتایج نهایی لاغری با کرایو خواهم شد؟

مطالعات نشان داده‌اند که میانگین کاهش چربی بین 15 تا 28 درصد در حدود 4 ماه پس از درمان اولیه است. با این حال، ممکن است از  سه هفته پس از درمان متوجه تغییرات شوید. بهبود چشمگیر لاغری با کرایو پس از حدود 2 ماه مشاهده می‌شود.

مزایای لاغری با کرایو چیست؟

کرایو مزایای زیادی دارد از جمله:

  • نیازی به برش و جراحی نیست.
  • کرایو یک روش کم خطر است. خطر عفونت وجود ندارد.
  • این روش را می‌توان به صورت سرپایی انجام داد.
  • لازم نیست بیماران قبل از انجام عمل بی‌حس یا بیهوش شوند.
  • ممکن است بیش از یک ناحیه از بدن در یک جلسه درمان شود.
  • اکثر افراد بلافاصله پس از درمان می‌توانند فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرند.
  • این روش را می توان برای همه افراد در هر سنی انجام داد.
  • هیچ آسیبی به رشته‌های عصبی، رگ‌های خونی، ماهیچه‌ها یا آسیب دائمی به پوست در ناحیه درمان وارد نمی‌شود.
  • سلول‌های چربی که آسیب دیده یا از بین رفته اند برای همیشه از بدن خارج می‌شوند.
  • بیماران ممکن است به دلیل بهبود ظاهر خود، افزایش عزت نفس را تجربه کنند.

نکات‌های قبل از انجام کرایو و چالش‌ها لاغری با کرایو چیست؟

چالش‌های کرایو عبارتند از:

  • این روش فقط برای افرادی توصیه می‌شود که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و هیچ مشکل عصبی یا ارتوپدی ندارند و به دنبال کاهش چربی نقطه‌ای در نواحی خاصی از بدن هستند.
  • کرایولیپولیز برای افرادی که به طور قابل توجهی اضافه وزن یا چاق هستند توصیه نمی‌شود.
  • این خطر وجود دارد که سطح پوست پس از بهبودی، منظم و صاف نباشد.
  • ممکن است بیش از یک جلسه انجلم کرایو برای دستیابی به نتایج دلخواه فرد، مورد نیاز باشد.
  • اگر به بیش از یک جلسه درمانی نیاز باشد، جلسه بعدی را نمی‌توان تا 6 تا 8 هفته پس از اولین جلسه انجام داد. به این دلیل است که ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا سلول‌های چربی آسیب دیده از بدن حذف شوند.
  • نتایج بلافاصله مشخص نمی‌شود. از آنجایی که سلول‌های چربی به تدریج از بدن خارج می‌شوند، ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا به نتایج مطلوب برسید.
  • یکی از عوارض جانبی نادری که ممکن است رخ دهد، هیپرپلازی متناقض چربی است. در این وضعیت نادر، اندازه سلول‌های چربی پس از کرایو افزایش می‌یابد. البته این اتفاق در افراد با نژاد ایرانی و خاورمیانه‌ای، گزارش نشده است.
  • افزایش وزن پس از انجام کرا امکان پذیر است. چربی ممکن است در نواحی دیگر بدن رسوب کند.

معمولاً چند جلسه درمان برای لاغری با کرایو مورد نیاز است؟

شما ممکن است تنها در یک ناحیه مشکل داشته باشید و همین امر باعث می‌شود تنها به یک جلسه درمان نیاز باشد. اما شما ممکن است بیش از یک ناحیه مشکل دار داشته باشید که ممکن است برای رسیدن به هدف مورد نظر خود به بیش از یک جلسه درمان در یک ناحیه خاص نیاز داشته باشید. در ویزیت‌های اولیه، شما با پزشک خود برای طراحی یک برنامه و تعداد جلسات درمانی که به بهترین نحو اهداف مورد نظر شما را برآورده می‌کند، صحبت کنید.

چه عوارض جانبی احتمالی و موقت بلافاصله پس از کرایو قابل انتظار است؟

عوارض جانبی موقت برای نواحی تحت درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد یا سوزش
  • گزگز یا سوزن سوزن شدن پوست
  • سرخی
  • تورم
  • تغییر رنگ یا کبودی پوست
  • حساسیت یا بی حسی پوست

عوارض جانبی ممکن است برای چند روز تا چند هفته پس از درمان باقی بماند. پزشک ممکن است برای تسکین درد یا ناراحتی‌های دیگر، مصرف یک داروی ضد درد را به شما توصیه کند. اگر به دنبال خدمات کرایو، لاغری با کرایو یا لاغری بدون جراحی هستید و در مناطق دولت، دروس، نیاوران، یخچال، هروی، ازگل، نوبنیاد و… هستید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک ماه با استفاده از خدمات حرفه‌ای ما مشکل خود را برطرف سازید.

لاغری با مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت ‌کردن پوست و همچنین حذف چربی‌های اضافی استفاده می‌کند.

میشل پیستور، یک پزشک در فرانسه، این تکنیک را در سال 1952 توسعه داد. در ابتدا برای تسکین درد استفاده می‌شد. در سال‌های پس از آن، در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت پیدا کرده است.

امروزه مزوتراپی برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • حذف چربی در نواحی مانند معده، ران، باسن، باسن، پاها، بازوها و صورت
  • کاهش سلولیت
  • از بین بردن چین و چروک و خطوط
  • پوست شل تنگ
  • درمان آلوپسی، وضعیتی که باعث ریزش مو می‌شود.
    در این تکنیک از سوزن‌های بسیار ظریفی برای تزریق یک سری تزریق به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می‌شود. ایده مزوتراپی این است که مشکلات اساسی مانند استفاده در چاقی و اضافه وزن، گردش خون ضعیف و التهاب را که باعث آسیب پوستی می‌شود، اصلاح می‌کند.

لاغری با مزوتراپی چگونه صورت می‌گیرد؟

مزوتراپی شامل یک سری تزریقات ساده است که به شکستن و از بین رفتن نواحی کوچک چربی کمک می‌کند. این فرآیند تجزیه چربی بدن به عنوان لیپولیز شناخته می‌شود. این روش کاهش چربی نقطه‌ای با تزریق محلول به پوست در بسیاری از روش‌های شناخته شده به کار می‌رود.

نواحی قابل لاغری با مزوتراپی عبارتند از:

  • بالا و پایین شکم
  • ران
  • بازوها
  • چربی زیر خط سینه
  • پهلوها
  • زیر شکم
  • غبغب
  • ذخایر چربی در کمر
  • سلولیت

در طول درمان، محلول مزوتراپی به طور مستقیم به لایه‌های چربی و بافت همبند تزریق می‌شود. تزریق نسبتاً بدون درد است اگرچه برخی از بیماران استفاده از کرم بی‌حس کننده را ترجیح می‌دهند. این دارو یک واکنش شیمیایی در ارتباط با فیزیولوژی بدن ایجاد می‌کند تا دیواره سلول چربی را سخت کند و شروع به تجزیه نواحی موضعی چربی کند. نتایج هر تزریق مزوتراپی باید ظرف سه هفته پس از درمان مشخص شود. برای ایجاد یک نتیجه کاملا رضایت بخش، معمولاً چندین درمان با فاصله چهار تا شش هفته مورد نیاز است.

ترکیب مزوتراپی جهت تزریق برای لاغری چیست؟ و این عمل چگونه صورت می‌گیرد؟

مواد اصلی مورد استفاده در کوکتل مزوتراپی شامل فسفاتیدیل کولین، مولتی ویتامین و سالین است. فسفاتیدیل کولین یک لسیتین طبیعی است که حاوی دو اسید چرب غیر اشباع (لینولئیک و آلفا لیونلئیک اسید) است که از گیاه سویا استخراج می‌شود. فسفاتیدیل کولین (PPC) در واقع توسط خود بدن تولید می‌شود، اما نسخه تولید شده در بدن شامل اسیدهای چرب اشباع شده (پالمتیک، اولئیک و استئاریک اسید) است. فسفاتیدیل کولین در تمام غشای سلولی یافت می شود.

تزریق مزوتراپی فسفاتیدیل کولین هنگامی که با سوزن‌های بسیار نازک به بافت چربی تزریق می‌شود، لایه غشای سلول چربی متورم و سفت می شود و عاملی که مانند یک حلال در فسفاتیدیل کولین عمل می‌کند، تجزیه چربی را آغاز کرده و سلول‌های چربی را به ذرات کوچک چربی در اندازه نانو تبدیل می‌کند. فرآیند نهایی در کبد اتفاق می‌افتد که در آن چربی به طور کامل به دی اکسید کربن و آب تجزیه می‌شود و باعث لاغری در بدن می‌شود.

آیا همه می‌توانند از مزوتراپی برای لاغری استفاده کند؟

این روش برای زنان باردار، مادران شیرده و بیماران بسیار چاق استفاده نمی‌شود. این روش برای افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های خود ایمنی، بیماری‌ها و مشکلات عروقی، یا هر نوع عفونت در بدن نیز مناسب نمی‌باشد.

بیماران برای رسیدن به بهترین نتیجه برای لاغری با روش مزوتراپی به رژیم غذایی مناسب، سطوح هورمونی تنظیم شده و یک رژیم ورزشی نیاز دارند. در کلینیک ماه تمامی برنامه ریزی‌های پس از درمان، حین درمان و قبل درمان خدمت شما ارائه خواهد شد تا خیال شما آسوده باشد.

عوارض احتمالی پس از انجام مزوتراپی برای لاغری چیست؟

ممکن است عوارض این روش شامل کبودی خفیف، درد و تورم باشد که پس از چند روز خود به خود رفع خواهد شد.

اگر به دنبال کلینیکی مطمئن برای لاغری با مزوتراپی هستید و در مناطق سعادت آباد، میرداماد، فلامک، جلفا، شهرک غرب، پاسداران، اختیاریه و… زندگی می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک ماه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن ما، مزوتراپی برای لاغری خود را به ما بسپارید.

لاغری با RF (آر اف)

RF مخفف Radiofrequency و به معنا فرکانس رادیویی است. فرکانس رادیویی (RF) نوعی انرژی است که بر اساس تعداد طول موج‌های گسیل شده در ثانیه تعیین می‌شود و بر اساس فرکانس آنها در طیف الکترومغناطیسی طبقه بندی می شود. فرکانس رادیویی یکی از امواج آرام‌تر در طیف الکترومغناطیسی در نظر گرفته می‌شود که با تولید گرما ایمن، به لاغری کمک می‌کند. RF می‌تواند به طور ایمن به لایه عمقی پوست نفوذ کند و آن را وادار به تولید کلاژن و الاستین بیشتری کند و به شما کمک می‌کند پوستی سفت‌تر برای ظاهری باریک‌تر داشته باشید.

کمبود کلاژن یا خاصیت ارتجاعی پوست می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند افتادگی پوست، پهلوهای شل یا سلولیت در نواحی مانند شکم، باسن یا ران شود. این امر به ویژه در مورد زنان صدق می‌کند، زیرا بدن زنان بیشتر تمایل به ذخیره چربی دارد. افتادگی پوست همچنین نتیجه نحوه توزیع طبیعی چربی، ماهیچه و بافت همبند در بدن زنان است. در واقع، تا 90 درصد از زنان در مقطعی از زندگی خود با تشکیل سلولیت مواجه می‌شوند.

با این حال، درمان‌های RF با دستگاه‌هایی که کلینیک ماه در شمال تهران ارائه می‌کند، به بیماران این امکان را می‌دهد که با سفت کردن پوست بدون هیچ گونه خطر تغییر رنگ دائمی پوست، لاغرتر به نظر برسند. استفاده از آر اف، گزینه ای بسیار ایمن و مؤثر برای لاغری است که توسط تیم‌ پزشکی متخصص ما توصیه می‌شود.

لاغری با آر اف در چه نواحی مورد استفاده است؟

آر اف را می‌توان در نواحی زیر استفاده کرد و نتایج مطلوبی را دریافت کرد:

  • بازو
  • شکم و پهلو
  • لاغری ران
  • باسن
  • لگن
  • زانوها
  • نواحی مختلف پا
  • سینه
  • رفع چربی صورت و گردن
  • جوانسازی به ویژه برای رفع غبغب

چه کسانی کاندیدا خوبی برای لاغری با آر اف هستند؟

شما یک کاندید ایده آل برای درمان لاغری با فرکانس رادیویی یا RF هستید اگر:

  • سالم هستید، فرم خوبی دارید
  • چاقی بیش از حد ندارید
  • شما هیچ ایمپلنت فلزی ندارید که در بدن شما فعال باشد مانند ضربان ساز، دفیبریلاتور، کاشت حلزون یا پمپ دیابت. اگر چنین ایمپلنت هایی را در بدن دارید، بهتر است از قبل به پزشک خود اطلاع دهید.

نکات قبل از انجام لاغری با آر اف چیست؟

  • قبل از درمان و حتی پس از درمان آر اف از شما خواسته می شود که سیگار و الکل را برای چند روز ترک کنید.
  • به شما توصیه می‌شود از فعالیت‌های مانند ایروبیک، یوگای قدرتی و هرگونه فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.
  • شما باید حداقل 8-10 لیوان آب 2-3 روز قبل و بعد از درمان بنوشید.

آیا استفاده از RF برای لاغری عوارض جانبی دارد؟

ممکن است عوارض جانبی موقتی مانند موارد زیر پس از انجام آر اف ایجاد شود:

  • قرمزی خفیف
  • مور مور
  • گرما
  • حساسیت بافت

اگرچه این عوارض نادر هستند. اما به طور کلی، این درمان بدون درد است.

نتایج لاغری با آر اف دائمی است؟

  • نتایج در مناطقی که تحت درمان قرار گرفته اند دائمی در نظر گرفته می‌شوند.
  • با این حال، اگر وزن خود را حفظ نکنید، این احتمال وجود دارد که چربی در نواحی دیگر بدنتان شروع به انباشته شدن کند.
  • یک رژیم غذایی معقول همراه با سطح ثابتی از فعالیت بدنی که شامل ورزش می‌شود، نتایج مطلوب دائمی لاغری با آر اف را تضمین می‌کند.

انواع روش های لاغری با دستگاه و بدون جراحی گفته شد

لاغری با دستگاه شامل راه‌ها و روش‌های مختلفی است که در این مقاله ذکر شد. تکنیک‌های لاغری موضعی با استفاده از دستگاه، همگی بدون درد، بدون جراحی و کم خطر است. شما بلافاصله پس از انجام هر یک از تکنیک‌ها ذکر شده می‌توانید به انجام امور زندگی روزمره خود بپردازید.

کلینیک ماه واقع در پاسداران، دارای بهترین و مدرن‌ترین امکانات در جهت انجام لاغری با دستگاه است. با توجه به حساسیت‌هایی که هر فرد برظاهر خود دارد، بهتر است امر لاغری موضعی خود را به یک کلینیک حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه واگذار کنید. کلینیک ماه با فراهم آوردن بهترین تجهیزات و امکانات در کنار پرسنلی مجرب، پزشکان خبره و محیطی بهداشتی رضایت شما را از نتیجه درمان لاغری با دستگاه تضمین می‌کند.

اگر از مناطق یخچال، دادمان، سهروردی، مرزداران، زمرد، شهرک غرب، اقدسیه، اندرزگو و مناطق نزدیک به اختیاریه تهران هستید، می‌توانید به کلینیک ماه مراجعه کنید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.