لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد بدن

تکنیک حذف موهای زائد با روش های نوین به سرعت توانست با ناراحتی و احساس درد ناشی از اپیلاسیون، ترس از ایجاد بریدگی در اصلاح با ژیلت، قرمزی و افتادگی پوست با اپیلاسیون و … جایگزین شود. تقریبا همه افراد می‌دانند که استفاده از لیزر موهای زائد یک راه حل سریع و طولانی مدت است که می‌توانید با کمک آن بهداشت موهای خود را به راحتی رعایت کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا در زمان کمتر شاهد کاهش روند رشد موهای اضافی خود باشید. در ادامه مقاله “لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی ضرر دارد” همراه ما باشید.

چگونگی لیزر موهای زائد بدن

زیبایی با لیزر در مقایسه با سایر روش‌های موجود برای حذف مو‌های اضافی در نواحی مختلف بدن، لیزر مو‌های زائد از فرآیند پیچیده‌تری استفاده می‌کند. در این روش با کمک یک دستگاه لیزر پر قدرت با کمک نور ساطع شده از آن به ریشه مو حمله کرده و با از بین بردن فولیکول‌های مو باعث می‌شود تا به مرور زمان روند رشد مو‌ها کمتر شده و درنهایت با گذراندن دوره درمان به صورت موقت حذف شوند.

در هر جلسه لیزر، تکنسین دستگاه متناسب با ناحیه مورد نظر میزان طول موج را تنظیم کرده و نور متمرکز را به اعماق فولیکول‌های مو ارسال می‌کند. در این حالت فولیکول‌های مو در اثر تابش نور گرم شده و چرخه رشد طبیعی آن‌ها دچار اختلال می‌شود. این رویه می‌تواند چند هفته طول بکشد اما مو‌های هدف قرار داده شده در نهایت به خودی خود از بین خواهند رفت.

رشد مجدد مو‌ها به صورت روشن‌تر و ظریف‌تر است. با سپری کردن هر دوره درمان، مقدار رشد مو‌ها کمتر و کمتر خواهد شد. استفاده از لیزر می‌تواند رشد مو‌های اضافی را در تمامی نواحی بدن مانند شکم، پا‌ها، دست‌ها، صورت، سینه، زیر بغل، بیکینی و… را به شدت کاهش دهد.

کاربرد لیزر مو‌های زائد

اینکه لیزر مو‌های زائد چه کاربردی دارد و نحوه عملکرد آن به چه صورت است و لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی ضرر دارد، کاملاً از نام آن مشخص است. با این حال می‌تواند در بسیاری موارد دیگر نیز مؤثر باشد. آیا میدانستید با انجام لیزر مو‌های ناخواسته می‌توانید بافت و ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید؟

استفاده از جدیدترین دستگاه‌های لیزر در مراکز درمانی معتبر مانند کلینیک زیبایی ماه موجب می‌شود تا با نفوذ به اعماق لایه‌های زیرین پوست و ضمن تحت تأثیر قراردادن فولیکول‌ها مو، با ایجاد گرما در بافت نقطه مشخص شده، تولید کلاژن در آن ناحیه را تحریک کند. کلاژن یکی از ماده‌های اصلی برای بازسازی بافت و سفت و مستحکم کردن پوست به شمار می‌رود.

لیزر موهای زائد بدن

برخی از کاربرد‌های لیزر را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • حذف مو‌های زائد که‌ از اصلی‌ترین کاربرد‌های آن به حساب می‌آید. وجود مو بر روی پوست می تواند آزاردهنده باشد. از این رو از بین بردن موهای ناخواسته موجب می‌شود تا پوست عالی به نظر برسد.
  • جوان‌سازی پوست با از بین بردن فولیکول‌های مو صورت می‌گیرد. علاوه بر این با بهبود بخشیدن به لک‌های خورشیدی و رنگ پوست منجر به بروز پوستی شاداب تر و جوان تر خواهد شد.
  • سفت کردن پوست و رشد بافت با افزایش مقدار کلاژن تولید شده همراه است. لیزر با تحریک کردن رشد بافت، مواد مغذی تولید شده را به نواحی آسیب دیده در پوست ارسال می‌کند.
  • علاوه بر افزایش حجم و سفت کردن پوست، خاصیت ارتجاعی آن را نیز ارتقا بخشد.

عوارض لیزر مو‌های زائد

انجام لیزر مو‌های اضافی می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی در ظاهر افراد ایجاد کرده و زندگی آن‌هایی را که از شدت رشد مو‌های ناخواسته خود رنج می‌برند، تغییر دهد. استفاده از این تکنیک یک راه آسان و مقرون به صرفه برای از بین بردن مو‌های اضافی با ماندگاری طولانی مدت خواهد بود.

با این حال می‌تواند با عوارض جانبی کوتاه مدت و آزار دهنده‌ای نیز همراه باشد و ما باید بدانیم که لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی ضرر دارد. در صورتی که مرکز زیبایی و تکنسین با تجربه را انتخاب کرده باشید می‌توانید بدون نگرانی از بروز خطرات و عوارض احتمالی بعد از لیزر آن را انجام دهید. در زیر لیستی از عوارض جانبی لیزر مو‌های زائد که رایج هستند را مشاهده می‌کنید:

  1. قرمزی و تحریک پوست
  2. تغییر رنگ جزئی
  3. احساس خارش و سوزش در ناحیه مورد نظر
  4. بروز برخی از علائم سوختگی مانند تاول
  5. ایجاد اکنه و جوش
  6. رشد مجدد مو‌ها

لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

باید توجه داشته باشید همه افراد نمی‌توانند از خدمات لیزر مو‌های زائد استفاده کنند. در بخش لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی ضرر دارد باید گفت که این افراد را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که از دارو‌های خاص برای درمان آکنه استفاده می‌کنند.
  • افرادی که درگیر تبخال تناسلی هستند.
  • کسانی که به بیماری سرطان پوست مبتلا هستند.
  • کسانی که بر روی پوست خود اسکار‌های کلوئیدی یا برجسته دارند.
لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی ضرر دارد
لیزر مو‌های زائد برای چه کسانی ضرر دارد

چگونه رنگ پوست و مو بر نحوه عملکرد و تعداد جلسات مو‌های زائد تأثیر می‌گذارد؟

میزان اثربخشی لیزر مو‌های زائد بر روی دستیابی به نتایج بهتر بستگی به رنگ پوست و مو دارد. هرچه کنتراست بین آن‌ها قوی‌تر باشد در نهایت بهترین و سریع‌ترین نتیجه را خواهید داشت. علت آن هم این است که رنگدانه‌های مو با جذب نور تابانده شده توسط لیزر موجب می‌شوند تا فولیکول‌ها آسیب دیده و رشد مو را متوقف کنند. هرچه این کنتراست بین رنگ مو و پوست کمتر باشد ممکن است نتایج ضعیف‌تری را مشاهده کنید.

این در حالی است که مو‌های تیره بر روی پوست‌های روشن بهترین اثرپذیری از لیزر را خواهند داشت. اگرچه امروزه با پیشرفت فناوری شاهد ورود دستگاه‌ها و ابزار‌های مدرن و نوین در این حوزه هستیم که می‌توانند تمامی انواع رنگ پوست و مو را پشتیبانی کنند.

یادداشتی از کلینیک زیبایی ماه

به کار بردن لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد از ایمن‌ترین و مؤثرترین شیوه‌های درمان زیبایی است. گرمای ایجاد شده توسط لیزر موجب وارد شدن آسیب به فولیکول‌های مو شده و در نهایت رشد آن‌ها را به مرور زمان متوقف خواهد کرد. هرچند این روش نمی‌تواند تأثیر دائمی داشته باشد اما نتایج آن اثرگذارتر از شیوه‌های سنتی حذف مو‌های اضافی است. در این میان برخی از افراد نمی‌توانند از خدمات لیزر استفاده کنند.

برگزاری جلسات مشاوره رایگان در کلینک ماه از جمله خدمات این مرکز درمان زیبایی است که شرایطی را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به دو صورت حضوری و غیر حضوری با مراجعه به متخصصان ما، پاسخ سؤالات خود در زمینه لیزر مو‌های زائد را دریافت و سپس اقدام به انجام درمان کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر بهمن ادهم
دکتر بهمن ادهم

متخصص پوست ، مو و زیبایی صورت از کانادا

مقالات مرتبط

لیپولیز ران

لیپولیز ران

همه چیز درباره لیپولیز ران روش لاغری با لیپولیز یکی از روش های لاغری است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *