کلینیک جراحی زیبایی

چند سالی است که افراد زیادی به دنبال انجام اعمال جراحی زیبایی مختلف هستند و به همین منظور برای یافتن بهترین و معتبر ترین کلینیک جراحی زیبایی، از منابع مختلف پرس و جو می کنند.
اما همواره این سوال در ذهن همه وجود دارد که چه کسانی برای انجام اعمال جراحی زیبایی گزینه های مناسبی هستند و یک کلینیک زیبایی خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
در این مطلب قصد داریم به این پرسش ها پرداخته و پاسخ آن ها را بیابیم، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کلینیک جراحی زیبایی

یک کلینیک زیبایی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مطمئنا کلینیک های زیبایی زیادی را در سطح شهر خود می شناسید و یا تبلیغات مربوط به کلینیک های متعدد را دیدیه و شنیده اید. اما در میان این همه تبلیغ و تعریف ها، کدام کلینیک جراحی مناسب تر است؟ چطور می توان یک کلینیک جراحی زیبایی مناسب و حرفه ای را تشخیص و انتخاب کرد؟

برای انتخاب یک کلینیک جراحی در درجه اول، دقت کنید که کلینیک مورد نظر، مجوز های لازم از وزارت بهداشت داشته باشد و افرادی که در آن، مشغول به فعالیت هستند، مهر نظام پزشکی داشته باشند. اما دقت داشته باشید که در برخی از مراکز، پزشکانی به جراحی زیبایی اقدام می کنند که مجوز فعالیت زیبایی را ندارند، بنا براین تنها مهر نظام پزشکی و پزشک بودن فرد، ملاک مورد تایید بودن آن نیست.

جراحی های زیبایی باید زیر نظر متخصص جراحی زیبایی و متخصصین جراحی پلاستیک صورت گیرد. وجود مجوز نشان از این دارد که مرکز مورد نظر، به طور کامل زیر نظر وزارت بهداشت در حال فعالیت بوده و قوانین مصوب از سوی این وزارت خانه برای انجام جراحی زیبایی را به طور دقیق و کامل اجرا می نماید.

علاوه بر موارد ذکر شده، امکانات موجود در مرکز را نیز به دقت بررسی نمایید، زیرا انجام اعمال جراحی زیبایی بدون داشتن برخی امکانات، می تواند جان افراد را به خطر بیندازد. مورد بعدی نحوه نظارت پزشکان متخصص بر روی عملکرد و فعالیت پرسنل و همچنین نحوه برخورد آن ها با مراجعه کنندگان است.

رعایت بهداشت و اصول بهداشتی و مراقبتی پس از جراحی را نیز به دقت مورد بررسی قرار دهید. اما به طور کلی باید این نکته را نیز در نظر داشت که، هر یک از مراکز و کلینیک های جراحی زیبایی، به طور تخصصی بر روی یکی از جنبه های جراحی زیبایی فعالیت می کنند و کمتر کلینیکی را می توان یافت که دو یا چند مورد از جراحی های زیبایی را به صورت همزمان انجام دهد. بنابراین، ابتدا نوع جراحی زیبایی مد نظر خود را تعیین نموده و سپس به دنبال یافتن بهترین و مناسب ترین مکان برای انجام آن باشید.

یک کلینیک زیبایی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

جراحی های زیبایی چیست و به چه دلیل انجام می شود؟

قبل از اینکه نسبت به انجام جراحی زیبایی اقدام کنید، ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید زیرا جراحی های از این دست، برای تمام افراد مناسب نبوده و باید طبق نظر پزشک متخصص، نوع و حتی فرم جراحی زیبایی تعیین گردد. در ادامه به چرایی انجام جراحی زیبایی و معرفی برخی از این اعمال خواهیم پرداخت.

امروزه مهمترین و بیشتری جراحی های زیبایی مورد نظر افراد مختلف، جراحی های مربوط به حوزه صورت، پوست و مو است. جراحی های مربوط به بینی، لیفتینگ، رفع جای جوش، افتادگی پلک و کاشت مو، تزریق بوتاکس و ژل، برداشتن خال و حذف موهای زائد، در دسته پرطرفدارترین انواع جراحی های زیبایی قرار دارند.

چرا باید جراحی زیبایی انجام داد؟

اغلب جراحی های زیبایی اشاره شده در بخش قبل، می تواند تغییرات قابل توجهی در ظاهر افراد ایجاد کنند، بنابراین لازم و صروری است تا هر فرد، قبل از اقدام به انجام این اعمال، باید در وهله اول، با تاثیرات این جراحی و میزان تغییراتی که قرار است برای وی رخ دهد، آشنا شود. بر همین اساس، فرد کاندید برای انجام جراحی زیبایی، بادی هدف خود را از انجام چنین فرایندی به طور کامل مشخص نموده و تصمیم قطعی در مورد آن بگیرد.

در برخی افراد، این تمایل تنها ریشه روانی داشته و حتی پس از انجام جراحی زیبایی نیز از نتیجه کار رضایت کافی نداشته و همچنان از ظاهر خود ناراضی هستند. کمک به تشخیص این موارد و یافتن علت اصلی، به عهده پزشک معالج و جراح زیبایی خواهد بود.
همچنین در مشاوره ها، قبل از انجام جراحی های زیبایی، باید فرد مراجعه کننده نسبت به عوارض و مراقبت های لازم پس از انجام جراحی آگاهی لازم را کسب نماید.

انواع جراحی زیبایی

انواع جراحی زیبایی قابل انجام در کلینیک زیبایی عبارتند از:

جراحی های زیبایی صورت

لیفتینگ، جراحی بینی، میکرو نیدلینگ، جراحی چانه و فک، لیفت ابرو، بلفارو بلاستی، لیفت گردن و غبغب، لیزر موهای زائد، درمان انواع لک و جای جوش روی صورت، تزریق ژل برای لب و گونه.

جراحی زیبایی بدن

لیفت سینه و باست، افزایش حجم سینه و باسن، تزریق چربی، لیفت بازو، جمع کردن شکم و کاهش سایز سینه.

تمام موارد ذکر شده از جمله جراحی های زیبایی قابل انجام و پر طرفدار در میان مردم است که برخی از افراد گاه دو یا چند جراحی زیبایی را انجام می دهند، غافل از اینکه این جراحی ها، چنانچه بدون ضرورت انجام شوند، می توانند برای سلامتی فرد مشکل ساز و خطر آفرین نیز باشند.

انواع جراحی زیبایی​

خطرات ناشی از جراحی زیبایی

همانند هر گونه جراحی دیگر، جراحز های زیبایی نیز با توجه به اینکه یک فرایند تهاجمی در رابطه با بدن انسان است، می تواند با خطرات و عوارض احتمالی همراه باشد که این موارد در صورت وجود هر گونه بیماری زمینه ای یا بسته به شرایط بدنی افراد، می تواند متفاوت باشند.
از جمله عوارش و خطرات احتمالی این جراحی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عوارض ناشی از بیهوشی و استفاده از داروی بیهوشی به ویژه در جراحی های طولانی مدت.
  • بروز عفونت در محل جراحی و بریدگی، به صورت داخلی و یا خارجی.
  • بروز هر گونه خونریزی خفیف یا شدید در محل جراحی
  • ایجاد اسکار (گوشت اضافی) در محل بخیه.
  • آسیب دیدن اعصاب در محل جراحی و بی حسی موضع جراحی شده.

سوالات متداول کلینیک جراحی زیبایی

کلینیک جراحی زیبایی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1-اخذ مجوز های لازم از وزارت بهداشت توسط کلینیک مورد نظر
2- داشتن مهر نظام پزشکی برای افراد مشغول در کلینیک
3- انجام جراحی های زیبایی زیر نظر متخصص جراحی زیبایی و متخصصین جراحی پلاستیک
4- پیشرفته ترین دستگاه ها و امکانات بهداشتی
5-نحوه نظارت پزشکان متخصص بر روی عملکرد و فعالیت پرسنل و همچنین نحوه برخورد آن ها با مراجعه کنندگان
6-رعایت بهداشت و اصول بهداشتی و مراقبتی پس از جراحی

جراحی های قابل انجام در کلینیک جراحی زیبایی کدامند؟

1- جراحی های زیبایی صورت:
لیفتینگ، جراحی بینی، میکرو نیدلینگ، جراحی چانه و فک، لیفت ابرو، بلفارو بلاستی، لیفت گردن و غبغب، لیزر موهای زائد، درمان انواع لک و جای جوش روی صورت، تزریق ژل برای لب و گونه.
2- جراحی زیبایی بدن:
لیفت سینه و باست، افزایش حجم سینه و باسن، تزریق چربی، لیفت بازو، جمع کردن شکم و کاهش سایز سینه.