بوتاکس چشم گربه‌ ای

یکی از روش‌های زیبایی که امروزه در میان زیباجویان محبوبیت بالایی پیدا کرده است، بوتاکس چشم گربه‌ ای است. در این روش زیبایی همانطور که از ظاهر چشم‌ها پیدا است، با استفاده از لیفت یا به روش‌های دیگر، گوشه چشم به سمت بالا کشیده می‌شود.

منظور از بوتاکس چشم گربه‌ ای چیست؟​

اگر قرار باشد یکی از اعضای صورت را که در زیبایی ظاهری فرد تاثیر زیادی دارد نام ببریم، شاید چشم‌ها در اولویت باشند! چشم‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی صورت، اولین بخشی هستند که در یک صورت زیبا، نظر مخاطب را جلب می‌کنند. بر اساس آمارها چشم‌های کشیده و بزرگ نسبت به چشمان کوچک و افتاده جذابیت بیشتری دارند. امروزه چشمان گربه‌ای به عنوان یکی از فاکتورهای زیبایی شناخته می‌شوند. البته این موضوع تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد، اما شاید برای شما جالب باشد که بوتاکس چشم گربه‌ای چیست و چگونه انجام می‌شود؟

یکی از روش‌های زیبایی که امروزه در میان زیباجویان محبوبیت بالایی پیدا کرده است، بوتاکس چشم گربه‌ ای است. در این روش زیبایی همانطور که از ظاهر چشم‌ها پیدا است، با استفاده از لیفت یا به روش‌های دیگر، گوشه چشم به سمت بالا کشیده می‌شود. به این ترتیب چشم‌ها حالت زاویه‌داری به سمت بالا پیدا می‌کنند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل‌تری را در رابطه با بوتاکس چشم گربه‌ای ارائه دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم چند دقیقه‌ای را با ما همراه شوید:

شکل چشم‌ها در بوتاکس چشم گربه‌ ای

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که اصلاً منظور از چشم گربه‌ای چیست؟! بهتر است بدانید که چشمان گربه‌ای به چشمانی گفته می‌شود که شکل بادامی داشته و اصطلاحاً کمی گشادتر هستند و انتهای چشم‌ها به سمت بالا باشد. چشمان گربه‌ای، چشمانی متمایز از دیگر چشم‌ها هستند. دلیل نام‌گذاری آن‌ها تشابه شکل ظاهریشان به چشمان گربه است. همانطور که می‌دانید، بوتاکس یکی از راه‌هایی است که می‌تواند عضلات ناحیه ابرو را به سمت بالا بکشد. بوتاکس همچنین موجب صاف شدن پوست و از بین رفتن شکل خسته و افتاده چهره فرد می‌شود.

آیا همه می‌توانند با بوتاکس، چشمان گربه‌ای شکل داشته باشند؟

یکی از سوالات متداول و البته مهمی که در رابطه با بوتاکس چشم گربه‌ ای پرسیده می‌شود این است که آیا من هم می‌توانم چشمان گربه‌ای شکل داشته باشم؟ بوتاکس چشم گربه‌ ای راهی برای رفع نقص‌ها و چین و چروک‌های اطراف چشم و لیفت ابرو برای افزایش جذابیت چشم‌ها است. تمامی افرادی که انتهای بیرونی چشمانشان دارای افتادگی است می‌توانند بوتاکس چشم گربه‌ ای را تجربه کنند. در این روش انتهای بیرونی چشم‌ها به سمت بالا کشیده شده و چین و چروک‌هایی که در اطراف چشم‌ها قرار دارد از بین می‌روند. به این ترتیب چهره شما جذاب‌تر شده و چشمانتان دیگر افتاده، عبوس و غمگین دیده نمی‌شوند.

 

ماندگاری بوتاکس چشم گربه‌ ای

در مورد بوتاکس، ماندگاری همواره اهمیت داشته است. چرا که پس از مدتی ماندگاری آن از بین رفته و چهره شما به حالت اولیه خود باز می‌گردند. بنابراین شما نیاز به تمدید بوتاکس چشم گربه‌ ای خواهید داشت. ماندگاری بوتاکس ممکن است به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، فرم و شکل ظاهری چشم و نوع بوتاکس اهمیت زیادی دارد. بسته به سازگاری بدن شما یا شیوه تزریق ممکن است ماندگاری بوتاکس چشم گربه‌ای حدود سه الی شش ماه باشد. البته حدود دو هفته پس از تزریق بوتاکس طول می‌کشد تا شما نتیجه تزریق را به طور کامل و واضح ببینید.

اگر به دنبال یک تیم حرفه‌ای پزشکی برای انجام تزریق بوتاکس چشم گربه ای در نواحی شرق و شمال و شمال غرب تهران و مناطقی چون نیاوران، پاسداران، اقدسیه، فرمانیه، دروس، میرداماد، قلهک، سهروردی، سعادت آباد و… هستید، می‌توانید به کلینیک زیبایی ماه مراجعه کنید و امر تزریق چربی به گردن خود را با خیالی آسوده به متخصصین این کلینیک بسپارید.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای چقدر است؟

قبل و بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه‌ ای چه کار کنیم؟

  • معمولا توصیه می‌شود یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف داروها و مکمل‌هایی مانند آسپرین، روغن ماهی، سیر، ویتامینE ، ادویل، جنسینگ و کپسول اکسدرین جلوگیری کنید. مصرف این مکمل‌ها موجب افزایش احتمال خونریزی در طول تزریق می‌شود.
  • بهتر است پس از تزریق از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • به منظور جلوگیری از کبودی و یا رفع تورم در ناحیه ابروها می‌توانید از کمپرس یخ کمک بگیرید.
  • از دستکاری ناحیه تزریق خودداری کنید.
  •  تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، از ایستادن در معرض تابش نور خورشید جلوگیری کنید.
  • بهتر است تا ۴۸ ساعت پس از تزریق بوتاکس چشم گربه‌ ای از رفتن به حمام جلوگیری کنید.
  • از مصرف مشروبات الکلی پس از تزریق بوتاکس خودداری کنید.
  • توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس چشم گربه‌ ای به پشت بخوابید.
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای

عوارض بوتاکس چشم گربه‌ ای

به طور کلی مشاهده عوارضی مانند سردرد، سرگیجه، خستگی، علائمی شبیه به آنفولانزا، درد یا تورم در محل تزریق، تورم یا کبودی پلک، خشکی چشم و ضعف عضلانی در محل تزریق پس از تزریق بوتاکس چشم گربه‌ ای کاملاً طبیعی است. البته این عوارض پس از گذشت چند روز از بین خواهند رفت. در صورت مشاهده چنین عوارضی پس از گذشت چند روز، بهتر است مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.

آیا تزریق بوتاکس چشم گربه‌ ای با درد همراه است؟

یکی از عوامل استرس‌زا برای افرادی که قصد تزریق بوتاکس را دارند، مسئله تحمل درد آن است. بهتر است بدانید که قبل از تزریق بوتاکس چشم گربه‌ ای و لیفت ابرو، ناحیه ابرو به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. به همین دلیل شما هیچ گونه درد و ناراحتی را در حین تزریق بوتاکس تجربه نخواهید کرد. بنابراین اصلاً نباید نگران درد این ناحیه باشید. البته پس از تزریق بوتاکس و از بین رفتن بی‌حسی، ممکن است درد بسیار جزئی را در ناحیه ابروان خود احساس کنید، اما بهتر است بدانید دوران نقاهت تزریق بوتاکس چشم گربه‌ ای بسیار خفیف است و حتی پس از تزریق، کبودی و تورم کمی حس خواهید کرد.

تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای دقیقاً از کدام بخش صورت انجام می‌شود؟

برای بالا کشیدن چشم‌ها در بوتاکس چشم گربه‌ای، تزریق از گوشه چشم‌ها به سمت بالا انجام می‌شود. تزریق از این ناحیه نه تنها باعث ایجاد چشمان گربه‌ای شکل می‌شود، بلکه باعث از بین رفتن چین و چروک‌های ناحیه و رفع گودی زیر چشم نیز می‌شود.

سخن پایانی

بوتاکس چشم گربه‌ای یکی از عمل‌های زیبایی مورد علاقه زیباجویان است. در این روش چشم‌ها به سمت بالا کشیده شده و ظاهری همانند چشم گربه پیدا می‌کنند. در این مطلب سعی کردیم به سوالات رایجی که در این رابطه مطرح می‌شوند نیز پاسخ دهیم.

سوالات متداول بوتاکس چشم گربه ای

میزان ماندگاری بوتاکس چشم گربه‌ای چقدر است؟

میزان ماندگاری بوتاکس چشم گربه‌ای معمولا ۱۲ تا ۱۸ ماه است؛ همچنین ممکن است این مدت زمان در برخی از افراد طولانی‌تر باشد.

برای تداوم نتیجه تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای، هر چند وقت یکبار باید تزریق تکرار شود؟

میزان ماندگاری بوتاکس چشم گربه‌ای در هر بیماری متفاوت است اما به طور کلی اکثریت بیماران هر ۳ الی ۴ ماه یکبار، تزریق بوتاکس را برای حفظ و نتیجه بهتر، تکرار می‌کنند.

آیا تزریق بوتاکس چشم گربه ای عوارض دارد؟

تزریق بوتاکس چشم گربه ای عوارض خاصی ندارد اما ممکن است در مواردی نادر تورم، کبودی و خون مردگی را شاهد باشیم.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای، مراقبت هایی مانند استفاده از کمپرس یخ، عدم دراز کشیدن به مدت 4 ساعت، عدم پایین گرفتن و خم کردن سر توصیه شده اند.

هزینه تزریق بوتاکس چشم گربه ای چقدر است؟

هزینه بوتاکس چشم گربه ای به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند بوتاکس تزریقی، حجم و میزان استفاده از آن، مهارت پزشک متخصص، تعرفه های مربوط به کلینیک و… بستگی دارد.