بهترین سن مناسب پیکرتراشی

پیکرتراشی برای چه سنی مناسب است

پیکرتراشی برای چه سنی مناسب است؟

سالانه تعداد افراد بسیاری به انجام پیکرتراشی برای دستیابی به اندام ایده آل خود روی می‌آورند. پیکرتراشی برای بانوان و آقایانی که به وزن مورد نظر خود نزدیک شده و به یک ثبات وزنی رسیده‌اند این امکان را می‌دهد که خطوط بدن خود را اصلاح کرده و با حذف چربی‌های ناخواسته این خطوط را تقویت کنند. اما به نظر شما بهترین سن مناسب پیکرتراشی چه رده سنی هستند؟ آیا می‌توان تا قبل از دوران بلوغ این عمل زیبایی را انجام داد؟

با وجود اینکه تمام تلاش خود را می‌کنید تا با استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب و هم چنین انجام منظم و روتین تمرینات ورزشی بتوانید سلول‌های چربی سرسخت را از بین ببرید اما چربی‌ها هم چنان در سر جای خود باقی می‌مانند. به کار بردن شیوه‌های کم تهاجمی مانند پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن به شما کمک می‌کند تا با صرف مدت زمان کمی، بافت چربی اضافی لانه کرده در لایه‌های زیرین پوست خود را حذف و برای همیشه از بین ببرید.

پیکرتراشی بر روی افراد مختلف بنابر درخواست آن‌ها و هم چنین معاینات فیزیکی و ارزیابی‌های جراح متخصص به روش‌های متفاوت انجام می‌شود. این نوع جراحی زیبایی علاوه بر اینکه رسوبات چربی را از بین می‌برد موجب می‌شود تا چنانچه پوست اندام مورد نظر دچار افتادگی و شل شدگی شده است را نیز حذف کند و در برخی موارد کاهش سلولیت را نیز پس از نتیجه پایانی پیکرتراشی را مشاهده کنید.

پیکرتراشی

لیپوساکشن از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین انواع تکنیک‌های پیکرتراشی است که با توجه به مقدار بافت چربی ناخواسته ایجاد شده در اندام مورد نظر به کار برده می‌شود و اغلب در کشور ما مردم پیکرتراشی را با روش لیپوساکشن می‌شناسند.

در این میان توجه به شرایط زمانی و سنی افراد در کنار عوامل دیگری مانند سلامت جسمانی و روحی آن‌ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مهم‌ترین موضوع در جراحی لیپوساکشن، سن مناسب پیکرتراشی است. هرچند انجام آن هیچ محدودیت سنی ندارد اما بهتر است برای کسب رضایت از نتیجه جراحی شرایط سنی فرد مورد توجه قرار داده شود.

سن مناسب پیکرتراشی

با توجه به اینکه سلول‌های چربی از زمان تولد در بدن انسان به وجود می‌آید و همراه با رشد جسمانی و فیزیکی او نیز این رشد ادامه دارد تا پس از دوران بلوغ این مرحله متوقف شده و همراه با افزایش سن در افراد مختلف، بافت چربی حجم بزرگتری پیدا می‌کند. به نحوی که در برخی اندام‌های بدن مانند باسن، شکم، پهلو، بازو‌ها، قسمت‌های داخلی و خارجی ران‌ها و… لانه کرده و با رشد حجمی موجب نافرم شدن ظاهر بدن در این قسمت خواهند شد.

افراد زیر ۱۸ سال به علت نرسیدن به بلوغ جسمی کامل بهتر است از انجام پیکرتراشی خودداری کنند. علاوه بر این بزرگ‌سالان بالای ۶۰ سال به دلایل مختلفی از جمله سیستم ایمنی ضعیف بدن و اینکه پوست خاصیت ارتجاعی و بازسازی و ترمیم خود را از دست داده است توصیه می‌شود تا عمل زیبایی پیکرتراشی را انجام ندهند. افزایش سن و پیری باعث بروز عوارض خطرناک و بیماری‌های بعدی نیز می‌شود.

سن مناسب پیکرتراشی

حداقل سن مناسب پیکرتراشی

وجود رسوبات چربی اضافی در لایه‌های زیرین پوست در اندام‌هایی مانند شکم، پهلو، باسن، سینه و… موجب می‌شود تا فرم ظاهری بدن دستخوش تغییر شود. در سن نوجوانی با توجه به تغییرات دوران بلوغ و هم چنین ایجاد اختلالات رفتاری و خلق‌وخویی در بین نوجوانان، رسیدگی به ظاهر و اندام یکی از مواردی است که در این دوران برای فرد اهمیت بسیاری دارد.

یکی از مشکلات قشر نوجوان، وزن و چاقی در آن‌ها است که در برخی موارد مورد تمسخر دوستان و هم‌گروهی‌های خود قرار گرفته و این می‌تواند مشکلات جدی بعدی را به وجود آورد. تعداد زیادی از خانواده‌ها به منظور رفع این مشکل به فکر استفاده از راه‌حل کوتاهی برای دستیابی به اندام ایده آل فرزند خود هستند. پیکرتراشی یکی از شیوه‌های درمان است که باید زیر نظر جراح و مطابق با معاینات مربوطه انجام شود.

هزینه پیکرتراشی

نوجوانان زیر ۱۸ سال به دلیل ادامه رشد بافت‌های چربی ممکن است بعد از جراحی پیکرتراشی به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرده و پس از گذشت مدت زمانی مجدد چربی‌های ناخواسته را تجربه کنند. به همین دلیل بسیاری از جراحان، سن مناسب پیکرتراشی را برای این دسته از افراد مناسب نمی‌دانند.
تنها در حالتی که وجود چاقی بیش از حد برای نوجوان موجب ایجاد بیماری‌های جانبی دیگر مانند سکته قلبی و فشار خون بالا شود و تکنیک‌های پیکرتراشی برای درمان به کار برده شوند در موارد نادر توسط جراح انجام می‌شود.

چنانچه والدین نگران چاقی موضعی در فرزندان خود هستند بهتر است آن‌ها را به داشتن رژیم غذایی و سبک زندگی صحیح همراه با انجام تمرینات ورزشی تشویق کنند. استفاده از غذا‌های کم کالری و پرانرژی موجب می‌شود تا روند تجمع چربی‌ها و در نهایت چاقی در نوجوانان در حال رشد کاهش پیدا کند.

حداقل سن پیکرتراشی

حداکثر سن مناسب پیکرتراشی

توجه به سن افراد و شرایط سلامت جسمی آن‌ها برای انجام روش‌های مختلف پیکرتراشی مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، لیپولیزر و تکنیک جراحی لیفت و… از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. افراد در سنین مختلف می‌توانند با مشکلات پزشکی جدی مواجه شوند اما بیشترین کاندیدا‌هایی که در معرض خطر هستند میان‌سالان هستند.

افراد بالای ۶۰ سال به دلیل کاهش میزان سیستم ایمنی بدنشان بیشتر در معرض خطر هستند که می‌توانند اثرپذیری بالاتری را از خطرات و عوارض پس از جراحی پیکرتراشی داشته باشند. هرچند هیچ محدودیت سنی برای پیکرتراشی وجود ندارد اما توصیه می‌شود تا این گروه از افراد به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های جدی دیگر و مشکلات جسمی آتی از انجام آن خودداری کنند.

حداکثر سن پیکرتراشی

عوارض ناشی از پیکرتراشی در سنین غیرمجاز

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی پیکرتراشی را دارند بهتر است قبل از اقدام به انجام هر کاری به عواقب و خطرات احتمالی بعدی آن فکر کرده و تصمیم نهایی را بگیرند. جراح متخصص موظف است طی برگزاری یک جلسه مشاوره با بیمار در مورد تکنیک مورد نظر پیکرتراشی و عوارض آن با فرد به صورت صادقانه صحبت کند تا او بتواند بهتر تصمیم‌گیری کند.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی

خطرات و عوارضی که با پیکرتراشی همراه است عفونت، خونریزی، وارد شدن آسیب‌های جدی پوستی، صدمه دیدن بافت‌های دیگر داخلی، آسیب دیدن عصب و رگ‌های خونی و… را می‌توان نام برد که تمام آن‌ها برای سنین بالا خطر جدی به حساب می‌آیند.
علاوه بر این در سنین کم اگر هیچ یک از این عوارض نیز خود را نشان ندهند در برخی موارد موجب می‌شود تا فرد با اختلال در غذا خوردن و هم چنین توقف رشد روبرو شود. بهتر است هر نوع جراحی زیبایی در سن مناسب خود صورت گیرد. سن مناسب پیکرتراشی بین ۱۸ تا ۶۰ سال است.

عوارض ناشی از پیکرتراشی در سنین غیرمجاز

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه
انجام هر عمل به شرایط و فاکتور‌های خاص آن بستگی دارد تا بیمار بتواند نتایج رضایت بخشی را مشاهده کند. پیکرتراشی به عنوان یک شیوه درمانی برای از بین بردن سلول‌های چربی ناخواسته‌ای که در لایه‌های زیرین پوست تجمع کرده‌اند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد به شرط آنکه در سن و زمان مناسب انجام شود. در غیر این صورت فرد را با مشکلات، عارضه‌ها و بیماری‌های سلامتی متنوعی روبرو خواهد کرد.

کلینیک زیبایی ماه به عنوان معتبرترین مرکز درمانی تهران و بهره‌مندی از جراحان متخصص آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق تماس تلفنی و گفت‌وگوی آنلاین از طریق اپلیکشین‌های متفاوت است. در این جلسات کارشناسان بهداشتی ما در کلینیک زیبایی ماه به شما کمک می‌کنند تا با انتخاب صحیح بتوانید با پیکرتراشی به اندام ایده آل خود دست یابید.
سایت clinicmah.com
اپلیکیشن واتساپ:  09126846916
اپلیکیشن اینستاگرام: dr.bahman.adham@

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *