عوامل حذف اثر بوتاکس

عوامل حذف اثر بوتاکس
استفاده از بوتاکس به عنوان یکی از تکنیک‌های زیبایی بدون جراحی، روش انقلابی در از بین بردن چین‌وچروک در زمان‌های آغازین خود به شمار می‌رفت. این شیوه با از بین بردن خطوط صورت موجب شد تا علائم پیری از بین رفته و در نهایت موجب شادابی و جوانی صورت شود. با توجه به اینکه کلینیک‌های زیبایی متعددی امروزه مشغول به این کار هستند، برخی مواقع مراجعه به افراد غیر متخصص موجب می‌شود تا مراجعه‌کننده از کار خود پشیمان شده و به دنبال عوامل حذف اثر بوتاکس باشد. چه عواملی اثر بوتاکس را از بین می‌برد

دلایل از بین بردن اثر بوتاکس

در بسیاری از موارد پس از تزریق بوتاکس به دلایل مختلف، مراجعه‌کننده از انجام عمل خود ناراضی بوده و برای از بین بردن آثار آن اقدام می‌کند. برخی از عوامل حذف اثر بوتاکس عبارت‌اند از:

۱. عوارض بوتاکس

مانند هر نوع عمل زیبایی، انجام بوتاکس می‌تواند با عوارض و خطرات احتمالی همراه باشد. یکی از عمده‌ترین دلایلی که افراد پس از بوتاکس می‌خواهند آن را از بین ببرند، مشاهده عوارض آن است. در برخی موارد افتادگی پلک‌ها، ابرو‌ها به سمت پایین و یا نامتقارن بودن از خطرات بوتاکس به حساب می‌آیند که در افراد مختلف می‌توانند بروز کنند.

۲. نتیجه نهایی نامطلوب

یخ زدگی صورت از جمله مواردی است که پس از تزریق بوتاکس در صورت فرد مراجعه‌کننده اتفاق می‌افتد. تصور کنید فردی را که می‌خواهد بخندد یا اخم کند اما صورت یخ‌زده او در اثر تزریق بوتاکس این اجازه را به او نمی‌دهد تا احساس خود را نشان دهد.

۳. دوز بالای تزریق شده بوتاکس

همان طور که می‌دانید، بوتاکس نوعی سم است که با وارد شدن به عضله موجب ایجاد فلجی موقت شده تا رشد آن را متوقف کند. در صورتی که با مراجعه به یک فرد غیر متخصص، مقدار دوز بوتاکس بیشتر از نیاز عضله را وارد کنید، آن‌ها به صورت کلی از حرکت بازمانده و در نهایت صورت بی‌روحی را تحویل شما خواهد داد. بالا ماندن ابرو‌ها در تزریق بوتاکس بیش از اندازه به پیشانی، بدفرم شدن و غیر متوازن بودن آن‌ها از جمله نتایج به کار بردن بوتاکس بیش از حد مجاز است. انتخاب پزشک معالج با میزان مهارت کافی و تجربه کاری می‌تواند تأثیر به سزایی در نتیجه پایانی بوتاکس داشته باشد. کلینیک ماه با بهره‌مندی از نیرو‌های متخصص به شما کمک می‌کند تا بدون کوچکترین عوارض، بوتاکس ناحیه مورد نظر خود را انجام دهید. دلایل از بین بردن بوتاکس

عوامل حذف اثر بوتاکس

تا کنون هیچ روش خاصی و مطمئنی برای از بین بردن اثر بوتاکس پیدا نشده است. در واقع این بدان معناست که هیچ راه سریعی برای حذف اثر بوتاکس و یا کاهش علائم آن وجود ندارد. با توجه به اینکه نتایج به دست آمده از بوتاکس به صورت دائمی ماندگار نیستند می‌توان گفت تنها زمان است که به از بین رفتن آن کمک می‌کند. اما محققان تلاش کرده‌اند تا در برخی موارد با به کار بردن راه‌های مختلف، میزان عوارض و خطرات احتمالی آن را کاهش و یا از بین ببرند به عنوان مثال استفاده از قطره چشم برای درمان افتادگی پلک را می‌توان نام برد.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

اثرات ایجاد شده‌ بوتاکس به صورت طبیعی در مدت ۲ تا ۴ ماه بسته به موقعیت تزریق شده از بین خواهد رفت. هر چه مقدار دوز استفاده شده کمتر باشد، اثر آن نیز زودتر از بین می‌رود. در حالت کلی برای قسمت‌های مختلف که تزریق بوتاکس روی آن‌ها انجام شده است، زمان‌های متفاوتی برای حذف آثار بوتاکس وجود دارد:
  • لب و دور چشم‌ها به مدت ۸ هفته
  • پیشانی بین ۸ الی ۱۲ هفته
  • بین دو ابرو بین ۱۲ تا ۱۶ هفته
با توجه به اینکه تکنیک‌های گوناگونی برای از بین بردن آثار بوتاکس وجود دارد، بهترین راهکار آن است که از طرف پزشک معالج خودتان تجویز می‌شود. روش‌های مختلف میزان تأثیرپذیری متفاوتی را در بین افراد ایجاد می‌کند که هنوز مورد تأیید پزشکان قرار نگرفته‌اند. بهتر است قبل از انتخاب شیوه‌های معرفی شده در زیر، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

۱. ورزش و حذف اثر بوتاکس

انجام حرکات ورزشی در ناحیه تزریق بوتاکس از بهترین عوامل حذف اثر بوتاکس به شمار می‌رود. با توجه به اینکه یکی از روش‌های اثرگذاری نتیجه نهایی بوتاکس، عدم انجام هرگونه حرکت در ناحیه مورد نظر است، بنابراین تحرک آن موجب می‌شود تا اثر بوتاکس از بین برود. در اثر انجام ورزش‌های شدید، متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و در نهایت ماندگاری بوتاکس کمتر خواهد شد.

۲. ماساژ و حذف اثر بوتاکس

ماساژ محل تزریق بوتاکس با افزایش گردش خون و گرم شدن ناحیه مورد نظر موجب می‌شود تا اثر بوتاکس کاهش پیدا کرده و در نهایت از بین برود. توصیه می‌شود حرکات آرام را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا نتیجه مورد نظر برای شما حاصل شود. این روش بهترین راه‌حل برای از بین بردن اثر بوتاکس پیشانی است.

۳. حوله گرم

حوله گرم با ایجاد گرما در قسمت بوتاکس شده، در صورتی که به صورت روزانه و به درستی استفاده شود موجب کمتر شدن ماندگاری بوتاکس شده و در نهایت یکی از عوامل حذف اثر بوتاکس می باشد. نکته حائز اهمیت در این شیوه، عدم گرم کردن بیش از حد حوله و نگه داشتن طولانی مدت آن بر روی ناحیه مورد نظر است. عوامل حذف اثر بوتاکس

یادداشتی از کلینیک ماه

بالا رفتن سن در افراد به صورت ایجاد خطوط و چین‌وچروک نمایان می‌شوند. برای همین استفاده از شیوه‌های جوانسازی مانند تزریق بوتاکس به عنوان یکی از تکنیک‌های زیبایی بدون جراحی می‌تواند کمک بزرگی به افراد داشته باشد. در برخی موارد تزریق اشتباه با میزان دوز بیشتر از حد مجاز و یا استفاده از مواد اولیه نامرغوب و… اثرات نامطلوبی را در صورت فرد ایجاد می‌کند. برای همین افراد برای از بین بردن بوتاکس تزریق شده به دنبال راه‌حل می‌گردند. عوامل حذف اثر بوتاکس مانند ورزش دادن، گرم کردن و یا ماساژ از جمله تکنیک‌های حذف بوتاکس به شمار ‌می‌روند. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز درمانی معتبر بدون ایجاد عوارض، بوتاکس خود را انجام دهید. کلینیک ماه با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و با کمک تجهیزات و دستگاه‌های مدرن، زیر نظر متخصصان با تجربه، بوتاکس نواحی مختلف را به نحوی انجام می‌دهد که نیازی به از بین بردن آثار آن نداشته باشید.

سوالات متداول

چرا بعضی از افراد بعد از تزریق بوتاکس به دنبال از بین بردن بوتاکس هستند؟

در بسیاری از موارد پس از تزریق بوتاکس به دلایل مختلف، مراجعه‌کننده از انجام عمل خود ناراضی بوده و برای از بین بردن آثار آن اقدام می‌کند.
1-به دلیل عوارض بعد از بوتاکس مثل سردرد
2-به دست نیامدن نتیجه نامطلوب
3-تزریق دوز بالای بوتاکس و بد فرم شدن ناحیه مورد نظر

تزریق دوز بالای بوتاکس چه عوارضی خواهخد داشت؟

چنانچه با مراجعه به یک فرد غیر متخصص، مقدار دوز بوتاکس بیشتر از نیاز عضله را وارد کنید، آن‌ها به صورت کلی از حرکت بازمانده و در نهایت صورت بی‌روح و بد فرمی را تحویل شما خواهد داد.

راهکارهای حذف اثر بوتاکس چیست؟

1.ورزش و تحرک زیاد
2. ماساژ مداوم محل مورد نظر
3.قرار دادن حوله گرم در قسمت مورد نظر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

1 دیدگاه دربارهٔ «عوامل حذف اثر بوتاکس»

  1. سلام و وقت بخیر
    من بوتاکس انجام دادم و صورتم هیچ تغییری نکرد بعد از گذشت بیست روز دوباره مراجعه کردم و ایشان گفتند که باشرکت تماس گرفتیم گفتند که دارو بوتاکس ایراد داشته و اثر نداشته دوباره تزریق انجام دادند دارویی که ایراد داشته و بیرون از یخچال ضرری به بافت صورت ندارد؟ و دوباره تزریق کردن چطور؟ من بعد از تزریق بوتاکس تقریبا ۲۴بعد عمل با بیهوشی انجام دادم .موردی برای بوتاکس وجود دارد با نه؟
    چون احساس میکنم صورتم هیچ تغییری از بابت بوتاکس نکرده و حتی خط پیشانی هم به همان صورت قبل هست؟ ترسم از این هست که اثر مواد بوتاکس برای پوستم و عضلات صورتم نشکلی ایجاد نمیکنه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *