مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

بوتاکس یک داروی درمان زیبایی است که بیش از چند دهه است که استفاده می‌شود. این شیوه درمانی زیبایی از شناخته شده‌ترین راه‌ها برای کاهش چین و چروک است. هنگامی که بوتاکس تزریق می‌شود موجب مسدود شدن سیگنال‌های انتهای عصبی صورت می‌شود. بنابراین نمی‌توانید آن عضلات را به اندازه کافی حرکت دهید همین امر باعث می‌شود تا خطوط چین و چروک روی پیشانی شما کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تزریق بوتاکس را در نزدیکی خط ابرو یا پیشانی خود انتخاب می‌کنند. در ادامه با مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی آشنا می شوید.

بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس در پیشانی با هدف رفع چین و چروک‌ها و خطوط ایجاد شده از ابرو تا شقیقه انجام می‌شود. این کار موجب جوانسازی پوست خواهد شد. بسته به نیاز هر فرد و چین و چروک‌ها این امکان وجود دارد که یک جلسه تزریق بوتاکس تمام خطوط را از بین برده و شما را سال‌ها جوان‌تر نشان دهد. پس از تزریق بوتاکس به پیشانی، قرمزی و تورم کمی طبیعی است. با این حال نیاز است تا مراقبت‌هایی را بعد از آن انجام دهید. برخی از مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی عبارت‌اند از:

۱. استفاده از کمپرس یخ

برخی از افراد در اطراف محل‌های تزریق دچار تورم و کبودی می‌شوند. با خیال آسوده از کمپرس سرد بر روی نواحی تحت درمان استفاده کنید تا مقدار تورم را به حداقل برسانید. دقت داشته باشید نباید به کمپرس سرد، فشار وارد کنید. فقط کمپرس را به آرامی بر روی نواحی متورم قرار دهید.

۲. صورت خود را ورزش دهید

حدود یک ساعت پس‌ از تزریق بوتاکس، عضلات صورت خود را با اخم کردن، لبخند زدن و بالا بردن ابرو‌ها به مدت ۳۰ ثانیه تمرین دهید. این تمرینات را چندین بار در طول روز تکرار کنید تا محلول بوتاکس به عضلات مورد نظر نفوذ کند و در طول روز مایعات زیادی بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.

عوامل حذف اثر بوتاکس

۳. عدم انجام فعالیت‌های سنگین

فعالیت شدید موجب افزایش ضربان قلب و جریان خون در بدن می‌شود. یکی از مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی، پیاده‌روی آرام پس از تزریق بوتاکس است که می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. حداقل به مدت ۲۴ ساعت از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید. انجام ورزش‌های سنگین ممکن است مواد بوتاکس را از محل خود جابجا کند و این موجب کاهش اثر دهی بوتاکس می‌شود و عوارض ناخواسته‌ای را به همراه خواهد داشت.

۴. عدم استفاده از لوازم آرایشی

استفاده از انواع لوازم آرایشی می‌تواند پوست را به اندازه‌ای تحریک کند که باعث پخش شدن بوتاکس در نواحی ناخواسته شود. افرادی که به دلایل پزشکی تزریق بوتاکس می‌کنند نیز باید از فشار دادن بر روی محل‌های تزریق و پوست اطراف آن خودداری کنند.

۵. دراز کشیدن و خم شدن به جلو ممنوع

دراز کشیدن و خم شدن به مدت بیش از چند دقیقه بعد از تزریق بوتاکس ممکن است محلول را از محل مورد نظر خود پراکنده کند. به همین علت به مدت ۴ ساعت از دراز کشیدن و یا خم کردن سر به جلو پرهیز کنید. اگر فردی هستید که به راحتی کبود می‌شوید، نشستن به صورت عمودی می‌تواند از افزایش جریان خون در صورت جلوگیری کرده و در نهایت کبودی را کاهش دهد.

 

۶. سعی کنید به پشت بخوابید

یکی از روش های مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی در شب اول تزریق این است که، تا حد امکان به پشت بخوابید تا فشار روی عضلات صورت به حداقل برسد. اگر تمایل دارید به پهلو بخوابید، سعی کنید بالش‌هایی را در کنار بدن خود قرار دهید تا از چرخش شما در هنگام خواب بر روی صورت جلوگیری شود.

بوتاکس پیشانی و مراقبت‌های بعد از آن

۷. از نور آفتاب دوری کنید

تا پایان روز پس از تزریق بوتاکس از قرار گرفتن کامل در معرض نور خورشید خودداری کنید. هر نوع گرمایی از جمله دوش آب گرم موجب افزایش فشار خون و ایجاد کبودی می‌شود. در صورت امکان به مدت یک تا دو روز در برابر نور آفتاب قرار نگیرید. علاوه بر این به مدت ۲۴ ساعت از سونا و جکوزی استفاده نکنید.

۸. استعمال دخانیات و مشروبات الکلی ممنوع

استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی موجب گشاد شدن رگ‌های خونی شده و فشار خون را افزایش می‌دهد. هنگامی که رگ‌های خونی منبسط می‌شوند این اجازه می‌دهد تا خون بیشتری به سرعت در سراسر بدن جریان یابد. همین عامل باعث تورم و کبودی در محل‌های تزریق و اطراف آن می‌شود. در حالت کلی بعد از تزریق بوتاکس از مصرف الکل تا ۴۸ ساعت قبل و بعد از آن پرهیز کنید.

۹. دیگر درمان‌های پوستی را به تعویق بیندازید

حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از انجام فیشال، میکرودرم، لیزر درمانی پوست و ماساژ دوری کنید. این موجب می‌شود تا بوتاکس تأثیر خود را بر روی عضلات پیشانی بگذارد.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

۱۰. مراقبت‌های دارویی

اکثر افراد پس از تزریق بوتاکس، احساس سردرد شدید می‌کنند که در این صورت می‌توانند از استامینوفن یا بروفن برای درمان خود استفاده کنند.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

هنگامی که تصمیم به استفاده از درمان صورت مانند بوتاکس دارید، می‌خواهید مطمئن شوید که بهترین نتایج را برای زمان، هزینه و تلاش خود دریافت می‌کنید.برای این کار لازم است تا نکات مراقبتی پس از تزریق بوتاکس را به درستی رعایت کنید. بوتاکس نوعی مایع تزریق شده است که با هدف از بین بردن چین و چروک و خطوط ایجاد شده در اثر عوامل مختلف مانند افزایش سن در بخش‌های مختلف صورت مانند پیشانی به کار برده می‌شود.

کلینیک زیبایی ماه از جمله مراکز درمان زیبایی بدون جراحی معتبر است که با ارائه خدمات مشاوره رایگان به صورت حضوری و غیرحضوری توسط جراحان و پزشکان با تجربه به شما کمک می‌کند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید.

سوالات متداول

تزریق بوتاکس چه تاثیری در جوانسازی پوست دارد؟

تزریق بوتاکس در پیشانی با هدف رفع چین و چروک‌ها و خطوط ایجاد شده از ابرو تا شقیقه انجام می‌شود. این کار موجب جوانسازی پوست خواهد

برای از بین بردن تورم و کبودی بعد از بوتاکس چه باید کرد؟

استفاده از کمپرس یخ

آیا بعد از بوتاکس می توانلیفت ابرو انجام داد؟

بعد از بوتاکس حداقل 24 تا 48 ساعت هیچ کاری نباید روی صورت انجام داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *