کاندیدای مناسب پیکرتراشی

کاندیدای مناسب پیکرتراشی

پیکرتراشی برای چه افرادی مناسب است؟

پیکرتراشی طیف وسیعی از درمان‌ها و روش‌های استفاده شده برای کمک به بیماران به منظور دستیابی به اندامی باریک‌تر، محکم‌تر و طبیعی‌تر اشاره می‌کند. در برخی موارد پیکرتراشی با هدف تقویت و ترمیم اندام بیمار پس از لاغری نیز به کار برده می‌شود. پیکرتراشی با قرار گرفتن در دسته جراحی زیبایی برای دسته افراد خاصی مناسب است که می‌توانند زیر نظر پزشک آن را انجام دهند. در ادامه به کاندیدای مناسب پیکرتراشی می پردازیم.
پیکرتراشی برای چه افرادی مناسب است

پیکرتراشی و لاغری

پیکرتراشی از جمله شیوه‌های درمانی در زنان و مردان است که با هدف از بین رفتن چربی‌های سرسخت در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیکرتراشی لزوماً یک روش برای کاهش وزن نیست بلکه با کمک آن و حذف سلول‌های چربی جمع شده در اندام‌های بدن می‌توان در فرد لاغری و کاهش سایز را ایجاد کرد.

اگر به صورت منظم ورزش می‌کنید متوجه خواهید شد که برای از بین بردن بافت چربی اضافی و کاهش وزن چه مدت زمان طولانی را باید به انجام ورزش بپردازید. در پیکرتراشی با استفاده از شیوه‌های نوین می‌توان چربی‌های موضعی ناخواسته در نواحی مختلف مانند پیکرتراشی باسن، شکم، پهلو، قسمت‌های داخلی و خارجی ران‌ها و بازو‌ها را به راحتی طی مدت یک جلسه جراحی حذف کرده و لاغری ماندگاری را ایجاد کرد.

نکته قابل توجه در جراحی پیکرتراشی، از بین بردن سلول‌های چربی تشکیل شده در لایه‌های زیرین پوست است این در حالی است که نمی‌تواند عملکرد و کارایی مناسبی بر روی چربی‌های اضافی در اطراف معده و کبد یا اندام‌های داخلی را داشته باشد.
در بسیاری از افراد تشکیل رسوبات چربی همراه با ایجاد سلولیت و ناهمواری در پوست به ویژه در بانوان رخ می‌دهد. کاهش و از بین بردن سلولیت‌های با انجام ورزش منظم و یا شیوه‌های دیگر کمی سخت و غیرممکن است.

پیکرتراشی یک گزینه عالی برای حذف سلولیت است. به کار بردن تکینک‌های مختلف پیکرتراشی با حذف سلول‌های چربی موجب درمان عضله شده و این کار باعث می‌شود تا بافت مورد نظر به بازسازی خود پرداخته، کلاژن را تحریک کرده و در نهایت پوست را سفت‌تر و صاف‌تر کند.

پیکرتراشی و لاغری

کاندیدای مناسب پیکرتراشی

افرادی که تصمیم به انجام جراحی پیکرتراشی می‌کنند در ابتدا سؤالی که برایشان مطرح می‌شود، این است که آیا کاندید مناسبی برای انجام پیکرتراشی هستند یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت پیکرتراشی متناسب با تغییر شرایط افراد مختلف نمی‌تواند برای همه به کار برده شود.

افراد مختلف با توجه به سن، جنسیت، میزان بافت چربی تجمع یافته در لایه‌های زیرین پوست، می‌توانند شیوه‌های متفاوتی از پیکرتراشی را تجربه کنند. در واقع استفاده از این جراحی در تکنیک‌های گوناگون، کاندیدا‌های خود را می‌خواهد.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی

کاندیدای مناسب پیکرتراشی برای لاغری موضعی

برای ایجاد لاغری موضعی در افراد با پیکرتراشی نیاز به کسانی داریم که از سلامت جسمی مناسبی برخوردار باشند و هیچ بیماری خاصی نداشته باشند. این شرایط لازم است تا فرد دوره نقاهت و بهبودی آسان و سریع‌تری را تجربه کند. از طرفی این دسته افراد باید انگیزه لازم برای اجرای پیکرتراشی و دستیابی به لاغری را داشته باشند.

فرد باید در اندام مشخص شده دارای سلول‌های چربی موضعی باشد. فرد باید در یک جلسه مشاوره با جراح خود آگاه شود که پیکرتراشی تنها یک روش برای کاهش سایز و لاغری است نه کاهش وزن آن. هم چنین بیمار باید توانایی انجام تمرینات ورزشی و رژیم‌های غذایی پس از عمل را به منظور کسب بهبودی را داشته باشد.

افراد مناسب برای لاغری موضعی با پیکرتراشی

کاندیدای مناسب پیکرتراشی با لیپوماتیک

  • افرادی که موفق نشده‌اند در یک سال اخیر مقدار وزن خود را ثابت نگه دارند.
  • افرادی که در اندام مورد نظر دارای بافت چربی موضعی باشند.
  • افرادی که استفاده از رژیم‌های غذایی و ورزش‌های سخت به آن‌ها در از بین بردن چربی‌های کمک نکرده است.
  • افرادی که دارای سلامت جسمی و روحی هستند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری خاصی نبوده و از دارو‌های خاص استفاده نمی‌کنند.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی با لیپوماتیک

کاندیدای پیکرتراشی متناسب با اندام

هر یک از قسمت‌های بدن مانند پهلو‌ها، شکم، باسن، بازو‌ها، قسمت‌های داخلی و خارجی ران‌ها، محل‌های مناسبی برای رشد و تجمع چربی‌های موضعی هستند. در هر قسمت جراح پس از انجام معاینات فیزیکی و ارزیابی‌های اولیه، متناسب با وضعیت فرد، روش پیکرتراشی را انتخاب می‌کند.

کاندیدای پیکرتراشی متناسب با اندام

کاندیدای مناسب پیکرتراشی باسن

این روش بیشترین کاربرد را برای افرادی دارد که در ناحیه باسن خود دارای چربی موضعی هستند. در برخی از افراد به دلیل وجود این رسوبات چربی، بیمار امکان انجام فعالیت‌های روزانه و بدنی را ندارد. علاوه بر این پیش از پیکرتراشی از روش‌های طبیعی برای از بین بردن چربی‌ها استفاده کرده اما موفق به کسب نتیجه نشده است و در نهایت پیکرتراشی را انتخاب کرده است. این افراد باید دارای سلامت جسمی و روحی باشند. مناسب‌ترین شیوه‌های پیکرتراشی باسن، لیپوماتیک، لیپوساکشن، لیفت باسن و لیپولیزر است.

کاندیدای پیکرتراشی باسن

کاندیدای مناسب پیکرتراشی پهلو و شکم

شکم و پهلو‌ها از جمله قسمت‌هایی در بدن هستند که در معرض ابتلا به چاقی و تجمع چربی‌های اضافه هستند. با تشکیل بافت چربی در این نواحی افراد از تناسب اندام ایده آل خود دور شده و با توجه به نگرانی‌های خود به سمت استفاده از شیوه‌های مختلف درمانی و حذف چربی‌ها روی می‌آورند.
یکی از مشخصه‌های مهم در افرادی که می‌خواهند پیکرتراشی شکم و پهلو را انجام دهند، وجود خاصیت کشسانی و ارتجاعی در پوست این نواحی است. زیرا پس از جراحی پیکرتراشی پوست نیاز دارد به حالت اولیه خود بازگردد تا نتیجه نهایی بتواند خودش را به خوبی نشان دهد.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی سینه

بافت سینه یکی از بخش‌های بدن است که با توجه به نوع آن می‌توان روش‌های مختلف پیکرتراشی را بر روی آن اعمال کرد. بانوانی که دارای سینه‌های بزرگ بوده و به دلیل آن از مشکلات جسمانی مانند کمردرد و گردن درد رنج می‌برند. علاوه بر این آقایانی که مبتلا به بیمار ژنیکوماستی هستند نیز می‌توانند از پیکرتراشی سینه استفاده کنند.

ران‌های بزرگ در اثر اضافه وزن و چاقی اتفاق می‌افتد. افرادی که در قسمت‌های داخلی و خارجی ران‌های خود دارای چربی‌های اضافه هستند در پیاده‌روی دچار مشکلات متعددی هستند. از این رو پیکرتراشی ران‌ها برای این دسته از افراد انتخاب مناسبی است. انجام این جراحی به شرطی توسط پزشک اجرا می‌شود که حجم چربی‌های نواحی دیگر به صورتی نباشد که تناسب اندام فرد را به هم بریزد.

کاندیدای پیکرتراشی ران

کاندیدای مناسب پیکرتراشی بازو

وجود رسوبات چربی اضافه در ناحیه بازو موجب شل شدن و افتادگی در این قسمت می‌شود. پوست اضافه همراه با بافت چربی موضعی موجب می‌شود تا افراد، جراحی پیکرتراشی بازو را انتخاب کنند. در این حالت با ایجاد خطوط صاف و حذف پوست اضافه، بازو‌ها سفت شده و فرم زیبایی را به دست می‌آورند.

کاندیدای پیکرتراشی بازو

پیکرتراشی برای چه کسانی ممنوع است؟

پیکرتراشی از یک‌سو برای افراد متعددی که گفته شد توصیه می‌شود و در مقابل اجرای آن برای دسته دیگر ممنوع خواهد بود. این دسته شامل افرادی می‌شود که در صورت انجام پیکرتراشی، اندام آن‌ها از تناسب خارج شده و با مشکلات سلامتی متعددی مواجه خواهند شد.

  • افرادی که محدودیت‌های انجام عمل‌های جراحی دارند.
  • افرادی که پوست شل و افتاده‌ای دارند به نحوی که خاصیت کشسانی و ارتجاعی خود را از دست داده‌اند.
  • افرادی که دچار اضافه وزن بسیار زیاد هستند.
  • افرادی که سابقه بیماری قلبی داشته و در حال حاضر به غلظت خون مبتلا هستند.
  • افرادی که دارای بیماری‌های خاص ژنتیکی، دیابتی، فشار خون و پوستی هستند.
  • افرادی که دارای اختلالات تشکیل کلوئید هستند.
  • افرادی که سن آن‌ها کمتر از ۲۰ سال و بیشتر از ۶۰ سال است.
  • افرادی که باردار بوده و یا در دوران شیردهی هستند.
  • افرادی که به دلیل نداشتن سیستم ایمنی قوی نمی‌توانند دوره نقاهت خوبی را بگذرانند.
  • افرادی که دارای چربی‌های کمی بوده و می‌توانند با استفاده از شیوه‌های طبیعی آن‌ها را از بین ببرند.

پیکرتراشی برای چه کسانی ممنوع است؟

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

پیکرتراشی با به کار بردن شیوه‌های مختلف به افراد کمک می‌کند تا سلول‌های چربی اضافی خود را که در لایه زیرین پوست لانه کرده‌اند را از بین برده و به اندام ایده آل خود دست یابند. انتخاب مرکز و جراح متخصص معتبر یکی از مواردی است که در دستیابی به نتیجه رضایت‌بخش نقش به سزایی دارد.
کلینیک زیبایی ماه به عنوان معتبرترین مراکز درمانی انجام جراحی‌های زیبایی در تهران شناخته می‌شود. استفاده از جلسات مشاوره رایگان در کلینیک زیبایی ماه موجب می‌شود تا جراح ضمن انجام معاینات فیزیکی و ارزیابی آزمایش‌های اولیه متناسب با شرایط جسمانی فرد، نوع جراحی پیکرتراشی را انتخاب و آن را انجام دهد.

سایت clinicmah.com
اپلیکیشن واتساپ: 09126846916
اپلیکیشن اینستاگرام: dr.bahman.adham@

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *