کاشت ابرو

کاشت ابرو

کاشت ابرو: مراحل و نکاتی که باید بدانید.

اجزای صورت و تناسب آن ها نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد، برای رفع برخی مشکلات و نقص های ایجاد شده در هر یک از این اجزا، دست به جراحی ها و اعمال زیبا سازی آن ها می زنند.

یکی از این اجزاء اصلی صورت که حتی کوچکترین تغییر در آن، تاثیر قابل توجهی در چهره افراد دارد، ابرو است. بنا به هر دلیلی، ممکن است ابروی افراد کم پشت شده و یا به طور کلی از بین برود. در چنین حالتی، تنها راه رفع و ترمیم دائمی این مشکل، کاشت ابرو است که با در نظر گرفتن شرایط مختلف و طی مراحلی به دست متخصصین این امر انجام می شود.

ابرو‌ها یکی از مواردی هستند که در کادربندی صورت شما و زیباتر دیده شدن شما نقش کلیدی دارند. ابرو‌ها بر اساس ژنتیک می‌توانند ظاهری پر داشته باشند اما در برخی افراد این قسمت دارای مو‌های نازک و کم در بالای چشم‌ها وجود دارد. افراد به منظور پر کردن جا‌های خالی از انواع محصولات آرایشی استفاده می‌کنند.

ابرو‌ها علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا در افراد، محافظت چشمان در برابر رطوبت و عرق را نیز بر عهده دارند. ریزش در ابرو‌ها می‌تواند وابسته به عوامل مختلفی مانند استفاده از دارو‌های خاص، استفاده از برخی ویتأمین‌ها و یا جراحی و جراحت است.

کاشت ابرو

کاشت ابرو چیست؟

در مورد کاشت ابرو باید چنین گفت که این فرایند یکی از اعمال زیبایی است که برای رفع نواقص ایجاد شده در این عضو مهم و حتی حیاتی انجام می شود. کاشت ابرو را می توان نوعی عمل پیوند مو معرفی کرد که در آن، پیاز مو از بانک موی مختلف در بدن فرد جدا شده و به قسمت ابرو منتقل می شود. 

استفاده از پیازهای مو برای این کار، این امکان را برای ابروی ترمیم شده فراهم می کند که همانند ابروی طبیعی رشد کرده و ظاهری بسیار طبیعی تر از ابرو های کاشته شده بدون پیاز داشته باشند.

برای انجام عمل زیبایی کاشت ابرو، پس از جدا سازی پیاز مو از بانک مو، این فولیکول ها با استفاده از سوزن های مخصوص و بسیار باریک، در قسمت ابرو کاشته می شوند که پس از مدت کوتاهی، شروع به رشد کرده و ظاهر و جلوه ای کاملا طبیعی به خود خواهند گرفت.

کاشت ابرو یکی از روش‌های جراحی زیبایی و پیوند مو است که در این تکنیک جراح، موی پیوندی را همراه با ریشه فولیکول گرفته و به ناحیه دریافت‌کننده که همان ابرو است انتقال می‌دهد. این بانک مو معمولاً از ناحیه پشت گردن یا اطراف گوش فرد گرفته شده و پیوند‌زده می‌شود.

کاشت ابرو‌ها در کنار تمام مزایای که می‌تواند داشته باشد از جمله عدم نیاز به آرایش ابرو‌ها و داشتن یک جلوه طبیعی به صورت می‌تواند بسیار پر هزینه باشد. از طرفی مدت زمان طولانی نیاز دارد تا فولیکول‌های مو در جای جدید بتوانند رشد کرده و نتایج این پیوند مشاهده شود در موارد نادری ممکن است فولیکول‌های کاشت شده، مو جدید از خود تولید نکنند.

کاشت ابرو توسط یک جراح متخصص پوست و زیبایی یا پلاستیک انجام می‌شود. شما طبق معاینات پزشک خود می‌توانید از دو روش کاشت ابرو استخراج واحد فولیکولی (FUE) و کاشت ابرو پیوند واحد فولیکولی (FUT) استفاده نمایید. قابل ذکر است واحد فولیکول گروهی از فولیکول‌های مو است که از طریق پوست برش داده شده ناحیه پشت سر و یا اطراف گوش، خارج شده‌اند.

چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

شاید این سوال در ذهن شما هم وجود داشته باشد که برای کاشت ابرو باید شرایط خاصی داشت؟ آیا تنها افراد خاصی واجد شرایط انجام این عمل زیبایی هستند یا خیر؟

در پاسخ به این سوالات باید چنین گفت که، کاشت ابرو نیازمند شرایط خاصی نیست و تمام افرادی که بنا به هر دلیلی از جمله حوادث غیر مترقبه، بیماری، مصرف برخی داروها و یا حتی برخی مشکلات مادر زادی، با مشکل کم پشتی و یا ریزش ابرو مواجه می شوند می توانند این عمل زیبایی را انجام دهند.

همچنین جالب است بدانید که این عمل، بر خلاف تصور عموم، تنها مختص خانم ها نبوده و آقایان نیز در صورت لزوم می توانند عمل کاشت ابرو را انجام دهند.

هر چند امروزه اغلب مشتریان این جراحی زیبایی در کلینیک ماه، خانم ها  هستند که به جای انجام کار هایی نظیر تاتو، ترجیح می دهند از روش کاشت ابرو استفاده کنند تا ابرویی طبیعی تر و زیبا تر داشته باشند. به طور کلی می توان گفت تمام افرادی که یکی از شرایط زیر را دارا باشند، می توانند نسبت به کاشت ابرو اقدام کنند:

  • افراد دارای هرگونه نقص مادر زادی ابرو
  • افراد دارای شکل نا متقارن و نا هماهنگ ابرو ها
  • افرادی که بر اثر برخی حوادثی از قبیل سوختگی، شکستگی و یا اعمال جراحی بخشی از ابروی خود را از دست داده اند.
  • خانم هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابرو، با مشکل کم پشت شدن ابرو ها مواجه شده اند.
  • خانم هایی که نیاز به طبیعی تر کردن ظاهر ابرو های تاتو یا هاشور زده خود دارند.

اما باید گفت افرادی که بر اثر مشکلات ژنتیکی و یا برخی بیماری دچار ریزش ابرو شده اند، قبل از اقدام به کشت ابرو، باید نسبت به درمان بیماری زمینه ای اقدام نمایند.

مراحل کاشت ابرو به چه صورت است؟

قبل از پرداختن به مراحل کاشت ابرو، باید به این نکته اشاره کرد که مدت زمان انجام این عمل زیبایی، ممکن است تا 4 ساعت به طول بینجامد. در طول این مدت زمان، مراحل زیر باری کاشت ابرو انجام می گیرد:

طراحی شکل ابرو

قبل از اقدام به کاشت ابرو، مهم ترین کاری که متخصص باید انجام دهد، طراحی شکل ابرو بر اساس فیزیک صورت و متناسب با آن است.

برای این کار، در قدم اول، متخصص شکل ابروی مورد نظر مراجعه کننده را از او سوال کرده و از فرد می خواهند تا طرح و فرم مورد نظر خود را بر روی ابرو ترسیم کند.

در مرحله بعد، با توجه به فرم صورت فرد، طرح ترسیمی را تکمیل و اصلاح نموده و شکل هر دو ابرو را به طور متقارن طراحی می نماید.

تعیین تعداد گرافت موی مورد نیاز

منظور از تعداد گرافت مو، تعداد پیاز های مویی است که برای ترمیم و تکمیل ابرو مورد نیاز است که باید از بان مو تامین گردد.

انتخاب بانک موی مناسب

برای انتخاب بانک مو، باید به این نکته توجه شود که قسمت انتخابی به عنوان بانک مو باید از تراکم بالا و پیاز های موی مقاوم و در عین حال سازگار با بافت ابرو برخوردار باشد.

معمولا بهترین نقاط برای انتخاب به عنوان بانک مو در کاشت ابرو، قسمت های پشت سر و یا پشت گوش هستند.

بی حسی موضعی

از ان جا که خارج کردن پیاز و فولیکول مو و همچنین وارد کردن آن در محل ابرو با درد همراه است، این کار با استفاده از بی حسی موضعی بانک مو و ابرو انجام می گرد.

استخراج فولیکول از بانک مو

خارج کردن فولیکول های مورد نیاز برای کاشن ابرو، به دو روش انجام می شود.

  1. در یکی از روش ها که به روش FUT معروف است، ابتدا بخشی از بانک مو به صورت نواری به عرض 1 سانتی متر و طول 10 سانتی متر از بخش انتهایی بانک مو برداشته شده و محل پوست برداشته شده بخیه زده می شود.
  2. در روش های غیر تهاجمی استخراج فولیکول، با استفاده از ابزار های ظریف، فولیکول ها به صورت چند تایی و یا تکی از بانک مو برداشته می شوند. در این روش نیازی به بخیه زدن نیست.

سوالات متداول کاشت ابرو

کاندیدای اصلی کاشت ابرو چه کسانی هستند؟

افراد دارای هرگونه نقص مادر زادی ابرو
افراد دارای شکل نا متقارن و نا هماهنگ ابرو ها
افرادی که بر اثر برخی حوادثی از قبیل سوختگی، شکستگی و یا اعمال جراحی بخشی از ابروی خود را از دست داده اند.
خانم هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابرو، با مشکل کم پشت شدن ابرو ها مواجه شده اند.
خانم هایی که نیاز به طبیعی تر کردن ظاهر ابرو های تاتو یا هاشور زده خود دارند.

آیا کاشت ابرو نیاز به بیهوشی دارد؟

خیر،محل کاشت با بی حسی موضعی، بی حس می شود.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو بر اساس کلینیکی که انتخاب می کنید و دکتر متخصص متفاوت است، شما می توانید در جلسه مشاوره از پزشک خود هزینه کاشت را بپرسید.

برای کاشت ابرو به چند جلسه نیاز داریم؟

در کلینیک ماه کاشت ابرو در یک جلسه انجام می شود زیرا وسعت محل کاشت کم است.

آیا تکنیک خاصی برای کاشت ابرو وجود دارد ؟

برای کاشت ابرو از روش های FIT و FUT استفاده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *