اولتراتراپی | جوانسازی پوست با دستگاه

گذر زمان، عوامل محیطی و سبک زندگی از عوامل اساسی تاثیرگذار بر وضعیت سلامت عمومی ما و طبیعتاً ظاهر ما هستند. همه موارد ذکر شده در پوست ما منعکس می‌شود و اغلب فرآیندهای پیری و علائم ظهور پیری را تسریع می‌کند. 

دستیابی به پوستی شاداب و با طراوت و رفع چین و چروک های آن یکی از دغدغه های افراد شده است. برای جوان سازی پوست و رفع پیری می توان از روش های مختلف درمانی بهره برد. با توجه به اینکه اکثر زیباجویان روش های غیرجراحی را برای جوان سازی پوست انتخاب می کنند، جوانسازی با دستگاه موثرترین روش درمانی جایگزین برای جراحی است. جوانسازی پوست با دستگاه شامل درمان‌های مختلفی از جمله اولتراتراپی است که هدف بازگرداندن طراوت پوست شما از هرگونه آسیب انجام می‌شود. آسیب  و کرختی پوست می تواند در نتیجه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، یک بیماری زمینه ای یا نشانه‌ای طبیعی از پیری باشد.

در جوانسازی پوست با دستگاه، می توان به تنوع بالایی از تجهیزات و دستگاه ها اشاره کرد که شما هم بعد از خواندن این مقاله و بررسی دقیق ویژگی های هر دستگاه، می توانید یکی از بهترین روش های جوانسازی را در اولویت های خود قرار دهید. البته، نمی‌توان گفت که کدام دستگاه  بهترین است؛ چون که هر پوستی، با توجه به ویژگی هایی که دارد نیاز به یک روش خاص داشته و این پزشک است که بهترین روش را مطابق با جنس پوست بیمار تجویز می‌کند.

با پیشرفت علم و دانش انسان‌ها، روش‌های مدرن و بدون نیاز به جراحی برای جوانسازی پوست به وجود آمده است که کار را برای درمان بسیار راحت کرده است. در ادامه به بررسی چندین روش برای جوانسازی با دستگاه می‌پردازیم.

جوانسازی با دستگاه​

اولتراتراپی 4 بُعدی چیست؟

درمان جوانسازی با دستگاه و با اولتراپی 4 بعدی یک روش انقلابی در بین امور زیبایی است که در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین خدمات پوستی با تأثیری مشابه با تزریق یا جراحی پلاستیک دارد. این روش غیرجراحی توسط متخصصان مشهور جهان به عنوان یک روش درمانی بسیار ایمن، بدون درد و موثر برای لایه برداری پوست شناخته شده است که نتایج طولانی مدت و بسیار رضایت بخشی را ارائه می‌دهد.

اکثراً بیمارانی که در سنین 30 تا 50 سالگی خود علائم پیری را مشاهده می‌کنند (کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، افزایش عمق چین و چروک‌ها، خطوط کنار دهان واضح، افتادگی پوست) اما تمایلی به استفاده از جراحی پلاستیک ندارند، درمان اولتراتراپی 4 بعدی صورت را به آن‌ها توصیه می‌شود.

در طی روش اولتراتراپی 4 بعدی، از یک لیزر پوستی مدرن که تکانه‌هایی با طول موج‌های مختلف ساطع می‌کند، که برای برای جوان‌سازی پوست در تمام لایه‌های آن با روش بدون درد و بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده می‌شود. نام 4D یا 4 بعدی به این دلیل است که این روش شامل چهار حالت مختلف درمانی است که تولید کلاژن را فعال می‌کند. کلاژن، پروتئینی است که مسئول انعطاف پذیری، کشسانی و تجدید پوست است.

اولتراتراپی 4 بُعدی چیست؟
اولتراتراپی 4 بُعدی چیست؟

بلافاصله بعد از عمل جوانسازی با دستگاه​، بیماران می‌توانند از پوستی سفت‌تر، لاستیک‌تر، صاف‌تر و درخشان‌تر، کاهش خطوط و چین‌وچروک‌های صورت لذت ببرند که تأثیر عمل در طول زمان نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این، دوره نقاهت درمان اولتراپی بسیار کوتاه و بدون ایجاد مشکل در زندگی روزمره شما است. ممکن است قرمزی و پوسته پوسته شدن خفیف پوست فقط برای یک یا دو روز وجود داشته باشد.

اولتراتراپی ممکن است در هر زمان از سال که علاقمند بودید، انجام دهید. تابش نور خورشید در این روش، خللی ایجاد نمی‌کند. برای کسانی که به دنبال اثر طولانی مدت هستند، توصیه می‌شود که یک جلسه دیگر اولتراتراپی را ظرف دو ماه پس از اولین جلسه اولتراتراپی انجام دهند.

اگر به دنبال انجام اولتراتراپی 4 بُعدی هستید و به دنبال کلینیکی از مناطق دولت، دروس، نیاوران، جلفا، سعادت آباد، فلامک، ایران زمین و… هستید،  می‌توانید با مراجعه به کلینیک ماه با استفاده از امکانات و وسایل حرفه‌ای و مدرن ما خدمات اولتراتراپی 4 بُعدی خود را دریافت کنید.

جوانسازی با دستگاه لپی لیفتر

این روش از محبوب‌ترین راه‌های جوانسازی با دستگاه و راز زیبایی در بین مدل‌ها و ستاره‌ها سینما است! در جوانسازی با روش لپی لیفتر فرآیندهای طبیعی پوست تحریک می‌شود تا پوست یکدست تر، سالم‌تر و درخشان‌تر شود. اولتراتراپی شامل استفاده از به روزترین‌ترین و بهترین روش‌ها درمانی و امکانات مدرن برای درمان موثر و ایمن نواحی دارای چین و چروک‌های ریز و قرمزی می‌باشد. علاوه بر این، می‌توانید بلافاصله بعد از انجام امر جوانسازی با لپی لیفتر، فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید

جوانسازی با لپی لیفتر

فواید لپی لیفتر چیست؟

فواید لپی لیفتر شامل موارد زیر است :

فواید لپی لیفتر چیست؟​

اهداف لپی لیفتر چیست؟

  • رگ‌های میکرو مویرگی، برای کاهش قرمزی و لکه‌های قرمز
  • رنگدانه‌ها، برای از بین بردن لکه‌های قهوه ای
  • فیبروبلاست‌ها، سلول‌هایی هستند که کلاژن طبیعی جدیدی را برای بهبود بافت پوست تولید می‌کنند.
اهداف لپی لیفتر چیست؟
اهداف لپی لیفتر چیست؟

نتایج لپی لیفتر چه زمانی مشخص می‎ شود؟

اولین نتایج پس از چند هفته با بهبود ظاهر پوست مشاهده می‌شود. قرمزی از بین می‌رود، لکه‌های قهوه‌ای رنگدانه محو می‌شوند. پوست ظاهری صاف‌تر و درخشان‌تر به خود می‌گیرد. چین و چروک‌ها، خطوط بسیار ظریف و جنبه‌های چروکیده پوست را می‌توان با این روش بهبود بخشید.

اگر به دنبال کلینیکی مطمئن برای لپی لیفتر هستید و در مناطق میرداماد، قلهک، ایران زمین، فرمانیه، شهرک غرب،اختیاریه، مناطق شمالی تهران و… به دنبال آن می‌گردید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک ماه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن ما، خدمات لپی لیفتر را به ما بسپارید.

نتایج لپی لیفتر چه زمانی مشخص می‎ شود؟​

جوانسازی با دستگاه​ ار آف فرکشنال

فرکشنال RF ، ترکیبی از مهر زنی پوستی (ورودی تعدادی سوزن ریز به پوست) و فرکانس رادیویی را برای درمان پوستی استفاده می‌کند. مهر و موم پوستی روشی ارگانیک برای بازسازی کلاژن و الاستین است. فرکانس رادیویی از امواج رادیویی سطح پایین برای ایجاد واکنش حرارتی در درم استفاده می‌کند.

این گرما سلول‌ها و فیبرهای ناسالم را متابولیزه می‌کند و به نوبه خود باعث تحریک تولید سلول‌های جدید سالم در پوست می‌شود. نتیجه آن نیز کاهش اندازه منافذ و چروک پوست، محو شدن جای زخم آکنه و جوانسازی کلی پوست است. بسته به ناحیه درمان، این درمان می‌تواند 30 تا 45 دقیقه طول بکشد.

ار آف فرکشنال

آیا انجام Rf فرکشنال درد دارد؟

تحمل درد در افراد مختلف متفاوت است. جوانسازی با دستگاه​ آر اف فرکشنال یک درمان غیر تهاجمی است، اگر تحمل درد پایینی دارید، ممکن است بخواهید یک بی حس کننده موضعی (کرم بی حس کننده) را از داروخانه خریداری کنید و حداقل 15 دقیقه قبل از قرار انجام عمل، آن را روی پوست خود بمالید.

ممکن است پس از عمل قرمزی خفیف تا متوسط، پوسته پوسته شدن و تورم خفیف را تجربه کنید. این عوارض کاملاً طبیعی هستند و معمولاً در عرض 3-5 روز با مراقبت‌های پس از انجلم عمل فروکش می‌کنند. ما درمان پوست با نور LED زرد را پس از فرکشنال RF توصیه می‌کنیم. این کار به کاهش التهاب و کمک به بهبود زخم کمک می‌کند.

اگر به دنبال یک تیم حرفه‌ای پزشکی برای انجام انجام Rf فرکشنال در نواحی شرق و شمال و شمال غرب تهران و مناطقی چون نیاوران، پاسداران، اقدسیه، فرمانیه، دروس، میرداماد، قلهک، سهروردی، سعادت آباد و… هستید، می‌توانید به کلینیک زیبایی ماه مراجعه کنید و امر انجام Rf فرکشنال خود را با خیالی آسوده به متخصصین این کلینیک بسپارید.

آیا انجام Rf فرکشنال درد دارد؟​

پلاسما تراپی

پلاسما تراپی بینی، صورت، اطراف چشم

پلاسما تراپی یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنیک‌های جوانسازی با دستگاه​ است که توسط دستگاهی به همین نام یا پلاسما جت انجام می‌شود و بافت های پوست را عمیقا بازسازی می‌کند. پلاسما تراپی می‌تواند پوست را آبرسانی کرده و آن را روشن تر و محکم تر کند. این عمل زیبایی سرپایی و کاملا بدون درد بوده و نتیجه نهایی استفاده از این روش بسیار مطلوب و رضایت بخش است. استفاده از این تکنیک به دلیل خطرات و عوارض جانبی کمتر نسبت به سایر روش‌های درمانی و زیبایی مورد توجه بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی قرار گرفته است.

پلاسما تراپی یکی از راه های جوانسازی با دستگاه​ است را می‌توان برای درمان آکنه، جای زخم و سایر بیماری‌های پوستی مانند افتادگی پلک و چین و چروک دور چشم استفاده کرد. این روش بدون بریدگی و خونریزی انجام می‌شود و نیازی به بخیه نیست. این روش غیر جراحی برای بیمار بین 1 تا چند جلسه بسته به نوع بیماری و نوع پوست استفاده می‌شود. پلاسما تراپی هیچگونه عوارض جانبی ندارد و نسبت به سایر روش‌ها به ویژه روش‌های جراحی تهاجمی، نیاز به مراقبت کمتری دارد.

پلاسما تراپی بینی، صورت، اطراف چشم

کاندیدای پلاسما تراپی چه کسانی هستند؟

  • افرادی که می خواهند خطوط و چین و چروک زیر چشم خود را از بین ببرند.
  • افرادی که از جراحی‌هایی که نیاز به برش دارند می‌ترسند.
  • افرادی که می خواهند بلافاصله پس از جراحی به سر کار بازگردند.
  • افرادی که می خواهند هیچ جای زخمی در ناحیه تحت درمان باقی نماند.
  • افرادی که می خواهند از شر افتادگی پلک خلاص شوند، مشروط بر اینکه این افتادگی خفیف یا متوسط باشد.
  • افرادی که به دلیل عوارض جراحی های قبلی دچار افتادگی در یک طرف صورت خود شده‌اند.
  • افرادی که به دنبال روشی کم عارضه با دوره نقاهت کوتاه هستند.
کاندیدای پلاسما تراپی چه کسانی هستند؟

امروزه پلاسما تراپی برای لیفت بینی بدون جراحی و رفع چین و چروک‌های صورت و لیفت اطراف دور چشم، اللخصوص پلک استفاده می‌شود و همچنین پلاسما تراپی بهترین نتیجه را برای لیفت پلک دارد. همانطور که گفته شد این روش جوانسازی با دستگاه​ برای افرادی که دارای افتادگی پلک خفیف تا متوسط هستند توصیه می‌شود. همچنین این روش برای افرادی که تمایلی به جراحی یا بیهوشی ندارند و افرادی که تمایل به ایجاد اسکار در اثر جراحی ندارند قابل استفاده است.

افرادی که پس از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی دوباره دچار افتادگی پلک می‌شوند می‌توانند از پلاسما جت استفاده کنند. از این روش برای کاهش عمق خطوط چروک عمیق صورت نیز استفاده می‌شود.

از پلاسماتراپی برای درمان چه مواردی استفاده می‌شود؟

  • این روش اسکارهای ناشی از جراحی و آکنه را درمان می‌کنید.
  • ترک‌های پوستی ناشی از بارداری، افزایش وزن و بلوغ را درمان می‌کنید.
  • درمان ضایعات پوستی مانند زگیل، فیبروم، زگیل تناسلی و غیره.
  • خطوط ریز اطراف و زیر چشم را از بین ببرید، لب‌ها (خط لبخند)، پیشانی و سایر نواحی چروکیده را می‌توان از بین برد.
  • پلاسما تراپی را می توان در لیفت بینی استفاده کرد. متخصص با این روش می‌توانند اندازه بینی را با تبخیر آب و چربی بین پوست و بافت غضروف کاهش دهند. این روش برای زیباسازی بینی; به خصوص برای بینی‌های گوشتی قابل استفاده است.
  • این روش، روشی جایگزین برای بلفاروپلاستی که در آن برای برداشتن افتادگی پلک و جراحی برای بریدن بخشی از پلک و بخیه زدن نیاز بود. به همین دلیل، پلاسما تراپی پلک گاهی اوقات به عنوان بلفاروپلاستی پویا (dynamic blepharoplasty) نیز شناخته می‌شود.
  • اگر به دنبال روشی موثر برای پاک کردن خالکوبی خود هستید، می توانید از روش پلاسما تراپی استفاده کنید.
  • از پلاسما تراپی می‌توان برای از بین بردن نواحی تحتانی صورت مانند غبغب استفاده کرد.
از پلاسماتراپی برای درمان چه مواردی استفاده می‌شود؟

مزایای پلاسما تراپی چیست؟

  1. پلاسما تراپی تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را جوان می‌کند.
  2. این تکنیک برای هر نوع پوستی قابل استفاده است.
  3. پلاسما تراپی یک روش راحت، سریع و بدون عوارض است.
  4. این روش جایگزین مناسبی برای عمل‌های جراحی زیبایی پلک است.
  5. گرمای پلاسما به عمق پوست نفوذ می‌کند و به سطح پوست آسیب نمی‌رساند.
  6. پلاسما جت‌ها می‌توانند برای درمان نواحی کوچکی که با روش‌های دیگر قابل درمان نیستند استفاده شوند.
  7. این درمان جز در موارد خاص نیازی به استفاده از بیهوشی ندارد.
  8. پلاسما تراپی در درمان طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی موثر است.
  9. درمان با تکنیک پلاسما جت طول عمر خوبی دارد.
  10. هزینه کم نسبت به روش های دیگر مانند جراحی بینی
  11. زمان کوتاه درمان
  12. دوره نقاهت بسیار کوتاه
  13. عوارض جانبی خفیف
  14. راه ایمن و بدون خطر
  15. طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند.

اگر به دنبال کلینیکی مطمئن برای پلاسما تراپی هستید و در مناطق دولت، دروس، نیاوران، جلفا، شهرک غرب، پاسداران، اختیاریه و… زندگی می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک ماه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن ما، پلاسما تراپی خود را به ما بسپارید.

مزایای پلاسما تراپی چیست؟

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

مزونیدلینگ یکی از زیرشاخه‌های میکرونیدلینگ است. این درمان فرانسوی در ابتدا برای تزریق دارو به چربی زیر جلدی ایجاد شد. در حال حاضر این روش جوانسازی با دستگاه​ به طور گسترده‌ای برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود، اما مزونیدلینگ روشی کاملا جدا از میکرونیدلینگ است. مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ هر دو شامل تکنیک‌های طب سوزنی هستند. با این حال، این دو روش از نظر طول سوزن، کاربرد، عمق نفوذ، سرعت زایمان و شرایط پوستی تحت درمان متفاوت هستند.

در روش مزونیدلینگ ترکیبی از ویتامین‌های قدرتمند و مورد نیاز پوست و بدن، با سوزن و با استفاده از دستگاه به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود، در حالی که میکرونیدلینگ به آرامی چندین سوزن میکروسکوپی را روی صورت حرکت می‌دهد تا علائم سوراخ‌کننده ایجاد کند تا کلاژن و الاستین تولید شود و جوانسازی حاصل گردد.

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ​

فواید مزونیدلینگ چیست؟

فواید مزونیدلینگ شامل موارد زیر است:

  • غیر تهاجمی بودن
  • میزان اثربخشی بسیار بالا به منظور جوانسازی پوست
  • امکان استفاده از مزونیدلینگ برای کک و مک
  • امکان استفاده از مزونیدلینگ برای منافذ باز پوست
  • امکان استفاده از مزونیدلینگ برای جوش صورت
  • استفاده از مزونیدلینگ برای لک
  • بدون درد و خونریزی
  • اعمال مزونیدلینگ دور چشم در کنار سایر بخش‌ های صورت
فواید مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

فواید میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ به درمان مشکلاتی مانند موارد زیر کمک می‌کند:

اگر به دنبال خدمات مزونیدلینگ، میکرونیدلینگ یا میکرودرم هستید و در مناطق مناطق دولت، دروس، نیاوران، یخچال، هروی، ازگل، نوبنیاد و… هستید،  می‌توانید با مراجعه به کلینیک ماه با استفاده از خدمات حرفه‌ای ما مشکل خود را برطرف سازید.

فواید میکرونیدلینگ چیست؟

میکرودرم

میکرودرم یکی از روش های جوانسازی با دستگاه​ و روشی غیر تهاجمی است و برای تجدید رنگ و تجدید بافت کلی پوست استفاده می‌شود. این روش می‌تواند ظاهر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، چین و چروک‌ها، خطوط ریز، لکه‌های ناشی از افزایش سن، اسکار آکنه، ملاسما و مشکلات مربوط به پوست را بهبود بخشد.

میکرودرم

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مناسب است؟

  • میکرودرم یک روش بی خطر برای اکثریت انواع پوست در نظر گرفته می‌شود. اگر افراد دارای مشکلات پوستی زیر باشند این روش برای آن‌ها پاسخگو است:

    • خطوط ظریف و چین و چروک
    • هایپرپیگمانتاسیون، لکه‌های پیری و لکه‌های قهوه ای
    • منافذ بزرگ و جوش‌های سر سیاه
    • آکنه و اسکار آکنه
    • علائم کشش
    • رنگ پوست کدر
    • رنگ و بافت ناهموار پوست
    • ملاسما
    • آسیب خورشید
میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مناسب است؟

آیا میکرودرم عوارض دارد؟

شما بعد از میکرودرم بلافاصله می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید. عوارض جانبی رایج میکرودرم ابریژن شامل حساسیت خفیف، تورم و قرمزی است. موارد ذکر شده معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان از بین می‌روند. ممکن است به شما توصیه شود که از یک مرطوب کننده برای به حداقل رساندن خشکی و پوسته پوسته شدن پوست پس از انجام میکرودرم استفاده کنید. کبودی جزئی نیز ممکن است پس از عمل رخ دهد.

پوست خود را هیدراته نگه دارید و از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنید. حداقل یک روز پس از درمان از مصرف داروهای موضعی آکنه خودداری کنید. محافظت از پوست با ضد آفتاب بسیار مهم است. پوست شما در چند هفته پس از درمان می‌تواند به نور خورشید حساس‌تر شود.

آیا میکرودرم عوارض دارد؟

سخن پایانی

اولتراپی شامل راه‌ها و روش‌های مختلفی است که در این مقاله ذکر شد. تکنیک‌های جوانسازی پوست با دستگاه، همگی بدون درد، بدون جراحی و کم خطر است. شما بلافاصله پس از انجام هر یک از تکنیک‌ها ذکر شده می‌توانید به انجام امور زندگی روزمره خود بپردازید.

کلینیک ماه واقع در پاسداران، دارای بهترین و مدرن‌ترین امکانات در جهت انجام جوانسازی با دستگاه است. با توجه به حساسیت‌هایی که هر فرد برظاهر خود دارد، بهتر است امر جوانسازی خود را به یک کلینیک حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه واگذار کنید. کلینیک ماه با فراهم آوردن بهترین تجهیزات و امکانات در کنار پرسنلی مجرب، پزشکان خبره و محیطی بهداشتی رضایت شما را از نتیجه درمان جوانسازی با دستگاه تضمین می‌کنند.

اگر از مناطق یخچال، دادمان، سهروردی، مرزداران، زمرد، شهرک غرب، اقدسیه، اندرزگو و مناطق نزدیک به اختیاریه تهران هستید، می‌توانید به کلینیک ماه مراجعه کنید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.

منابع جوانسازی با دستگاه​